Nahravani videa s EyeSight

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Avis
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: stř čer 05, 2019 8:49 am
Jméno a příjmení: Iva Svobodová
Bydliště: Praha

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od Avis »

romik - Outback 2018 ma na palubce zobrazene auticko a pokud brzdi brzdou rozsviti se na auticku brzd. svetla.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT
Uživatelský avatar
sk2018
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 06, 2018 5:07 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od sk2018 »

Sába píše:Ahoj, pročetla jsem vaše příspěvky a mám otázku. On lze zapnout i jiný než adaptivní tempomat ? Týká se XV 1,6. Je fakt, že adaptivní tempomat je fajn v koloně třeba v tunelu, kdy přizpůsobí rychlost těm přede mnou, ale na dálnici to znamená ho buď vypnout úplně nebo vyjet doprava zbytečně brzo, protože následné "zrychlení" u XV 1,6 nic moc. Díky za případné rady.
Moje zkušenost je stejná (XV 2018) a tempomat přepnout lze, v návodu uvedeno. Při zapnutém adapt. tempomatu to chce vyjet doleva včas, prostě dříve než jste zvyklý. Auto dopředu neavizuje, že bude reagovat zpomalením na auto vpředu.
Subaru XV 1.6i AE MY2018
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od suubaru »

Romik: s adaptivním automatem se musí pracovat jinak. Já teda tempo”mat nebo eyesight používám tak 2-5% z kilometrů, co najedu. Ale pokud jedu na eyesight, je třeba pracovat s plynovým pedálem. Pokud dojíždím v pravém pruhu auto a nemůžu hnedle do levého, odhadnu, že eyesight brzy šlápne na brzdy a preventivně přišlápnu plyn. Auto nebude brzdit a máš prostor pro předjíždění. Sice se čumákem přiblížíš k zadku slimáka, to se eyesightu ani policii nebude líbit, ale tak se u nás jezdí...

Častěji jedu v módu jakoby “automatická brzda”. Na dálnici nastavím na 110 a plynovým pedálem jedu kolik chci, 140atd. Když v levém dojíždím nákladní auto sunoucí se 90 kmh, jen pustím plyn a eyesight se postará o klidné vyrovnání se s překážkou; Nejprve zpomalí tempomatem na 110 a pak kamerou dobrzdí před samotným autem. Brzdy se ani nedotknu. Je to celkem pohoda.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Sába
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 123
Registrován: ned dub 28, 2019 11:46 am
Jméno a příjmení: Věra Klabíková

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od Sába »

Jestli to není moc dlouhé psaní, mohl bys mi poradit, jak ten tempomat přepnout. Z návodů mám osypky. Díky
Sába
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 123
Registrován: ned dub 28, 2019 11:46 am
Jméno a příjmení: Věra Klabíková

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od Sába »

suubaru píše:Romik: s adaptivním automatem se musí pracovat jinak. Já teda tempo”mat nebo eyesight používám tak 2-5% z kilometrů, co najedu. Ale pokud jedu na eyesight, je třeba pracovat s plynovým pedálem. Pokud dojíždím v pravém pruhu auto a nemůžu hnedle do levého, odhadnu, že eyesight brzy šlápne na brzdy a preventivně přišlápnu plyn. Auto nebude brzdit a máš prostor pro předjíždění. Sice se čumákem přiblížíš k zadku slimáka, to se eyesightu ani policii nebude líbit, ale tak se u nás jezdí...

Častěji jedu v módu jakoby “automatická brzda”. Na dálnici nastavím na 110 a plynovým pedálem jedu kolik chci, 140atd. …

Moc děkuju za dobrý typ, jak se Sábou jezdit. Mám ho zatím cca 3 měsíce a tak se pořád učím.
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od seatik »

To jsem si myslel, že ES je jednoduchá věc. Ale teprve tady v příspěvcích člověk vidí, kolik může nastat různých situací a jak to reaguje. Skoro se začínám bát mít ho v dalším autě :-D Zajímalo by mi, kolik z vás majitelů si přečetlo brožurku a pak systém testovalo. Jsou tam zachyceny taky situace co píšete? :-) Měl sem ten systém za dokonalý, ale vidím, že spoléhat na 100 procent na to nejde :-/ Jde ES trvale vypnout nebo se po každém startu sám aktivuje?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
sk2018
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 06, 2018 5:07 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od sk2018 »

Už jsem to tu jednou psal, ES má pro mě jednoznačně přínos. Vůbec jsem netušil, jak pro mě bude prospěšný při popojíždění v kolonách (a to i za tmy a v dešti). Co mám permanentně vypnuté, je udržování v jízdních pruzích. Mám z toho pocit, že se se mnou někdo přetahuje o volant.
Subaru XV 1.6i AE MY2018
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od MrRichie »

V prvé řadě nic není dokonalé. A ani ES. Každopádně jak tady píšete různé situace, tomu se dá rozumět. Co by mi opravdu asi vadilo (pokud to nejde používat úplně bez držení) tak hlídaní jízdních pruhů, to přetahování o volant jak píše třeba sk2018, by mě asi sralo tuze.

Každopádně v prvé řadě je třeba si uvědomit, proč, kde a pro jaký trh tyhle systémy vznikly. A to samozřejmě pro lenivé Amíky na popud jejich pojišťoven, které dost do provozu kecají, protože se jim nechtějí platit drobné až větší škody vzniklé z nepozornosti. Tam se totiž jezdí trochu jinak.

Když si uvědomíte, že tam se jezdí třeba 2 hodiny do práce, kdy jedeš v šesti pruzích, které jsou více méně plné, všichni jedou cca stejnou rychlostí, nikdo nikam nepřejíždí nebo nejede nějak rychleji než ostatní, potom ten systém bude fungovat prakticky dokonale. A vo tom to je. Proto si to chválíte v kolonách. Tam jedeš v koloně prakticky neustále.

A do auta bych to chtěl. Další hračky a mačkátka, když už nejsem závodník. :D
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od jiko01 »

seatik píše:To jsem si myslel, že ES je jednoduchá věc. Ale teprve tady v příspěvcích člověk vidí, kolik může nastat různých situací a jak to reaguje. Skoro se začínám bát mít ho v dalším autě Zajímalo by mi, kolik z vás majitelů si přečetlo brožurku a pak systém testovalo. Jsou tam zachyceny taky situace co píšete? Měl sem ten systém za dokonalý, ale vidím, že spoléhat na 100 procent na to nejde Jde ES trvale vypnout nebo se po každém startu sám aktivuje?
musím pochválit skvěle zpracované manuály od Subaru k ES, kde je vypsáno na desítky situací které musí mít řidič na paměti, aby se dobře sžil se systémem a naučil se využívat smysluplně jeho přednosti a hlavně byl připraven přebrat řízení.. má zkušenost je pozitivní a pozor , je to velmi návykové, přistihnete se, že důvěřujete mnohdy až moc
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
tracid
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 269
Registrován: ned pro 29, 2013 9:58 am

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od tracid »

jiko01 píše:
musím pochválit skvěle zpracované manuály od Subaru k ES, kde je vypsáno na desítky situací které musí mít řidič na paměti, aby se dobře sžil se systémem a naučil se využívat smysluplně jeho přednosti a hlavně byl připraven přebrat řízení.. má zkušenost je pozitivní a pozor , je to velmi návykové, přistihnete se, že důvěřujete mnohdy až moc
V manualu jsou az prilis opatrni. Jsou tam popsany situace, ze nemusi zareagovat treba na podvalnik, prives ktery je prilis vysoko, motorku, dlouhy predmet trcici z auta apod... Realita byla, ze si vzdycky vsiml vseho a korektne zpomalil.
Uživatelský avatar
sk2018
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 06, 2018 5:07 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od sk2018 »

Pro některé má ES i výchovný charakter:-) Opět začnou používat blinkr při změně pruhů i na prázdné silnici, aby jim to auto nevyčítalo.
Subaru XV 1.6i AE MY2018
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od námořník »

Když to tady čtu, tak začínám chápat proč jsou auta s asistenty nebezpečnější než bez nich. Vždyť někteří z vás ani neví jak to funguje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
sita
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 98
Registrován: pon kvě 14, 2018 10:52 pm
Jméno a příjmení: Pavel Sviták

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od sita »

Moje více než roční zkušenost s ES je rozhodně pozitivní.

Dálnice
Nesouhlasím s tvrzením, že na dálnici třeba při dojetí pomaleji jedoucího vozidla je to o strach. Vůbec ne. Systém vcelku citlivě upozorní, že registruje jedoucí vozidlo vpředu. V tu chvíli pokud v levém pruhu mám volno, nebo brzy mít budu, dávám levý blinkr a systém udržuje motor v otáčkách, to znamená, že ihned co je vlevo místo předjíždím a nemám problém s tím, že bych byl v tu chvíli brzda provozu v rychlém pruhu...

Udržování v pruhu
Je to pro mne spíše doplňková vlastnost, ale na dobře značené silnici mi systém pomocí grafiky jasně signalizuje, že registruje levou i pravou hranici jízdního pruhu a já mám v tu chvíli jistotu, že se mohu třeba napít a volant chvilku i nedržet. Určitě tenhle systém nechávám mimo město zapnutý a o nějakém přetahování se s volantem nemůže být řeč, stane se to jen když měním pruh bez blinkru.

Automatické brzdění
Super věc, minimálně dvakrát mi auto akusticky upozornilo na rychle se přibližující auto vpředu a jednou i začalo brzdit. Jen jsem na malou chvilku ztratil koncentraci a předemnou jedoucí vozidlo nečekaně zpomalilo kvůli odbočení vpravo a i když to bylo v obci a já nejel přes limit, možná bych to nestihl. Takhle si ten řidič vpředu možná ani ničeho nevšiml.

Normální tempomat vůbec nepoužiju, vlastně jsem ani nevěděl že tam ta možnost je. Pokud by to někoho zajímalo, myslím, že se zapne dlouhým podržením tlačítka, které nastavuje odstup od auta vpředu.

Takže za mě, ES jednoznačně přínos bezpečnosti a určitě nelituji vyšší ceny za tuhle výbavu. Přestože Forester nemá kdovíjak pohodlná sedadla, tak i celodenní jízda (1200km v kuse) je pro mne příjemná a přičítám to právě ES, které když používám, tak se mi jede prostě ve větší pohodě a stojí mě to méně energie.
Forester 2.0i ES 2018 vlákno o autě Obrázek
Octavia TDI 2003 (ex)
TT600RE
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od romik »

Děkuji všem za připomínky.
Brzdové světlo je tedy v Outbacku, ve Foresteru ne, to je škoda, že to tam nedali alespoň do posledního ročníku výroby.
Vyzkouším variantu od suubaru s přidáním plynu, když si nebudu jistý, kdy mi auto pípne, protože pak musím stejně rychle do levého pruhu, aby mi tam nikdo nenajel a musím více šlápnout na plyn.
Pak i další variantu co píše sita s blinkrem. Třeba je to opravdu závislé na blinkru, že auto vyhodnotí, že se dívám dopředu a dojíždějící auto vidím.
A pak tedy nesníží otáčky, dám se do levého bez ztráty rychlosti a až pak případně přidám plyn dle potřeby.
Možná s tím blinkrem to bude stejně jako s pípáním při přejížděním z pruhu do pruhu při zapnutém asistentovi.
Dát dostatečně rychle dopředu levý blinkr, aby auto nepíplo.
Mám to také standartně vypnuté, ale při adaptivním tempomatu je to udržování v pruhu dobrá věc.

Tak jak píšete, hodně záleží na konkrétní situaci.
Třeba dálnice v Maďarsku je dobrá v tom, že jsou tam ty dělící šipky v pruhu, které upozorňují na rozestupy.
Je to dokonce i v Srbsku, akorát jsou tam takové obloučky u podélní čáry u krajnice.
Mohu říct, že se to docela dodržuje a pak je dostatečná rezerva i při rychlejší jízdě na bezpečné předjíždění i s adaptivním tempomatem.
To česká dálnice, kdy si jedou všichni za kufrem na to není moc vhodná.
Auto mám nové, předtím jsem měl ve foresteru pouze klasický tempomat a dost jsem ho využíval.
Najel jsem teď za dva měsíce cca 7 tis. výhradně po dálnici Maďarsko, Srbsko, Bulharsko a tak jsem si jízdu na adaptivní tempomat vyzkoušel opravdu důkladně ve všech možných situacích, v noci, za prudkého deště, v kolonách na mýtnicích.
Když srovnám jízdu s boxerdieslem a boxerbenzín, tak lehkost, s jakou takové přesuny dával diesel je samozřejmě tatam, o spotřebě nemluvě.
S benzínem a CVT je to trápení, ale na druhou stranu 1600 km s pomocí EyeSight a adaptivního tempomatu je daleko bezpečnější a hlavně pohodlnější.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nahravani videa s EyeSight

Příspěvek od suubaru »

námořník píše:Když to tady čtu, tak začínám chápat proč jsou auta s asistenty nebezpečnější než bez nich. Vždyť někteří z vás ani neví jak to funguje.
nevím jak to myslíš "nebezpečnější".
Kdybych to měl zhodnotit, nebezpečnější může být v tom, že tě eysight ukolébá a tak trochu vybízí k lelkování a nepozornosti.
Jinak je ES samozřejmě plus a neumím si představit, že by někdo při koupi auta dobrovolně škrtnul výbavu ES (kdyby to šlo). Koukal jsem na nabídku zánovních XV, a připadá mi, že XVčka bez ES jsou oproti ES autům ve velké (cenové) nevýhodě.
"neví jak to funguje", s tím nemám problém, žena občas jezdí s naším ES a nějakým pípáním se nenechá rozhodit - a fakt neví, o co jde. ES dupne na brzdu až ve chvíli, kdy je to na krev. Blbuvzdorný systém.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“