"stočení" brzdových kotoučů
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: "stočení" brzdových kotoučů
hamoun> mne to u Imprezy delaji prekvapive zadni brzdy - tedy bubny. Predek mam taky komplet novej.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: "stočení" brzdových kotoučů
vydrbal si do lesku dosedaci plochu mezi kotouc a naboj? Staci malicka necistota a je problem. Dotahl si ve spravnem poradi kolo -na kriz? nejlepe momentovym klicem na 140nm. Jak si zajizdel brzdy?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: "stočení" brzdových kotoučů
jak ti cvici desticky v drazkach? Promazaval si brzdove trmeny?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: "stočení" brzdových kotoučů
delaji to predni brzdy .. kope to volantem bokem ... zadni vylucuju ...
menili to v servise - kde je na ne spoleh, delaji mi tam vsecko ...
trmeny jsou vymenene .. rikal jsem, at to zkontrolujou ...
zatim jsem je nezajizdel - jsou ve fazi sednuti ... nez jsem stihl zacit, delalo mi to tohle, maji za sebou 2500km, ale z toho 1500 po dalnici poklidnym provozem, to se nepocita, zatim jsem je fakt moc nepouzil ... (i diky pocasi v prvnich 1000km)
zjistil jsem to na dalnici po par klidnych brzdenich ze 130 na 100 nebo 80 ... (na omezujici znacku, ne kriticka situace)
zkusil jsem je vcera trochu prohrat (ai 5x 160->50) a pak vychladnout jizdou ... (vic mista jsem nemel), ale chova se to stejne ...
menili to v servise - kde je na ne spoleh, delaji mi tam vsecko ...
trmeny jsou vymenene .. rikal jsem, at to zkontrolujou ...
zatim jsem je nezajizdel - jsou ve fazi sednuti ... nez jsem stihl zacit, delalo mi to tohle, maji za sebou 2500km, ale z toho 1500 po dalnici poklidnym provozem, to se nepocita, zatim jsem je fakt moc nepouzil ... (i diky pocasi v prvnich 1000km)
zjistil jsem to na dalnici po par klidnych brzdenich ze 130 na 100 nebo 80 ... (na omezujici znacku, ne kriticka situace)
zkusil jsem je vcera trochu prohrat (ai 5x 160->50) a pak vychladnout jizdou ... (vic mista jsem nemel), ale chova se to stejne ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: "stočení" brzdových kotoučů
Tohle jsem řešil několikrát = stáčení, výměna, apod.
Ale nakonec jsem došel k tomu, že většinou to nedělaj kotouče, ale zarezlý
vodící čepy třmenů. Třmen je s držákem brzdy spojený dvěma plovoucími
čepy. Ty jsou uložené v kanálkách a naplněné speciálním mazivem a fungují
jako takové dva plovoucí pístky.
Problém je, že mazivo časem degraduje a vyschne, čímž vznikne spíš taková
pasta. Jeden z pístků má na boku jenom ubranou plošku a jak se pohybuje v
pouzdře, tak kolem něj tou drážkou uniká vzduch, aby se nstlačoval v pouzdře.
Ten je většinou v pohodě. Druhý pístek má ale na sobě takové gumové futro,
v podstatě kus hadičky, která vymezuje vůli mezi čepem a pouzdrem. V tý
gumě je malá drážka pro prlchod vzduchu. Jenže tím jak mazivo ztuhne, tak tu
drážku ucpe a čep v pouzdře se začne chovat jako pneumatická pístnice. Tím
se třmen u jednoho čepu posouvá volně (u toho s ploškou), ale u druhého se
brzdí a tím se celý třmen, resp. destičky vůči kotouči kříží a dosedají šikmo.
Tím pak vzniká jednak nižší brzdný účinek, ale hlavně se destička nestejnoměrně
obrušuje. Brzdí to pořád míň a míň, až to začne najednou házet. Když pak vyndáváte
kotouče, tak většinou třmen roztáhnete kvůi vyjmutí a tím se to maličko srovná.
Když tam pak vrátíte stočený nebo nový kotoučm resp. desky, tak se to na chvíli
zlepší. Ale po cca tisíci km se problém vrací.
Řešení = rozdělat třmen a vodící čepy, vyčistit (v případě koroze vyměnit čepy),
vyčistit vodící pouzdra (kanálky), namazat SPECIÁLNÍM mazivem pro vysoké teploty
a zase smontovat. Pokud tam dáte obyč olej nebo vazelínu, tak se vyhřeje, ztvrdne
a po pár stech km jste tam kde jste byli, akorát zničíte další desky a kotouč.
Mazivo by mělo být přímo určené na mazání těchto vodících čepů. Diskuze na tohle
téma je zde: http://www.oleje.cz/forum/cim-mazete-ce ... -t811.html
Případně - co na to Als?
Ale nakonec jsem došel k tomu, že většinou to nedělaj kotouče, ale zarezlý
vodící čepy třmenů. Třmen je s držákem brzdy spojený dvěma plovoucími
čepy. Ty jsou uložené v kanálkách a naplněné speciálním mazivem a fungují
jako takové dva plovoucí pístky.
Problém je, že mazivo časem degraduje a vyschne, čímž vznikne spíš taková
pasta. Jeden z pístků má na boku jenom ubranou plošku a jak se pohybuje v
pouzdře, tak kolem něj tou drážkou uniká vzduch, aby se nstlačoval v pouzdře.
Ten je většinou v pohodě. Druhý pístek má ale na sobě takové gumové futro,
v podstatě kus hadičky, která vymezuje vůli mezi čepem a pouzdrem. V tý
gumě je malá drážka pro prlchod vzduchu. Jenže tím jak mazivo ztuhne, tak tu
drážku ucpe a čep v pouzdře se začne chovat jako pneumatická pístnice. Tím
se třmen u jednoho čepu posouvá volně (u toho s ploškou), ale u druhého se
brzdí a tím se celý třmen, resp. destičky vůči kotouči kříží a dosedají šikmo.
Tím pak vzniká jednak nižší brzdný účinek, ale hlavně se destička nestejnoměrně
obrušuje. Brzdí to pořád míň a míň, až to začne najednou házet. Když pak vyndáváte
kotouče, tak většinou třmen roztáhnete kvůi vyjmutí a tím se to maličko srovná.
Když tam pak vrátíte stočený nebo nový kotoučm resp. desky, tak se to na chvíli
zlepší. Ale po cca tisíci km se problém vrací.
Řešení = rozdělat třmen a vodící čepy, vyčistit (v případě koroze vyměnit čepy),
vyčistit vodící pouzdra (kanálky), namazat SPECIÁLNÍM mazivem pro vysoké teploty
a zase smontovat. Pokud tam dáte obyč olej nebo vazelínu, tak se vyhřeje, ztvrdne
a po pár stech km jste tam kde jste byli, akorát zničíte další desky a kotouč.
Mazivo by mělo být přímo určené na mazání těchto vodících čepů. Diskuze na tohle
téma je zde: http://www.oleje.cz/forum/cim-mazete-ce ... -t811.html
Případně - co na to Als?
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: "stočení" brzdových kotoučů
Ja jsem si jistej, ze to je ze zadnich brzd, protoze mam bubny a ty muzu otestovat rucni brzdou. U kotoucu to takto overit nejde, tam je rucka resena celistma uvnitr kotouce.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: "stočení" brzdových kotoučů
RallyCAD: diky ...
ja jim ty "nove" trmeny dal 3 tydny dopredu, at je zkontrolujou ... vim, ze to delava problemy... kdyz jsem si delaval brzdy sam, cistil jsem si to a promazaval ... nemam na to uz cas :(
v patek bude v servise auto na vymenu narazniku, zkusim rict, at to rozhodi a procisti, promazou ...
Slavek_xxx: ja myslel, ze u me je to urcite prednima ...
ja jim ty "nove" trmeny dal 3 tydny dopredu, at je zkontrolujou ... vim, ze to delava problemy... kdyz jsem si delaval brzdy sam, cistil jsem si to a promazaval ... nemam na to uz cas :(
v patek bude v servise auto na vymenu narazniku, zkusim rict, at to rozhodi a procisti, promazou ...
Slavek_xxx: ja myslel, ze u me je to urcite prednima ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: "stočení" brzdových kotoučů
Ja bych proveril i ty dosedaci plochy naboj kotouc...co sem mel moznost si vsimnout prace mechaniku,malokdo to dela...fakt staci malinko a uz je problem.Kdyz uz bude trmen dole,je to to nejmensi.Pozaduj a chtej,at ti dokonale ocisti tu plochu....
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: "stočení" brzdových kotoučů
jasne, moc diky ...
proste vsecko dolu ... a ocistit a namazat znova ...
verim, ze to delali perfektne, znaji me, vi, ze jsem blazen
ale neco tam nekde mohlo zustat ... kazdopadne moc dekuju za reakce ...
(ja dycky pri vymene kotoucu cistil dratakem na vrtacce dosedaci plochy do lesku, desticky pripadne lehce upravil, aby chodily volne v trmenech, vse mazal medenou vazelinou ... )
proste vsecko dolu ... a ocistit a namazat znova ...
verim, ze to delali perfektne, znaji me, vi, ze jsem blazen
ale neco tam nekde mohlo zustat ... kazdopadne moc dekuju za reakce ...
(ja dycky pri vymene kotoucu cistil dratakem na vrtacce dosedaci plochy do lesku, desticky pripadne lehce upravil, aby chodily volne v trmenech, vse mazal medenou vazelinou ... )
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: "stočení" brzdových kotoučů
hledal jsem ohledně kotoučů na Jaurise a našel jsem tohle, http://www.autodily-sklad.cz když vezmu cenu, kterou jsem zaplatil teď, tak mi to připadá jako dobrá alternativa :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: "stočení" brzdových kotoučů
takze - zatim situace u me stejna, komplet brzdy shozene, vsecko vycicstene, znaova promazane, nechal jsem to 300km sednout, trochu to zkusil a chova se to stejne ..
dela to jen nad 100km/h ...
prvni brzdeni ok, druhe, treti brzdeni nejak jak by drhnou zadky (nekope volant), dalsi brzdeni uz kope volant ..
vsechno tak 180-100km/h ... zadne silene brzdeni, tak spis normalne pohodove ...
pokud to i kope a jdu pod 100km/h, prestane to a je to ok ...
kdyz jsem mel stejne kotouce/desky v mensim, uz po prvnim brzdeni brzdy zabraly vyrazne lepe, nic nekopalo, vsechno na 100% ok .... grrrr ...
co ted s tim??
dela to jen nad 100km/h ...
prvni brzdeni ok, druhe, treti brzdeni nejak jak by drhnou zadky (nekope volant), dalsi brzdeni uz kope volant ..
vsechno tak 180-100km/h ... zadne silene brzdeni, tak spis normalne pohodove ...
pokud to i kope a jdu pod 100km/h, prestane to a je to ok ...
kdyz jsem mel stejne kotouce/desky v mensim, uz po prvnim brzdeni brzdy zabraly vyrazne lepe, nic nekopalo, vsechno na 100% ok .... grrrr ...
co ted s tim??
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: "stočení" brzdových kotoučů
Zkusil bych to reklamovat..kotouce
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- valdík
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: sob led 05, 2013 4:22 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Suchdol n. L. - České Budějovice
Re: "stočení" brzdových kotoučů
to RallyCAD: můžu mít dotaz? když vyhodim tu gumu na tom dolním čepu (případně nešel by nahradit tim horním?), pomůžu si nebo to ještě víc pohnojim?
Jinak ty čepy mažu teda měděnou vazelínou tak jednou za dva-tři měsíce a dělá mě to stejně takový jakoby praskání když třeba dobržďuju na semaforech. co s tím? nový desky? kotouče jsou rovný (nechal jsem je líznout) a ještě toho maj před sebou hodně
Jinak ty čepy mažu teda měděnou vazelínou tak jednou za dva-tři měsíce a dělá mě to stejně takový jakoby praskání když třeba dobržďuju na semaforech. co s tím? nový desky? kotouče jsou rovný (nechal jsem je líznout) a ještě toho maj před sebou hodně
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: "stočení" brzdových kotoučů
valdík> lupani pri brzdeni byl v mem pripade prirezly pistek. Dusledek byla po patnacti tisicich km kriva desticka a po dalsich patnacti i kotouc v haji...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- valdík
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: sob led 05, 2013 4:22 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Suchdol n. L. - České Budějovice
Re: "stočení" brzdových kotoučů
hmmm, pistky jsem sice kontroloval před zimou, ale radši je zkouknu, díky za tip