Stránka 1 z 2

Forester 2.0 X (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 3:04 pm
od petrvit
Ahoj, rád bych se zeptal zkušenějších na následující věc. Koupil jsem Forestera 2007 v LPG/benzin (116kw) v Německu a přitáhl do Čech. Vše šlape v pohodě zatím jen mi nejde podřazovat a brzdit rychlostí, zkrátka ten nižší převod jde vždy zařadit poměrně ztuha a to jen při nižších otáčkách (z trojky dvojku zařadím až když téměř stojím). Také mám dojem, že když je motor zahřátý tak se to řazení malinko zlepší, ale stále jde podřazovat ztuha.

Netuší někdo čím by to mohlo být, slyšel jsem že okolo 100000 odchází spojky ale že by odešla i převodovka? Nemá někdo podobnou zkušenost. Ještě jsem si všiml, že když stojím např. na přejezdu nebo v zácpě tak lehce vibruje řadicí páka (silentbloky motoru?).

Neví někdo kolik stojí nová převodovka resp. nová spojka a nezná někdo nějaký spolehlivý servis přímo od subaru, kde se mě nebudou snažit vycucat finančně ale budou mi chtít skutečně pomoc?

Děkujï za rady

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 3:50 pm
od kiti
Řadící páka se chvěje i v mém XT

S řazením ti kluci poradi až se zklidní ten vánoční shon a budou zpět na fóru

Ale jak Ti máme řadit servis když ani nenapíšeš region od kus jsi

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 3:55 pm
od petrvit
Ústecký kraj, město Žatec je má domovina

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 4:03 pm
od 2.0XT
Prijde mi divne aby XT melo 116kw. Prvne by to tedy chtelo upresnit co mas za motor.

Sent from my MX4 using Tapatalk

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 4:06 pm
od VDC
Vítej na fóru. To obtížnější řazení se týká i dalších rychlostí, nebo se to děje pouze při podřazování z trojky na dvojku ? Pokud jinak vše funguje a jedná se pouze o horší podřazování z trojky na dvojku, jsou to opotřebované synchronní brzdy mezi těmito dvěma rychlostmi. To má v zásadě 2 řešení, nauč se podřazovat s meziplynem, to je řešení zadarmo a nebo lze synchrony vyměnit, to stojí peníze, ale neumím ti říct kolik. Na výměnu celé převodovky to určitě není.
Chvění páky, záleží na tom, jak moc se to chvěje. Jestli to není vlastnost. :-)

Auto bych viděl na 2.0 X 116kW... nebo máš turbo ?

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 4:09 pm
od Mareka
Při tomto nájezdu může být spojka na výměnu (pokud ještě neproběhla).

Chvění řadičky (v rozumném rozsahu) je OK.

Převodovce určitě pomůže výměna oleje (kdypak proběhla naposledy?) a pokud problémy zůstanou, tak před zahájením repase zkusit např. Wynn`s H.P.L.S. TRANSMISSION TREATMENT STOP LEAK

Dobrých servisů se zkušenostmi moc není, ale jak píše Kity - dej vědět odkud jsi a poradíme.

Výměna spojky = 6-10 tis (dle servisu), výměna synchronů cca 12 tis (materiálu málo, práce spousta).

Jo a vítej mezi plejádami!

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 5:05 pm
od petrvit
Díky kluci za rady,
jezdim v Ústeckém kraji (Žatec, jak jsem psal výše).

Na to XT asi se nejedná o XT ale pouze X, mám 116 kw, 2.0 i.

Jinak, děje se to bohužel nejen z trojky na dvojku ale u všech stupnu podrazování. Ale tak stejně by to logicky mohlo být to co píšeš mezi jednotlivými stupni. Spojka vyměňována doposud nebyla. Olej byl měněn dle servisní knížky a štítku před 10000km a další by mě měl čekat ve 150000 km (čili za další 10).

Někdo mi kdysi říkal, že je nějaký specialista (zkušený mechanik) odkudsi z plzeňského kraje a že dělá čistě Subaru, ale postačí mi jakýkoliv seriozní servis. Má představa je taková, že to tam přivezu hodí se to na diagnostiku, prohlédnou tu převodovku a spojku a oni mi snad řeknou kde je co nutné a co není, ale v dnešní době se člověk trochu bojí toho aby lidé nezneužili neznalost.

Jinak Forestera mám pár měsíců, jsem geodet a se stávajícím autem (ford galaxy) jsem párkrát zapadl, tak jsem sáhl po pořádné čtyřkolce, jelikož jsem slyšel že pohon 4x4 má subaru bezkonkurenční. Byl jsem to otestovat v lese po dešti a musím říct, že strach že někde zapadnu jsem po celou dobu neměl ani jednou.

Ještě jednou díky a díky za přivítání.

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 7:09 pm
od petrvit
Jo a pardon nevibruje jen řadící paka ale celé auto lehce nadskakuje...

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 7:40 pm
od Mareka
petrvit píše: ....Olej byl měněn dle servisní knížky a štítku před 10000km a další by mě měl čekat ve 150000 km (čili za další 10).
Servis na Ústecku poradí místní zkušení uživatelé (na Plzeňsku asi půjde o Subaru Dobřany) - já se jen ujistím ohledně oleje (neb mi nesedí ty uvedené km): myslím výměny oleje v převodovce, ne v motoru.

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 9:20 pm
od VDC
Na Plzeňsku byl míněn servis v Dobřanech. Tam opravdu jsou schopní tu závadu diagnostikovat a opravit.
Pokusil bych se opravdu nejdřív vyměnit olej v převodovce a případně aplikovat ten přípravek, co o něm píše Mareka.

Pokud vibruje celé auto, opravdu by to mohl být vadný silentblok.

Re: Forester 2.0 XT (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 9:26 pm
od sima
Jestli jde všeobecně hůř řadit,tak opravdu pořešit ten olej převodovýýý,kor včil v zimě se to projeví víc,spojka dokud neprokluzuje neřešit.

Re: Forester 2.0 X (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 9:35 pm
od petrvit
Tak moc díky, kdy byla prováděna výměna oleje do převodovky bohužel nevím, mrknu do té servisni knížky, pokud to tam bude. Jinak typ oleje nechám asi na borcich v Dobranech. Každopádně moc diky za vstřícný přístup, tenhle server mě příjemně překvapil. Mejte se a pěkne svátky

Re: Forester 2.0 X (140 000km)

Napsal: ned pro 25, 2016 9:38 pm
od VDC
Určitě ty problémy konzultuj s kluky v Dobřanech, vyřešíš tam jedním vrzem i ty vibrace i to řazení.

Re: Forester 2.0 X (140 000km)

Napsal: čtv pro 29, 2016 8:13 am
od pafka
Kolem Picakoffa dela subaru p. Kubik tel. 602 382 636 a p. Polej tel. 727966561

Asi bych nejdřív zkusil pana Poleje.

Re: Forester 2.0 X (140 000km)

Napsal: čtv pro 29, 2016 8:29 am
od yohn
nemyslim si, ze by byla prevodovka nejaka nakopla, to jsem jakziv neslysel za ta leta, ze by nekdo resil prevodovku u MT. nakonec to bude nejakym bordelem v tahle, nebo pod manzetou na kulise, ani na ten olej nesazim, to by musel diky netesnosti zmizet ze skrine. urcite nesazim na zavadu jako takovou, ale na nejakou kravovinu, ktera vznikla kombinaci nejakych nestandartnich faktoru. budes chytrejsi az to zvednete a podivate se pod sukni. drzim ti palce - jo a vitej u nas :-)