Majklova Impreza MY08

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

spm píše: úte kvě 17, 2022 1:46 pm Tak taky to mohlo byt proste jenom vykradeny...

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Nikdy bych nečekal, že mě informace o tom, že to auto bylo vykradený, může víc uklidnit, než vylekat ;-D
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Auto mi zase nedávno začalo pocukávat, jako by se motor snažil něco přetlačit. Takže jsem se zaměřil na to, jestli to zase nepřibržďuje, no a PP kolo trochu drhlo. Už jsem na to neměl nervy (dělal jsem repas všech brzdičů, některých i dvakrát a měnil jsem brzdové hadice, samozřejmě i brzdovku), tak jsem koupil druhovýrobu předních brzdičů (KAMOKA JBC0607 a JBC0608, Polsko). Na pohled ok, vše sedí, ještě jsem je dal do červené barvy a když už jsem byl v tom, koupil jsem Bosch kotouče a Textar desky dopředu.

Takže vepředu mám teď už fakt kompletně nové brzdy a zatím to vypadá, že to pomohlo. Byl jsem teď na Šumavě, najeto asi 800 km a co se brzd týče, tak ok.

Co ale není ok je to, že se mi po příjezdu na Šumavu a prvním nastartování rozsvítila palubka. Klasika check engine, kontrola trakce, blikajíci cruise. Nemám diagnostiku, takže jsem si ji objednal (OBD II přes BT), ať můžu zjistit, co s tím je. Spotřeba se nezvýšila, auto jede normálně, tak doufám, že to bude lambda, nebo nějaká jiná prkotina. Po GO motoru před pár lety bych fakt nerad, aby bylo něco špatně s motorem.

Jo a příští týden jde auto konečně na servis, kde mi vymění tlumiče, udělá se nějaká karosařina a možná ještě něco, uvidím, až si to převezmou. Bude to darda, ale jednou za čas to je prostě potřeba...
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Včera přišla OBD II BT diagnostika, kterou jsem dnes po cestě do práce zapojil a načetl chybu P0032. Zatím jsem ji jen smazal, pokud se objeví znova, koupím novou přední lambdu. Doporučovaná je Denso, že? Rozhodoval bych se mezi Denso a NGK, ale jestli je Denso originál, tak je volba jasná.
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Auto mám zpátky ze servisu, bohužel nakonec se realizovala jen výměna tlumičů (komplet včetně uložení a pružin). Jedna náprava Sachs, druhá KYB. Nic jiného prý nebylo k sehnání (původně jsme se bavili o komplet Sachs, ale četl jsem tu dobré recenze na KYB, takže mám teď obojí ;-D ). Pružiny Lesjofors. Zatím jsem měl jen popojíždění po městě, tak nebyla možnost to otestovat

Druhá záležitost je řešení cukání. Auto cukalo, vím, že přibržďoval předek. Vepředu jsou teď nové kotouče, desky, hadice i brzdiče. Cesta do Šumavy v pohodě bez cukání. Na Šumavě se rozsvítila palubka, po zakoupení diagnostiky to ukazovalo na první lambdu, po vymazání chyby hned naskočila znova. Do včerejška jsem jezdil, s tím, že se cukání vrátilo v mnohem horší podobě, motoru se vůbec nechtělo v určitých otáčkách jet a bylo to čím dál tím horší. Včera jsem měl konečně čas na výměnu lambdy. Dělal jsem to už na Felicii, takže s vidinou toho, že to je práce na 10 minut, jsem se do toho u našich pustil.

První problém byl přístup - je na svodech za chladičem (nasávač neřeším, ten je sundaný hned). Takže minimum prostoru na to, abych pořádně zabral. Akorát jsem si odrbal prsty, ale bez výsledku. Vyndal jsem tedy větrák (musel jsem od chladiče odpojit hadici, aby šel vyndat). To už místa bylo víc, ale neměli jsme klíč 21 a stavitelným se nám to nedařilo. Naštěstí jsme našli trubkovou 21, tak jsem ustřihl konektory a šel to povolit trubkáčem. ALE klíč 21, lambda 21, a nešlo to nasadit. Takže jsem si pohrál s pilníkem, abych trubkáč obrousil tak, abych ho tam s pomocí kladiva narval. Přes různé gola nástavce jsem se dostal dostatečně vysoko, abych mohl na golu nasadit trubku. Super, po prvním zabrání se trubkáč protočil a to už jsem viděl, že budu jezdit s odpojenou lambdou a někam to budu muset dát. Ze zoufalosti jsem naklepal trubkáč ještě jednou a pak to díkybohu povolilo (a ano, dělal jsem to na zahřátém autě, taky jsem si spálil ruku o chladič ;-D ). Následoval prank od výrobce, že na konektor dal záslepku, takže jsem se lekl, že jsem koupil špatnou lambdu, po tom, co mi tam nešla nacvaknout. Po odstranění záslepky už to šlo ;-D .

Naštěstí výsledek je takový, že auto teď konečně jede tak, jak má. Žádné cukání, přibržďování, jen radost z jízdy. Snad to tak i zůstane.

Jen mám dotaz k chladící soustavě. Při sundání mi vytekla chladicí kapalina. Po sestavení zpátky jsem nastartoval a při volnoběhu jsem doplnil destilku až po okraj chladiče. Je to takhle ok, nebo se to mohlo nějak zavzdušnit? Případně jak bych to odvzdušnil? To, že před zimou budu muset dolít Fridex, případně to komplet vyměnit, mi je jasný.
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6343
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od cleo »

Pěkný trable, ale dals to (*_^) |,,,, .
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19120
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od hamoun »

presne .. parada !!! obdivuhodne :)
odvzdusneni by melo byt ok. ono se to vybubla. ale teplotu bych par jizd sledoval .. a pak pripadne dolit ..
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od VDC »

No tak hlavně, že to nakonec dopadlo !! Super.
Najezdi nějaký kilometry a vodu znovu zkontroluj. Někdy se tam nějaká bublina na chvíli schová.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od námořník »

Přesně, hlavně, že to dobře dopadlo 😁👍.
Na odvzdušnění taky pomůže, když to postavíš předkem do kopce . Jak píšou kluci. Kontroluj a případně dolej .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Tak cukání bohužel nepřestalo >:-& .
Vím, že tohle je strašně špatně diagnostikovatelná věc - co všechno by to mohlo způsobovat? Brzdy už snad ne, ty přední jsou fakt kompletně vyměněné, tak jedině ty zadní. Ale po jízdě mi přijdou obě strany teplé stejně, jedině, že by přibržďovaly obě stejně :D.

Taky jsem se už setkal s tím, že nová lambda může být vadná - jde to nějak poznat?

Jinak zkusím vyčistit klapku a dál moc nevím. Palivový filtr jsem měnil asi před rokem, vzduchový v listopadu, tak ten by neměl být nějak zásadně zanešený. Svíčky byly měněné s repasí motoru, tak ještě mě napadají cívky.

Mám OBDII kabel a Car Scanner v telefonu, pomůžou mi nějak data z toho? Zatím jsem to jen použil pro smazání chyb, víc jsem se v tom nehrabal.
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Ladaf »

co čidla polohy vaček a kliky, mě předloni jedno odešlo, ale diagnostika furt nic neukazovala, auto v určitých momentech cukalo, hulilo a nejelo,
postupně jsem zjistil že to bylo při podřazení a vytočení motoru, když to za jízdy začalo vždy jsem povolil plyn a po chvilce se to srovnalo a zas to fungovalo normálně,
v servise taky dlouho nic, až když po mě chtěli přesně popsat kdy a jak, tak to nasimulovali a ten plyn podrželi i přes cukaní a až pak to šlo konečně do nouzáku :-|
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Díky za nápad, mně přijde, že auto odspoda táhne normálně, při nějakým popojíždění nebo udržování rychlosti, ale jakmile chci přidat kolem 2-2,5t otáček, tak to cuká a docela dlouho. Není to to klasické cukání, co provází tyhle motory. Jasně, pro rychlý zrychlení můžu podřadit, ale cuká to i ve vyšších otáčkách. Takže sice zrychlím, ale pořád mě to štve a problém nevyřeším :D Jinak plyn držím i přes cukání a chybu to zatím žádnou nehodilo. Ještě mě napadlo, že jsem lambdu utahoval na cit a ne na moment, může to být špatným dotažením? Nezdá se mi to, ale co kdyby. Hlavně na nové lambdě byly dva obrázky. Jeden na 20 Nm, druhý na 35-40 Nm tuším.
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Tak já nevím. Včera jsem jel asi 60 km, převážně okresky, mezitím jsem třikrát startoval. Celou dobu auto jelo krásně, bez náznaku cuknutí. To se to pak těžko diagnostikuje :-/ . Ale tak kdyby se to už neprojevilo, vůbec bych se nezlobil ;-D .
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od VDC »

No kéž by !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od námořník »

Tohle chápu a držím pěsti 😁👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Majklaz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 216
Registrován: čtv kvě 03, 2018 6:04 pm
Jméno a příjmení: Michal
Bydliště: Hradec Králové

Re: Majklova Impreza MY08

Příspěvek od Majklaz »

Tak cukání už se neobjevilo, tak asi vyřešeno bez řešení... :-D

O víkendu jsem měl konečně trochu času na své auto, takže jsem opravil zadní dveře - zase nedržela aretace, tak jsem pomocí sady, kterou jsem to opravoval dva roky zpátky, opravil znovu. Nedal jsem tam jejich mazivo, ale klasickou vazelínu, tak uvidíme, jak dlouho to vydrží tentokrát. Možná to budu muset dělat i u řidiče, tam ta aretace drží čím dál tím míň.

Jako druhou věc jsem nastříkal Dinitrol ML do řidičových dveří. Už si nepamatuju proč (asi lenost :D) jsem je jako jediné neměl vylité, tak jsem to napravil.

A protože už jsem neměl moc času, tak jsem aspoň na 5. a LZ dveřích pořádně omyl těsnění a přejel jsem to nějakým gelem v tubě z Lidlu. Stává se mi totiž, že se LZ dveře trochu přilepí, v zimě to pak může být problém. Tímto by se tomu snad mělo předejít. Kdyby ne, musel bych to řešit novým těsněním. Je i vidět, že není v nejlepším stavu.

Co mě teď čeká, je dodělat ošetření dvěřních těsnění na zbytku auta a pořádně ho omýt a navoskovat před zimou. Tam budu muset i vzít nějakou brusnou pastou kliky na dveřích, jsou strašně vyšisované, a nějakým renovátorem na plasty veškeré plasty, hlavně trojúhelníky u zrcátek. Jedno jsem už vzal, ale chce to ještě jednou (mám nějaký obyč renovátor s černidlem, ale vypadá to, že to celkem funguje, rok to vydrží).

Jinak stálý problém je ten, že se nedá sehnat LP blatník, tak ještě bude muset chvíli vydržet. Resp. nechce se mi dávat 6k za blatník, plus pak ještě lakování.

Poslední věc, koupil jsem na auto Hotárek gumovou vanu do kufru. Bohužel nesedí úplně přesně...jako štve mě to, ale na celejch internetech jsem nenašel jinou od jiného výrobce, tak asi ani nemá smysl to reklamovat. Funguje skvěle, už mi nelítají věci v kufru, a tam, kde nesedí, prostě budu permanentně něco vozit, aby to nebylo moc vidět... Tátovi jsem tam kupoval na Ford Kuga, tam byl teda jiný výrobce, a ta sedí krásně.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“