ema pracant - UTV 4x4
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6341
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
Na tý poslední fotce ten malej řidič je úžasnej
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Bo na sunovi chcíplo kus kobyly, jak sem už zmínil, řešil sem, kde je problém a čím to tedy je....
Opět sem motor rozebral a znovu a důkladnějš sestavil. Šecko sem si ověřil, aby nevznikla chyba.
Motor je v teď podstatě zgenerálkovaný a z číny dorazil aj komplet náhradní válec s pístem a vše, co třeba k další celkové opravě (to mám teď do rezervy na dybybylotřeba).
Vyměnil sem komplet ventily, dal nové pístní kruhy, válec je v podstatě nový (má eště stopy po opracování), nové šrouby hlavy, těsnění a šecko znovu sestavil, načasoval.
Opět sem motor rozebral a znovu a důkladnějš sestavil. Šecko sem si ověřil, aby nevznikla chyba.
Motor je v teď podstatě zgenerálkovaný a z číny dorazil aj komplet náhradní válec s pístem a vše, co třeba k další celkové opravě (to mám teď do rezervy na dybybylotřeba).
Vyměnil sem komplet ventily, dal nové pístní kruhy, válec je v podstatě nový (má eště stopy po opracování), nové šrouby hlavy, těsnění a šecko znovu sestavil, načasoval.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Buden spojky je lízlý na soustruhu dočista, spojka nová (stará je skoro netknutá). Zkompletováno a testnuto. Motor přede jako kotě, nádherný čistý zvuck .
Jel sem to testnúť....a nic, furt chcíplá kobyla. Řemen je netknutý, tedy tým to není, olej nový, atd.
Jel sem to testnúť....a nic, furt chcíplá kobyla. Řemen je netknutý, tedy tým to není, olej nový, atd.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Shodou okolností sem vez bráchu do servisu čtyřkolek v Krhové a tam popsal problém. Mechanik kroutil hlavou a nenapadalo ho nic, co by to mohlo byť. Vše by udělal stejně, jak sem popsal. Takže tadyk sem sa pomoci nedopátral, ale už mi v hlavě cca týden vrtalo možné řešení, bo jak sem hledal a čet na netu šecko možné, bylo tam aj neco, co mi nedalo klidu a nesouviselo s motorem.
Tož sem doma kuchnul pohon, vyndal variátor a kuchnul ten .... ... byly vzpříčené nekeré válečky . Sa ně ulevilo. Komplet variátor sem očistil a bo mám a kompletní náhradní sadu celého pohonu (požehnán budiž aliexpres), dal sem tam nový variátor. Tento nový variátor je suchý, originál je mokrý, tedy mazaný vazelínou. Rozdíly sú viděť na fotce, opotřebení je malé, na to jak makalo a myslím, že stav původního je furt moc dobrý.
Jel sem to tesntúť a konečně.... hrabe to zasejc aj na asfaltě, kobyla je konečně celá, jak zamlada.
Bo sem problém našel a jsa plně spokojen, kuchnul sem eště raz celý pohon a vrátil tam původní spojku, bo ta je upravená a zabírá pěkně už od nízkých otáček. Tým byl problém vyřešen a moh sem jíť řešit zbytek.
Tož sem doma kuchnul pohon, vyndal variátor a kuchnul ten .... ... byly vzpříčené nekeré válečky . Sa ně ulevilo. Komplet variátor sem očistil a bo mám a kompletní náhradní sadu celého pohonu (požehnán budiž aliexpres), dal sem tam nový variátor. Tento nový variátor je suchý, originál je mokrý, tedy mazaný vazelínou. Rozdíly sú viděť na fotce, opotřebení je malé, na to jak makalo a myslím, že stav původního je furt moc dobrý.
Jel sem to tesntúť a konečně.... hrabe to zasejc aj na asfaltě, kobyla je konečně celá, jak zamlada.
Bo sem problém našel a jsa plně spokojen, kuchnul sem eště raz celý pohon a vrátil tam původní spojku, bo ta je upravená a zabírá pěkně už od nízkých otáček. Tým byl problém vyřešen a moh sem jíť řešit zbytek.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Posvařoval sem nový držák na radlicu, pluh aj. příslušenství, tentokráte trocha masivnější.
Dále oprava korby - v plánu bylo původně edem očištění a natření spoje.... to sa během chvilky rozrostlo na sundaní celé korby dolů na důkladnější restrukturalizaci. Co šlo, sem rozpáral, očistil a zavařil, lemy po celém horním obvodě sem vyztužil ocelovým L profil a důkladně zavařil - tuhost je fčilej úplně nekde jinde.
Dělal sem to hlavně pro následnou izolaci proti hluku a umístění sundavací nástavby na korbu, ať je to hotové a nemosím to pozdějš opravovať a neco tam vařiť. Nové čepy korby byly taky nutnosť.
Dále oprava korby - v plánu bylo původně edem očištění a natření spoje.... to sa během chvilky rozrostlo na sundaní celé korby dolů na důkladnější restrukturalizaci. Co šlo, sem rozpáral, očistil a zavařil, lemy po celém horním obvodě sem vyztužil ocelovým L profil a důkladně zavařil - tuhost je fčilej úplně nekde jinde.
Dělal sem to hlavně pro následnou izolaci proti hluku a umístění sundavací nástavby na korbu, ať je to hotové a nemosím to pozdějš opravovať a neco tam vařiť. Nové čepy korby byly taky nutnosť.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Doplnění foto ku korbě.....
Nakonec nové zadní sdružené světla a nový AKU 32Ah.
Tím bylo opraveno a zasejc sa jezdí a maká.
Nakonec nové zadní sdružené světla a nový AKU 32Ah.
Tím bylo opraveno a zasejc sa jezdí a maká.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jellikož už delší dobu pasu po pásoch, viz vývoj pásů v jednom spešl vlákně, keré nějak utichlo, su ve střehu a sleduju vývoj cca 2 roky. Dávať majlant za nové pásy sa ně moc nechcélo (je to věcej jak za UTV), tak sem vyčkával, zda-li co bude.
Nabídla sa v bazaru příležitosť na jednu sadu, počkal sem, až zlevní, bo to bylo za draho a pak zaútočil .... byl sem aj tak jediný, kdo sa vůbec ozval. . Nedivil sem sa, bo moc lidí to nekupuje a v bazaroch to visí kolikráte aj dva roky a nic....přitem to sú nekdy zajímavé nabídky. Pořídil sem jich tedy za polovinu ceny nových, stav vypadal dobře a r.v. 2018, jeté minimálně. Byly to pásy přímo na UTV.... tedy, ony zvládnů fakt hodně - jezdí na tem menší ofroudy, jeden Outback (výzva pro přecedu ) aj menčí náklaďák. Konstrukce je fak robusní, výrobce Kanada.
Tož sem pro to dojel.... Na dotaz, jak si to odvezu sem řek jasně, že v kufru. Naložil sem a eště zbylo místo na spolujezdca a batožinu. Kufr forestříka je fakt velký. Pásy sú velké a těžké ....celkem cca 2 metráky.
Doma to bylo Honzíkem na dvoře důkladně zkontrolováno a otestováno .
To bylo na konci srpna, kdy už sem měl suna opraveného.
Nabídla sa v bazaru příležitosť na jednu sadu, počkal sem, až zlevní, bo to bylo za draho a pak zaútočil .... byl sem aj tak jediný, kdo sa vůbec ozval. . Nedivil sem sa, bo moc lidí to nekupuje a v bazaroch to visí kolikráte aj dva roky a nic....přitem to sú nekdy zajímavé nabídky. Pořídil sem jich tedy za polovinu ceny nových, stav vypadal dobře a r.v. 2018, jeté minimálně. Byly to pásy přímo na UTV.... tedy, ony zvládnů fakt hodně - jezdí na tem menší ofroudy, jeden Outback (výzva pro přecedu ) aj menčí náklaďák. Konstrukce je fak robusní, výrobce Kanada.
Tož sem pro to dojel.... Na dotaz, jak si to odvezu sem řek jasně, že v kufru. Naložil sem a eště zbylo místo na spolujezdca a batožinu. Kufr forestříka je fakt velký. Pásy sú velké a těžké ....celkem cca 2 metráky.
Doma to bylo Honzíkem na dvoře důkladně zkontrolováno a otestováno .
To bylo na konci srpna, kdy už sem měl suna opraveného.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Před použitím bylo třeba pásy zkontrolovať a opraviť, co bude třeba.
Sundání pásu sem zvládnul během několika minut, nasazení stejnako. Gumy předních sú trocha popraskané, bo byly moc napnuté a vystavené slunku, ale mělo by to jiť zalepiť. Kuchnul sem tedy šecky pásy a začal to zkoumat. Ložiska kol byly na více kolech už načaté, tak sem sehnal nové a začal měnit. Za dva večery 55 ložisek vyměněno, vše promazáno a připraveno na sestavení. Ložiska cca 26 a 30 Kč, takže nic nákladného.
Sundání pásu sem zvládnul během několika minut, nasazení stejnako. Gumy předních sú trocha popraskané, bo byly moc napnuté a vystavené slunku, ale mělo by to jiť zalepiť. Kuchnul sem tedy šecky pásy a začal to zkoumat. Ložiska kol byly na více kolech už načaté, tak sem sehnal nové a začal měnit. Za dva večery 55 ložisek vyměněno, vše promazáno a připraveno na sestavení. Ložiska cca 26 a 30 Kč, takže nic nákladného.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Pak oprava držáku do ramene pro vymezaní krajní polohy na předním pásu - svařování hliníku aj oceli už není problém, takže doma snadno opraveno.
Náročnější bylo předělání držáků pásů do ramen. Nové na Hsuna by byly asik kolem 10-12 tis. a kdoví kdy. Původní pro CFmoto sem rozřezal, naohýbal, posvařoval a bylo hotovo. Je to z jakésik kvalitní oceli a nešlo to ani ohnúť.... myslím, že to je ocel S355 nebo spěš lepčí.
Zajímavé bylo nasazení pásů místo kol a seřízení. Pak eště problém na zadních pásoch, kde sa při zatížení třebas na ostrém kopečku (přechodový úhel) dostaly do kontaktu s prahem.... je na to taký přípravek z ohlého plechu, kerý je třeba vyrobit (je součástí origoš sady). Vyřešil sem to snadno - rozbruška sa zakúsla a bylo místo na pás. Ničemu to nevadí a netřeba nic nového kutiť.
Náročnější bylo předělání držáků pásů do ramen. Nové na Hsuna by byly asik kolem 10-12 tis. a kdoví kdy. Původní pro CFmoto sem rozřezal, naohýbal, posvařoval a bylo hotovo. Je to z jakésik kvalitní oceli a nešlo to ani ohnúť.... myslím, že to je ocel S355 nebo spěš lepčí.
Zajímavé bylo nasazení pásů místo kol a seřízení. Pak eště problém na zadních pásoch, kde sa při zatížení třebas na ostrém kopečku (přechodový úhel) dostaly do kontaktu s prahem.... je na to taký přípravek z ohlého plechu, kerý je třeba vyrobit (je součástí origoš sady). Vyřešil sem to snadno - rozbruška sa zakúsla a bylo místo na pás. Ničemu to nevadí a netřeba nic nového kutiť.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
...další foto
Světlá výška je brutální..... dá sa pod tým snadno prolézt
Světlá výška je brutální..... dá sa pod tým snadno prolézt
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Pak následoval test a možnosti.
Zkusil sem na podmočenéj lůce vyjeť ostrý svah - naprosto bez problémů a s vysokú rezervú . Potem dolů a opět překvapení jak to krásně brzdí motorem (foto už po cestě z kopca dolů), fakt sqělé. Na kolách bych to asik nedal/neriskoval, případně to rozryl a s rizikem jel dolů...to už by bylo dosť o držťku. Tráva byla úplně napitá vodů.
Malá nepříjemnost byla s pluhem, bo ten sa nedal vykloniť do stran naplno a bylo třeba zmastiť prodlúžení.
Další nepříjemnost byla na ledě - to bylo trochu o držťku, bo to klúzalo...hodl, jak na pneu, edem tadyk sú ty pásy fakt velké a horší sa s tým manévruje. Tož sem přikůpil hřeby a našruboval - rozdíl masakrální, asik jak s řetazy, co mám na šeckých kolách. Testnul sem to v kopcu na cestě plné ledu, pak v ostrém svahu z lůky přes led na cestu, ale to už sá kúslo a bo sem jel s Honzíkem, cúvnul sem a vypdr sa na pokusy.
Poslední test při tahaní stromu z potoka. Čekal sem, že by sa to mohlo šprajcnúť, ale nic. Prostě to jelo a táhlo, ani nebylo poznať, že sa cosik táhne. S koly by to asik nedal nebo to řádně rozryl. Po pásoch žádné škody.
Eště sem zajel kuknúť do rybníka, estli sa to bude na ledě a v bahně bořiť - určitě by to šlo. Bo bylo už šero, nechal sem to byť a jel dom.
Stroj na pásoch vypadá myslím mooooc dobře a budí respekt, předefším zepředu. Schopnosti a průjezdnosť ve sněhukupách dúfám otestuju co najspěš. Taky nejaký ten zářez by sa hodil...no uvidíme. Pásy majú vlastní techničák, takže není problém dojeť si kamkolif. Kurtu budu voziť, jak pojedu mimo chalupu.
Hluk při jízdě po asfaltě je znatelný a úbytek rychlosti je asik přes 30%. Odpružení sic jakésik je (tatok verze je již s komfortní úpravou a odpružením), ale třeba zmrzlý kretinec je cítiť, takže je třeba jeť pomalejš. Šířka je taky větší o cca 20 cm, takže bude třeba rozšířiť trocha pluh. Na vozík široký 1,5 m sa sun na pásoch už nevleze.
Zkusil sem na podmočenéj lůce vyjeť ostrý svah - naprosto bez problémů a s vysokú rezervú . Potem dolů a opět překvapení jak to krásně brzdí motorem (foto už po cestě z kopca dolů), fakt sqělé. Na kolách bych to asik nedal/neriskoval, případně to rozryl a s rizikem jel dolů...to už by bylo dosť o držťku. Tráva byla úplně napitá vodů.
Malá nepříjemnost byla s pluhem, bo ten sa nedal vykloniť do stran naplno a bylo třeba zmastiť prodlúžení.
Další nepříjemnost byla na ledě - to bylo trochu o držťku, bo to klúzalo...hodl, jak na pneu, edem tadyk sú ty pásy fakt velké a horší sa s tým manévruje. Tož sem přikůpil hřeby a našruboval - rozdíl masakrální, asik jak s řetazy, co mám na šeckých kolách. Testnul sem to v kopcu na cestě plné ledu, pak v ostrém svahu z lůky přes led na cestu, ale to už sá kúslo a bo sem jel s Honzíkem, cúvnul sem a vypdr sa na pokusy.
Poslední test při tahaní stromu z potoka. Čekal sem, že by sa to mohlo šprajcnúť, ale nic. Prostě to jelo a táhlo, ani nebylo poznať, že sa cosik táhne. S koly by to asik nedal nebo to řádně rozryl. Po pásoch žádné škody.
Eště sem zajel kuknúť do rybníka, estli sa to bude na ledě a v bahně bořiť - určitě by to šlo. Bo bylo už šero, nechal sem to byť a jel dom.
Stroj na pásoch vypadá myslím mooooc dobře a budí respekt, předefším zepředu. Schopnosti a průjezdnosť ve sněhukupách dúfám otestuju co najspěš. Taky nejaký ten zářez by sa hodil...no uvidíme. Pásy majú vlastní techničák, takže není problém dojeť si kamkolif. Kurtu budu voziť, jak pojedu mimo chalupu.
Hluk při jízdě po asfaltě je znatelný a úbytek rychlosti je asik přes 30%. Odpružení sic jakésik je (tatok verze je již s komfortní úpravou a odpružením), ale třeba zmrzlý kretinec je cítiť, takže je třeba jeť pomalejš. Šířka je taky větší o cca 20 cm, takže bude třeba rozšířiť trocha pluh. Na vozík široký 1,5 m sa sun na pásoch už nevleze.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku to je pecka !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1135
- Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
- Jméno a příjmení: Mira Decky
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jee to je krásné.
Tak ať nám brzo nasněží a mužeš vyzkušat
Tak ať nám brzo nasněží a mužeš vyzkušat
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Další trocha nadplánová a náročnější akce pro suna, bo Ema by to nedala ani omylem, bo totok už je fakt masakr...
Posuďte sami, bo to by moselo nasrať aj jinač klidného..... Myslivec to eště neviděl, ale po tel. pokec s myšlenků " To uděláme brigádu a popřevracáme drny." to myslím určitě neklapne ..... ale řek sem mu, že až to uvidí, mu upadne brada .
Sú to prostě sfině, co dodať .
Posuďte sami, bo to by moselo nasrať aj jinač klidného..... Myslivec to eště neviděl, ale po tel. pokec s myšlenků " To uděláme brigádu a popřevracáme drny." to myslím určitě neklapne ..... ale řek sem mu, že až to uvidí, mu upadne brada .
Sú to prostě sfině, co dodať .
- Přílohy
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
další...
To edem tak pro přehled. Je to přes celú lúku až navrch.
Na jednu stranu obdivuhodné, co ty sfině dokážů ze pár večerů..... na tu druhú stranu, už to tak zajímavé není
To edem tak pro přehled. Je to přes celú lúku až navrch.
Na jednu stranu obdivuhodné, co ty sfině dokážů ze pár večerů..... na tu druhú stranu, už to tak zajímavé není
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)