Trávova beSTIe
Re: Trávova beSTIe
Nemyslím si, že ty budíky na teplotu něčemu špatnému zabrání. Budík je na to, aby se na něho pěkně koukalo a aby vylepšil kabinu. Já jsem ho tam taky chtěl dát, ale místo toho jsem tam raději dal široký chladič a olejovy chladič s termostatem, což je podle mne mnohem lepší řešení a více už téměř udělat nejde. Ale každý ať dělá, jak chce. A ať Ti to jezdí.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trávova beSTIe
S tím bych teda nesouhlasil, že budík je jen na koukání. Bez budíku víš kulový, co se tam děje a jestli je nutný tam mít chladič jako kráva, nebo to může fungovat bez něj.
A naopak, máš chladič, ale víš kulový, jestli a kdy tomu nakládáš na provozní teplotu.
A naopak, máš chladič, ale víš kulový, jestli a kdy tomu nakládáš na provozní teplotu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
A ja kdyz si tam dal "budik," tak jste mi vsichni psali, at si ho vymontuju
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trávova beSTIe
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Trávova beSTIe
No, nevic co odepsat.A naopak, máš chladič, ale víš kulový, jestli a kdy tomu nakládáš na provozní teplotu.
Ja mam chladice, vy mate budiky. Kazdy ma neco.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Trávova beSTIe
"Co neměříš, to neřídíš". Přeneseně to platí i tady.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Trávova beSTIe
Ja to stejne "neridim", od toho tam jsou ty chladice."Co neměříš, to neřídíš". Přeneseně to platí i tady.
Navic, ukazatel teploty chladici kapaliny ma i moje auto.
Obecne nechapu postoj vsek "kritiku/odmitacu" vetsich/dodatecnych chaldicu. Budik je OK, ale vetsi/dodatecny chaldic je jasne krok spravym smerem.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
A ukazuje realnou teplotu nebo je to ta kompenzovana rucicka co funguje stejne jak modra/cervena kontrolka?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Trávova beSTIe
Já ani v nejmenším nekritizuju větší či dodatečné chladiče. Ale bez měření teploty je to "ladění naslepo", může to být přesně to ono, může to být málo a může to být i zbytečné.
Ukazatel teploty chladicí kapaliny by byl bezva, kdyby ukazoval teplotu chladicí kapaliny a ne to, co většina řidičů chce vidět. Tím, že je "kompenzovaný na střed", je to maximálně indikátor průseru.
Ukazatel teploty chladicí kapaliny by byl bezva, kdyby ukazoval teplotu chladicí kapaliny a ne to, co většina řidičů chce vidět. Tím, že je "kompenzovaný na střed", je to maximálně indikátor průseru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Trávova beSTIe
kluci maj recht, ta kompenzovana rucicka se mi ani nehnula ani kdyz uz ten budik ukazal vodu 104 ) asi je tam jen pro srandu kralikum, zadnej alarm v aute nevyletel.
Bushmane, u me to bylo jen ta lehka pocatecni indikace netesnosti. Zadnej olej ve vode nebyl, ale uz se netvoril podtlak, kterej by z te expanzky u chladice tahal vodu zpatky do obehu. A to jak kluci rikali u me ve vlakne, je bud blbym tesnenim na vickach... nebo blbym tesnenim na hlavach :D (nebo samozrejme nekde hadice, ale to by to nekde i teklo)
Zaroven jsou ale asi k nicemu i reci, ze za vsechno muze okruh a okreska ne... me to nevyletelo v lete na okruhu, ale v zime v unoru na okresce pri venkovni teplote -10C. A poznalo se to az po zastaveni. Ten olej to chce asi opravdu srazit nekam max okolo te stovky, a pri kazdy prilezitosti. Pak to treba vydrzi
Bushmane, u me to bylo jen ta lehka pocatecni indikace netesnosti. Zadnej olej ve vode nebyl, ale uz se netvoril podtlak, kterej by z te expanzky u chladice tahal vodu zpatky do obehu. A to jak kluci rikali u me ve vlakne, je bud blbym tesnenim na vickach... nebo blbym tesnenim na hlavach :D (nebo samozrejme nekde hadice, ale to by to nekde i teklo)
Zaroven jsou ale asi k nicemu i reci, ze za vsechno muze okruh a okreska ne... me to nevyletelo v lete na okruhu, ale v zime v unoru na okresce pri venkovni teplote -10C. A poznalo se to az po zastaveni. Ten olej to chce asi opravdu srazit nekam max okolo te stovky, a pri kazdy prilezitosti. Pak to treba vydrzi
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Trávova beSTIe
Jo, uprimne kontrolka vody je mozna lepsi nez kompenzovana rucicka, pac je spis videt...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trávova beSTIe
Dušane ručička se prvně hne nahoru, když má voda 105°. A když tomu někde nakládáš a zrovna se nevšimneš, vyleze to do nechtěných hodnot raz dva.
A nehejbe se od nějakých 70 do těch 105.
Chladič je samozřejmě v pořádku, ale s tím budíkem máš reálnou představu o teplotě vody. To není odmítání chladiče.
A nehejbe se od nějakých 70 do těch 105.
Chladič je samozřejmě v pořádku, ale s tím budíkem máš reálnou představu o teplotě vody. To není odmítání chladiče.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4331
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Trávova beSTIe
Me instalace budiku pomohla zjistit, ze je potreba resit chlazeni (oleje i vody). Nemit ten ukazatel, tak si v blazene nevedomosti oddelam motor, protoze k prehrivani oleje dochazelo v situaci, kdy bych to uplne necekal a klido bych to honil dal s prehratym olejem.
To same plati i o ukazazeli tlaku oleje- to se rozhodne vyplati obudikovat, idealne nejakym zarizenim, co umi signalizovat vyrazny pokles.
A jak pise strider: dodatecny budik teploty vody je nad 100°C a rucicka serioveho budiku na palubce se ani nehne z obvykle polohy- to je imho dost naprd.
Takze doporucuji jak budiky, tak chladice
A Jirko, klido se stav behem zajizdeni motoru na kafe na Koc, radi te uvidime!
To same plati i o ukazazeli tlaku oleje- to se rozhodne vyplati obudikovat, idealne nejakym zarizenim, co umi signalizovat vyrazny pokles.
A jak pise strider: dodatecny budik teploty vody je nad 100°C a rucicka serioveho budiku na palubce se ani nehne z obvykle polohy- to je imho dost naprd.
Takze doporucuji jak budiky, tak chladice
A Jirko, klido se stav behem zajizdeni motoru na kafe na Koc, radi te uvidime!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
Re: Trávova beSTIe
Panove, predne, nechci se hadat, jen sdeluji svuj nazor.
Jak ale pise napr. OZP, tak tim, ze dal budik na teplotu, zjistil ze se prehriva a proto si dal vetsi/dodatecne chladice. Pokud jsou vsak tyto chladice jiz nainstalovene, a pokud nikde nic neunika, tak by vse melo fungovat jak ma. Pak mi z toho plyne, ze budiky na teplotu nejsou uz tak uzitecne. Jak dale zminil i OZP, lepsi je mit budik na tlak oleje - pokud unika olej, snizi se jeho tlak, oleje je nedostatek, hur to maze a take se olej zacne i vice zahrivat, cili je problem. To tim tupelm plati u aut, ktere jsou tunene na vyssi vykony.
Cili ja osobne bych si v budoucnu chtel dat budik na tlak oleje. Kdyz uz to budu delat, tak bych byl ale hloupy, protoze financne jiz to neni o tolik navic, kdybych nedal i cidla na teploty chladici kapaliny a oleje. Pak budu mit vsechny budiky stejne jako vy.
Jak ale pise napr. OZP, tak tim, ze dal budik na teplotu, zjistil ze se prehriva a proto si dal vetsi/dodatecne chladice. Pokud jsou vsak tyto chladice jiz nainstalovene, a pokud nikde nic neunika, tak by vse melo fungovat jak ma. Pak mi z toho plyne, ze budiky na teplotu nejsou uz tak uzitecne. Jak dale zminil i OZP, lepsi je mit budik na tlak oleje - pokud unika olej, snizi se jeho tlak, oleje je nedostatek, hur to maze a take se olej zacne i vice zahrivat, cili je problem. To tim tupelm plati u aut, ktere jsou tunene na vyssi vykony.
Cili ja osobne bych si v budoucnu chtel dat budik na tlak oleje. Kdyz uz to budu delat, tak bych byl ale hloupy, protoze financne jiz to neni o tolik navic, kdybych nedal i cidla na teploty chladici kapaliny a oleje. Pak budu mit vsechny budiky stejne jako vy.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Trávova beSTIe
Stridere, proč myslíš, že mě to fouklo po 100.000km a tobě někdy po 45.000km nebo po kolika?!? To, že ti to fouklo v zimě při -10°C podle mě nic neznamená. To byl jen poslední hřebíček. Proč myslíš, že jsou lidé, kteří opravovali fouklé těsnění třeba po 25.000km? Je to jen o způsobu použití. To fouklé těsnění je dlouhodobý proces a ne otázka jedné "události". Ta to samozřejmě může výrazně urychlit nebo dorazit, ale jinak je ta degradace těsnění dlouhodobá, až se ucho utrhne.
Že to těsnění prd vydrží je jasná věc, to víme všichni. Takže si myslím, že když tam mám lepší těsnění a štefty, tak by to teď mělo vydržet víc než 100.000km při stejném způsobu použití..., navíc když budu mít ten budík pro kontrolu kde se zhruba s těmi teplotami pohybuju. A samozřejmě když uvidím, že je to špatné, tak se půjde dál do lepšího chlazení.
S tou teplotou oleje - tam samozřejmě záleží jaký olej se používá. Některý je na provozní teplotu okolo 100-110°C, jiný je na provozní teplotu vyšší. Ale to už bychom se pouštěli do debaty, která je o kousek vedle v jiném vláknu a do té se tu rozhodně pouštět nechci. Jen se omezím na jedno obecné konstatování - když např. vezmeme obvykle zmiňované oleje 5W30 a 10W60, tak jejich provozní teplota je samozřejmě odlišná a hlavně když tyto 2 oleje porovnáme na zcela stejném úseku trati při zcela stejné jízdě, tak bude jejich teplota na budíku úplně odlišná, což je důsledek jejich rozdílné viskozity. A tím bych to skutečně uzavřel.
Že to těsnění prd vydrží je jasná věc, to víme všichni. Takže si myslím, že když tam mám lepší těsnění a štefty, tak by to teď mělo vydržet víc než 100.000km při stejném způsobu použití..., navíc když budu mít ten budík pro kontrolu kde se zhruba s těmi teplotami pohybuju. A samozřejmě když uvidím, že je to špatné, tak se půjde dál do lepšího chlazení.
S tou teplotou oleje - tam samozřejmě záleží jaký olej se používá. Některý je na provozní teplotu okolo 100-110°C, jiný je na provozní teplotu vyšší. Ale to už bychom se pouštěli do debaty, která je o kousek vedle v jiném vláknu a do té se tu rozhodně pouštět nechci. Jen se omezím na jedno obecné konstatování - když např. vezmeme obvykle zmiňované oleje 5W30 a 10W60, tak jejich provozní teplota je samozřejmě odlišná a hlavně když tyto 2 oleje porovnáme na zcela stejném úseku trati při zcela stejné jízdě, tak bude jejich teplota na budíku úplně odlišná, což je důsledek jejich rozdílné viskozity. A tím bych to skutečně uzavřel.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.