Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1285
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
me prijde, ze uz neni nutny zvysovat viskozitu, kdyz MO pise ze to 5w40 vydrzi narazove i teplotu 150.. *krci rameny* snad se nepletou. ale kdyby byl od MO zkusil bych abych mel porovnani, ale jak rikas, neni.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Používám ten samej olej + chladič oleje a stejný žkušenosti. Po Bělé ani kapka, ale občas se něco zmizne a je dost možné, že to bude těma dálnicema, musím se na to víc zaměřit a zjistit, kdy to mizí. Ale mezi výměnama tak kolem litru, občas litr a půl. Kubo ty máš přídavnej chladič oleje?strider píše:taky si rikam. Ta 10w-60 to je fakt Moc (pun intended :D ).
Od leta testuju 5w-40 (MO cfs nt+) a uz se nebudu vracet zpet na 10w-60 dokud budu mit seriovy motor. Ted je ve vsech ohledech lepsi projev, zvuk, a zmizel problem pri studenych startech. A i Belou to vydrzi tak co. A olej to sezere obcas jen po letu na dalnici, po Bele nechybela ani kapka.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1285
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Jeste nemam. Az na jare az se bude blizit konec zaruky na motor....
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22810
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
H6 se přes 2000 otáček při běžný jízdě úplně moc nedostane Teda ta moje kráva má takovej zvyk, že než se jí ohřeje ATF v automatu, tak řadí nahoru až někde při 2300rpm, ale to mě v zimě pěkně štve, tak zapínám hold režim, na který to nedělá Jinak v manuálech většinou je něco o tom, že se to má nechat zahřát třeba půl minuty. Dost mě naopak spíš jímá hrůza, když vidím některé ostatní, které nastartují se spojkou ještě se zařazeným kvaltem a jen co to chytne, tak se rozjedou, když ten olej není nejspíš ještě vůbec nikde...zhor píše: No podle mě je to další pičovina co se může v zimě udělat, a ani v manuálech od výrobců se to nedoporučuje. Tlak oleje na volnoběžný otáčky je cca 2x-3x nižší než když je motor v pracovních otáčkách (2000+ otáček). Dále čím větší tlak oleje, tím dřív se promaže celé ústrojí, včetně těžko dostupných míst v hlavě. A předpokládám, že bude platit i to co u vzduchu, že čím víc se kapalina stlačuje, tím rychleji se zahřívá. A samozřejmě v neposlední řadě je potřeba zahřát aji další náplně na provozní teplotu, což se stáním na místě moc nestane (diferák, …
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
strider: Možná to není viskozitou, ale typem oleje. Taky nevím. Nic nenutím, jenom píšu vlastní zkušenost.
schmako: S tím ohříváním na místě mi to taky přijde jako zbytečnost. Jestli se H6 bude převalovat na 1500 otáček 2 minuty na místě nebo pojede někde v minimální zátěži (jestli nemáš za barákem dálnici, na kterou najíždíš), tak je lepší jet. Navíc AT za jízdy taky generuje víc tepla a díky tomu, že je (bejvá?) u 3.0R všechno (voda, olej v motoru, ATF) tepelně propojený výměníkama, tak mi přijde lepší jet.
schmako: S tím ohříváním na místě mi to taky přijde jako zbytečnost. Jestli se H6 bude převalovat na 1500 otáček 2 minuty na místě nebo pojede někde v minimální zátěži (jestli nemáš za barákem dálnici, na kterou najíždíš), tak je lepší jet. Navíc AT za jízdy taky generuje víc tepla a díky tomu, že je (bejvá?) u 3.0R všechno (voda, olej v motoru, ATF) tepelně propojený výměníkama, tak mi přijde lepší jet.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14908
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Ne každý motor je taková choulostivá citlivka jako Subaří boxerspm píše:Dost mě naopak spíš jímá hrůza, když vidím některé ostatní, které nastartují se spojkou ještě se zařazeným kvaltem a jen co to chytne, tak se rozjedou, když ten olej není nejspíš ještě vůbec nikde...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Manželka to provozuje na Impreze s AT. To je fofr jakým se rozjede po startu. Zatím to auto zvládá v pohodě.Tapan píše: Ne každý motor je taková choulostivá citlivka jako Subaří boxer
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22810
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Hele i ten zánovní kundaj má v uživatelskym manuálu, že ho máš nechat 10-20s dle zimy běžetTapan píše: Ne každý motor je taková choulostivá citlivka jako Subaří boxer
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Nemam u sebe prirucku a jsem linej hledat, ale je ten 60 olej vubec jako mozna volba v te prirucce?! Tusim, ze ne, nejvic snad 50. Jestli tam fakt neni, tak nechapu, proc to tam AWD leje? Co kdyby ten motor odesel (i treba kvuli necemu jinemu nez oleji)? To by ho snad museli zaplatit, kdyz pouzili neco, co neni od subaru predepsany.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14908
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Jsem zánovní auta úplně neměl namysli. Ale jinak samozřejmě nezpochybňuju to, že nakopnout motor a pak to nechat vrčet aspoň než si zapnu pás je celkem rozumný.spm píše:
Hele i ten zánovní kundaj má v uživatelskym manuálu, že ho máš nechat 10-20s dle zimy běžet
První TDI a ještě lépe starý Pažoutí diesly to měly vyřešený líp. Nastartuješ a jak se rozplynou černá oblaka, můžeš jet. Dokonce se ten čas vždy automaticky nastavil dle zimy
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14908
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Jo, to určitě. Hned jak bys jim prokázal, že to zakukalo kvůli blbý viskozitě. A že jsi přesně na téhle výslovně netrval.bonboniera píše:To by ho snad museli zaplatit, kdyz pouzili neco, co neni od subaru predepsany.
Naposledy upravil(a) Tapan dne úte zář 29, 2020 9:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
To dělám od té doby co řídím: Vlezu do auta, nastartuju, prikurtuju, zkontroluju zrcátka/posed/volant, rozmyslím kam jedu, ujistím se že mám doklady, radim kvalt a v klidu odjíždím. Olej by po pár minutách měl být na místech kde je potřeba. Trochu rázněji můžu šlapat na "plyn" až když jde z výdechu topení cítit, že to topí.
Navíc mi teď u Otokara přibyl další kontrolní bod a to opřít pravou nohu o středový tunel za kterým je AT a když hřeje, můžu přepnout do S# 8-)
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Navíc mi teď u Otokara přibyl další kontrolní bod a to opřít pravou nohu o středový tunel za kterým je AT a když hřeje, můžu přepnout do S# 8-)
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16159
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
U 3.6 S# nejde na studené převodovce zapnoutschmako píše:další kontrolní bod a to opřít pravou nohu o středový tunel za kterým je AT a když hřeje, můžu přepnout do S#
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22810
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
Jsem teda kouknul do servisního manuálu pro mojí 154kW. Je tam graf, ve kterym je 5W-30 s teplotama minus hodně do +40C a 10W-30/10W-40 od -4C do hodně a tahle poznámka:
Ale nevím co je u 180kW verze
If vehicle is used in desert areas with very high tem-peratures or for other heavy duty applications, thefollowing viscosity oils may be used: API classifica-tion: SL or SJSAE Viscosity No.: 30, 40, 10W-50, 20W-40, 20W-50.
Ale nevím co je u 180kW verze
Re: Otokar Březina - Outback MY2007 3.0R
bonboniera píše:Nemam u sebe prirucku a jsem linej hledat, ale je ten 60 olej vubec jako mozna volba v te prirucce?! Tusim, ze ne, nejvic snad 50. Jestli tam fakt neni, tak nechapu, proc to tam AWD leje? Co kdyby ten motor odesel (i treba kvuli necemu jinemu nez oleji)? To by ho snad museli zaplatit, kdyz pouzili neco, co neni od subaru predepsany.
Kód: Vybrat vše
The proper viscosity oil helps the engine maintain its ideal temperature, and cranking speed increased by reducing viscosity friction in hot condition.
If the vehicle is used in regions with high temperatures or in other severe environments, use oil with the viscosities shown below. API Standard: SM or SL, SAE Viscosity No.: 30, 40, 10W-50, 20W-40, 20W-50
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno