Zadretysustruh píše:...která rozděluje pohon mezi přední a zadní nápravou v poměru:
1. a 2. převod. stupeň - 60:40
3. a 4. převod stupeň - 90:10
Právě výše zmiňovaná elektronická spojka v případě potřeby by měla být schopná přepnout poměr na 50:50 v případě nouze, protože je tenhle systém proaktivní.
Ne úplně přesně, mění se to v návaznosti na jízdní podmínky. Zařazený rychlostní stupeň to také ovlivňuje, stejně tak ale i sešlápnutí plynu, prokluz náprav, rychlost, atd. Víc viz dříve uvedený odkaz na wiki. Ohledně 50:50 viz můj příspěvek.
Zadretysustruh píše:3. Jedná se pořád o stály pohon obou náprav nebo je zapojen jenom předek a zadek ze zapíná jako při HALDEX-u?
Ano, přední náprava je spojena s výstupem převodovky napevno a zadní se připojuje pomocí té spojky (MPT - Multi Plate Transfer). Principiálně je to dost podobné Haldexu, ale rozhodně Haldexu pozdějších generací.
Zadretysustruh píše:4. Dá se plnohodnotně využívat při 4AT režim SPORTSHIFT na páke a pomocí + - řadit jako s "manuálem" pokud by auto jelo v kopcích nebo závějích?
Ano. U předfaceliftu (MY2004-2006 se přehozením páky do strany zapne sportovní režim a pokud človek hne pákou dopředu nebo dozadu, zapne se manuální řazení. Doufám tedy, že je to takto i u 2.5i a nejen u předfacelift 3.0R.
Zadretysustruh píše:Ahoj. Je sice Pravda, že dnes má každé jedno Subaru system ATS, ale ten je doplňený právě o středový medzinápravový diferenciál, který chybí v Outbacku 2006 4AT. Práve tenhle středový diferenciál má za úlohy regulovat poměr přenosu max 45:55 nebo 50:50 (mimo STI) ale vždy je tam zachovám určitý poměr co spolu s ATS je skvělý systém.
Trochu se ti to plete. ATS nemá nikdy mezinápravový diferenciál. Pokud má, tak to není ATS, ale VTD. Jinak úkolem těchto systémů není regulovat na co nejblíže poměru momentu 50:50, ale naopak dostávat moment tam, kde je potřeba. Ostatně, jak jsem už psal.
Zadretysustruh píše:... Auto mám v plánu vyuívat hlavně na cesty po Evropě, prevažně hory, proto si chci být jistý, jestli to tenhle system zvládne bez problémů a nenechá mně někde v kopcích nebo závěji.
Naopak v závěji nebo v nepříznivých podmínkách je ATS lepší, než C-AWD (to, co se používá v manuálech), protože je ovladatelné - když je potřeba, tak to umí mechanicky spojit napevno přední a zadní nápravu - samozřejmě do limitu maximálního momentu, co dokáže přenést ta spojka. Ale tím pádem je možné zabrat už z místa všemi koly při manuálním předřazení 1 nebo R a hodně plynu při rozjezdu. To prostě C-AWD nedokáže a musí nejdřív začít někde něco hrabat a i pak se udržuje rozdíl otáček nápravy s trakcí a tý bez trakce. Je to prostě mechanicky daný a musí to fungovat i při bežný jízdě i při zapadnutí, což jaksi na to pokládá dost vysoké nároky a když se to nedá nijak ovládat, tak to prostě nemůže tak dobře fungovat v obou extrémech. Konkrétně C-AWD funguje lépe na pevném podklady, kdy může na všechny kola putovat 25 % momentu, i v zatáčkách, což s ATS prostě nejde - ten do zatáčky na pevném podkladu musí ubrat sevření spojky a tím pádem na zadní nápravu nemůže jít tak velký moment. Ale zase pokud jsi psal, že nechceš jezdit nějak na hraně, tak se nemusíš bát, při běžném ježdění fungují všechny ty systémy prakticky výborně.