Bushmanovo STÍhačka

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Tak emise opět letos hodně špatné.
Dá se nějak poznat na chování vozu vyřezaný katalyzátor?
Jestli tím některý z předchozích majitelů nechtěl zvýšit výkon.
Jinak auto se chová jak má, nikde nic nesvítí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od mišus »

To poznáš vizuálně....a pokud auto nekouří, bude mít jistě katy off (buď vymlácený, nebo že jsou už v prdeli funkčností, ale ta druhá varianta je nepravděpodobná, Subaru katalyzátor drží hodně dlouho kondici)
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

No právě že vnější obal katu pod autem je, takže to na první pohled vypadá, jako že auto kat normálně má:
download/file.php?id=80663&mode=view
Není tam namontovaná žádná downpipe bez katu.

Myslel jsem to tak, jestli nevyřezali jen vnitřek toho katu, aby se zvýšila průchodnost spalin a tím mírně stoupnul výkon.
V takovém okamžiku se ale musí přehrát mapa, ne?

A teď jsem si uvědomil, že na STI jsou katy vlastně dva:
https://subieautoparts.com/product/08-1 ... verters-4/
Musel bych se podívat ještě k motoru, jestli tam je ten první kat, ale podle fotky výše to vypadá, že snad ano.

Auto prakticky vůbec nekouří.

Kat byl měněný ve 30 tisících km spolu s turbem, spojkou a polomotorem, když zadřeli motor (mám protokol od Freye).
Teď mám najeto 90 tisíc, takže po smrti věkem by snad být ještě neměl.

Ale mám tam nainstalovaný otevřený BOV, tak je otázkou, jestli ten postupně za ty roky neodrovnal kat bohatou směsí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Předchozí majitel mi teď psal mailem, že STK vždy řešil oficiálně a problémy s emisemi neměl.
Takže pokud nelže, tak možná fakt odešel kat.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od mišus »

Pokud vizuálně zvenčí vypadají netknuté, tak mohou být vymlácený (kladivem a tyčí/majzlikem).....nevím jak je to u toho tvýho řešený, ale obtokový ventil vrací pouze přetlak po zavření klapky před turbo a pomáhá mu do otáček....to asi úplně bohatost směsi měnit nebude, když ho budeš mít otevřený do atmosféry....rozhodně záleží na tom, v jakým duchu ty emise jsou špatný, jestli na volnoběh, nebo ve zvýšených otáčkách....
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od lazard »

Pánové, kdo máte otevřený BOV, máte problémy s emisemi na STK? Logicky bych řekl, že bude bohatší směs, takže ano.
Ja jsem mel probelmy s emisemi i bez BOV. Ale vse se da vyreisit, to prece vime. :-D
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3627
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

mišus: chápu, že se to dá vymlátit tyčí, ale nesedí mi k tomu, že předchozí majitel vždy prošel STK bez ztráty kytičky.
Takhle to vypadá, že za mého vlastnictví se něco zhoršilo :-(

lazard: máš SZ
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od zhor »

bushman1 píše: úte kvě 17, 2022 3:00 pm A teď jsem si uvědomil, že na STI jsou katy vlastně dva:
No kromě těch dvou, je v uppipe ještě pre-cat, takže vlastně tam jsou 3.

Co jsem byl se svým na měření, tak to vždycky chtělo ten výfuk hodně ohřát, aby katalyzátory začaly pracovat dobře i v nižších otáčkách. Stačilo motor podržet tak minutu na 4000 otáčkách a pak už to bylo ok. Pokud to jenom stálo někde na volnoběh, tak to nemuselo mít dostatečnou teplotu, to se děje u více aut, nejenom u Subaru. Ti technici to vědí, a pokud s nima nejseš "domluvený", tak je možné, že si to budeš muset zopakovat a znovu jim zaplatit. Vždycky je lepší a levnější se domluvit s někým kdo ti to technickou protáhne.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od VDC »

No když jsem dělal emise před vánoci, tak pán držel Krecence pod krkem rozhodně víc, než minutu, než se to ohřálo. Říkal, že kat musí mít 800°C, což prej normální jízdou hlavně v zimě skoro nelze dosáhnout.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22729
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od spm »

Moji H6 drzeli pod plynem tak 15 sekund, nez ty emise spadly. V breznu. Ale dojel jsem tam s relativne teplym autem (15km pres mesto)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od zhor »

Ono samozřejmě bude záležet, na tom jak je to auto zahřátý, a taky v jakém stavu jsou katy, a možná taky to turbo díky stlačení vzduchu dosáhne vyšší teploty rychleji.

Vím, že Kalista někde zmiňoval když jezdil s Legacy, že po 1km rychlostky má nasávanej vzduch v motoru po stlačení teplotu 100°C, že tam byl omezenej homologací, že nemohl mít ostřik intercooleru. A to je jedoucí auto, kde aspoň trochu funguje horní mezichladič. Na emisích stojí auto na místě, takže intercooler funguje minimálně.

Nicméně domluvenej technik na emisích tohle samozřejmě moc dobře ví a udělá to.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od JakubHQV »

Je možný žes ty katy uhonil [DRIVE] , tyhle verky už nejsou stavěný na ostrý ježdění :-/
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od mišus »

zhor píše: stř kvě 18, 2022 9:57 pm Ono samozřejmě bude záležet, na tom jak je to auto zahřátý, a taky v jakém stavu jsou katy, a možná taky to turbo díky stlačení vzduchu dosáhne vyšší teploty rychleji.

Vím, že Kalista někde zmiňoval když jezdil s Legacy, že po 1km rychlostky má nasávanej vzduch v motoru po stlačení teplotu 100°C, že tam byl omezenej homologací, že nemohl mít ostřik intercooleru. A to je jedoucí auto, kde aspoň trochu funguje horní mezichladič. Na emisích stojí auto na místě, takže intercooler funguje minimálně.

Nicméně domluvenej technik na emisích tohle samozřejmě moc dobře ví a udělá to.
Legacy ale nemá naporak, takže ostrik ani mít nemůže, to měly pouze v devadesátých gc ra.... (Devadesátý léta) Legacy (bf/mk1) má vodní s elektrickou vodní pumpou a vlastní chladič na přední příčce, který je chlazen i když auto stojí Saharou motorovyho chladiče. A jestli tam má Kalda naporak jsem teda nezkoumal....
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od zhor »

Aha, já přesně nevím, jaký tam byl problém s tím chlazením, jestli tam byl jenom náporák nebo ne, jenom si pamatuju, že kvůli dobové homologaci to nemohl předělat, aby to víc chladilo. Pointa měla být, že stlačováním se vzduch hodně zahřívá, takže turbo motor nejspíš zahřeje katy dřív a víc než atmosféra.

Takže u Legacy tam je samostatný vodní okruh pro intercooler nebo je to napojený nějak na motorové chlazení? Na motorové chlazení je to asi blbost, to by se asi dost hřálo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od JakubHQV »

Samostatnej okruh s el. pumpou 8-?
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“