Symmetrical AWD při AT?

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

Zadretysustruh píše:...která rozděluje pohon mezi přední a zadní nápravou v poměru:
1. a 2. převod. stupeň - 60:40
3. a 4. převod stupeň - 90:10
Právě výše zmiňovaná elektronická spojka v případě potřeby by měla být schopná přepnout poměr na 50:50 v případě nouze, protože je tenhle systém proaktivní.
Ne úplně přesně, mění se to v návaznosti na jízdní podmínky. Zařazený rychlostní stupeň to také ovlivňuje, stejně tak ale i sešlápnutí plynu, prokluz náprav, rychlost, atd. Víc viz dříve uvedený odkaz na wiki. Ohledně 50:50 viz můj příspěvek.
Zadretysustruh píše:3. Jedná se pořád o stály pohon obou náprav nebo je zapojen jenom předek a zadek ze zapíná jako při HALDEX-u?
Ano, přední náprava je spojena s výstupem převodovky napevno a zadní se připojuje pomocí té spojky (MPT - Multi Plate Transfer). Principiálně je to dost podobné Haldexu, ale rozhodně Haldexu pozdějších generací.
Zadretysustruh píše:4. Dá se plnohodnotně využívat při 4AT režim SPORTSHIFT na páke a pomocí + - řadit jako s "manuálem" pokud by auto jelo v kopcích nebo závějích?
Ano. U předfaceliftu (MY2004-2006 se přehozením páky do strany zapne sportovní režim a pokud človek hne pákou dopředu nebo dozadu, zapne se manuální řazení. Doufám tedy, že je to takto i u 2.5i a nejen u předfacelift 3.0R.
Zadretysustruh píše:Ahoj. Je sice Pravda, že dnes má každé jedno Subaru system ATS, ale ten je doplňený právě o středový medzinápravový diferenciál, který chybí v Outbacku 2006 4AT. Práve tenhle středový diferenciál má za úlohy regulovat poměr přenosu max 45:55 nebo 50:50 (mimo STI) ale vždy je tam zachovám určitý poměr co spolu s ATS je skvělý systém.
Trochu se ti to plete. ATS nemá nikdy mezinápravový diferenciál. Pokud má, tak to není ATS, ale VTD. Jinak úkolem těchto systémů není regulovat na co nejblíže poměru momentu 50:50, ale naopak dostávat moment tam, kde je potřeba. Ostatně, jak jsem už psal.
Zadretysustruh píše:... Auto mám v plánu vyuívat hlavně na cesty po Evropě, prevažně hory, proto si chci být jistý, jestli to tenhle system zvládne bez problémů a nenechá mně někde v kopcích nebo závěji.
Naopak v závěji nebo v nepříznivých podmínkách je ATS lepší, než C-AWD (to, co se používá v manuálech), protože je ovladatelné - když je potřeba, tak to umí mechanicky spojit napevno přední a zadní nápravu - samozřejmě do limitu maximálního momentu, co dokáže přenést ta spojka. Ale tím pádem je možné zabrat už z místa všemi koly při manuálním předřazení 1 nebo R a hodně plynu při rozjezdu. To prostě C-AWD nedokáže a musí nejdřív začít někde něco hrabat a i pak se udržuje rozdíl otáček nápravy s trakcí a tý bez trakce. Je to prostě mechanicky daný a musí to fungovat i při bežný jízdě i při zapadnutí, což jaksi na to pokládá dost vysoké nároky a když se to nedá nijak ovládat, tak to prostě nemůže tak dobře fungovat v obou extrémech. Konkrétně C-AWD funguje lépe na pevném podklady, kdy může na všechny kola putovat 25 % momentu, i v zatáčkách, což s ATS prostě nejde - ten do zatáčky na pevném podkladu musí ubrat sevření spojky a tím pádem na zadní nápravu nemůže jít tak velký moment. Ale zase pokud jsi psal, že nechceš jezdit nějak na hraně, tak se nemusíš bát, při běžném ježdění fungují všechny ty systémy prakticky výborně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od mnov »

To jestli se auto rozjede s jednou nápravou na ledu je hezká teorie, ale spíš si myslím, že tazatel se ptal na problém porovnání MT a AT co se řešilo třeba zde.
Já mám zkušenost jen s manuální převodovkou a chování auta při dálniční rychlosti a vjetí do sněhu mě velmi mile překvapilo. Jede to stále jak po kolejích.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:To jestli se auto rozjede s jednou nápravou na ledu je hezká teorie...
To bylo v rámci vysvětlení těch momentů, vůbec to nesouvisí s tazatelovou otázkou. Na tu jsem mu odpověděl v jiném příspěvku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od spm »

Zajímavý... zajímalo by mě, proč u VTD to se všema motorizacema posílá na zadek o něco víc, když s MT je to 50:50... :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

To taky nevím, ani si nevybavuji žádné technické informace, kde by důvod zmiňovali. Možná jako podtrhnutí sportovnějšího charakteru H6 a 2.5XT. A BH 2.5 GX byla prostě taková výjimka, pokus, možná podtrhnutí tý nejvyšší výbavy. :) Potažmo Legacy 2.0R někde kolem MY2007, který mohlo mít volitelně 4AT s VTD a VDC byla taky taková dost výjimka. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od VDC »

Honzo děkuji ti za vysvětlení a doplnění a upřesnění. Nikdo to prostě neumí jako ty ! :-()()-: :-()()-: 8-?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od vena »

HonzaCZ píše:Spíš 45:55 A VTD není obdoba ESP, obdoba ESP je VDC. VTD je systém pohonu.
Dík za opravu,taky jsem si toho všiml, ale nechal jsem to tam 110 je víc než 100%.:-)
A ano obdoba ESP je VDC.

A nevíte někdo jak šlo u starších H6 dodělat VDC jak to má třeba VDC :-D, jestli je to možné i u těch 2,5 od roku výroby 04 co to neměli standard.je to tam tlačítko u mlhovek nalevo autíčko ve smyku předpokládám.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od vena »

HonzaCZ píše:Z venku ne, ale pod kapotou už jo. Ze štítku na jednom z blatníků je typové označení převodovky a z něj se dá poznat VTD.
Nevíš pod jakým kódem?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od spm »

vena píše:
A nevíte někdo jak šlo u starších H6 dodělat VDC jak to má třeba VDC , jestli je to možné i u těch 2,5 od roku výroby 04 co to neměli standard.je to tam tlačítko u mlhovek nalevo autíčko ve smyku předpokládám.
Evropský H6 měly VDC snad všechny. To co u starších verzí nebylo a dodělávalo se bylo to tlačítko, kterým se to vypíná. Tušim že to tlačítko vede do pojistkový skříňky v motoru, kde když se propojí vhodnej slot, tak to VDC vypne (ie dá se to udělat manuálně vložením pojistky).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, jestli myslíte tlačítko, tak přesně, jak říká spm - z pojistkovky se natáhnou 2 (nebo stačí 1? nevím, jestli se to musí propojit, nebo stačí kostřit/spojovat na 12 V) dráty a pak se někam dá vypínač. Pokud člověk sežene originál tlačítko na vypínání VDC nebo aspoň od předních mlhovek, tak může i vytvořit stejné chování, jako u originálu - tedy, že po "restartu" motoru je VDC zase zapnuté. Ale někomu to vyhovovat nemusí, tak je lepší klasický mechanický vypínač. U novějších to je vždy, když VDC mají, vlevo dole u kolena.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

vena píše:Nevíš pod jakým kódem?
Jestli pro BE/BH, tak by to mělo indikovat druhé písmenko kódu a mělo by být "V", pro kontrolu ještě šesté by mělo být "Y". Tedy něco jako TV1A4Y...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:Honzo děkuji ti za vysvětlení a doplnění a upřesnění. Nikdo to prostě neumí jako ty !
To já rád vysvětluju něco, čemu dostatečně rozumím. Ale v případě těch momentů je to boj s větrnými mlýny. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od spm »

Já to mám dodělaný ještě od cerva na tlačítko z mlhovky umístěný vedle tlačítka tempomatu:

https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 05#p254736

Ta nálepka z Dyma se už omatlala, takže teď to v tom autě vypadá jak kdyby tam to tlačítko patřilo z výroby :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od vena »

HonzaCZ píše:Jestli pro BE/BH, tak by to mělo indikovat druhé písmenko kódu a mělo by být "V", pro kontrolu ještě šesté by mělo být "Y". Tedy něco jako TV1A4Y...
spíš pro BL/BP.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

vena píše: spíš pro BL/BP.
Druhý písmeno musí být "V" nebo "G" a šestý "C" nebo "M".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“