Stránka 1 z 3

Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 9:59 am
od RiccodeF
Zdravím přátelé a fandové hvězdných vozů,
chci se s vámi také podělit o čerstvý přírůstek do mého vozového parku. Svůj příběh začnu poněkud obšírněji. Fanda a řidič subar jsem už nějakých 20 let, leč nikdy jsem nebyl, určitě ke své škodě, členem žádné komunity. Jsem z rodiny lesníků a myslivců a před 20 léty otec řešil situaci, jaké auto pořídit do lesa aby vydrželo a projelo...po doporučení známého zvolil subaru leone, byl to velký dříč a v průběhu asi 6 let se u nás vystřídali 3 kousky tohoto malého tanku, bylo to vozidlo nezničitelné a nazastavitelné, dokud si nedřeplo na břicho :-). Po nějaké době, tuším roku 2004, bylo potřeba řešit nejen lesní vozidlo ale i sváteční silniční vozidlo, volba padla na subaru legacy r.v.1998, v přestavbě na LPG s tehdejším nájezdem cca 80000 km(od známého, také dodnes velkého fandy do subar), čas plynul a i ja jsem potřeboval nějaké přibližovadlo (r. 2008), volba byla opět jasná...subaru tentokráte justy I, r.v. 1995, poslední verze před swiftovských faceliftem, nájezd měla 79000 km a já s ní v průběhu 6ti let najezdil dalších 100000 km po silnicích i lesních cestách (v rámci pracovních povinností tvoří můj nájezd cca 60% silnice a 40% lesní cesty). Justýnka byla skvělá - malá, mrštná, s nahonem na předek a s elektronickým zapínáním 4x4, vytáhla mě ze spousty míst ve kterých by měl i velký teréňák problém. Vroce 2014 už ale měla bohužel nejlepší léta za sebou a tak jsem se opět musel rozhodnout pro nové vozidlo. Otec se toho roku rozhodl také vyměnit do té doby bezproblémovou legacy a zběhl k toyotě (rav4), takže jsem nepřemýšlel ani minutu a legacy od něj odkoupil, v rodině byla už 10 let a 100k kilometrů a byla v bezvadném stavu. Zlobilo jen LPG, na které motor při volnoběhu nedržel otáčky, takže při popojíždění bylo potřeba jezdit na benzín, jinak auto v bezvadném stavu a najezdil jsem s ní až do doby před měsícem dalších 80k km. Jelikož mi letos končila technická a po zralé úvaze a propočtech co by stály opravy, jsem se rozhodl pro další krok...samozřejmě subaru.... Forester III 2.0X, r.v. 2008, ve výbavě executive, je to můj splněný sen a za první měsíc a nějakých 3500 km nájezdu se stále nemůžu jízdy s ním nabažit, rovněž se nedá srovnat jízda terénem oproti Justýně a Legyně, obě terén zvládaly dobře ale přeci jen to byly primárně silniční holky :-). Doufám že vás můj příběh neunudil a rád se zapojím do diskuzí ve vaší komunitě. Pěkný den vám všem i vašim čtyřkolovým miláčkům :-).ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 10:07 am
od VDC
Ahoj Ricco, vítej mezi námi. Příběh nenudil a je dobře, že po tak dlouhé době jsi se rozhodl, ke komunitě se připojit. :-) Zkušeností máš tedy na rozdávání, určitě budeme rádi, když se o ně s námi podělíš. :-)

Prosím tě, první 3 tvé příspěvky musí schválit moderátor, tak nebuď překvapen, že se ještě 2 tvé příspěvky neobjeví hned. Je to ochrana proti spamu.

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 10:09 am
od RiccodeF
Díky za přivítání a upozornění :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 10:41 am
od Traveller
Vítej. *_*=*_*

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 11:35 am
od Majer
Ta černá kapota tomu sluší....

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 12:09 pm
od Tapan
Vítej, rád vidím dalšího lesníka v našich řadách :-)

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: čtv říj 26, 2017 12:17 pm
od mari75
Tož vitaj =)

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 6:15 pm
od RiccodeF
Dneska po 6 týdnech bezproblémového provozu Forestíka menší infarkt. Vyjíždím z Tachova, mrknu do zpětného zrcátka a za mnou mlha, zastavil jsem, začalo se hulit aj z kapoty, okamžitě hasičák do ruky, otevřu haupnu, dole na plechu od výfuku poskakuje oheň, sfouknul jsem, mrknu výš a cáká kapalina z hadice od chladiče k motoru a všude plno fridexu, upouštím od použití hadičáku. Moje štěstí v neštěstí bylo, že jsem zastavil 100 m od malého autoservisu. Ochotný majitel mrkl donesl kleště, odpáskoval jsem hadici z přírub a hle...díra byla na světě...prodřela se o točící kolo řemenice!!!, obrátim hadici a druhej šlic těsně před prasknutím....prozměnu od ventilátoru!!! Automechanik nahradil prostřední část hadice nerez trubkou, nasadili jsme zpět, dolil jsem fridex a pokračoval v cestě. Dost mě to konsternuje...přijde, že k tomu muselo dříve nebo později dojít, otázka je jestli byla hadice dlouhá a měla velkou vůli aby došlo ke kontaktu s kolečkem řemenice a z druhé strany ventilátoru, neobjevil jsem žádnou ochranu mezi těmito pohybujícími se částmi a hadicí a přijde mi to jako dost odfláknutý systém, místa je tam málo a při těch otřesech když jezdím po lese k tomu muselo dřív nebo později dojít. ObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 6:38 pm
od VDC
To je teda zvláštní, to by se za normálních okolností nemělo stát. :-/
Stalo se to třeba mě, po opravě po bouračce, kdy zůstala horní příčka před chladičem na pravé straně asi o 1 cm posunuta dozadu a díky tomu se vrtule sahary dotýkala hadice a prošoupala mi jí.
Jinak by se , za normálních okolností, hadice dotknout neměla.

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 6:43 pm
od RiccodeF
VDC píše:To je teda zvláštní, to by se za normálních okolností nemělo stát.
Stalo se to třeba mě, po opravě po bouračce, kdy zůstala horní příčka před chladičem na pravé straně asi o 1 cm posunuta dozadu a díky tomu se vrtule sahary dotýkala hadice a prošoupala mi jí.
Jinak by se , za normálních okolností, hadice dotknout neměla.
No taky si myslím, že by se to nemělo stát...ale stalo se, asi opravdu byla moc dlouhá hadice a měla velkou vůli...teď je tam ocelová trubka a jen kolena zůstala gumová a trochu jsme zkrátili konce aby byla hadice v prostoru a měla dost místa tak už to snad bude ok...mám o zábavu postaráno s čištěním motoru od fridexu :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 7:24 pm
od Slavek_xxx
Neni mozny, aby se hadice potkala s remenici. Jsou jen 2 moznosti - bud neco neni original a nebo jsou urvany silenbloky motoru a ten se na nich kejve tak moc, ze se dostane az k hadici. Neni urvana kost za motorem smerem ke kastli?

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 7:52 pm
od ladis77
tohle se stalo jaromirovi_jr tedka v sosne a stalo nas to 1000,- za hasicak ;-D

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: pát lis 10, 2017 9:23 pm
od .dundee.
Taky mně ventilátor sahary prodřel tu hadici, a taky se to stalo Sosně ... :-)

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: sob lis 11, 2017 8:03 am
od VDC
No jo, ale to se stalo na okruhu, kde dochází přece jen k extrémnějšímu pohybu komponentů. Za normálních okolností by se to stát nemělo.

Re: Ricco a jeho miláčci

Napsal: sob lis 11, 2017 11:11 am
od spm
to ten glykol fakt tak ochotne hori? mne uz to potkalo taky, ale prislo mi to jako para... s tim ze to teda po sobe nechalo mastny skvrny, takze kudy to slo, tudy to bylo oblemcany.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk