Mytí, wapky, péče o kastli

Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20659
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od námořník »

Nejde o kotouče, ale o desky. On tam je totiž taky kov. Levorg je na oživení 2x ročně. Na podzim a jaře. Kola před sezónou.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 951
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od barts »

Takto je jasné 8-? . tak v tom případě se to dělá akorát to nevidíš =)
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 951
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od barts »

námořník píše: úte říj 18, 2022 4:54 pm Nejde o kotouče, ale o desky. On tam je totiž taky kov. Levorg je na oživení 2x ročně. Na podzim a jaře. Kola před sezónou.
Tak jen tak mimochodem ptal sem se na to narušení desek a kotoučů na detailing forům a hromada lidí odpovědělo že ej to blbost tak to jen tak tlumočím i sem :-)
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od seatik »

Já si myslím, že trošku ty vlastnosti destiček chemie zpočátku na chvilku změní, ale v průběhu času se dostanou zpět do své kondice. Já destičky s kotoučem i bez nějakého mytí jednou za čas obnovím prohřátím a přenesením povlaku i na kotouč, aby to brzdilo jak má. Apropo, co můžete doporučit na bočnice pneu, aby to dělalo lesk a opticky mokrou pneu?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od janos666 »

Abych taky trochu přidal svoje zkušenosti co do mytí kol, tak za prvé, K2 Roton není špatný, ale koncentrace oproti konkurenci nic moc, tím pádem i účinnost není tak efektní na druhou stranu cenově vychází hodně levně. Za mě co do odstraňovačů polétavé rzi mohu doporučit jeden z mých prvních co jsem měl tak od Bilt Hamber korossol - klasika... ale samozřejmě už dražší. Další co vychází celkem fajn je chemie od ADBL - taky poláci jako K2 ale účinější. Pokud je na kolech třeba keramika, poté stačí běžné čističe, používám třeba Wheel warrior. Pak na hodně zašlé disky klidně 5 let nemyté jsem dostal typ od kamaráda v podobě čističe Rimol Profi, na nic lepšího jsem zatím nenarazil, to bere naprosto vše a není třeba ty kola ničím extra drhnout, hrubý kartáč bych na kola nikdy nevzal ani není třeba, houbička na nádobí to samé, prostě ty kola jsou pak poškrábané. stačí opravdu velice jemný štěteček a jde to komplet dolů, daleko lépe než třeba s Carlanem. Víceméně, 95% znečištění pouze wapka, sám jsem tomu neveřil než jsem nevyzkoušel, jen nutností jsou chemicky odolné rukavice a v případě lakovaných kotoučů, je třeba sundat kola, jelikož to může vzít i tu barvu....
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 287
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od Austin »

Ahoj, kola umývám už asi 10 let přípravkem ValetPro Bilberry.
Ředí se 1:8 až 1:10 s vodou, je potřeba rozprašovač na chemikálie z LDPE,
běžným plastem (nějakým plastovým rozprašovačem z kuchyně) se prožere za pár týdnů.
Aplikace - Nastříká se na kola a za 30s umývá tlakovou vodou.
Voní, neleptá ruce, omyje se (nezůstává na kolech v uschlých mapách)
Cena výkon famózní, půllitr (tak na 3-4 auta) vyjde na 20,- (celkový litr z kanystru postupně rozředím v 9 litrech vody)
Komu to zpočátku nemyje (jsou kola moc špinavé) se ředí méně = zvyšuje se účinnost. Skladovat v původním obalu.

https://www.detailingshop.cz/valetpro-b ... istic-kol/

Obrázek
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 287
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od Austin »

Pneumatiky ošetřuji ValetPro Tyre dressing

https://www.detailingshop.cz/valetpro-m ... reni-pneu/

Vezmu plast kelímek od pribiňáčka (je pevný) dám do něj malého panáka přípravku konzistence Regumu, ale je to trvanlivější než Regum,
a natírám na boky pneumatik štětcem, jednu vrstvu, za pár min druhou, před zaschnutím drobné kapky (které mají tendenci uschnout a udělat flek)
rozetřu např. starou ponožkou nebo hadrem, trochu pneu jakoby oleštím.

Nejsem schopen ojet zimní/letní za 4 roky, trvá mi to 5-6 let (mám víc aut) a tímto postupem si držím pneu v kondici a po 5 letech vypadají jako nové. Nemluvě o tom že jsou gumy fakt drahé, nejen 18´´, ale i 10´´ Yokohamy 039 na Minicoopera stojí raketu.
Holt péče se vrátí. Typicky Pirelli Goodyear ap. mají tendenci ve třetí roce začít praskat po bocích. Při výměně kol pochopitelně natírám i vnitřní stranu, důležitá je ale venkovní (kam svítí sviňa slunko). V létě natírat co měsíc je lepší.

Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20659
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od námořník »

barts píše: úte říj 18, 2022 8:18 pm Tak jen tak mimochodem ptal sem se na to narušení desek a kotoučů na detailing forům a hromada lidí odpovědělo že ej to blbost tak to jen tak tlumočím i sem :-)
Koukám, že znají mě brzdy líp než já 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19167
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od hamoun »

Austin píše: úte říj 18, 2022 9:25 pm Ahoj, kola umývám už asi 10 let přípravkem ValetPro Bilberry.
diky :) objednano .. i s nejakym rozprasovacem teda :)
škoda superb
ex WRX 2008
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od janos666 »

námořník píše: úte říj 18, 2022 9:43 pm Koukám, že znají mě brzdy líp než já 😁
Za mě souhlasím a taky po pár zkušeností nestříkám odstraňovač polétavé rzi na kola když jsou na autě aby se přípravek nedostal na kotouče. Naposled když jsem to udělal , celkem brzdy pískali a trvalo realativně dlouho než si to znovu sedlo. Už jen z principu je to problém, když se z desek se přenáší brzdový materiál do povrchu kotouče a tím odstraňovačem se tato "vrstva" chtě nechtě naruší. Na druhou stranu pokud stíhám mýt často, tak stačí pouze aktivní pěna, štěteček a kola jsou jako nový. Samozřejmě za předpokladu když jsou předem řádně ošetřený - keramika či aspoň vosk... Ale také záleží na konkrétní směsy destiček a jak moc jsou agresivní....
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 951
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od barts »

janos666 píše: úte říj 18, 2022 10:06 pm Za mě souhlasím a taky po pár zkušeností nestříkám odstraňovač polétavé rzi na kola když jsou na autě aby se přípravek nedostal na kotouče. Naposled když jsem to udělal , celkem brzdy pískali a trvalo realativně dlouho než si to znovu sedlo. Už jen z principu je to problém, když se z desek se přenáší brzdový materiál do povrchu kotouče a tím odstraňovačem se tato "vrstva" chtě nechtě naruší. Na druhou stranu pokud stíhám mýt často, tak stačí pouze aktivní pěna, štěteček a kola jsou jako nový. Samozřejmě za předpokladu když jsou předem řádně ošetřený - keramika či aspoň vosk... Ale také záleží na konkrétní směsy destiček a jak moc jsou agresivní....
jak říkáš, pár ldii napsalao i comají nějaký závodní desky tak že na první obrždění to moc nebrzdí ale pak už zase cajk, takže zaleží na podmínkách.

Austin píše: úte říj 18, 2022 9:37 pm Pneumatiky ošetřuji ValetPro Tyre dressing

https://www.detailingshop.cz/valetpro-m ... reni-pneu/
Ja používám Carpro perl už delší dobu (alejasný přípravku co funghuje je mraky) , a vezmu to pneu jednou za pár měsíců a pneu jsou furt krásně černé jak nové :-) a to s autama jezdím skoro daily. Jinak ted není lepší to natírat aplikátorem? Nebo by to jakoby nepobral tu konzistenci? Ten aplikátor přímo na pneu mě přijde uplně super.
Ale co určitě vyzkouším bude určitě bude ten bilberry. Možná to vyjde i levněji. Díky za tip.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od Lefie »

čau
asi půl roku sleduji na tiktoku tohoto klučinu z Hlinska, který se v současnosti živí čištěním aut a prodejem autokosmetiky. Přikládám jeho tip na mytí kol.
Vůbec si nedělám iluze že se to dělá jinde jinak ;) cena je cena. Osobně jsem to zkoušel na kolech na kterých nezáleželo protože jejich stav byl stejně žalostný. Výsledek byl takový, že ty kola byla opravdu čistá a "laku" to nijak zvláště neublížilo.
https://www.tiktok.com/@pecujokaru/vide ... _webapp=v1
https://www.tiktok.com/@pecujokaru/vide ... _webapp=v1

Těch tipů tam má samozřejmě mnohem víc, Plasty venkovní, vnitřní i v motoru, čalounění, stropnice, kůže, okna ......

Jinak s tím HCl buďte opatrní, mnozí máte určitě zkušenosti jak samotná kyselina vyžere kovové věci v koupelně.
Naposledy upravil(a) Lefie dne čtv říj 20, 2022 8:58 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od podvlada »

Já jsem děsně nerad grammar nazi, ale:
typ = druh
tip = rada
Ale ať jen nepičuju :-D s tou kyselinou solnou to fakt vypadá dobře, někdo to tu už zmiňoval i dřív, dobrá alternativa ke všem těm čističům ve kterých je kdo ví co, nakonec možná jen ta samá kyselina solná, jen s brandovanou nálepkou a prodaná s několikanásobnou marží :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od Lefie »

B-) Tak nějak to bude
Loni na podzim jsem na zkoušku zakoupil https://pece-o-plasty-a-pneumatiky.heur ... /#prehled/ jako náhrada za silikon před uskladněním na příští sezónu, který jsem používal leta letoucí. Fungoval skvěle, ale začalo mě už vadit jak je kolo potom šíleně mastné. Ano guma to má ráda a kdo jezdí pneu více sezón nemusí mít potom strach o rozpraskané bočnice plášťů.
No, takže tato náhrada skvěle splnila to na co jsem ji chtěl. Krásně naimpregnuje boky čistých pneu. Kolo natřu, přebytky v tuto chvíli vůbec neřeší a dám do pytlů na kola a uskladním do příští sezony. Před nasazením na auto se za půl roku vše krásně vpije do gumy a ty potom vypadají jako nové. Na autě vydrží asi měsíc v tomto skvělém stavu. Během celé sezony nijak zvláště o pneu nepečuji.
Jde tím samozřejmě ošetřit i gumové těsnění na dveřích které pak v zimě nepřimrzá.
Pěkně voní.
Na aplikaci používám obyčejnou houbičku na nádobí za 6 Kč.
Cena tak šílená ve výsledku není, balení vydrží cca na 15 sad pneumatik. Momentálně jsem použil na 8 sad a v dávkovači je zhruba půlka.
Silikon měl spotřebu 2 sady na 1 sprej.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
SWRT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 595
Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
Jméno a příjmení: Daniel Docekal

Re: Mytí, wapky, péče o kastli

Příspěvek od SWRT »

Koupil jsem auto na jezdeni do prace a melo strasne zasle alu kola....zkusil jsem K2 roton pro a disky jako nove
20230411_103014.jpg
20230411_094124.jpg
20230411_093955.jpg
Sent from my SM-A135F using Tapatalk

Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“