Stránka 3 z 5

Re: Geometrie

Napsal: pon srp 18, 2014 9:38 pm
od Subaru4ever
Přesunuto v rámci restrukturalizace do složky "Podvozek" a připojen POLův dotaz.

Re: Geometrie

Napsal: pon čer 08, 2015 8:25 pm
od pansuu
Oživím tohle starý téma. Sám jsem si vyměnil kulové + spodní čepy na přední nápravě. Na táhlech jsem si to označil a smontoval tak abych pokud možno nějak zvlášt nerozhodil geometri. Je mi jasný, že se stejně musí udělat, neboť ty kuláky nejsou úplně přesný :850:
Ale překvapilo mě jak jde lehko točit volantem, moc se mu nechce vracet. Při rovné jízdě volant rovně, auto nikam netáhne, v zatáčkách si gumy písknou, po nekolika dnech sleduju výrazné sjetí pneu na vnitřní straně, ale jen asi na 2cm. Moch jsem krom sbíhavosti rozhodit ještě něco jinýho? Je špatně, že jsem čepy utahoval ještě, když bylo auto na heveru, nebo to nemá vliv? Dík za odpovědi a nekamenujte mě :bp:

Re: Geometrie

Napsal: pon čer 08, 2015 8:34 pm
od VDC
Nemyslím, že by vadilo, žes utahoval čepy na heveru, nedělal bych to jinak. S excentrama na odklon jsi hejbal ? Ale myslím, že to bude jen sbíhavost a na geometrii bych jel brzo.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Geometrie

Napsal: pon čer 08, 2015 9:52 pm
od mnov
Taky si myslím, že to máš nyní jen trochu rozbíhavé. Pokud je volant rovně, tak zkus dotáhnout trochu obě spojovačky. Jinak samozřejmě nechat udělat geometrii.
Utahování na heveru vadí jenom silentblokům.

Re: Geometrie

Napsal: úte čer 09, 2015 6:01 pm
od pansuu
Už je to v pořádku, geometrie hotová. Mírná rozbíhavost,...... 3....... CM!!!!!!!!!! ::-DD: ::-DD: Opravdu odborník na svém místě. Teď auto reaguje v zatáčkách jak má :supeer:

Re: Geometrie

Napsal: úte čer 09, 2015 7:53 pm
od VDC
Tak se div, že se ti okamžitě začaly sjíždět gumy. :-D

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Geometrie

Napsal: stř čer 10, 2015 7:53 pm
od pansuu
VDC píše:Tak se div, že se ti okamžitě začaly sjíždět gumy. :-D
Ale ten fofr... ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

Re: Geometrie

Napsal: stř zář 16, 2020 10:36 am
od dracekvo
Co by obnášelo, kdyby si chtěl člověk udělat doma odklony a geometrii?

Re: Geometrie

Napsal: stř zář 16, 2020 11:25 am
od Tapan
Vodováhu, laserové ukazovátko, tejpu, metr, pásmo, tužku, garáž s rovnou podlahou a rovnou stěnu. A pak hodně trpělivosti a pečlivosti. Ale stejně nikdy nedosáhneš výsledků jako s mašinou k tomu určenou. Ale tu si domů pořizovat nechceš :-)

Re: Geometrie

Napsal: stř zář 16, 2020 11:28 am
od Tapan
Nebo něco takového? Ale jestli je to funkčně dostačující řešení, to nemám tucha. Každopádně pokud by bylo, pro někoho, kdo má dvě auta, je návratnost pár sezón.
https://auto.bazos.cz/inzerat/123745985 ... metrie.php

Re: Geometrie

Napsal: čtv zář 17, 2020 7:18 am
od dracekvo
Když jsem byl na posledy na geometrii, tak tam měli něco podobného. Právě mi to nepřišlo jako věda a člověk vlastně ani neví co mu v servisu nastaví. Jestli si vůbec vyhledají jaké má mít auto hodnoty, nebo všude nastavují co to má oktávka.

Re: Geometrie

Napsal: čtv zář 17, 2020 8:39 am
od Tapan
Na seriozní geometrii berou samozřejmě hodnoty pro konkrétní model. Ostatně to je asi následně vidět i na protokolu. Jenže taková seriozní geometrie stojí jetá kolem 100 tis. :-) Jestli by tohle stačilo nebo ne, to neumím posoudit.

Re: Geometrie

Napsal: čtv zář 17, 2020 8:47 am
od dracekvo
Takže zrovna tuto část raději doma nedělat a raději zajet někam kde jsou dobré recenze?

Re: Geometrie

Napsal: čtv zář 17, 2020 9:27 am
od Tapan
To záleží na každém :-) Osobně na geometrii s autem jezdím do servisu, kde ji dělají. 800 za 20 minut práce je dost, ale líp to doma nezvládnu.

Re: Geometrie

Napsal: stř zář 28, 2022 11:22 am
od maniosa
Včera jsem byl tak trochu narychlo na geometrii. Měl jsem rozdělaný předek i zadek a den po smontovaní jsem potřeboval jet, tak jsem se narychlo objednal tam, kde to nemám daleko a vzali mě na druhej den. Hned po seřízení jel s bráchou pro jejich druhý vozítko do rodiny, tak jsem na hodnoty moc nekoukal, pocitově mi přijde vše v pořádku. Ale když jsem večer doma studoval hodnoty z protokolu, přijde mi, že mi ten zadek trochu odflákl. Dle výsledné hodnoty to sice sedí a vejde se do tolerancí, ale jestli tomu dobře rozumím, myslím, že si mohl trochu víc vyhrát na to, že auto bylo na dílně skoro hodinu. Prý nahříval tyčky řízení, jinak štelovací šrouby nové.

Co na to zkušenější oči/mysli?