Stránka 1 z 3

Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: úte led 30, 2018 9:45 pm
od Sech
Zdravím všechny vespolek.
Začátkem dubna 2017 jsem se stal šťastným majitelem Outbacku H6 3.0 pofacelitové verze. Jasná historie a servis, relativně malý nájezd, víc majitelů, sem tam nějaký šrám, odpovídající cena.
H6 jsem sháněl již dlouho a počítal jsem s dodatečnými investicemi, aby bylo auto plně fční a byl na něj spoleh. Předprodejní kontrola v AWD mi dost pomohla v rozhodnutí. Zatím mám najeto cca 15K a je to fakt radost ,,,,| (*_^) |,,,,
Při první výměně oleje jsem narazil na první pohled katastrofální stav koroze trubek chlazení na spodní části motoru, viz. foto.
Nechal jsem to prozatím ošetřit nátěrem a přepáskovat. Ale potřeboval bych poradit, jak s tím dál naložit. Autu jednou ročně dopřeju delší výlet po Evropě a nerad bych zůstal ve štychu 2000km od domova.
...........................................
Na fóru jsem našel pouze zmínku v tématu:
viewtopic.php?f=16&t=5973&p=262027&hili ... ni#p262027
Odhad opravy BOXER 25T .... Nejzavaznejsi je ta koroze trubek chlazeni, trubky jsou zalisovane, takze se meni cely dil, proto ta cena.
...........................................
Budu rád za každou radu, popř. doporučení, kdo by se s tím popral za přijatelnější peníz.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: úte led 30, 2018 9:56 pm
od yohn
Poptavals to v Subaru Mricna a u Vrtase? Pokud je tam sezenes tak ty trubky ti pak uz vymeni ve vetsine servisu. Jinak bych si to zkusil nechat nacenit jeste napr. v Dobranech.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: úte led 30, 2018 10:10 pm
od Sech
Díky za typ, určitě poptám.
Není mi jasný, zda se musí opravdu vyměnit celý spodní díl motoru, nebo lze nalisovat nové trubky.
Zatím jsem to řešil pouze s p. Janouškem (Vojkov u Mukařova), ale bohužel to komplet prý nikdy neměnili.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: úte led 30, 2018 10:50 pm
od romull
Tyhle trubky jsou mazec a patří s nimi vzít inženýry ze Subaru přes koule. Ty je máš vůbec ve strašným stavu a co si pamatuji když jsem o nich mluvil s panem Klímou v BA, tak zaznělo něco o kompletní výměně a o 20 kkč, což je mazec >:-& . Třeba se ozve, nebo mu ty fotky pošli a on ti cenu poví.... Je fakt, že jet s tím třeba do Francie je celkem risk, zvlášť když o tom člověk ví.....

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 7:24 am
od yohn
Vzdyt pise hned nahore, ze za to chteji v Boxeru (Klima) 25k.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 8:56 am
od VDC
Konzultuj to v Dobřanech. Ale to musí jít nějak vyřešit. Tam je jeden konec těch trubek v bloku ?

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 9:27 am
od dulas
Jé tohle auto velice dobře znám. Patřilo známý.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 10:27 am
od klimat
Ahoj všem,

bohužel/bohudík (to bohudík je ve srovnání s 3,6l motorem) na 180kW 3,0 litru tyto trubky korodují. A to nejen trubky na mezikusu olejové vany (viz. zveřejněné foto), ale i trubky, co jdou okolo motoru (viz přiložený obrázek).

Musí motor ven z auta, sundat prsa motoru, přední i zadní, koupit nová těsnění a pod vodní pumpu a na vodní pumpu, všechny kroužky pod prsa motoru a bohužel i samotný odlitek (viz.foto). Na rozdíl od 3,6 motoru, kde se k tomuto úkonu musí sundat i hlavy.

Závěr? Neznám vrakoviště, kde by chtěli rozebírat H6 motor, který je značně nedostatkový, z důvodu prodeje mezikusu olejové vany (cenníková cena někde okolo 11.000 Kč bez DPH.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 10:45 am
od nzg
Tak ta H6 3.0 180kw zminovana v uvodnim prispevku je moje bejvala. Jak s tim nalozil novy majitel nevim. Ale co vim, tak i ja jsem na dalsi H6 3.6 191kw take resil tyhle trubky primo v Boxer auto, takze problem Subaru moc neporesilo.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 10:52 am
od Slavek_xxx
No to je radost. Nedokazu si ted vybavit jak je to u stary H6 154kW, tam snad rezne jen trubicka mezi blokem AT a filtrem v blatniku. Nebo je tam i jina past?

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 10:55 am
od ybrcek
To moc "rád " čtu majíc 3.6tku

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 11:11 am
od romull
Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 3:38 pm
od opus
No vypada to dost nebezpecne. Hned se pujdu kouknout na ty svoje.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 3:50 pm
od ybrcek
romull píše:Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......
Treba u vectry V6 se rozpadal vymenik voda olej a voda chcala do oleje.
Taky geniální.

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Napsal: stř led 31, 2018 4:45 pm
od Sech
Díky všem za příspěvky, obzvláště Tomáši Klímovi za podrobný popis včetně schématu.
klimat>> Určitě se později ozvu přes SZ nebo zavolám, ale musím dořešit nejdříve ventily u SG.

Také mě vrtalo hlavou, proč to tak trpí, když je to od spodu kryté plastem. Asi se na trubkách sráží voda při neustálé změně teplot. Mohlo by tam zatékat přes čelní sklo? Objevil jsem netěsnící lištu a podle poškrábání okna tam ta netěsnost mohla být dlouho ..