Přecedovo Kredenc a další povozy....
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
To nemá chybu, jen tak ze země...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
A nedá se koupit nějakej neměděnej? Já to teda na Otb ještě neriskoval, to je svatyně, na kterou nerad sahám svýma levýma prackama Ale na Swifta/i20 jsem vždycky koupil nějakej kroužek za 3Kč, byl stříbrnej a nikdy mi nevytekl. Vyteklo mi to jenom z filtru, když jsem ho blbě utáhnul
Jinak momenťák, já ho používám, ale bez něj bych to nikdy takhle brutálně moc nedotáhl A při povolování se teda dost potím...
Jinak momenťák, já ho používám, ale bez něj bych to nikdy takhle brutálně moc nedotáhl A při povolování se teda dost potím...
Re: Přecedovo Kredenc
Originál nevím, z čeho je, ale je stříbrný, deformační. Nedávno jsem si jich nakoupil na AT a motor asi na 100 000 km dopředu, páč mě na to nebaví myslet. A jako dát za něj 5 nebo 30 Kč mě už nevytrhne, když olej stojí 1500.
Ale s tím utahováním to si člověk uvědomí až při používání momenťáku, jak je to všechno relativní. Stačí, aby někde byl blbej přístup a už si říká, kdo ví jak moc něco neutahuje a ono to je málo a pak se jinde dá trochu víc zabrat a strhnul by to ein zwei. Zrovna různý ty velký závity do měkkýho typu těch výpušťáků nebo s kónickým závitem, to je dost citlivý.
Akorát druhá věc je, jestli to člověk něčím namaže nebo to je na sucho, novej šroub x starej šroub... všechno hraje roli. Samozřejmě záleží, jak moc přesně to člověk chce utahovat, ale taková nějaká vazelínka v závitu může klidně způsobit, že při stejnym utahovacím momentu bude šroub táhnout klidně 2x větší silou.
Ale s tím utahováním to si člověk uvědomí až při používání momenťáku, jak je to všechno relativní. Stačí, aby někde byl blbej přístup a už si říká, kdo ví jak moc něco neutahuje a ono to je málo a pak se jinde dá trochu víc zabrat a strhnul by to ein zwei. Zrovna různý ty velký závity do měkkýho typu těch výpušťáků nebo s kónickým závitem, to je dost citlivý.
Akorát druhá věc je, jestli to člověk něčím namaže nebo to je na sucho, novej šroub x starej šroub... všechno hraje roli. Samozřejmě záleží, jak moc přesně to člověk chce utahovat, ale taková nějaká vazelínka v závitu může klidně způsobit, že při stejnym utahovacím momentu bude šroub táhnout klidně 2x větší silou.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
Já teda vždy měl na plejádě i na saxu vždy nové těsnění, až letos jsem nechal staré, si myslím, že to něco musí vydržet...na plejádě na vaně, na diferáku, na převodovce jsem minulou výměnu koupil origo těsnění, teď už to tolik neřeším.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Momenťák si kvůli tomu koupit nepoběžím. Něco podobnýho se mi stalo poprvý v životě.
Já to nestrhnul v ten pátek. To už muselo být načatý z dřívějška. Když jsem to v pátek utahoval, tak už to vůbec nešlo víc dotáhnout, prostě se to protáčelo. Ale když jsem včera viděl, jak málo masa je na tý vaně kolem závitu, tak jsem se ani nedivil, že se to strhlo.
To je plíšek jako prd.
Hlavně, že bylo kde brát a nemusel jsem na rychlo nikde shánět vanu.
Já to nestrhnul v ten pátek. To už muselo být načatý z dřívějška. Když jsem to v pátek utahoval, tak už to vůbec nešlo víc dotáhnout, prostě se to protáčelo. Ale když jsem včera viděl, jak málo masa je na tý vaně kolem závitu, tak jsem se ani nedivil, že se to strhlo.
To je plíšek jako prd.
Hlavně, že bylo kde brát a nemusel jsem na rychlo nikde shánět vanu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
Se teď bojím už i vyměnit olej V manuálu je předepsaný asi 40Nm a to mi na ten šroubek taky přijde moment jak kráva
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přecedovo Kredenc
ja si momenťák koupil hlavně kvůli elektrokolu , protože jsem na něm taky strhl závit co byl z hliníku nebo duralu nebo z čeho to vlastně je, taky pozdě není to uplně marná věc, no a díky momenťáku jsem zjistil , že jsem většinou utahoval vše o hodně víc než by se mělo a to jsem si myslel , že to mám v oku , jak se tu psalo , přístup dělá taky hodně, je fakt že třeba u dotahování kol na autě , když jsem dodržel predepsaný moment tak se mi občas kolo povolilo, tak tam na to kašlu a utahuju o dost víc , dávám 170nm , stejně jsem bez momenťáku dával ještě víc
spm ja dávám pro jistotu asi 45, musí tam být i rezerva a taky jsem to dřív rval o něco víc a zatím ok zatím
spm ja dávám pro jistotu asi 45, musí tam být i rezerva a taky jsem to dřív rval o něco víc a zatím ok zatím
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přecedovo Kredenc
na ekole jsou ty momenty strašně malé třeba 7nm a podobně , všiml jsem si toho až jsem to dojebal a pěkně jsem se natrápil abych to vyřešil tak jsem hned valil pro momenťáky
jo a ty kroužky dávám nové taky jen občas a ještě mi myslím nic neteklo ... malokdy si vzpomenu je koupit a nebo zapomenu kde jsem je pak dal , alzhaimer je sviňa
mi přišlo že u té vany je závitu dost tak jsem se nikdy nebál to trochu utáhnout , dobré vědět , no asi jsem měl štěstí a teď už snad mám i trochu větší cit díky těm momenťákům
jo a ty kroužky dávám nové taky jen občas a ještě mi myslím nic neteklo ... malokdy si vzpomenu je koupit a nebo zapomenu kde jsem je pak dal , alzhaimer je sviňa
mi přišlo že u té vany je závitu dost tak jsem se nikdy nebál to trochu utáhnout , dobré vědět , no asi jsem měl štěstí a teď už snad mám i trochu větší cit díky těm momenťákům
Naposledy upravil(a) petr dne ned říj 03, 2021 9:04 am, celkem upraveno 1 x.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
Já si hlavně asi budu muset koupit nějaký menší momenťák... mám takovou tu čínu s rozsah 30-210Nm; momentově bych si s ním i vystačil (míň než 30 potřebuju dost zřídka), ale blbý je, že je prostě šíleně dlouhej. Na dotahování kol je to dobrý, že to dá i chcípák jako já, ale když jsem včera utahoval ten držák třmenu. tak na jeden šroub jsem ho nedostal vůbec, na ten druhý hodně ztěžka
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přecedovo Kredenc
to jo no, ale člověk to dostane víc do oka a pak už víš i bez něj kolik co utahneš , já mám taky dva , jeden na ty menší monenty , je i o hodně kratší a pak něco podobného jako ty , jak je to přesné nevím , ale zas aspoň orientačně to asi bude
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Přecedovo Kredenc
Vypusteci sroub oleje je na aute (hned po sroubech nebo matkach na kolech) nejcasteji povolovanej a utahovanej spoj. Navic vany jsou kolikrat ze slitiny hliniku (nebo horciku), takze ten zavit trpi. A protoze je radne promastenej olejem, utahovani jde snadno prehnat, ikdyz to delas momentakem...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
V hloubi tohoto fóra jsem našel Kredencovo vlákno, abych do něj mohl vložit jeden pozitivní příspěvek.
Dnes dopoledne jsem utrpěl administrativní povolení provozu na příští 2 roky.
Pochopitelně ne na místě náhodně vybraném, ale z organizačních a časových důvodů jsem procedůru absolvoval osobně.
Co mi udělalo opravdu velkou radost, bylo měření emisí, které proběhlo zcela standardním způsobem. Všechny hodnoty byly v pořádku a motor byl pochválen, že má potenciál i za dva roky to zvládnout se ctí.
K tomu musím připsat jednu vsuvku. Za těch téměř 8 let, co jsme spolu, jsem až do letošního ledna jezdil s kuřetem. Standardní P0420. V lednu jsem byl s Johyyym na offroadové akci v Chebu, kde to bylo blátivé maso a abych ho zdolal, dostal motor fakt kouř. Mnohaminutové peklo, kdy jsem měl motor vytočený na 5000+ otáček, abych se vyhrabal. Člověk by řekl, že mu to mohlo uškodit, ale opak je pravdou. Po návratu jsem během očisty nacákal vodu do řídící jednotky plynu, která odešla do věčných lovišť a Matyáš Vaněk mi tam dal jinou.
Po odjezdu od Matyáše kuře zhaslo, respektive už se nerozsvítilo a trvá to tak už zhruba 10000 km. Usuzuji, že v tom krosu se asi pořádně vypálil katalyzátor, protože jinak si to nedokážu vysvětlit.
V každém případě jsem si z toho udělal závěr, že offroad neškodí, ba naopak prospívá zdraví i technice.
No a na stk taky vše v pohodě, technicky je auto víc, než v pořádku a drobné odchylky od standardu nebylo nutné zmiňovat.
Dostal jsem pochvalu, že to mám pěkný.
Dnes dopoledne jsem utrpěl administrativní povolení provozu na příští 2 roky.
Pochopitelně ne na místě náhodně vybraném, ale z organizačních a časových důvodů jsem procedůru absolvoval osobně.
Co mi udělalo opravdu velkou radost, bylo měření emisí, které proběhlo zcela standardním způsobem. Všechny hodnoty byly v pořádku a motor byl pochválen, že má potenciál i za dva roky to zvládnout se ctí.
K tomu musím připsat jednu vsuvku. Za těch téměř 8 let, co jsme spolu, jsem až do letošního ledna jezdil s kuřetem. Standardní P0420. V lednu jsem byl s Johyyym na offroadové akci v Chebu, kde to bylo blátivé maso a abych ho zdolal, dostal motor fakt kouř. Mnohaminutové peklo, kdy jsem měl motor vytočený na 5000+ otáček, abych se vyhrabal. Člověk by řekl, že mu to mohlo uškodit, ale opak je pravdou. Po návratu jsem během očisty nacákal vodu do řídící jednotky plynu, která odešla do věčných lovišť a Matyáš Vaněk mi tam dal jinou.
Po odjezdu od Matyáše kuře zhaslo, respektive už se nerozsvítilo a trvá to tak už zhruba 10000 km. Usuzuji, že v tom krosu se asi pořádně vypálil katalyzátor, protože jinak si to nedokážu vysvětlit.
V každém případě jsem si z toho udělal závěr, že offroad neškodí, ba naopak prospívá zdraví i technice.
No a na stk taky vše v pohodě, technicky je auto víc, než v pořádku a drobné odchylky od standardu nebylo nutné zmiňovat.
Dostal jsem pochvalu, že to mám pěkný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
Ty máš katalyzátor původní nebo jsi ho už měnil? U mě ty minulé emise vyšly celkem dost o chlup, tak mám obavu, že to na jaře asi lepší nebude
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Přecedovo Kredenc
Náčelníku, tak gratulace k STK i k zhaslému kuřeti. Ono i když svítí kvůli prkotině, může se časem přidat jiná příčina a nebude to vidět, když svítící kuře je považováno za standard
Spm: musíš to jít pořádně potrápit v blátě, vždyť to Tomáš píše
Spm: musíš to jít pořádně potrápit v blátě, vždyť to Tomáš píše
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Teda, to bylo hodně zaprášené vlákno
Ale teď věřím, že za Tebou jdou Tome kyslíkové obláčky. Gratulačka.
Možná se ti žárovka od kuřete jen vysvítila a raději praskla
Ale teď věřím, že za Tebou jdou Tome kyslíkové obláčky. Gratulačka.
Možná se ti žárovka od kuřete jen vysvítila a raději praskla
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004