ema pracant - UTV 4x4
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
A foto, kde je viděť před a po úklidu. Na dvě akce vždy po cca hodině rýpaňá v zemi (pak sa přehřeje hydraulika nebo chcípne AKU) vcelku slušný oddíl...
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
A další foto. Zbytek už sa uklidí ručně, ale autem už sa tam dojéť dá a případně odvézť, co bude kdy třeba.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku pecka. Prosím tě proč potřebuješ sundat pásy a dát kola ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Pásy majú nevýhody v rychlosti, obratnosti a opotřebení na asfaltě. Mám problém sa otočit na dvoře (otočím sa, ale najeť si mosim věcejkráť) a taky, bo je vzadu na nápravě rozvodka, je to oto horší, bo zadní pásy sú fakt dost šikoré a dlúhé.
Mimo to aj odpružení pású je omezené a najetí na šutr a jinú příkážku je citelné.
Potřebuju pojezdit po okolí a na kolách to de nepoměrně rychlejš a líp - otočím sa skoro kdekoliv, nemám problém s vozíkem (zadní pásy omezují rozsah otáčení a při radlici je ještě o další kus omezený poloměr otáčení, bo přední pásy při vytočení zasahují do rámu uchycení radlice)) a spousta dalších nevýhod. Opotřebení je taky pozorovatelně věčí, takže pásy osadím až zas budú potřeba. UTV je na pásoch celkově věčí a vyšší, takže, dyž sem sundal pásy a nasedal, sek sem hneť hlavú o rám, bo toje odrazu o kusanec nižší
Výhoda pású je naopak síla tahu, kerá je prostě nekde jinde, takže mosím zas věc zvažovať, co kama potáhnu, stabilita, kdy na pásoch možu jeť skorem šade, aniž by hrozilo riziko převrácení a nebo průjezdnost, kde sa dá na pásoch sjeť aj svah a přejeť příkopa, kerá je na kolách naprosto nemyslitelná.
To edem tak v kostce, zbytek už si jistě domyslíš....
Mimo to aj odpružení pású je omezené a najetí na šutr a jinú příkážku je citelné.
Potřebuju pojezdit po okolí a na kolách to de nepoměrně rychlejš a líp - otočím sa skoro kdekoliv, nemám problém s vozíkem (zadní pásy omezují rozsah otáčení a při radlici je ještě o další kus omezený poloměr otáčení, bo přední pásy při vytočení zasahují do rámu uchycení radlice)) a spousta dalších nevýhod. Opotřebení je taky pozorovatelně věčí, takže pásy osadím až zas budú potřeba. UTV je na pásoch celkově věčí a vyšší, takže, dyž sem sundal pásy a nasedal, sek sem hneť hlavú o rám, bo toje odrazu o kusanec nižší
Výhoda pású je naopak síla tahu, kerá je prostě nekde jinde, takže mosím zas věc zvažovať, co kama potáhnu, stabilita, kdy na pásoch možu jeť skorem šade, aniž by hrozilo riziko převrácení a nebo průjezdnost, kde sa dá na pásoch sjeť aj svah a přejeť příkopa, kerá je na kolách naprosto nemyslitelná.
To edem tak v kostce, zbytek už si jistě domyslíš....
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jasný, takhle vysvětleno to stačí, abych to pochopil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Sun už zas na kozách . To kuželové soukolí je problémová záležitost obecně a tadyk to vypadá na nejaků chybu matroše, bo sa zuby prostě utrhly. Až to kuchnu, budu věděť přesnějš. Vypadá to, že je to jiný způsob poškození, než ten minulý utrhlý blok, kde to začlo povolením šroubu.
Ovšem, včilej už je to ale iný cvrkot - dvě chvilky při večeru, kdy sem sa na chvilku ztratil od prcků a motor už je na stole .
Asik začnu trocha laborovat se seřízením teho kuželového soukolí, bo tam mosí byť neco špatně. Čekal by, že sa zuby ojedú, obrúsá, ale ne, že sa odlomí . Žádné škubatůry ani nic, co by to mohlo odrovnať. Díky řemeňu sú přitem šecky rázy měkké a není to jako nekde přes kovové spojky a soukolí. Vcelku akční bylo, dyž sem táh mulčovač a naráz si to cuklo a nemoh sem sa rozjeť. Naprázdno sem ale aj tak dojel dom - bylo to kúšček od chalupy. Zbytek hold mosela odjezdiť s mulčovačem ema.
Ovšem, včilej už je to ale iný cvrkot - dvě chvilky při večeru, kdy sem sa na chvilku ztratil od prcků a motor už je na stole .
Asik začnu trocha laborovat se seřízením teho kuželového soukolí, bo tam mosí byť neco špatně. Čekal by, že sa zuby ojedú, obrúsá, ale ne, že sa odlomí . Žádné škubatůry ani nic, co by to mohlo odrovnať. Díky řemeňu sú přitem šecky rázy měkké a není to jako nekde přes kovové spojky a soukolí. Vcelku akční bylo, dyž sem táh mulčovač a naráz si to cuklo a nemoh sem sa rozjeť. Naprázdno sem ale aj tak dojel dom - bylo to kúšček od chalupy. Zbytek hold mosela odjezdiť s mulčovačem ema.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku to je teda pech, že se to takhle kazí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tohle vážně obdivuji, vyndat, rozebrat, dát dohromady. Navíc ty drsné podmínky ohledně přijezdovky, to mi kluci z města neznáme. Strašně práce okolo všeho, máš můj obdiv chlape. Pracovitost a šikovnost tě neminula.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Takže už je jasno ..... asik podobný problém, bo stejné poškození. Včilej sa aj začalo drápat ven ložisko z pouzdra... je viděť, na fotce, jak je odštíplý ten hliníkový lem z uložení.
Zatým mi tedy není jasné, co selhání vyvolá....možná uvolnění šroubového spoje?.... Takže použiju silnější loctite a šrouby protáhnu, co to pude, klidně až ven z převodovky (zatým vede až ven edem jeden a ten to tedy ustál, edem sa ohnul) a přilepím aj držák vloženého soukolí na lože v karteru..... a uvidíme.
Svaření už domlouvám, tak snad to vyjde, jeté díly z Ameriky už asik dorazily, vyměním edem pár ložisek, zbytek nechám. Olejová pumpa raději taky nová, bo její případná výměna znamená opět vyndat a rozpůlit motor.
Včilej už sem motor rozebral za dva večery.., tj. za cca pár hodin, bo sem původně nechcel rozebírat vše, ale stejně sem nakonec musel . Najvěc zabralo čištění a sundání z hřídele předovovky, bo tam to drží festovně - pomohlo nahřátí a truhl. ztužidlo. A myslím, že komplet motor aj s variátorem de v klidu rozložit za 3 hod. poklidné ruční synchronizace ....njn, už vím, kam šáhnout .
Zatým mi tedy není jasné, co selhání vyvolá....možná uvolnění šroubového spoje?.... Takže použiju silnější loctite a šrouby protáhnu, co to pude, klidně až ven z převodovky (zatým vede až ven edem jeden a ten to tedy ustál, edem sa ohnul) a přilepím aj držák vloženého soukolí na lože v karteru..... a uvidíme.
Svaření už domlouvám, tak snad to vyjde, jeté díly z Ameriky už asik dorazily, vyměním edem pár ložisek, zbytek nechám. Olejová pumpa raději taky nová, bo její případná výměna znamená opět vyndat a rozpůlit motor.
Včilej už sem motor rozebral za dva večery.., tj. za cca pár hodin, bo sem původně nechcel rozebírat vše, ale stejně sem nakonec musel . Najvěc zabralo čištění a sundání z hřídele předovovky, bo tam to drží festovně - pomohlo nahřátí a truhl. ztužidlo. A myslím, že komplet motor aj s variátorem de v klidu rozložit za 3 hod. poklidné ruční synchronizace ....njn, už vím, kam šáhnout .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
To je teda pakárna. Ještě, že máš Emu a nejsi kvůli tomu úplně bez techniky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tak díly z ameriky dorazily za necelé dva týdně - jeté kuželové kola.
Dále nové čerpadlo na CFMoto, kuchnuto a jediný rozdíl je kratší oska..... ta sa vymění za původní dlúhú a čerpadlo je na světě....takto je to u hromady dílů - improvizace z jiného stroje . Ložiska Nachi už sú taky doma a něco aj namontované.
Pak je tam kuchnuté soukolí kuželového kola jedné a druhé části - použiju to, co je dobré. Dneskaj už mám složeno skoro vše.
No a nakonec svařený hliník - vypadá to pěkně a se svářečem sme to předem dobře probrali, co a jak, takže důkladně provařeno. Cenově na polovině, co minule, kvalitativně to vypadá na pohled ináč a to najzajímavější ..... svářeč je z Rožnova, takže to mám skoro doma. V úterý domluveno, ve středu dovezeno a v pátek hotovo..... ...protě haluz, že tu máme šikovné lidi šade kolem, edem o nich věděť.
Teď čekám na kámoša s frézkú, bo svoju eště nemám opravenú. Pak předělám šecky závity a protáhnu až skrze kartel ven a šecko budu lepiť zeleným místo modrého.
Dále nové čerpadlo na CFMoto, kuchnuto a jediný rozdíl je kratší oska..... ta sa vymění za původní dlúhú a čerpadlo je na světě....takto je to u hromady dílů - improvizace z jiného stroje . Ložiska Nachi už sú taky doma a něco aj namontované.
Pak je tam kuchnuté soukolí kuželového kola jedné a druhé části - použiju to, co je dobré. Dneskaj už mám složeno skoro vše.
No a nakonec svařený hliník - vypadá to pěkně a se svářečem sme to předem dobře probrali, co a jak, takže důkladně provařeno. Cenově na polovině, co minule, kvalitativně to vypadá na pohled ináč a to najzajímavější ..... svářeč je z Rožnova, takže to mám skoro doma. V úterý domluveno, ve středu dovezeno a v pátek hotovo..... ...protě haluz, že tu máme šikovné lidi šade kolem, edem o nich věděť.
Teď čekám na kámoša s frézkú, bo svoju eště nemám opravenú. Pak předělám šecky závity a protáhnu až skrze kartel ven a šecko budu lepiť zeleným místo modrého.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
No a eště zajímavé info. Variátor aj řemeň vypadajú pěkně a ani po tem, jak to dostalo zabrať není viděť nic opotřebeného, či jetého, jak by nekdo třeba čekal. Aj spojka vypadá stejně, jak dyž sem to měl posledně rozebrané.
Až ta to kuželové soukolí vcelku spokojenost.
Až ta to kuželové soukolí vcelku spokojenost.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku jsi frajer !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
To teda jooo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Ema sa nezastaví a maká hold místo suna. Je to problém malého výkonu a další problém v omezovači výkonu při zpátečce, takže sa na zpátečku nedá rozjeť ani do mírného kopca. Jak už sa to teda rozjede, tak to ide vycúvať aj do kopca, ináč to prostě nepustí motor do otáček. Nevím, kdo takú blbosť vymyslel, ale je to aj na sunovi, ale to to ide obejíť rozpojením jednoho drátu, na emě sem to zatým nezjistil, jak. Takže mosím s úklidem počkať až na suna na pásoch, aby zme sa s tým nemoselí dříť ručně.
Ohledně traktoru, jedná sa o šálka vega comfort. Z nabídky na trhu sme vybrali asik to najlepčí, co sa dalo (loni na podzim, sme si s bráchů vzali deň volno a jeli vybírať). Zvažovali sme aj solis, ale při porovnání tuhosti konstrukce je solis proti šálkovi takové spešej jakože šídítko . Co sa ceny týče, čék sa mosí rozhodnúť, estli pořídí drahé auto nebo traktora. Ideální je něť v rodině šecko, bo pak sa použije dle potřeby příslušná technika. Takže sa podařilo totok, v což sme předem ani nedúfali a brácha má hold místo auta užitečnéjší techniku .
Při těžbě sa traktorem vyjelo až navrch na kopec lúky, z kama se šecko tahalo do kopca (svah kolem 30-35° - pro emu brnkačka, pro traktor silný adrenalin). Vyvážačku s UTV to pak stáhnu dolů, bo traktorem by to nešlo (kdo myslí, že šlo, ať dojede, pochopí hneť, jak vyleze na lúku, že fakt nešlo....tedy beze škod na lúce ani omylem).
O kúšček dalej sa ty najvěčí smreky a ty nahlé stromy stáhly na zem zasej navijákem traktoru (neco už rostlo aj nad dráty), aj pak ty najtěžší kusy traktorem na hromadu, dyž už je ten naviják. Ostatní výřezy pak dotáhla na hromadu ema, bo je to rychlejší a jednodušší.
Tu chybí ježíšek, aby to okomentoval, jak že měl pravdu ....leda kulové s navijákem . Ema sa dostane tam, kde traktor nemá šanci. Rychlost pohybu je u UTV někde úplně jinde no a na bahně je to už razantní rozdíl, kdy sa traktor po promočeném povrchu nemoh navrch na lúku dostať, ani dyž sem ho tahal emů na řetazu, prostě nic (sunem na pásoch by ho vytáh v pohodě, ale ten je eště na kozách ). Nakonec z jiné strany s uzávěrkou na obou nápravách a trochou strachu sa podařilo vyjeť navrch. Jasně, ty pneu na to nejsů ideální, ale s UTV tam nemám sebemenčí problém vyjet bahnonebahno a též, než vyjede traktor, dá to ema dvaktrát navrch a z5 a to si budu cucať prst nudú .
Vužití traktoru je jasné, ale opět, pokusy s rýpaním v zemi traktorem verzus sun na pásoch(kopec za stodolů) .....traktor to projel na celé čáře...to fakt nejde srovnat, bo sa nepodařilo do čelní nakladače nabrať skoro nic...leda dať traktora na pásy, pak by to bylo neco iného, či řádné šípáky, ale to by po akci vypadalo jak oraniště.
Ohledně traktoru, jedná sa o šálka vega comfort. Z nabídky na trhu sme vybrali asik to najlepčí, co sa dalo (loni na podzim, sme si s bráchů vzali deň volno a jeli vybírať). Zvažovali sme aj solis, ale při porovnání tuhosti konstrukce je solis proti šálkovi takové spešej jakože šídítko . Co sa ceny týče, čék sa mosí rozhodnúť, estli pořídí drahé auto nebo traktora. Ideální je něť v rodině šecko, bo pak sa použije dle potřeby příslušná technika. Takže sa podařilo totok, v což sme předem ani nedúfali a brácha má hold místo auta užitečnéjší techniku .
Při těžbě sa traktorem vyjelo až navrch na kopec lúky, z kama se šecko tahalo do kopca (svah kolem 30-35° - pro emu brnkačka, pro traktor silný adrenalin). Vyvážačku s UTV to pak stáhnu dolů, bo traktorem by to nešlo (kdo myslí, že šlo, ať dojede, pochopí hneť, jak vyleze na lúku, že fakt nešlo....tedy beze škod na lúce ani omylem).
O kúšček dalej sa ty najvěčí smreky a ty nahlé stromy stáhly na zem zasej navijákem traktoru (neco už rostlo aj nad dráty), aj pak ty najtěžší kusy traktorem na hromadu, dyž už je ten naviják. Ostatní výřezy pak dotáhla na hromadu ema, bo je to rychlejší a jednodušší.
Tu chybí ježíšek, aby to okomentoval, jak že měl pravdu ....leda kulové s navijákem . Ema sa dostane tam, kde traktor nemá šanci. Rychlost pohybu je u UTV někde úplně jinde no a na bahně je to už razantní rozdíl, kdy sa traktor po promočeném povrchu nemoh navrch na lúku dostať, ani dyž sem ho tahal emů na řetazu, prostě nic (sunem na pásoch by ho vytáh v pohodě, ale ten je eště na kozách ). Nakonec z jiné strany s uzávěrkou na obou nápravách a trochou strachu sa podařilo vyjeť navrch. Jasně, ty pneu na to nejsů ideální, ale s UTV tam nemám sebemenčí problém vyjet bahnonebahno a též, než vyjede traktor, dá to ema dvaktrát navrch a z5 a to si budu cucať prst nudú .
Vužití traktoru je jasné, ale opět, pokusy s rýpaním v zemi traktorem verzus sun na pásoch(kopec za stodolů) .....traktor to projel na celé čáře...to fakt nejde srovnat, bo sa nepodařilo do čelní nakladače nabrať skoro nic...leda dať traktora na pásy, pak by to bylo neco iného, či řádné šípáky, ale to by po akci vypadalo jak oraniště.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)