Trávova beSTIe
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
Podle me nejvic zavisi vydrz na karme mne ted nejspis fouklo na H6 po 75kkm a to jsem se k tomu podle me choval jak nejvic hezky to slo a jezdil jsem s tim jak duchodce
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4330
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Trávova beSTIe
Travo, ja myslim, ze to neni dlouhodoby proces, je to jednorazova akce- prehrejes to, hlavy se zkrouti/hnou a je to.
Propaleny pist nebo vylagrovana klika je dlouhodoby proces, ale tesneni je imho jednorazovka.
Ale je to jen moje domenka- Standa Zhor by mohl potvrdit?
Propaleny pist nebo vylagrovana klika je dlouhodoby proces, ale tesneni je imho jednorazovka.
Ale je to jen moje domenka- Standa Zhor by mohl potvrdit?
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
Mě ještě těsnění pod hlavou neodešlo, já jsem ještě čekatel.
Nicméně co jsem tak pochopil, tak je asi více případů, jak to tesnění může odejít. Jednak nedochlazením, kdy se v podstatě zkroutí blok teplotou, to je většinou doplněný prudkým unikem oleje nebo vody z motoru, teče to pod autem. To už je pak většinou na výměnu motoru, protože ten tvar bloku se změní. Ono se to většinou opraví, a rychle prodá, dokud to drží, a pak už je to problém někoho jiného, a u takovejch aut se pak mění tesnění pod hlavou velmi často.
Ty pomalejší úniky bývají tím, že to tesnění je složený s několik vrstvev, a ty vrstvy se v podstatě začnou rozlepovat, mezi jednotlivé vrstvy se dostane nejrůznější bordel (saze, drobné nečistoty), tlaky v motoru jej posunují dál a dál, až se to prorve skrz a pak to většinou tlakuje do vody. Dražší těsnění mají lemování kolem kritickejch míst, takže by se mezi jednotlivé vrstvy nemělo nic dostat (samozřejmě i to lemování někde začíná a končí, takže i tam můžou vznikat netěsnosti)
I i tady si myslím, že bude hrát dochlazování velkou roli. Protože to tesnění musí být pružné a má vyrovnávat drobné rozdíly teplot mezi blokem a hlavou. A v podstatě se neustále jakoby odlepuje a slepuje. A čím víc se dochladí motor po jízdě, tím je rozdíl teplot menší a to tesnění nemusí tolik pracovat.
Co se týká dochlazování, tak si myslím, že je nejdůležitější držet co nejdéle po ostré jízdě motor v provozních otáčkách (2000+ otáček), aby byl co nejvyšší tlak olejového a vodního čerpadla. Obě kapaliny se starají o rovnoměrnou distribuci tepla mezi hlavou a blokem.
Předminulý týden jsem byl v Mostě na 4 hodinovém závodě. V tréninku jsem zkoušeli pozorovat teplotu oleje a za jak dlouho se vychladí (auto mělo chladič oleje s vlastní saharou) a v podstatě za jedno kolo volně projeté, teplota spadla ze 121°C na nějakých 108°C. A to je Most dlouhý (+4km) a rychlý okruh (i v dochlazovacím kole se dá jet pořád cca 80-100kmh). Na krátkých okruzích (Mýto, Sosna, Bělá,...), kde má kolo délku kolem 1km, a ty dochlazovací kola se jezdí cca 50-80kmh, tak si myslím, že je jedno dochlazovací kolo málo.
Nicméně co jsem tak pochopil, tak je asi více případů, jak to tesnění může odejít. Jednak nedochlazením, kdy se v podstatě zkroutí blok teplotou, to je většinou doplněný prudkým unikem oleje nebo vody z motoru, teče to pod autem. To už je pak většinou na výměnu motoru, protože ten tvar bloku se změní. Ono se to většinou opraví, a rychle prodá, dokud to drží, a pak už je to problém někoho jiného, a u takovejch aut se pak mění tesnění pod hlavou velmi často.
Ty pomalejší úniky bývají tím, že to tesnění je složený s několik vrstvev, a ty vrstvy se v podstatě začnou rozlepovat, mezi jednotlivé vrstvy se dostane nejrůznější bordel (saze, drobné nečistoty), tlaky v motoru jej posunují dál a dál, až se to prorve skrz a pak to většinou tlakuje do vody. Dražší těsnění mají lemování kolem kritickejch míst, takže by se mezi jednotlivé vrstvy nemělo nic dostat (samozřejmě i to lemování někde začíná a končí, takže i tam můžou vznikat netěsnosti)
I i tady si myslím, že bude hrát dochlazování velkou roli. Protože to tesnění musí být pružné a má vyrovnávat drobné rozdíly teplot mezi blokem a hlavou. A v podstatě se neustále jakoby odlepuje a slepuje. A čím víc se dochladí motor po jízdě, tím je rozdíl teplot menší a to tesnění nemusí tolik pracovat.
Co se týká dochlazování, tak si myslím, že je nejdůležitější držet co nejdéle po ostré jízdě motor v provozních otáčkách (2000+ otáček), aby byl co nejvyšší tlak olejového a vodního čerpadla. Obě kapaliny se starají o rovnoměrnou distribuci tepla mezi hlavou a blokem.
Předminulý týden jsem byl v Mostě na 4 hodinovém závodě. V tréninku jsem zkoušeli pozorovat teplotu oleje a za jak dlouho se vychladí (auto mělo chladič oleje s vlastní saharou) a v podstatě za jedno kolo volně projeté, teplota spadla ze 121°C na nějakých 108°C. A to je Most dlouhý (+4km) a rychlý okruh (i v dochlazovacím kole se dá jet pořád cca 80-100kmh). Na krátkých okruzích (Mýto, Sosna, Bělá,...), kde má kolo délku kolem 1km, a ty dochlazovací kola se jezdí cca 50-80kmh, tak si myslím, že je jedno dochlazovací kolo málo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20663
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Trávova beSTIe
U starsich aut bude mít i vliv nevymena chladící kapaliny.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
Pokud nejsi spm... (vymenil jsem ji za 5 let 2x...)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trávova beSTIe
Standu to teprve čeká taky proto, že má dvoulitr, kterej je míň choulostivej, než 2,5.
Jinak třeba v mým případě nebylo na těsnění vůbec možný najít místo fouknutí.prostě to nebylo vidět. Přesto bylo fouklý.
Jinak třeba v mým případě nebylo na těsnění vůbec možný najít místo fouknutí.prostě to nebylo vidět. Přesto bylo fouklý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
No to je další případ, když máš blbou karmu . I když si myslím, že u tebe to bylo těma brzdama.spm píše:Pokud nejsi spm... (vymenil jsem ji za 5 let 2x...)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
No to jsou většinou ty případy, kdy to fouká mezi těma vrstvama toho tesnění.VDC píše:Standu to teprve čeká taky proto, že má dvoulitr, kterej je míň choulostivej, než 2,5.
Jinak třeba v mým případě nebylo na těsnění vůbec možný najít místo fouknutí.prostě to nebylo vidět. Přesto bylo fouklý.
2.0 je sice na tom trošku líp, ale myslím si, že kdybych se k autu choval jinak, tak už bych byl taky pan Dočkal. Moje auto má na tacho 254tis, já ho mám cca 100tis km, a v serviskách, které tam byly, nebylo zmíněno tesnění pod hlavama (ano, je tam hluché období, kde nesedělo cca 30tis km, ale nevypadá to, že by to tesnění někdo dělal).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
Taky me to napadlo a premyslel jsem nad tim. Na druhou stranu ja se k tomu zvlast posledni dobou choval fakt hodne nezne, takze i s tema brzdama mi to neprislo jako nejaka dramaticka zatez kdyz vezmu ze to zase vetsinu casu jezdilo spis nenalozeny, bez vleku, ... tak by pak podle me lidem, co to maji v plynu a tahaj muselo foukat stejne (ikdyz... tomasovi to taky asi vydrzelo nejakou podobnou dobu ).zhor píše: No to je další případ, když máš blbou karmu . I když si myslím, že u tebe to bylo těma brzdama.
Jako jinak nehod jsem mel vic. V Milovicich jsem kdysi zhasnul motor nacpanim bahna do vyfuku. Pak mi taky jednou praskla hadice do chladice (chybelo cca neco jako litr vody, teplomer se tenkrat nehnul, muselo se to stat tesne pred dojezdem). Ani jedno tomu asi moc nepomohlo, ale oboji se stalo hodne dlouho zpatky... ale nevim, mozna kapka ke kapce...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
Podle mě to bude kapka ke kapce. Kolik jsi tam měl spotřebu? 13l? Pokud normálně jezdíš za 10l, tak to je skoro o třetinu výkonu navíc, to se prostě někdě projevit musí.
Já tam mám taky dost "hříchů", kdy se nepodařilo dochladit, tak jak bych si představoval a hlavně po těch letech (pokud je tam pořád originál) už to bude mít nárok. Hlavně si myslím, že jsem to nejvíc přiblížil tady tím chvástáním se
Já tam mám taky dost "hříchů", kdy se nepodařilo dochladit, tak jak bych si představoval a hlavně po těch letech (pokud je tam pořád originál) už to bude mít nárok. Hlavně si myslím, že jsem to nejvíc přiblížil tady tím chvástáním se
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
13l jsem měl, ale jenom jednou, pak to šlo na servis. Takže řekněme na těch posledních ~500km, kdy už to fakt bylo hodně špatný. Do tý doby to pořád bylo 10,něco málo. Pravda, přišlo mi, že to lehce šlo nahoru a že v situacích, kdy jsem býval pod 10 jsem byl trošku přes, ale zase ten rozdíl byl příliš malý na to, abych po tom nějak pátral.
Úplně se to dojebalo, včetně svítícího check engine, teď když jsem to nechtěně půjčil ženě a ona s tím jela asi 2km po Praze se zataženou ručkou, až ty kola smrděly. To tomu asi nepomohlo vůbec, ale samo o sobě to na fouknutí těsnění asi taky nestačilo Navíc teda nějaký drobný náznaky problému ještě bez kuřete jsem cítil už dva dny předem...
Úplně se to dojebalo, včetně svítícího check engine, teď když jsem to nechtěně půjčil ženě a ona s tím jela asi 2km po Praze se zataženou ručkou, až ty kola smrděly. To tomu asi nepomohlo vůbec, ale samo o sobě to na fouknutí těsnění asi taky nestačilo Navíc teda nějaký drobný náznaky problému ještě bez kuřete jsem cítil už dva dny předem...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Trávova beSTIe
Zhor to myslím shrnul celkem přesně. Těch možných příčin fouklého těsnění může být určitě víc. A zrovna v mém případě si skutečně myslím, že to postupně odcházelo až to jednou došlo tak daleko, že to fouklo skrz. Ať totiž přemýšlím jak chci, tak při posledních jízdách jsem tomu zrovna nenakládal tolik, aby došlo k jednorázovému přehřátí. Ale to jsou všechno jen domněnky.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
Omlouvam se za pleveleni vlakna. Ale dostalo se mi pod ruku origo tesneni pod hlavu, tak jsem ho vyfotil aby bylo videt, jak je to vrstveny.A pak staci nejaky smitko aby se dostalo mezi ty vrstvy a postupne se to protlaci a az to fouka porad.
Foti se to blbe, chtelo by to videt na zivo.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Foti se to blbe, chtelo by to videt na zivo.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Trávova beSTIe
Zhor: je podle mě trochu rozdíl mezi Mostem a Sosnovou,pokud se týká dosažené teploty. Po 10ti minutách v Sosnové jsem se nikdy na 120 stupňů nedostal. Většinou max 110. Takže za mě v Sosnové jedno dochlazovaci kolo stačí. A zároveň díky budíkum vím,že chladič na olej nepotřebuju.
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
V tom Mostě jsem tu teplotu neměřil v Subaru, ale v MR2 s 2ZZ motorem z Celicy. Jelikož teploměr nemám, tak nevím na kolik se tam dostane olej u Subaru, ale to není podstatné, spíš jsem dával jenom příklad, jak dlouho se olej chladí v konkretních podmínkách.
Máš nějaký čísla, o kolik se olej ochladí během toho kola v Sosnové?
Máš nějaký čísla, o kolik se olej ochladí během toho kola v Sosnové?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Trávova beSTIe
To přesně nevím,ale protože ani po ostré jízdě není o moc výše,než 110 stupňů,to kolo navíc spíš beru jako vychlazení brzd.
Vyzkoušené to nemám,ale myslím si,že v Mostě se olej dostane po pár kolech mnohem výše, než v Sosnové. A nejvíc našim motorům podle mě svědčí Bělá.
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
Vyzkoušené to nemám,ale myslím si,že v Mostě se olej dostane po pár kolech mnohem výše, než v Sosnové. A nejvíc našim motorům podle mě svědčí Bělá.
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
WRX 2003