Geometrie

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Geometrie

Příspěvek od spm »

On prijde snad nekdo erudovanejsi, ale na zadku jde stelovat jenom jedna vec. Ale nikdy nevim, jestli je to odklon nebo sbihavost.

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Geometrie

Příspěvek od maniosa »

Jde jen sbíhavost a na tý, řekl bych, si mohl dát trochu víc záležet. Nový štelovací šrouby jsem tam dával, samozřejmě od oka, do středové(nulové) polohy a očividně to jen doladil, aby seděla tolerance.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Geometrie

Příspěvek od Tapan »

Na svým by si to udělal asi líp, ale nehrotil bych to. Dneska se měří mnohem přesněji, ale šteluje se to furt jen rukama.
Naposledy upravil(a) Tapan dne čtv zář 29, 2022 1:50 am, celkem upraveno 1 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2294
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Geometrie

Příspěvek od vita1kulisek »

Na autofórech doporučují nechat zkontrolovat geometrii jednou za rok, byť se s autem nic nestalo, ani nějaká díra na cestě apod. Mají pravdu, nebo je to jen nahánění lidiček do servisů?
Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Geometrie

Příspěvek od zhor »

maniosa píše: stř zář 28, 2022 11:22 am Včera jsem byl tak trochu narychlo na geometrii. Měl jsem rozdělaný předek i zadek a den po smontovaní jsem potřeboval jet, tak jsem se narychlo objednal tam, kde to nemám daleko a vzali mě na druhej den. Hned po seřízení jel s bráchou pro jejich druhý vozítko do rodiny, tak jsem na hodnoty moc nekoukal, pocitově mi přijde vše v pořádku. Ale když jsem večer doma studoval hodnoty z protokolu, přijde mi, že mi ten zadek trochu odflákl. Dle výsledné hodnoty to sice sedí a vejde se do tolerancí, ale jestli tomu dobře rozumím, myslím, že si mohl trochu víc vyhrát na to, že auto bylo na dílně skoro hodinu. Prý nahříval tyčky řízení, jinak štelovací šrouby nové.

Co na to zkušenější oči/mysli?
No podle mě na zadek vůbec nešáhl, dyť tam nejsou žádné změny (tu destinku se to může pohnout, jenom tím, že nastoupí vystoupí z auta). A rozdíl skoro 3° je dost, to musí být snad vidět i okem, že ty kola nejdou rovně.
vita1kulisek píše: stř zář 28, 2022 10:52 pm Na autofórech doporučují nechat zkontrolovat geometrii jednou za rok, byť se s autem nic nestalo, ani nějaká díra na cestě apod. Mají pravdu, nebo je to jen nahánění lidiček do servisů?
Víťa Kulíšek
Jediný pozitivum na geometrii každý rok, že nezatuhnou ty štelovací šrouby. I když na takovém kontrolním měření, se na ně možná ani nesáhne.
spm píše: stř zář 28, 2022 12:54 pm On prijde snad nekdo erudovanejsi, ale na zadku jde stelovat jenom jedna vec. Ale nikdy nevim, jestli je to odklon nebo sbihavost.
Na zadku je defaultně jenom sbíhavost. Na odkony se musí buď koupit nastavitelný ramena, nebo na McPhersonu (staré Imprezy a Forestry) se dá upravit díra na tlumiči (ve stejném smyslu, jak je to na předních) a nebo pokud je potřeba jenom lehce, tak se to dá zatlačit na silentblocích.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Geometrie

Příspěvek od mišus »

Na zadní odklony se kupují excentry do tehlice k tomu určený, prodává je Whiteline. A žádný díry se upravovat nemusí. Myšlena náprava klasickyho typu (mcpherson) Reza gc/gf, Forester sf-sg, která má uložení v hrncích karoserie, ne ta křížová sragora. M
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Geometrie

Příspěvek od maniosa »

Tapan: O to mi spíš jde, že to mohl udělat líp, ale neudělal. Auto bylo na dílně skoro hodinu, tak si s tím mohl pohrát. :-/ Docela mě teď mrzí, že nemůžu najít protokol z loňska od chlapíka, kterej dělá jen geo, fakt si s tím vyhraje a ještě je levnější, abych to mohl porovnat.

zhor: Vypadá to tak. A okem to vidět je. Doma, ještě než jsem vůbec vyjel, jsem si bral i rovnou lať a přiložil ji ke gumě. A i když to zdaleka není optimální, bylo to vidět pěkně.

Jinak o odklonech vím a o nějakém řešení pomocí excentrických silentbloků od Whiteline už jsem uvažoval, ale chtějí za ně docela dost. Tak nevím.

Nakonec mi to nedalo a poslal jsem protokol s dotazem přímo do servisu, tak jsem zvědavej, co mi odepíšou :-)
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Geometrie

Příspěvek od paulus »

mišus píše: čtv zář 29, 2022 12:48 am Na zadní odklony se kupují excentry do tehlice k tomu určený, prodává je Whiteline.....
U outbacku 2.5 / BP to bude s excentrem podobne, tedy prepodkladam podobne. To potrebuji. Nemel bys odkaz? Na strance https://whitelineperformance.com se mi to nedari najit

nasel jsem akorat od jine firmy

ZZVF ZV722AR Sroub pro opravu odklonu kola

https://www.autodoc.cz/zzvf/13749862
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Geometrie

Příspěvek od pufko »

Ty si našiel štandardnú skrutku na nastavenie odklonu pri štandardnej výške, ty potrebuješ niečo iné čím upravíš odklon pri dvihnutí podvozku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Geometrie

Příspěvek od paulus »

Opps a bavíme se zadní nápravě? Mám za to, že u mého modelu se dá nastavit jen sbíhavost. K tomu co jsem psal je ještě alrernativa
FEBEST 0829-001 Korekční šroub odklonu pro SUBARU

nebo čo je to také

" ..niečo iné čím upravíš odklon pri dvihnutí podvozku ..." ? Díky!
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Geometrie

Příspěvek od podvlada »

Pavle, máš pravdu, že na BP vzadu jde nastavit jen sbíhavost. Odklon by měl bejt v normě, pokud jsou všechny ramena a silentbloky v pořádku a auto neni zvedlý podložkama. Jestli je zvedlý, tak jedině nějakej aftermarket, nebo vypodložit i nápravnici - což je lepší řešení.

Ty šrouby cos našel mi nějak nesedí, imho maj špatnej popis, jsou na sbíhavost, ne na odklon. Ty aftermarket šrouby na odklon vypadaj jinak. Ten Febest je na tom obrázku přesně na místě, kde se šteluje sbíhavost.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Geometrie

Příspěvek od paulus »

Uvidiíme, objednal jsem je a chci si udělat štelovatelné odklony. Toužím po Godspeed AK-244-B = Sada nastavitelných odklonu zadních ramen pro Subaru Legacy 04-09
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Geometrie

Příspěvek od podvlada »

Tak samozřejmě, štelovatelný ramena jsou nejlepší, ale taky nejdražší :-) Každopádně, ten šroub co jsi objednal na sbíhavost funguje trochu jinak, než ty, co se používaj na odklony. Má excentrickou hlavu a pod matici na druhý straně patří excentrická podložka. Ta hlava a podložka zapadne do oválný díry a jak tím otáčíš, posouvá to dřík toho šroubu. Kdežto na odklony, zvlášť ty aftermarket do míst, kde původně nebyly, fungujou jinak, máš excentrickej ten kus dříku uprostřed. Protože ten šroub sbíhavosti se u odklonu nemá o co opřít hlavou. Neřikam, že to nepůjde nějak zbastlit, ale asi na to jdou pořídit vhodnější věci :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 126
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Geometrie

Příspěvek od paulus »

No jo no, tak se mi budou hodit na repasi tech mym naprav :) Leda bych na ta ramena navazil excentricky podložky, jak mi radili na geometrii
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie

Příspěvek od VDC »

Na geometrii ti radili, abys na ramena navařil excentrický podložky ? Jakože u těhlice, nebo kde ? :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“