Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 590
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
No aby to nejelo skoro za nic, když tě táhne to auto před tebou...
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Jenže Forester SH (před faceliftem) má palubní počítač o dost jednodušší. Pokud chci měřit spotřebu na danou jízdu, pak to musím před jízdou manuálně vynulovat, na což si málokdy vzpomenu. Takže mi je pak ten údaj taky celkem naprd. Proto mám přepnuto pořád na aktuální. Ono to je sice taky k ničemu ale ty čísla při sešlápnutí plynu pak člověka aspoň trochu krotíSubaru70 píše:
..tohle neřeš,diesel prdlačku žere tak jako tak, takže okamžitá spotřeba je údaj k ničemu. Já mám nastavenu na PP celkovou spotřebu a k tomu aktuální spotřebu z dané jízdy kterou právě jedu...Pokud se chci masochisticky podívat na okamžitou tak si přepnu PP do příslušného režimu a hned vidím jak ručička letí nahoru a nebo dolů při konkrétní situaci...Výpovídací hodnotu však mám pouze v těch dvou výše uvedených...
Jako příklad dávám fotku z léta kdy to na pohodové trase nežralo skoro vůbec...
Jinak spotřebu nijak zásadně neřeším, na delší trasy se dostávám pod 6 litrů, což je myslím v pohodě. Jen mě prostě zajímá jak to auto funguje. Oktávka mi bez plynu ukazovala vždy nulu, tak jsem chtěl vědět proč je to u Subaru jinak...
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Otázka taky je, jestli u těch aut, kde to ukazuje nulu, to nekecá...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19261
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
pokud vas kroti ukazatel okamzite spotreby ve slapani na plyn, je treba na nej slapat vice, at nastane situace, ze koukate na cestu a mate plne ruce práce a nestihate sledovat ukazatele
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
No ja mam dlouhodobou spotrebu temer dvojnasobnouSubaru70 píše: ..tohle neřeš,diesel prdlačku žere
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Tak to se zjistí snadno:HonzaCZ píše:Otázka taky je, jestli u těch aut, kde to ukazuje nulu, to nekecá...
okamžitá spotřeba rovná se délka vstřiku krát otáčky motoru děleno rychlostí krát magická konstanta
magická konstanta rovná se odhadovaná spotřeba (při ustálené rychlosti x) krát rychlost x děleno délkou vstřiku (při ustálené rychlosti x) děleno otáčkami (při rychlosti x)
Bude to samozřejmě plus mínus autobus, ale řádově to bude sedět.
Toto je teoreticky podložené paperem jedné nejmenované rumunské univerzity, a praktitcky testem na parabolovo tribece.
Délka vstřiku viz diagnostika nebo displej nebo možná i nějaký OBD adaptér.
U mne to bere se zařazenou rychlostí bez plynu desetkrát méně než na volnoběh...tj. v podstatě tu nulu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Jen ze zvědavosti, jak PP pak počítá průměrnou spotřebu? Nějakým samplováním hodnot téhle aktuální spotřeby?
Teď mě mrzí, že sem nevyfotil, jak mám na displayi průměrnou spotřebu 99l/100km. Tenhle kousek (s náběhem na Darwinovu cenu) se mi podařil špatným upevněním akumulátoru, který se tak za jízdy na nerovnostech občas na krátký okamžik odpojil a budíky provedly takovýten barevný restart jako při startování.
Teď mě mrzí, že sem nevyfotil, jak mám na displayi průměrnou spotřebu 99l/100km. Tenhle kousek (s náběhem na Darwinovu cenu) se mi podařil špatným upevněním akumulátoru, který se tak za jízdy na nerovnostech občas na krátký okamžik odpojil a budíky provedly takovýten barevný restart jako při startování.
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
To mi nemusíš vysvětlovat. Spotřebu jsem si na BH počítal už před 6 lety. Akorát já si tu bulharskou konstantu spočítal z nalogovaných hodnot v různých režimech pomocí A/F ratio, množství vzduchu atd. Nejlepší by bylo najít si průběh průtoku dané vstřikovací trysky, ale ten se 1) bude s opotřebením měnit a 2) se jednoduše nedá najít. Nakonec jsem dospěl k tomu, že ona konstanta vlastně není úplně konstanta a měla by mít nějakou variabilní složku závislou na dalších parametrech, protože např. při otevírání a zavírání trysky se průtok nemění skokově. No a pak jsem si pořídil auto, který spotřebu ukazuje a nějak mě už nic netlačilo to dál zkoumat.outback píše:
Tak to se zjistí snadno:
okamžitá spotřeba rovná se délka vstřiku krát otáčky motoru děleno rychlostí krát magická konstanta
magická konstanta rovná se odhadovaná spotřeba (při ustálené rychlosti x) krát rychlost x děleno délkou vstřiku (při ustálené rychlosti x) děleno otáčkami (při rychlosti x)
Bude to samozřejmě plus mínus autobus, ale řádově to bude sedět.
Toto je teoreticky podložené paperem jedné nejmenované rumunské univerzity, a praktitcky testem na parabolovo tribece.
Délka vstřiku viz diagnostika nebo displej nebo možná i nějaký OBD adaptér.
U mne to bere se zařazenou rychlostí bez plynu desetkrát méně než na volnoběh...tj. v podstatě …
Na Sierrách se dřív měřila přímo délka vstřiku na trysce a odečítalo rychlostní čidlo, protože ECU nedisponovala žádným rozumným komunikačním rozhraním. To bylo o level výš. Nebo spíš níž...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Jak to dělá PP netuším, ale obecně to jde dělat několika způsoby. Já při svých pokusech sčítal množství vstříknutého paliva a ujetou vzdálenost a pak to jenom dělil.demeter píše:Jen ze zvědavosti, jak PP pak počítá průměrnou spotřebu? Nějakým samplováním hodnot téhle aktuální spotřeby?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Nemělo by to u dieselu být tak, že pokud je zařazená rychlost, tak se motor otáčí de facto pohybem auta? A dokud jsou otáčky vyšší než volnoběh, tak řídící jednotka vstřikovače odpojí úplně, tzn. délka vstřiku je 0? Pak by i měl i pp ukazovat nulu.outback píše:
Tak to se zjistí snadno:
okamžitá spotřeba rovná se délka vstřiku krát otáčky motoru děleno rychlostí krát magická konstanta
magická konstanta rovná se odhadovaná spotřeba (při ustálené rychlosti x) krát rychlost x děleno délkou vstřiku (při ustálené rychlosti x) děleno otáčkami (při rychlosti x)
Bude to samozřejmě plus mínus autobus, ale řádově to bude sedět.
Toto je teoreticky podložené paperem jedné nejmenované rumunské univerzity, a praktitcky testem na parabolovo tribece.
Délka vstřiku viz diagnostika nebo displej nebo možná i nějaký OBD adaptér.
U mne to bere se zařazenou rychlostí bez plynu desetkrát méně než na volnoběh...tj. v podstatě …
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19261
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
obecne to tak vetsinou funguje ... jen ty otacky musi byt o kus vyssi nez volnobeh ...
ale u Subaru to tak u hromady modelu neni ....
Odesláno pomocí Tapatalk
ale u Subaru to tak u hromady modelu neni ....
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Už to točíš v kruhu. Psali jsme, že to tak může bejt a nemusí (a ne jenom u dieselu). A taky záleží, co to ukazuje a co se tam reálně děje. Podle toho, co psal outback, tak i subaru snižuje dávku při brzdění motorem na 10x nižší hodnotu než na volnoběh. Ale třeba prostě zobrazuje minimálně hodnotu 2,0 a prostě to tak je. Stejně jako starší modely ukazují spotřebu s přesností na 2 desetiny. Taky to nedává moc smysl. Asi tím ukazují, že se jedná o orientační hodnotu.qwertzi píše:
Nemělo by to u dieselu být tak, že pokud je zařazená rychlost, tak se motor otáčí de facto pohybem auta? A dokud jsou otáčky vyšší než volnoběh, tak řídící jednotka vstřikovače odpojí úplně, tzn. délka vstřiku je 0? Pak by i měl i pp ukazovat nulu.
Já když jedu se studeným autem teď v zimě z kopce, tak tam je klidně 6 L/100 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6352
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Kdyby jen 6, mám sjezd z kopce asi 150m od baráku, pustím plyn a pohybuje se to teď mezi 8-9l.
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
Teď si nejsem úplně jistý, ale myslím, že i při brzdění motorem mi to zůstává na 2.0. Škodovky tam mívají nulu. Tak to má prostě Subaru jinak. To vysvětlení s chlazením pístů, nebo mazáním, jak tu někdo psal, mi připadá celkem logický.
Jasně, že ten údaj je celkem naprd. Ale jak jsem už psal, trochu mi vadí, že se měření na danou jízdu nevynuluje automaticky. Je potřeba vždycky manuálně vynulovat trip A nebo B. Proto to mám pořád na aktuální.
Jasně, že ten údaj je celkem naprd. Ale jak jsem už psal, trochu mi vadí, že se měření na danou jízdu nevynuluje automaticky. Je potřeba vždycky manuálně vynulovat trip A nebo B. Proto to mám pořád na aktuální.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Ukazatel aktuální spotřeby Boxer Diesel
U H6 jsem si celkem jistej, ze u zamknuty 4ky pri pusteni plynu nevstrikuje nic az do nejakych 1700 otacek. U manualu nevim. Ale muzu se podivat kdyz jedu na plyn na casy otevirani vstriku...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG