Protože stavební sezóna je tak nějak v útlumu, hledám si i jiné způsoby seberealizace. Málokoho překvapí, že se mi na Outbacku nevrací klika 5. dveří. K tomu nefunguje zadní stěrač. Začneme stěračem. Už po sundání krytky bylo celkem jasné, že jen pojistka to asi nebude (nebo že v tom nebude sama), ale že je to zarezlý jak hovado. Ramínko nešlo sundat z tisícihranu, což asi nebude nic neobvyklého, po krátkém přemlouvání jsem to vzdal a při další cestě do města zakoupil stahovák na ramínka, stál něco přes kilo, tak nebylo o čem. Ten svou práci udělal. Hřídelka byla na první pohled řádně zarezlá v pouzdru mechanismu. Překvapivě největší problém byl právě rozebrat pouzdro mechanismu. Ze 6 křížových šroubů šlo 5 povolit bez většího násilí, ale ten poslední...přestože už pro mne PH a PZ kříž nejsou totéž, natápil jsem se s ním. Nakonec povolil až rázákem, když jsem ho zatížil celou svojí vahou.
Mechanismus vypadal v pořádku, což byla dobrá zpráva, čekal jsem, že ocelový šnek si skrz plastové ozubené kolo prodře cestu a bude to celé na vyhození. Motorek se také po připojení 12 V na kontakty projevoval vrčením, takže zbývalo dostat ven hřídelku. Na poklep kladívkem hřídelka nijak nereagovala, zato mechanismus se rozkutálel po stole
Druhá možnost byla vylisovat ji z pouzdra svěrákem, což se povedlo. Očistil jsem ji jemným drátěným kartáčem, stříknul odrezovačem, párkrát jsem ji přejel hrubším a jemným smirkem a máznul vazelínou.
Při sestavování mechanismu jsem si uvědomil, že správná nulová pozice ozubeného kola je dost důležitá k tomu, aby stěrač měl parkovací pozici opravdu "v nule". Pomohlo víko mechanismu, kde byla ve vazelíně "obtisklá" parkovací pozice čepu, na kterém drží táhlo, tak jsem to sestavil podle toho a...heuréka, dnes jsem to hodil na auto a stíráme. Myslel jsem, když nebyl spálený motorek ani zničený mechanismus, že bude aspoň spálená pojistka, ale překvapivě byla v pohodě.
S parkovací pozicí stěrače nejsem úplně spokojený, na tisícihran stěrač nasadím tak, že je (subjektivně) buď moc vysoko nebo moc nízko, ale nevím, kde by mohla být chyba. Kdybych nasadil ozubené kolo o jeden či několik zubů blbě, stěrač by po zahájení nebo dokončení jízdy cuknul do opačného směru, což nedělá. Motůrek taky při činnosti nezní úplně šťastně, ale to bude možná normální a je to jen projev toho, že jsem vnitřek pátých dveří ještě nezakrytoval.