Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Napsal: stř čer 06, 2018 7:27 pm
Mám následující problém: Outback BH 2.5 115kW, najeto skoro 300 000 km, posledních 70 000 často velká zátěž a vysoké teploty vody a oleje díky přívěsu. Teče z toho olej, a nejsem si jistý odkud.
Diagnóza prvního servis (kamarád co má neznačkový servis "na všechno"): je to vačka vlevo vpředu u rozvoďáku.
Zadána výměna u druhého servisu (Subaru na bavorském venkově), včetně rozvoďáku. Jejich info: šlo to od nalévacího hrdla oleje, vyměnili jsme O-kroužek. Gufera na vačkách a klice nevyměnili, neb prý byla už měněná (jiná barva a typ než z výroby) a byla prý bezchybná a suchá.
Teče to dál, i když málo - až po více než 1000km se nasbíralo dost oleje, aby to začalo kapat.
Takže se umyl motor, půl hodiny jezdilo - nic. Po 300km od mytí jsem zrovna byl v Plzni, tak jsem se stavil u předsedy v dílně, bylo vidět, že to je někde od motoru vlevo vpředu. Malá kapka byla snad i na krytu rozvoďáku, ale Tomáš neviděl žádný zjevný zdroj, já taky ne.
Po dalších 500km kontrola v tom venkovském Subaru servisu - prý jasný únik mezi hlavou a motorem, jen vlevo - pravá hlava zcela suchá.
Dva dotazy: je to možný když je jinak vše OK, nežere to ani vodu ani olej, teploty v normě (ne horší než před únikem)? A jaká je zhruba cena výměny těsnění pod hlavou u dvouapůllitru v servisu v ČR? Nabídku od mého bavorského Subaru servisu mám slíbenou, ale ještě to neposlali...
Diagnóza prvního servis (kamarád co má neznačkový servis "na všechno"): je to vačka vlevo vpředu u rozvoďáku.
Zadána výměna u druhého servisu (Subaru na bavorském venkově), včetně rozvoďáku. Jejich info: šlo to od nalévacího hrdla oleje, vyměnili jsme O-kroužek. Gufera na vačkách a klice nevyměnili, neb prý byla už měněná (jiná barva a typ než z výroby) a byla prý bezchybná a suchá.
Teče to dál, i když málo - až po více než 1000km se nasbíralo dost oleje, aby to začalo kapat.
Takže se umyl motor, půl hodiny jezdilo - nic. Po 300km od mytí jsem zrovna byl v Plzni, tak jsem se stavil u předsedy v dílně, bylo vidět, že to je někde od motoru vlevo vpředu. Malá kapka byla snad i na krytu rozvoďáku, ale Tomáš neviděl žádný zjevný zdroj, já taky ne.
Po dalších 500km kontrola v tom venkovském Subaru servisu - prý jasný únik mezi hlavou a motorem, jen vlevo - pravá hlava zcela suchá.
Dva dotazy: je to možný když je jinak vše OK, nežere to ani vodu ani olej, teploty v normě (ne horší než před únikem)? A jaká je zhruba cena výměny těsnění pod hlavou u dvouapůllitru v servisu v ČR? Nabídku od mého bavorského Subaru servisu mám slíbenou, ale ještě to neposlali...