V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Kluci, v dnešní době existují 4 skupiny řidičáků na mot.
Am - lidově moped - vždy limitováno konstr.rychlostí max. 45 km/h. Takových motorek dnes asi ani moc není, Jawa Betka např. a podobný sráče. V této kategorii ale zákon myslí i na tříkolová a čtyřkolová vozidla a dnes spíš člověk potká "mopeda" v podobě Aixamu a jiných přibližovadel. Od 15-ti let.
A1- max 125ccm a 11 kW. Od 16-ti let
A2 - max. 35kW. Od 18 let.
A - nad 35kw (neomezená). Od 21 pokud je minimální doba držení A2 dva roky. Jinak od 24 let.
Ten kdo dělal před tímhle rozškatulkováním B-čko, dostal automaticky "fichtla" - tzn, moto o obsahu do 50ccm.
Jenže tím rozškatulkováním najednou hranice 50 ccm nikam nezapadala.
Proto mají tito lidé většinou vyznačenou skupinu A1 a u ní v poznámce číslo 150 nebo nověji 79 myslím. To je harmonizační kód, který udává těch 50ccm. A pak to ještě upravili, že to může být víc než 50ccm ale maximálně 125ccm - ale nad těch 50 ccm to musí mít automatickou převodovku (nesmí mít páčku spojky).
Takže ať se mladá paní podívá na zadní stranu té růžové kartičky ať ví, co vůbec může řídit
Edit: YBR 125 má nožní i elektrický startér - minimálně od roku 2005.
Ale to stejně není automat, takže pokud má jen tu padinu, tak fakt skůtr 125ccm, nic lepšího nevymyslí..
Am - lidově moped - vždy limitováno konstr.rychlostí max. 45 km/h. Takových motorek dnes asi ani moc není, Jawa Betka např. a podobný sráče. V této kategorii ale zákon myslí i na tříkolová a čtyřkolová vozidla a dnes spíš člověk potká "mopeda" v podobě Aixamu a jiných přibližovadel. Od 15-ti let.
A1- max 125ccm a 11 kW. Od 16-ti let
A2 - max. 35kW. Od 18 let.
A - nad 35kw (neomezená). Od 21 pokud je minimální doba držení A2 dva roky. Jinak od 24 let.
Ten kdo dělal před tímhle rozškatulkováním B-čko, dostal automaticky "fichtla" - tzn, moto o obsahu do 50ccm.
Jenže tím rozškatulkováním najednou hranice 50 ccm nikam nezapadala.
Proto mají tito lidé většinou vyznačenou skupinu A1 a u ní v poznámce číslo 150 nebo nověji 79 myslím. To je harmonizační kód, který udává těch 50ccm. A pak to ještě upravili, že to může být víc než 50ccm ale maximálně 125ccm - ale nad těch 50 ccm to musí mít automatickou převodovku (nesmí mít páčku spojky).
Takže ať se mladá paní podívá na zadní stranu té růžové kartičky ať ví, co vůbec může řídit
Edit: YBR 125 má nožní i elektrický startér - minimálně od roku 2005.
Ale to stejně není automat, takže pokud má jen tu padinu, tak fakt skůtr 125ccm, nic lepšího nevymyslí..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Už asi třikrát se psalo, že má áčko.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
No já to chtěl shrnout hlavně na základě Tvého příspěvku z předchozí strany, protože tam pleteš 50ccm a konstrukční rychlost 45 - jabka a hrušky, ale pardon no, už to nikdy neudělám.
Pokud má A-čko, tak ty 15-ti letý 500ccm (Honda Cb, Kawa ER5, Suzukiu GS) který se minulou dekádu doporučovaly pro holky do začátku (protože tady nic moc jiného nebylo) jsou dnes za zenitem. Hmotnost min. 180kg, sytič, karbce, pokud to nebude seřízený a v cajku tak problémy, spotřeba 5+, Absence ABS, podvozky budou mít svý nejlepší za sebou, dlouhý rozvor, úzká řidítka, bude mít problém při manipulaci na místě nebo otočit se někde o 180° apod.
Konkrétně Kawu ER5 jsem řešil se svou dva roky zpět. Protrpěla na tom jednu sezonu a šla z domu. Pořídila se Honda CB300 a je spokojená jak lečo.
Jízdní kolo s motorem (146kg s plnou bandaskou), jede to krásně, spotřeba pod 3, ABS, totální hračka co jezdí gratis a zvládne jí každý.
Blbý je, že nejsou, ale pokud by se podařila sehnat tak neváhejte (jo a bude spíš za 90tis.Kč).
Podobný jsou Kawa 250 Ninja nebo CBR 250, ale to nejsou naháči, je to oplastovaný, stačí že jí to blbě padne a bude to dražší.. A taky nemusí mít všechny ABS (starší ročníky).
Kawa z400 taky luxus, ale taky nejsou.
Yamaha MT03 (300ccm jednoválec) asi taky řešení a mohly by být..
Obecně pokud nemá zkušenosti, je jedno zda bude mít 23kW nebo 36.. I těch 23 je ok.
Ale koukejte na hmotnost, ať ty zkušenosti nabere v klidu.
Ty 125ccm (YBR, CBR apod.) jsou fajn, ale nejedou. Do kopce to musíš točit na čtyřku do bezvědomí nebo Tě tlačí každej kamion a osobákům překážíš i na rovině. To je max. do města nebo těch 15km po nějaký okresce kde není moc provoz..
Pokud má A-čko, tak ty 15-ti letý 500ccm (Honda Cb, Kawa ER5, Suzukiu GS) který se minulou dekádu doporučovaly pro holky do začátku (protože tady nic moc jiného nebylo) jsou dnes za zenitem. Hmotnost min. 180kg, sytič, karbce, pokud to nebude seřízený a v cajku tak problémy, spotřeba 5+, Absence ABS, podvozky budou mít svý nejlepší za sebou, dlouhý rozvor, úzká řidítka, bude mít problém při manipulaci na místě nebo otočit se někde o 180° apod.
Konkrétně Kawu ER5 jsem řešil se svou dva roky zpět. Protrpěla na tom jednu sezonu a šla z domu. Pořídila se Honda CB300 a je spokojená jak lečo.
Jízdní kolo s motorem (146kg s plnou bandaskou), jede to krásně, spotřeba pod 3, ABS, totální hračka co jezdí gratis a zvládne jí každý.
Blbý je, že nejsou, ale pokud by se podařila sehnat tak neváhejte (jo a bude spíš za 90tis.Kč).
Podobný jsou Kawa 250 Ninja nebo CBR 250, ale to nejsou naháči, je to oplastovaný, stačí že jí to blbě padne a bude to dražší.. A taky nemusí mít všechny ABS (starší ročníky).
Kawa z400 taky luxus, ale taky nejsou.
Yamaha MT03 (300ccm jednoválec) asi taky řešení a mohly by být..
Obecně pokud nemá zkušenosti, je jedno zda bude mít 23kW nebo 36.. I těch 23 je ok.
Ale koukejte na hmotnost, ať ty zkušenosti nabere v klidu.
Ty 125ccm (YBR, CBR apod.) jsou fajn, ale nejedou. Do kopce to musíš točit na čtyřku do bezvědomí nebo Tě tlačí každej kamion a osobákům překážíš i na rovině. To je max. do města nebo těch 15km po nějaký okresce kde není moc provoz..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Ale no tak. Vláďa to přece nemyslel nijak útočně.dvahrnce píše:No já to chtěl shrnout hlavně na základě Tvého příspěvku z předchozí strany, protože tam pleteš 50ccm a konstrukční rychlost 45 - jabka a hrušky, ale pardon no, už to nikdy neudělám.
.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Já nepochybuju, že o tom víš víc, z toho co píšeš je jasně vidět, že s tim máš víc zkušeností, ale mohl bys mi ještě jednou vysvětlit, jak pletu dohromady 50 ccm a max konstrukční rychlost 45 km/h? Vždyť skupina Am je tak definovaná, alespoň co se týče moto. Navíc, ano, máš pravdu, že v dnešní době je to už "sjednocený" na tebou zmiňované 4 skupiny, ale asi deset let zpět, nebo kdy, v tom byl pěknej bordel a bylo nějaký přechodný období, kdy chvíly bylo k Bčku nějaký to A1 s harmonizačnim kódem, pak něco jinýho, pak se dávalo k Bčku jen Am, ... v profilu máš, že ti je 39, tak si tenhle bordel musíš pamatovat
A ano, nemyslel jsem to nijak útočně, omlouvám se, pokud to tak vyznělo. Jsem rád, že jsi upřesnil ty současný 4 skupiny, ale pokud můžeme Štěpánovi věřit, že má Ačko, tak se paní na žádnou zadní stranu koukat nemusí Ale zase se tam může podívat skoro každej ostatní, protože málokdo ví, co tam vlastně má a co s tím může řídit
Edit - mam dojem, že chvíli se vlastně do řidičáku nepsalo k B nic, ale možnost řídit malý moto byla daná zákonem. Až pak se to zase začalo psát, asi vrámci "sjednocení" s EU...
A ano, nemyslel jsem to nijak útočně, omlouvám se, pokud to tak vyznělo. Jsem rád, že jsi upřesnil ty současný 4 skupiny, ale pokud můžeme Štěpánovi věřit, že má Ačko, tak se paní na žádnou zadní stranu koukat nemusí Ale zase se tam může podívat skoro každej ostatní, protože málokdo ví, co tam vlastně má a co s tím může řídit
Edit - mam dojem, že chvíli se vlastně do řidičáku nepsalo k B nic, ale možnost řídit malý moto byla daná zákonem. Až pak se to zase začalo psát, asi vrámci "sjednocení" s EU...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14835
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Tak ještě jednou a snad naposledy:
ANO, BÝVALÁ MANŽELKA, PRO KTEROU TADY SBÍRÁM TIPY NA KOUPI MOTO / SKŮTRU, MÁ ŘP SKUPINY "A" (i "B", ale to není pro diskuzi relevantní)
Ale za dovyjasnění díky, já mám pouze "B" a neměl jsem v tomhle moc jasno.
ANO, BÝVALÁ MANŽELKA, PRO KTEROU TADY SBÍRÁM TIPY NA KOUPI MOTO / SKŮTRU, MÁ ŘP SKUPINY "A" (i "B", ale to není pro diskuzi relevantní)
Ale za dovyjasnění díky, já mám pouze "B" a neměl jsem v tomhle moc jasno.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19076
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
tak jsem zjistil, ze mam Am a A1 ... muzu si koupit 125 .. 11kW ... to by se nemuselo v kopci zastavit
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14835
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Já mám v ŘP jen Am
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Však já to taky nemyslel útočně, obecně mají lidi v tomhle dost bordel.
A ano, jeden čas se k B nepsalo nic.
Tapan > kdyby ex manželka chtěla, můžeme v Kolíně domluvit kondiční jízdy, ať má alespoň nějaký zdravý základ jak se s tím zachází
A zkusí si 125, 500 a klidně i 650..
Třeba je šikovná a zjistí, že by zvládla i Hondu CBR 2016 + (což teda není taky za pade, ale hrozně user friendly - proti těm starým ER5 apod. velký rozdíl).
A ano, jeden čas se k B nepsalo nic.
Tapan > kdyby ex manželka chtěla, můžeme v Kolíně domluvit kondiční jízdy, ať má alespoň nějaký zdravý základ jak se s tím zachází
A zkusí si 125, 500 a klidně i 650..
Třeba je šikovná a zjistí, že by zvládla i Hondu CBR 2016 + (což teda není taky za pade, ale hrozně user friendly - proti těm starým ER5 apod. velký rozdíl).
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14835
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Dík, ale vzhledem k tomu, že je od Českých Budějovic a hlavní smysl jejího zájmu je, aby si měla čím dojet 10 km do práce nebo ve špičce do města pro rohlíky a nemusela tahat auto... Ona asi nic silnějšího ani nic nad 50k chtít nebude.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Tak ať si od Holuba koupí to SH150, ať jí to přihlásí a víc nemusí řešit...
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... =HOLUBMOTO
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... =HOLUBMOTO
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Já mám fechtla od roku 1984 a na loni novým ŘP mi to přetransformovali na A1.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- 2.0XT
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
- Jméno a příjmení: Vít
- Bydliště: Plzeň
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Kamarád prodává Ninju 250R ta taky moc nejede. Je to takové těžší kolo. S trochou servisu to jeste udela spoustu radosti. https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 67043.html
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy GT 2010
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Silnější moto bych moc nekupoval. Něco, aby se dalo jet s provozem dejme tomu do 100-110km/h, ale víc ne. Ono jsou to pak zrádné potvory a v krizovce se vrkne nebo blbě přibrzdí a je vymalováno.
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: V jedné stopě, aneb Subarista na motorce ...
Pánové tchán se porozhlizi po nějakém enduru do 250 cm, chtěl by 2Takt aby to šlo přihlásit STK světla.co takhle koukám moc jich není.
Měli byste i nějaký tip, primárně na jízdu do lesa na houby, určitě vyveze i ženu.....
Měli byste i nějaký tip, primárně na jízdu do lesa na houby, určitě vyveze i ženu.....
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12