lepsi brzdy na forestera
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10665
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: lepsi brzdy na forestera
Forestr má vepředu 2 pístky a pokud neřešíš zadek, moc si nepomůžeš. Taky jsem to chtěl vyměnit, nakonec stačilo rozhýbat a dát nový kotouče a desky a brzdí to. Ony ty vrtaný zimmermanny nejsou žádnej zázrak a prý rády praskaj. Pokud máš desky Textar, měls dát i stejný kotouče, možná by to mělo lepší účinek. Ale klidně to tam dej a podej report zda to je zásadní rozdíl.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
A doporučení na přední kotouče a destičky na WRX třmeny?
Ještě jsem našel od EBC lepší pakny do zadních bubnů, samozřejmě to má háček.. Momentálně nejsou dostupné
Ještě jsem našel od EBC lepší pakny do zadních bubnů, samozřejmě to má háček.. Momentálně nejsou dostupné
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14942
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: lepsi brzdy na forestera
U auta, který má vzadu bubny, bych začal vylepšovat tam. A to samozřejmě přestavbou na kotouče, ne nějakýma závodníma paknama U Forestera to zrovna není nic tak složitýho ani extrémně drahýho, krom kotoučů a desek vše seženeš po vrakáčích (Subatech, Vrťas).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
A legislativa?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14942
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: lepsi brzdy na forestera
XTčko má ty kotouče vzadu standardně, na STK nemá běžný technik šanci poznat nesrovnalost, a znalý technik bude vědět, že jsou to originální díly kompatibilní se zbytkem podvozku. Ostatně stejně jako například ty čtyřpístky, to je lautr to samé.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: lepsi brzdy na forestera
Kde se dají pořídit jednopístkové třmeny na Forestera?Morda píše:.... Nicméně mě ty 4 pístkové třmeny tou konstrukcí přijdou rozumnější než plovoucí jedno-pístkové
To bych asi bral.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
V praxi to nikdo ověřovat nebude. Pojišťováci končí u opsání rozměru pneumatik, a na technické, pokud to nebude fanda značky, tak to nepozná. V podstatě co kontrolují je funkcionalita brzd, stav kotoučů (koroze) a jestli tam nejsou nějaké podložky/adaptéry na brzdiče, co na první pohled nejsou originál. Pokud to drží na originál závěsech na těhlicích, tak to nemají šanci poznat. Na fotkách to není vidět, tak se to neřeší.Morda píše:A legislativa?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: lepsi brzdy na forestera
Co tím vylepšíš?Tapan píše:U auta, který má vzadu bubny, bych začal vylepšovat tam. A to samozřejmě přestavbou na kotouče....
Budeš mít vzadu další zadírající se kotoučové brzdy s málo brzdící ruční brzdou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3693
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: lepsi brzdy na forestera
Vydim to jako mnov,....pokud s tim nechces jezdit nejake zavody.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: lepsi brzdy na forestera
Závody určitě ne, je pravda že občas se svižněji svezu ale rozhodně to není pravidlo.. Legislativně mi přijde "čistší" kotouče za, třeba i větší, ale kotouče než převrtat bubny na kotouče.. Jen přemýšlím na hlas.. Třeba se do toho někdy v budoucnu pustím
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
Pokud se dobře pamatuju, tak na bubnové brzdy šel dozadu větší tlak, takže když tam dáš kotouče, které mají větší účinnost, tak se tím zlepší brzdné účinky.mnov píše: Co tím vylepšíš?
Budeš mít vzadu další zadírající se kotoučové brzdy s málo brzdící ruční brzdou.
S ruční brzdou, od té doby co je správně seštelovaná, problémy nemám (ale nemám tažné, tak nevím jestli by udržela auto s vlekem) Zadírající brzdy se dají vyřešit 2 pístkama z WRX.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: lepsi brzdy na forestera
On ten zadek stejně moc brzdit nemá, tak tam ta bubnová brzda pro normální jízdní podmínky stačí.
Máme v podstatě dvě stejná auta, Forester má bubny a Impreza kotouče. V provozu to brzdí stejně. Ruční brzda na Impreze vyžaduje pro zajištění vozidla mnohem větší sílu, protože jsou to hrozně malé pakny a ještě ke všemu se nezajedou provozem.
Máme v podstatě dvě stejná auta, Forester má bubny a Impreza kotouče. V provozu to brzdí stejně. Ruční brzda na Impreze vyžaduje pro zajištění vozidla mnohem větší sílu, protože jsou to hrozně malé pakny a ještě ke všemu se nezajedou provozem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: lepsi brzdy na forestera
A na subaru většinou ani tohle nezhor píše:V podstatě co kontrolují je funkcionalita brzd
Re: lepsi brzdy na forestera
Forester s atmosférou asi nebude mať v predu 294mm kotúče, takže to by na upgrade prednej nápravy malo stačiť, ale bude treba minimálne 16" disky a dozadu ideálne tiež kotúče miesto bubnov. Nechce sa mi pozerať či treba aj inú tehlicu, predpokladám že treba len iný plech tehlice pre brzdový kotúč, do ktorého je uchytený strmen.
Pre prednú nápravu sú brzdy kludne totožné s Legacy/Outback, rozdielny je len držiak ktorý dovolí väčší priemer kotúča. Ak si ich zrepasuješ, tak problém s vodiacimi čapmi tak skoro mať nebudeš, hlavne poriadne vyčistiť diery v držiaku. Sú to pri tom položky za pár korún. Kupovať 4 piestové brzdy z WRX sú podla mna vyhodené peniaze. Keby som ich kúpil za 50€ tak prečo nie, ale oni stoja kludne 150€+, alebo repasované tak 250€+
Ja sa teraz hrám podobne na svojom Legacy, diely kupujem z PL Allegra doslova za facku.
Ja na amerike Legacy 2.5i som mal v predu 294mm a vzadu 274mm, EU verzie majú často 277mm predné a 274mm zadné (môžu v zime jazdiť aj 15" plecháče).
Velmi výrazný brzdný účinok nastal po výmene "xy" ročnej kvapaliny, mala by sa meniť pravidelne, ale nerobí to skoro nikto (hlavne nie v tom odporučenom intervale)
Ja som potreboval urobiť repas zadnej nápravy a nechcel som mať týžden rozhádzané auto, tak som si z PL kúpil komplet zadné ramená vrátane kotúčov aj brzd z 3.0 Spec-B kde sú vzadu vetrané 290mm a to komplet za smiešnych 80€. Všetko som si dal opieskovať, natrel, nové silentbloky a potom som už len 2 dni riešil očistenie a natrenie zadného mostu a poskladanie. Brzdy sa zrepasovali a hodil som tam nové kotúče. Tu lutujem že som brzdy nedal opieskovať a nazinkovať a babral som sa s čistením a farbením farbou ktorá odoláva vysokej teplote.
Vpredu mám teda 294mm a vzadu 290mm oboje vetrané a pri príležitosti repasu zadnej nápravy tam poputoval aj zadný diferencial z PL za 75€ (VA1REK-XR) z Forestra 2.0i 116kW 5MT, ktorý je LSD a má totožný prevodový pomer 4.111 ako má u Legacy 2.5i 4AT (VA1REG-XJ)
To isté teraz riešim s prednými brzdami, netrápim sa s tými čo mám na aute, ale kúpil som dalšie z PL a tie som dal opieskovať a momentálne ich mám v zinkovni a ked budú komplet nachystané s novými piestikmi, prachovkami, tak ich len vymením a auto mi bude stát v podstate 2hod, hlavne si človek nezavzdušní brzdový systém pretože hadica bude jednak stlačená samosvornými klieštami a bude odpojená pár sekúnd, potom sa lahko odvzdušnuje.
Za dve predné kompletné brzdy som dal 38,25€, sú z kachlového Legacy, sú totožné a kedže tých Legacy kde klakol motor je dve prdele, tak aj brzdy sú za pár šupov.
Keby bola možnosť tak kúpim ešte dalšie zadné strmene, zrepasujem, nazinkujem. Problém je že nie sú na vetrané kotúče, klasických je dve prdele. Možno by pasovali z Tribeci, neviem...
Takto mi prišli brzdy z pieskovania, ešte nejaké ručne dočistenie a šli do zinkovne
Pre prednú nápravu sú brzdy kludne totožné s Legacy/Outback, rozdielny je len držiak ktorý dovolí väčší priemer kotúča. Ak si ich zrepasuješ, tak problém s vodiacimi čapmi tak skoro mať nebudeš, hlavne poriadne vyčistiť diery v držiaku. Sú to pri tom položky za pár korún. Kupovať 4 piestové brzdy z WRX sú podla mna vyhodené peniaze. Keby som ich kúpil za 50€ tak prečo nie, ale oni stoja kludne 150€+, alebo repasované tak 250€+
Ja sa teraz hrám podobne na svojom Legacy, diely kupujem z PL Allegra doslova za facku.
Ja na amerike Legacy 2.5i som mal v predu 294mm a vzadu 274mm, EU verzie majú často 277mm predné a 274mm zadné (môžu v zime jazdiť aj 15" plecháče).
Velmi výrazný brzdný účinok nastal po výmene "xy" ročnej kvapaliny, mala by sa meniť pravidelne, ale nerobí to skoro nikto (hlavne nie v tom odporučenom intervale)
Ja som potreboval urobiť repas zadnej nápravy a nechcel som mať týžden rozhádzané auto, tak som si z PL kúpil komplet zadné ramená vrátane kotúčov aj brzd z 3.0 Spec-B kde sú vzadu vetrané 290mm a to komplet za smiešnych 80€. Všetko som si dal opieskovať, natrel, nové silentbloky a potom som už len 2 dni riešil očistenie a natrenie zadného mostu a poskladanie. Brzdy sa zrepasovali a hodil som tam nové kotúče. Tu lutujem že som brzdy nedal opieskovať a nazinkovať a babral som sa s čistením a farbením farbou ktorá odoláva vysokej teplote.
Vpredu mám teda 294mm a vzadu 290mm oboje vetrané a pri príležitosti repasu zadnej nápravy tam poputoval aj zadný diferencial z PL za 75€ (VA1REK-XR) z Forestra 2.0i 116kW 5MT, ktorý je LSD a má totožný prevodový pomer 4.111 ako má u Legacy 2.5i 4AT (VA1REG-XJ)
To isté teraz riešim s prednými brzdami, netrápim sa s tými čo mám na aute, ale kúpil som dalšie z PL a tie som dal opieskovať a momentálne ich mám v zinkovni a ked budú komplet nachystané s novými piestikmi, prachovkami, tak ich len vymením a auto mi bude stát v podstate 2hod, hlavne si človek nezavzdušní brzdový systém pretože hadica bude jednak stlačená samosvornými klieštami a bude odpojená pár sekúnd, potom sa lahko odvzdušnuje.
Za dve predné kompletné brzdy som dal 38,25€, sú z kachlového Legacy, sú totožné a kedže tých Legacy kde klakol motor je dve prdele, tak aj brzdy sú za pár šupov.
Keby bola možnosť tak kúpim ešte dalšie zadné strmene, zrepasujem, nazinkujem. Problém je že nie sú na vetrané kotúče, klasických je dve prdele. Možno by pasovali z Tribeci, neviem...
Takto mi prišli brzdy z pieskovania, ešte nejaké ručne dočistenie a šli do zinkovne
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: lepsi brzdy na forestera
Tak to většinou stačí zkusit při popojíždění po lince, když se s tím nechcou mamlasit na bubnech.spm píše:
A na subaru většinou ani tohle ne
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001