TPMS - senzory tlaku v pneumatikách
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
TPMS - senzory tlaku v pneumatikách
Jeste k tem TPMS, kdyz uz jsem to tu minule zminil: dnes mi to pan Sedlacek v C&K ochotne (jak je u nej pravidlem) sparoval, nicmene se to musi opakovat pri kazdem prezuti, tedy 2x rocne. Tohle mi hlava nebere, ze si ridici jednotka pres nejaky jednoduchy script nezapamatuje 8 IDs na automaticke parovani, at uz je dohleda v jakemkoliv poctu v dany okamzik v dosahu jednotky. Tomu rikam opruz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- croctoy
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
- Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
- Bydliště: Praha
Re: Zimní pneumatiky
Právě proto se to má dát klonovat. Ale jak jsem psal minule, u mně neúspěšně. Tak jdu v pátek na druhý pokus.
Subaru Outback 2.5i Sport BS
Re: Zimní pneumatiky
Ono by stačilo, kdyby tam byly třeba 3 oddělený sady a mohl by si je člověk libovolně přepínat. Takových pí*ovin je dneska v autech, ale aby tam udělali takovouhle jednoduchou věc, to ne. Mám pocit, že je to záměr, pro další tahání peněz z lidí.
PS. Vyznáte se někdo nějak hlouběji v těch čidlech? Dají se koupit čidla (ideálně po jednom a dlouhodobě), s kterými by se dalo komunikovat jinak než s nějakým "jejich" bazmekem. Mám na mysli, kdybych si chtěl udělat vlastní sledování tlaku, nebo zaintegrovat do existujícího systému, tak zda se s těmi čidly dá nějak domluvit, nějakým otevřeným způsobem. Např. přes 433 MHz a jestli to má nějaký normální protokol nebo to šifrují, blokují a ještě je to na licencovaném pásmu...?
EDIT: Vzhledem k tomu, že existují ty přístroje na jejich programování, tak by to mohlo jít. Ale otázka, kolik je těch různých systémů, protokolů, frekvencí... Ještě mě napadlo, že Číňani prodávaj čidla, který mají sice svojí řídící jednotku, s kterou komunikují, ale ta dále komunikuje přes bluetooth s mobilem... tak tam už by se z toho něco dostat asi dalo. Ale že bych si chtěl do pneu/místo ventilku dávat nějaký čínský bazmeky...
PS. Vyznáte se někdo nějak hlouběji v těch čidlech? Dají se koupit čidla (ideálně po jednom a dlouhodobě), s kterými by se dalo komunikovat jinak než s nějakým "jejich" bazmekem. Mám na mysli, kdybych si chtěl udělat vlastní sledování tlaku, nebo zaintegrovat do existujícího systému, tak zda se s těmi čidly dá nějak domluvit, nějakým otevřeným způsobem. Např. přes 433 MHz a jestli to má nějaký normální protokol nebo to šifrují, blokují a ještě je to na licencovaném pásmu...?
EDIT: Vzhledem k tomu, že existují ty přístroje na jejich programování, tak by to mohlo jít. Ale otázka, kolik je těch různých systémů, protokolů, frekvencí... Ještě mě napadlo, že Číňani prodávaj čidla, který mají sice svojí řídící jednotku, s kterou komunikují, ale ta dále komunikuje přes bluetooth s mobilem... tak tam už by se z toho něco dostat asi dalo. Ale že bych si chtěl do pneu/místo ventilku dávat nějaký čínský bazmeky...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22859
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Zimní pneumatiky
Tak v licencovanym pásmu to určitě nebude, to by byl hroznej oser a hrozně drahý udělat to do auta, který se prodává různě po světě... Řekl bych, že po EU to pojede na jedný z těch volných frekvencí, takže nějakých 868MHz nebo koukám že i těch 433MHz je tu snad povolených. Našel jsem na netu třeba tohle: https://github.com/jboone/gr-tpms Takže postavit nějaký SDR bazmek a mohlo by to jít (já bych se asi mohl dostat k ChameleonMini, ale nejsem si jist, jestli zrovna na tohle to bude použitelný...)
Ad čínský bazmek - oni se AFAIK většinou nedávají místo ventilku, ale jako čepička na ventilek... ale pořád chápu, že mít nějaký levný krám namáčknutý na tý špičce ventilku tak, že to drží tlak pneu přes to, není úplně ideální
Ad čínský bazmek - oni se AFAIK většinou nedávají místo ventilku, ale jako čepička na ventilek... ale pořád chápu, že mít nějaký levný krám namáčknutý na tý špičce ventilku tak, že to drží tlak pneu přes to, není úplně ideální
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20725
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Zimní pneumatiky
Hlavně, když už je to s drahejma čidlama, tak proč tam nejde přečíst někde tlak a teplota? Kdyby to někdo vyzkoumal jak to udělat, tak se hlásím jako zájemce.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Zimní pneumatiky
spm: Čepičky samozřejmě existují, ale to rozhodně nechci. Použitelné metody jsou 2: 1) místo celého těla ventilku, 2) nalepovací do pneumatiky zevnitř. To nalepovací se mi líbí nejvíc, protože to prostě není závislý na ventilku, ale zase to je dost drahý a taky tam je nějaký omezení rychlosti.
Ten projekt vypadá zajímavě... koukám, že DVB tuner se používá na ledacos... nedávno s ním crackovali centrál, teď zase TMPS... schválně jestli ten, co mám doma, to bude podporovat.
Ten projekt vypadá zajímavě... koukám, že DVB tuner se používá na ledacos... nedávno s ním crackovali centrál, teď zase TMPS... schválně jestli ten, co mám doma, to bude podporovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10662
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Zimní pneumatiky
Čidla nařídila EU, ale vymyslel tuším Mercedes. A ano, aby tahaly z firem a potažmo zákazníků peníze. Potřebujete čidla, ŘJ, jednotky na programování a klonování, prostě furt nový technologie. Ten vývoj automobilismu je obrovskej.
Jo a mám přezuto. Alešu
Jo a mám přezuto. Alešu
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Zimní pneumatiky
433 a 434MHz tu povolene musi byt, ved na tom funguju dialkove ovladania k autam. Nemam uz po ruke krabicku od tych senzorov, ale podla mna to bola taka frekvencia.spm píše:Tak v licencovanym pásmu to určitě nebude, to by byl hroznej oser a hrozně drahý udělat to do auta, který se prodává různě po světě... Řekl bych, že po EU to pojede na jedný z těch volných frekvencí, takže nějakých 868MHz nebo koukám že i těch 433MHz je tu snad povolených. Našel jsem na netu třeba tohle: https://github.com/jboone/gr-tpms Takže postavit nějaký SDR bazmek a mohlo by to jít (já bych se asi mohl dostat k ChameleonMini, ale nejsem si jist, jestli zrovna na tohle to bude použitelný...)
Ad čínský bazmek - oni se AFAIK většinou nedávají místo ventilku, …
Blbe je, ze naozaj ten servisny pristroj z toho krasne vycita presny tlak s presnostou na stotiny kPa. Videl som to, ked mi cez vikend klonovali cidla pri ich nacitavani.
Ani by som sa necudoval, keby sa k tomu dalo dostat aj cez SSM. Bolo by to super mat hoci len ako krabicku s jednocipakom a malym displejom niekde.
Tu je k tomu info: https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... MHz-590918 - ten mam ja.
Je to teda 434MHz.
Tu je este dalsi projekt: https://github.com/jboone/tpms
Naposledy upravil(a) Makovica dne čtv lis 09, 2017 1:06 am, celkem upraveno 2 x.
Re: Zimní pneumatiky
Mně se líbí totok https://www.autodily-pema.cz/snimac-tpm ... svEALw_wcB
433,92 MHz, co nacházím na různých snímačích, by neměl být problém. Akorát předpokládám, že komunikace je obousměrná, když se to nějak páruje?
433,92 MHz, co nacházím na různých snímačích, by neměl být problém. Akorát předpokládám, že komunikace je obousměrná, když se to nějak páruje?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zimní pneumatiky
Obojsmerna by zrejme byt nemusela, pokial by sa jednalo o jednoduche senzory - neprogramovatelne, co len vysielaju svoj kod+info hodnoty.
Lenze tie programovatelne logicky musia aj prijimat pocas "napalovania" noveho ID.
Lenze tie programovatelne logicky musia aj prijimat pocas "napalovania" noveho ID.
Re: Zimní pneumatiky
Jj, už jsem si o tom něco načetl... Vypadá to dost jednoduše. Prostě to posílá furt dokola svoje ID, tlak, teplotu a samozřejmě nějaký zarovnávací data, kontrolní součet atd. Takže řídící jednotka jenom poslouchá a filtruje všechny ostatní ID než má povolený (= naučený). Jako největší problém vypadá tedy demodulace signálů do datové formy - rádiová část.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22859
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Zimní pneumatiky
To s trochou štěstí bude v tom kódu... Ale napadá mě ještě jiná věc - u několika kolegů v práci jsem viděl, že auto začalo ukazovat gumy až po chvíli ježdění (jako fakt chvíli, objevilo se to asi po 300m, ale prostě po nastartování na parkovišti to neukazovalo nic). Přitom auto mělo určitě aktivní senzory, ne nepřímý systém - jednak to ukazovalo konkrétní tlak a jednak k autu jsou takový ty varování, že použití opravný sady na pneu zničí ty senzory, atd. Takže se nabízí otázka proč. Mně napadá, jestli to nemůže být nějaký připitomělý powersaving. Že to čidlo má nějakou jednoduchou pohybovou část a aby ušetřilo energii, tak začne vysílat data až když je to opravdu potřeba. Takže jestli je to tak, pak bude potřeba při hraní si na stole ty senzory ještě nějak probudit
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20725
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Zimní pneumatiky
Senzory jsou normálně viditelný, důvod proč jsou vidět až po nějaký době bude v řídící jednotce. Když mi je dělají tak je normálně načtou na stojícím autě.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Zimní pneumatiky
spm: Některý senzory mají akcelerometr a jak píšeš - probudí se až při pohybu.
Jinak zatím jsem zjistil, že 433,92 MHz přijímač, který mám, tak umí ASK modulaci. Senzory používájí ASK a FSK a samozřejmě takto detailní informaci nikde neuvádí - uvádí jí akorát výrobci čipů pro ty senzory, ale tam se stejně nedozvíš, jaký senzor má jaký čip. Pokud by se to zkoušelo s tím DVB-T tunerem, tak ten asi dokáže demodulovat cokoliv, ale musí se to naprogramovat (Software Defined Radio). Taky je podstatný, že ty senzory se aktivují, až když tam je nějaký vyšší tlak, tedy na hraní na stole to asi moc nebude a musely by se uzavřít do něčeho, kde se dá zvýšit tlak.
Jinak zatím jsem zjistil, že 433,92 MHz přijímač, který mám, tak umí ASK modulaci. Senzory používájí ASK a FSK a samozřejmě takto detailní informaci nikde neuvádí - uvádí jí akorát výrobci čipů pro ty senzory, ale tam se stejně nedozvíš, jaký senzor má jaký čip. Pokud by se to zkoušelo s tím DVB-T tunerem, tak ten asi dokáže demodulovat cokoliv, ale musí se to naprogramovat (Software Defined Radio). Taky je podstatný, že ty senzory se aktivují, až když tam je nějaký vyšší tlak, tedy na hraní na stole to asi moc nebude a musely by se uzavřít do něčeho, kde se dá zvýšit tlak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno