ema pracant - UTV 4x4

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Marku věřím všemu co píšeš. Myslím, že si to dokážu představit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Jelikož se nepodařilo pořešiť ofrézování u kámoša (má furt plno a též nestíhá), mosel sem sa vydať cestú zprovoznění svojí frézky. Ponajprv ju otočiť a umístit tak nejak ideálně, aby sa na ní dalo dělať a aby nezavazala, pak namontovať z5 stůl a svislů hlavu.
Otočiť a posunúť frézku bylo trocha náročnější, bo to není možné zvednúť edem tak nejak, dyž neňá prostředky, ale bo sem nedávno pořídil nízký hever na 3t, už sem s tým uvažoval při výběru heveru, tož to bylo edem o čase a zapár hodin bylo umístěno. Je to práca s velků hmotů na malém prostoru a nerad by to vyvrátil nebo si to pustil na nohu či ruku - těžiště to má trocha vyšej a byl sem na to sám. Stůl aj hlavu sem nandal s mocí jeřábu. Otočný stolek sem preventivně zprovoznil už cca před týdnem. Sú to šecko zatraceně těžké hebla.
Bo sem neměl upínací trny do svislé hlavy, ederm pár fréz a trn do hlavního vřetene, byl další problém, jak to upnúť do stroja. Tu ně velkoryse pomoh HonzaB, za což mu patří velké dík a vybavil ňa nějakými nástroji a trny, takže sem moh směle do akce :-()()-: ^_~|^_^ *_*=*_* .
Upnutí obrobku je často malý oříšek, tu to nebylo jinak a byl to pěkně velký ořech :-/ . Na fotce je vidět, co sem použil k upnutí. Úchylkoměrem srovnáno na cca 4-5 tisícin, což mysli stačí :-D .
Na opracování stačila jedna fréza na plochy a jedna malá na plochu pro olejové čerpadlo. Frézování šlo radost pohleděť ;-D . Jediná vada na kráse byly omezené otáčky vřetene, bo ve svislé hlavě je volné soukolí, tak sem to před opravou nemoh honit do toček a nechať menčí, což sa hold projeví na obrobeném povrchu. Taky sem zjistil jednu nemilou skutečnosť, že to svářeč navařil troška šikmo, takže ten utržený držák (ten uvnitř bloku u otvoru blíže vnitřku bloku) je o cca 1 mm níž. Srovnal sem to proto u teho vnitřního držáku pěkně do roviny a dám tam podložku.
Dodělal sem závity, všechny zkrze blok až ven a zalepím tam svorníky tentokráte zeleným sfinsfem, ať je to festovnější. Jak seženu kúšček plecha na tu podložku, začnu to zasejc sestavovať do kupy.
[COFFEE]
Přílohy
DSC09460.JPG
DSC09495.JPG
DSC09514.JPG
DSC09523.JPG
DSC09525.JPG
DSC09527.JPG
DSC09530.JPG
DSC09536.JPG
DSC09538.JPG
DSC09615.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Tu je viděť, jak a na co sa upínalo a už hotový obrobek.
Přílohy
DSC09618.JPG
_DSC09620.jpg
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Marku pecka !!! Jsi pašák !!
Prosím tě pochopil jsem správně, že máš v plánu repasi té frézky ? A stabilní místo bude mít kde ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od sima »

8() valašský ogar v kolni, co vše dokáže :-) mazec Marku!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Frézka je v podstatě funkční, ale je třeba kuknout na svislú hlavu, kde by patrně mohlo stačiť dotáhnúť kuželíková ložiska, případně vyměniť a trochu to místy přetěsniť ..... sa uvidí. Pak netěsní převodová skříň pohonu stolu, jinak je ale pohon stolu funkční, takže tam je včilej málo oleja, a proto teď v podstatě nepoužívám strojní posuv. Znamená to zase sundať stůl a celé to pod stolem kuchnúť a přetěsniť, přitem promazať. Vyčistiť šecko od bordelu a zprovozniť ostatní elektriku. Na ostatní věci prdím, ...mi stačí, dyž to pojede a udrží sa tam olej. Na to, že to pojede semtam, to netřeba hrotiť do leštěnky.
Zatým ju nechám kde je. Stůl sa dá natočiť o 45°, což je dost na uvolnění místa kolem frézky. Pak, je to fakt kus hmoty, takže využití sa najde asik častěji, než by čekal. Třeba soustruh jede co chvila a furt sa na něm neco kutí. Využívám ho aj na lisování ložisek aj. drobnostě, co stroj s přehledem zvládne a ide to tam udělať přesně. No a vrtačka už je snad na cestě, tak i totok bude pořešeno. Narexka ve stojanu je nekdy na prášky, ale dyž iného nic není, mosí to stačiť, jak je a improvizuje sa. Je jasné, že strojařovi by sa mnohdy zatřepala ruka, dyby to viděl :-D , ale důležitý je přecaj výsledek.
Ostatně na frézce sem dělal vůbec poprvé a myslím, že úkol splněn byl ;-D . Původně sem chcel menší nástrojářsků frézku, ale z cifer, co za to chcú, sa ně protáčaly panenky. Tak mám hold věčí a těžší stroj, hlavně ale, že je.

Jo, plech 1,0 mm mám, takže zítra s tým už možu zas kus pohnúť.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Jasný, rozumím. Je to pecka !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Eště k té zfézce - ono přesunúť cca 2t není edem tak, ani není čím, takže to stejně mosí zostať, kde je ;-D .

Dneska to trocha poskočilo. V úterý sem vyrobil podložku (plech je nakonec 0,9 mm, ale co už), dodělal ukotvení pro kuželové soukolí a vše zalepil, ve středu očistil a nachystatl ostatní díly, vyměnil a osadil nekeré ložiska a dneska sem to ráno poladil a nastavil kola proti sobě, aby to sedělo poky možno co najvěčí plochú zubú a neco poskládal. Opět akce mražák a nahřátí a sedlo to tam pěkně hladce bez námahy.
Zítra dúfám bude chvilka a složím zbytek motora - válec, hlava víko atd.
Snažím sa spěchať, bo montovať motor v mrazu sem nechcel.....asik to ale stejnako neklapne, bo už přituhuje.

Svorníky idú na třoch místoch až ven, je to viděť na druhej fotce, takže vytrhnúť už sa to snad nemože, navíc sem to přilepil aj v dosedací ploše >:-@ >>:-@@ . Spoj je těsný, což sem si ověřil u prvého svorníku, co byl skrze až ven.
Stih sem ve středu vyrobiť eště druhú podložku z plechu 0,3x mm, ale nakoc sem ju nepoužil, bo naklonění malého kuželového kola bylo dla dnešního měření a nastavování dobré aj s podložků 0,9 mm (při srovnávaní bylo odfrézováno cca 1,1-1,2 mm).
Přílohy
DSC09640.JPG
DSC09647.JPG
DSC09659.JPG
DSC09663.JPG
DSC09668.JPG
DSC09671.JPG
DSC09675.JPG
DSC09679.JPG
DSC09681.JPG
DSC09684.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2201
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Metuzalem »

Už dlouho a s velkým zalíbením (a taky značnou dávkou závisti) sleduji tvou činorodost :-) Ve světle tohoto vlákna se jeví následující
Doro píše: pon lis 14, 2022 10:24 pm...Přecedu beru jako mimozemšťana, bo není normální, zvádať tolkej práce ....jeden si tu pak připadá jako prachobyčejný flákač >:-@ >>:-@@
jako značně nespravedlivé sebehodnocení :-) :-) Vždyť vy jste jedné krve :-) :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od VDC »

Marku jsi frajer !! Respekt velikej !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

;-D ;-D
..... podařilo sa každý deň urvať páru hodin, takže výsledek je tutok....

Chybí zehnať nejaků Al trubku nebo neco, jak napojit přívod vzduchu do variátoru, bo ten původní návrh je naprd a ta guma dostává pokuřiť a ide došpic...tedy taký malý apgrejd, ať to nemosím pozdějš kuchať, bo tam je přístup na prase a eště kuknu do gumáren estli nemajú nejaků manžetu na hřídel, bo jedna je natrhlá, tak dyž už je to celé kuchlé, tak najlepší vyměniť, ale není to nutné.

Jak bude chvilka, upřesním pokračování v sestavování motoru a přidám foto, bo to bylo zas páru překvapení..... a nadávek >:-& >>:-@@ .
Přílohy
DSC09900.JPG
DSC09902.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od petr »

těch mimozemšťanů je tu víc , minimálně jeden z Plzně a jeden z valach ,,,,| (*_^) |,,,,
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od sima »

:-D trefné, moc trefné, připadám si vždy jak totální lopata, ale tak zase jsem dnes opravil ftačí budku :-DDD
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Tedy, z5 ku kompletaci motoru, což je pak už vcelku rychlovka - válec, hlava, víko.

Jako první de píst na ojnicu. Udělal sem aj foto postupu, jak to de urychlit, třeba sa to nekemu bude hodiť, poky neví - pístní kroužky sa řádně prosytí olejem a stáhnů hadicovů svorků (olej je podstatný hlavně o nových pístních kroužků, bo jinak sa snižuje životnost kroužků i válca a to o dost, bo to dře nejakú tu chvilu na sucho). Při nasazení válca sjede svorka dolů a píst zajede do válca na první ťuknutí. Pak šrouby a hotovo. Tu už je vhodně uvázať rozvodový řetaz na drát nebo neco, bo dyž zajede dolů, je to pak taká hluboká chirurgie, ho dostať zas ven :-D .

Pak nové těsnění pod hlavu a šup hlavu na válec, teda po očištění. Dycky je dobré dať tadyk nové šrouby, bo jinak to má snahu podfouknout přes těsnění (šrouby mají předpětí a teplotou a provozem sa vytrácá....alternativou sú svorníky s věčím průměrem, keré netřeba měniť za nové, ale ty nevím, kde zehnať). Šrouby sem použil opět na nejakého osobáka a na soustruhu upravil - cenově je to velký rozdíl oproti origoš variantě.

Pak vačková hřídel, načasování a...... a včil sem byl f prdeli, bo sem nenašel středící kolíky 8() . Tedy našel, ponejakéj chvilce rozmýšlaňá ;-D - použil sem je do karteru motoru, bo tam pasovaly a místo tam na ně bylo :-D . Co už, pohledal sem tedy, co dům dá, našel kus trubky, chvilka na soustruhu a kolíky byly na světě.
Přílohy
DSC09698.JPG
DSC09699.JPG
DSC09700.JPG
DSC09701.JPG
DSC09703.JPG
DSC09704.JPG
DSC09707.JPG
DSC09709.JPG
DSC09714.JPG
DSC09716.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ema pracant - UTV 4x4

Příspěvek od Doro »

Následuje nasazení víka na hlavu, seřízení ventilů a uzavření víka. Tým je motor kompletní a de sa na spojku. Předtým je třeba eště poskládať trubky na rozvod oleja - snadná rychlovka. A tu sem sa nasral, bo při dotahovaní šroubení na předepsaný moment to při utahování jednoho šroubu „změklo“...., tzn. závit ide do špic. Je to M8, vede to ve spodní části přímo do ložiska a fakt sem to nechcel celé kuchať a převložkovať asik na mosaz. Tak sem vyžíhal Cu podložky a dotáh to s citem. Snad to bude těsné a nebudu to moset předělávať. Věřím, že v servisu by sa na to zvysoka a nechali to tak.

Osadil sem spojku s volnoběžným jednosměrným ložiskem, na to buben spojky s krytem a tu sem sa včilej mosel vytočiť, bo závit na bubnu spojky byl poškozený a to tak, že byl f prdeli >:-& . Ono by to šlo nejako jakože přitáhnúť, ale pak další rozborka by mohla byť velmi zajímavá :-/ . Ale, jelikoš štěstí přeje odvážným a připraveným =) , edem sem šáh a vytáh náhradní buben a gufero, zasejc toho kus rozebral, prohodil buben za nový a dal to do kupy. Poškozený závit nejak opravím, možností je věc a věcej hlav věcej ví.
Přílohy
DSC09721.JPG
DSC09722.JPG
DSC09723.JPG
DSC09729.JPG
DSC09852.JPG
DSC09853.JPG
DSC09870.JPG
DSC09871.JPG
DSC09881.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“