Stránka 2 z 3

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: pon zář 25, 2017 11:07 pm
od mnov
Podle mého názoru to nastavování geometrie lopatek nepotřebuje moc k zanesení a následným problémům.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: pon zář 25, 2017 11:17 pm
od HonzaCZ
Podle mě zásadní problém začne, když to někdo načipuje.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: pon zář 25, 2017 11:30 pm
od námořník
Problém začne když se jezdí na spotřebu, takže se pořád otvírá, nebo nezavira EGR. Lopatky se nehejbou , jdou přes to zplodiny a pak se to zanese. Měl jsem 3 načipovaný diesly, na každým přes 100t a s turbem jsem nikdy problém neměl. Je pravda že mě občas nějakej chytrolín vysvetloval že takhle dízl točit nemůžu :-).

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 10:01 am
od OZP
Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 10:33 am
od hamoun
zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...

podle me , kdyby ti to padalo s tim zpozdenim, co pises, poznáš to ... bude to delat (alespoň castecne) bordel, jak dela ALS ...

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 10:45 am
od spm
HonzaCZ: zena ma jedno z tech novejsich 1.9TDI, nikdo to urcite nikdy cipovat ani nezkousel a stejne to na to zarustani trpi (klasicka situace trojka, plnej plyn, vytocit, preradit a motor v nouzaku, auto v protismeru :-) ). Nejvic to IMHO zabiji kratky trasy, co jsme se prestehovali a nejelo to trasu kratsi 40km, tak to snad uz neudelalo. Ale dle me nejvetsi problem stejne je koupit si auto s turbem :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 10:51 am
od HonzaCZ
spm: Navíc naftový... :)

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 10:55 am
od OZP
hamoun píše:zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...
No to prave delam pres tu krabicku od Outbacka. Jinak bych na to neprisel, ze to pada pomaleji. Bordel jako ALS to nedela, to bych si vsimnul.

Zkusim to natocit na telefon, tak aby byl videt displej i otackomer.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 11:21 am
od .dundee.
Tak bordel u ALS budou asi dělat ty zážehy v saní, jak tu někdo popisoval, které naopak tlak v turbu udržují.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 11:42 am
od Marty73
OZP píše:Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.
Ondro, je to kombinace SW a HW. Vzhledem k tomu, že máš uzavřený BOV, ten tlak v systému se chvíli drží. BOV je řízen podtlakem a jak sundáš nohu z plynu, otevře se, přepustí tlak z mezichladiče zpět před turbo do sání. Tím uleví turbu, které je stále ještě hnáno zbytkovými výfukovými plyny a setrvačností lopatek. Ale je to uzavřený systém, nějaký tlak tam zůstává. Otevřený BOV to naopak upustí do atmosféry, takže ten tlak spadne rychleji a turbo se točí setrvačností. Jakýkoli funkční BOV chrání turbo před šokovým protitlakem. Také má na to vliv solenoid regulace tlaku turba a actuator (nevím jak česky) u turba. Je to vše ovládáno podtlakem podle mapy v ECU.
O přínosu a negativech otevřeného BOV se toho napsalo. Pro naše auta je to hlavně o zvuku toho odfouknutí, u WRC je to o funkčnosti. Je třeba si uvědomit, že STI turbo tlačí třeba 1.2 baru , ale minulá generace dvoulitrů WRC kolem 4 barů. Nová s 1.6 tuším kolem 2.5 baru. Takže to jsou trochu jiné tlaky a protitlaky co se tím BOV řeší.
Já bych to moc neřešil, když to jede jak má. Mě teď nová mapa udělá v nižších otáčkách peak na 16PSI a pak spadne na 12PSI, předtím držela stále 16PSI. Ale jede to jak má, tak to neřeším. Je to tak vymyšleno a chrání to motor.
Jinak ALS je o udržování tlaku palbou do výfuku a detonaci tamtéž. Fakticky je turbo hnáno doslova plameny. Je to časováním ventilů tuším. Jenže to chce jiné svody, jiné turbo a jiný kat. Ideálně nějaký titan.Také asi chladič oleje. Serie to nikdy nemůže vydržet.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 12:10 pm
od HonzaCZ
Marty73 píše:actuator (nevím jak česky)
používá se actuator = akční prvek, akční člen, ale nemám tyhle překlady rád :)

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 12:40 pm
od cubrd
Als se nedělá časováním vaček, nýbrž tím že se nevypínají vstřiky když ubereš a spozdí se razantně přestih. Tím pádem to spaluje až ve výfuku a tyto detonace roztáčejí turbo. Na ježdění do práce to není ale kamarád to má na wrxu a používá to celkem často a vše drží, zatím. Jinam má vše seriové a turbo td04 bez úprav až na decat. Já mám na hatchi "falešný" als a taky drží. Někdy to jsou rány až se mi klepe sedačka :D

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 1:50 pm
od Marty73
Aha, super. Dobré upřesnění.
Že drží série je fakt nepochopitelné. Nevím, o kolik vyšší teplota jde výfukem ven, ale musí to být pěkný fičák.

Sorry za [OFFTOPIC] , ale kdo mi vysvětlí, jak je možné, že ty rány vydrží kat? Třeba u Golfa R nebo FRS jdou rány do výfuku hned v továrním nastavení. To přeci nemůže být úplně zdravé. Navíc přidaná hodnota asi jako u otevřeného BOV. Je to podle mě na efekt a ne že by to bylo naladěno tak nahraně.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 2:25 pm
od OZP
OT a SPEKULACE: Ja bych rekl ze to kat nevydrzi, ze to je vsechno delane na dekat autech. U Golfu nebo FRS je to imho nejaky fejk jako treba vstrik paliva do zahrateho vyfuku za katem nebo neco.

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Napsal: úte zář 26, 2017 2:35 pm
od Marty73
On možná bude rozdíl, jestli má auto kovový nebo keramický kat. Kovový sportovní by to třeba i vydržet mohl. Jak ale dlouho, to netuším.