Bushmanovo STÍhačka
Re: Bushmanovo STÍhačka
Tak emise opět letos hodně špatné.
Dá se nějak poznat na chování vozu vyřezaný katalyzátor?
Jestli tím některý z předchozích majitelů nechtěl zvýšit výkon.
Jinak auto se chová jak má, nikde nic nesvítí.
Dá se nějak poznat na chování vozu vyřezaný katalyzátor?
Jestli tím některý z předchozích majitelů nechtěl zvýšit výkon.
Jinak auto se chová jak má, nikde nic nesvítí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bushmanovo STÍhačka
To poznáš vizuálně....a pokud auto nekouří, bude mít jistě katy off (buď vymlácený, nebo že jsou už v prdeli funkčností, ale ta druhá varianta je nepravděpodobná, Subaru katalyzátor drží hodně dlouho kondici)
Re: Bushmanovo STÍhačka
No právě že vnější obal katu pod autem je, takže to na první pohled vypadá, jako že auto kat normálně má:
download/file.php?id=80663&mode=view
Není tam namontovaná žádná downpipe bez katu.
Myslel jsem to tak, jestli nevyřezali jen vnitřek toho katu, aby se zvýšila průchodnost spalin a tím mírně stoupnul výkon.
V takovém okamžiku se ale musí přehrát mapa, ne?
A teď jsem si uvědomil, že na STI jsou katy vlastně dva:
https://subieautoparts.com/product/08-1 ... verters-4/
Musel bych se podívat ještě k motoru, jestli tam je ten první kat, ale podle fotky výše to vypadá, že snad ano.
Auto prakticky vůbec nekouří.
Kat byl měněný ve 30 tisících km spolu s turbem, spojkou a polomotorem, když zadřeli motor (mám protokol od Freye).
Teď mám najeto 90 tisíc, takže po smrti věkem by snad být ještě neměl.
Ale mám tam nainstalovaný otevřený BOV, tak je otázkou, jestli ten postupně za ty roky neodrovnal kat bohatou směsí.
download/file.php?id=80663&mode=view
Není tam namontovaná žádná downpipe bez katu.
Myslel jsem to tak, jestli nevyřezali jen vnitřek toho katu, aby se zvýšila průchodnost spalin a tím mírně stoupnul výkon.
V takovém okamžiku se ale musí přehrát mapa, ne?
A teď jsem si uvědomil, že na STI jsou katy vlastně dva:
https://subieautoparts.com/product/08-1 ... verters-4/
Musel bych se podívat ještě k motoru, jestli tam je ten první kat, ale podle fotky výše to vypadá, že snad ano.
Auto prakticky vůbec nekouří.
Kat byl měněný ve 30 tisících km spolu s turbem, spojkou a polomotorem, když zadřeli motor (mám protokol od Freye).
Teď mám najeto 90 tisíc, takže po smrti věkem by snad být ještě neměl.
Ale mám tam nainstalovaný otevřený BOV, tak je otázkou, jestli ten postupně za ty roky neodrovnal kat bohatou směsí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo STÍhačka
Předchozí majitel mi teď psal mailem, že STK vždy řešil oficiálně a problémy s emisemi neměl.
Takže pokud nelže, tak možná fakt odešel kat.
Takže pokud nelže, tak možná fakt odešel kat.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bushmanovo STÍhačka
Pokud vizuálně zvenčí vypadají netknuté, tak mohou být vymlácený (kladivem a tyčí/majzlikem).....nevím jak je to u toho tvýho řešený, ale obtokový ventil vrací pouze přetlak po zavření klapky před turbo a pomáhá mu do otáček....to asi úplně bohatost směsi měnit nebude, když ho budeš mít otevřený do atmosféry....rozhodně záleží na tom, v jakým duchu ty emise jsou špatný, jestli na volnoběh, nebo ve zvýšených otáčkách....
Re: Bushmanovo STÍhačka
Ja jsem mel probelmy s emisemi i bez BOV. Ale vse se da vyreisit, to prece vime.Pánové, kdo máte otevřený BOV, máte problémy s emisemi na STK? Logicky bych řekl, že bude bohatší směs, takže ano.
Re: Bushmanovo STÍhačka
mišus: chápu, že se to dá vymlátit tyčí, ale nesedí mi k tomu, že předchozí majitel vždy prošel STK bez ztráty kytičky.
Takhle to vypadá, že za mého vlastnictví se něco zhoršilo
lazard: máš SZ
Takhle to vypadá, že za mého vlastnictví se něco zhoršilo
lazard: máš SZ
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bushmanovo STÍhačka
No kromě těch dvou, je v uppipe ještě pre-cat, takže vlastně tam jsou 3.
Co jsem byl se svým na měření, tak to vždycky chtělo ten výfuk hodně ohřát, aby katalyzátory začaly pracovat dobře i v nižších otáčkách. Stačilo motor podržet tak minutu na 4000 otáčkách a pak už to bylo ok. Pokud to jenom stálo někde na volnoběh, tak to nemuselo mít dostatečnou teplotu, to se děje u více aut, nejenom u Subaru. Ti technici to vědí, a pokud s nima nejseš "domluvený", tak je možné, že si to budeš muset zopakovat a znovu jim zaplatit. Vždycky je lepší a levnější se domluvit s někým kdo ti to technickou protáhne.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo STÍhačka
No když jsem dělal emise před vánoci, tak pán držel Krecence pod krkem rozhodně víc, než minutu, než se to ohřálo. Říkal, že kat musí mít 800°C, což prej normální jízdou hlavně v zimě skoro nelze dosáhnout.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22729
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Bushmanovo STÍhačka
Moji H6 drzeli pod plynem tak 15 sekund, nez ty emise spadly. V breznu. Ale dojel jsem tam s relativne teplym autem (15km pres mesto)
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bushmanovo STÍhačka
Ono samozřejmě bude záležet, na tom jak je to auto zahřátý, a taky v jakém stavu jsou katy, a možná taky to turbo díky stlačení vzduchu dosáhne vyšší teploty rychleji.
Vím, že Kalista někde zmiňoval když jezdil s Legacy, že po 1km rychlostky má nasávanej vzduch v motoru po stlačení teplotu 100°C, že tam byl omezenej homologací, že nemohl mít ostřik intercooleru. A to je jedoucí auto, kde aspoň trochu funguje horní mezichladič. Na emisích stojí auto na místě, takže intercooler funguje minimálně.
Nicméně domluvenej technik na emisích tohle samozřejmě moc dobře ví a udělá to.
Vím, že Kalista někde zmiňoval když jezdil s Legacy, že po 1km rychlostky má nasávanej vzduch v motoru po stlačení teplotu 100°C, že tam byl omezenej homologací, že nemohl mít ostřik intercooleru. A to je jedoucí auto, kde aspoň trochu funguje horní mezichladič. Na emisích stojí auto na místě, takže intercooler funguje minimálně.
Nicméně domluvenej technik na emisích tohle samozřejmě moc dobře ví a udělá to.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Bushmanovo STÍhačka
Je možný žes ty katy uhonil , tyhle verky už nejsou stavěný na ostrý ježdění
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bushmanovo STÍhačka
Legacy ale nemá naporak, takže ostrik ani mít nemůže, to měly pouze v devadesátých gc ra.... (Devadesátý léta) Legacy (bf/mk1) má vodní s elektrickou vodní pumpou a vlastní chladič na přední příčce, který je chlazen i když auto stojí Saharou motorovyho chladiče. A jestli tam má Kalda naporak jsem teda nezkoumal....zhor píše: ↑stř kvě 18, 2022 9:57 pm Ono samozřejmě bude záležet, na tom jak je to auto zahřátý, a taky v jakém stavu jsou katy, a možná taky to turbo díky stlačení vzduchu dosáhne vyšší teploty rychleji.
Vím, že Kalista někde zmiňoval když jezdil s Legacy, že po 1km rychlostky má nasávanej vzduch v motoru po stlačení teplotu 100°C, že tam byl omezenej homologací, že nemohl mít ostřik intercooleru. A to je jedoucí auto, kde aspoň trochu funguje horní mezichladič. Na emisích stojí auto na místě, takže intercooler funguje minimálně.
Nicméně domluvenej technik na emisích tohle samozřejmě moc dobře ví a udělá to.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bushmanovo STÍhačka
Aha, já přesně nevím, jaký tam byl problém s tím chlazením, jestli tam byl jenom náporák nebo ne, jenom si pamatuju, že kvůli dobové homologaci to nemohl předělat, aby to víc chladilo. Pointa měla být, že stlačováním se vzduch hodně zahřívá, takže turbo motor nejspíš zahřeje katy dřív a víc než atmosféra.
Takže u Legacy tam je samostatný vodní okruh pro intercooler nebo je to napojený nějak na motorové chlazení? Na motorové chlazení je to asi blbost, to by se asi dost hřálo.
Takže u Legacy tam je samostatný vodní okruh pro intercooler nebo je to napojený nějak na motorové chlazení? Na motorové chlazení je to asi blbost, to by se asi dost hřálo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Bushmanovo STÍhačka
Samostatnej okruh s el. pumpou
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07