Stránka 1 z 1

ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 7:50 pm
od CZastik
Zdravím.
Potřeboval bych jednotku pro Forestera 2.0 2005. Pokud je venku více než 25 stává se čím dál častěji, že z ničeho nic vypne otáčkoměr a auto přestane táhnout, stejně jak kdyby se otočil klíček. Teď navíc začalo v jednotce rychle přepínat nějaké relátko( vyloženě bzučí). Během tohoto se nedá k jednotce připojit pomocí diagnostiky. Pokud pustím klimatizaci na nohy naplno, tak se to trochu zlepší. Proto počítám že to bude jednotkou. Za každou radu budu vděčný

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 8:02 pm
od Doro
Zkoušel si odpojit na noc AKU, pak strčit kliček, otočit na 1, počkat 3 sec. a pak nastartovat?

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 9:27 pm
od CZastik
To ne, to je pro mě novinka, o tom sem ještě neslyšel, co by to mělo dělat?

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 9:36 pm
od mnov
CZastik píše: Teď navíc začalo v jednotce rychle přepínat nějaké relátko( vyloženě bzučí). Během tohoto se nedá k jednotce připojit pomocí diagnostiky.
Také zdravím a docela mě to zajímá.
Myslím, že přímo v ECM žádný relátko nebude, ale nejsem si jistý.
Jinak se k tomu diagnostikou dá připojit? Jsou tam uloženy nějaké chyby?

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 9:41 pm
od CZastik
Nevím jestli tam je relátko, vycházím z toho jak to zní. Poslouchal spolujezdec a dotekem bylo znát, že to jde z ní. Normálně je možný se k jednotce připojit, jen když takhle umře tak ne. A mám tam jen chybu P0400 - mám nový kat, tak to bude tím a s tím to nesouvisí. Občas tam je ještě P1518 ale ta tam je tak jednou z 10 pokusů, těsně po umření

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 9:46 pm
od Doro
CZastik píše:To ne, to je pro mě novinka, o tom sem ještě neslyšel, co by to mělo dělat?
Správný postup, jak startovat po připojení AKU (reset odpojením ŘJ od AKU)....viz. manuál.

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 9:47 pm
od CZastik
Ok určitě zkusím

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 10:02 pm
od mnov
Podle mého názoru je problém někde v napájení. Demontoval bych jednotku, prohlédl stav konektoru, případně ji i rozebral. To takto na dálku těžko radit, ale není to první problém s ECM co se zde řešil. >:-f Jestli to dělá za vyšší teploty, tak to klidně může být nějaký pájený spoj v jednotce, ale to jen hádám. Pokud je tam použita ekologická pájka, tak bych se tomu ani nedivil. U mého auta je také nějaký nefunkční spoj v palubní desce, ale zatím jsem to neřešil.

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 10:11 pm
od CZastik
K tomu jsme se taky dostali, někde nějaký studeňák. Jednotku sem měl vytaženou. Zkoušel sem najít zapojení konektorů ale nenašel sem. Problém s napájením mě taky napadl. kdybych věděl zapojení, tak bych zkusil udělat napájení bokem abych vyloučil většinu problému jinde. A hledat na desce studeňák je záludný. Nevím jestli se dá vyměnit jednotka za jednotku ale dalo by se tím zjistit jestli je to kvůli ní. zbytek auta funguje, rádio, světla

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: stř kvě 02, 2018 11:15 pm
od mnov
CZastik píše:Zkoušel sem najít zapojení konektorů ale nenašel sem.
Poslal jsem Ti to do SZ.

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Napsal: pát kvě 25, 2018 3:00 pm
od CZastik
Tak nakonec opraveno. Nejsem si jistý čím. Chtěl sem natáhnout napájení na jednotku přímo z baterky novým drátem tak sem si je nachystal před konektory u jednotky ale už sem je nezapojil. Dál sem našel pod volantem kabel ze kterého jeden drát je připájený na obd2 a 3 jen tak ustřižený, tak sem je aspoň zaizoloval. Odpojil sem ve středovým panelu zásuvku a vedle ní tam byli ještě dva dráty tipl bych na teploměr(jestli je to teploměr a byl to ten problém, tak by to vysvětlilo, že zaplá klima na to pomohla). A poslední věc, stříkl sem čímsi co mají u nás v práci na čištění železa na kontakty baterky na ukostření u ní. Vždy když sem nasazoval kabely na baterku tak se je trochu protočil aby otřel oxidaci a ukostření je na pohled v pohodě. Logicky má nejblíž k řešení to ukostření ale mate mě tam ta klima že pomáhala a napětí všude jinde v autě taky bylo. Budu pozorovat a zkusím připojit zpět středový panel, jestli se porucha opět neprojeví. Každopádně díky za pomoc :-)