Stránka 3 z 4

Re: Emise

Napsal: pon pro 19, 2016 11:58 pm
od Mira
sima píše: Já to přímo četl,že od roku 2002,taky mě to zajímá.Mě tu teda na STK nenapíchli ani náhodou,neměli jak a čím.Díky exotický subaru Jo a na STK jsem vždy jezdil,až mě tlačil termín a měnit to určitě nebudu,to fakt teda ne,nasrat
Potřebuji si ujasnit pojmy. Když píšete STK, tak tam nic nenapichují. Ale napíchnou vám to na emisích. Protože to jsou dvě různé kontroly. Bez emisní kontroly vás na STK nevezmou. Pokud to nebudou koumáci, co si nejdřív vezmou prašule a teprve pak vás pošlou na emise, aby jste jim zaplatili ještě opakovanou STK. Ale takový k.... snad nikde nejsou.
A SG má určitě OBDII. A že neměli čím a jak napíchnout mne nepřekvapuje. Na co.

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 5:58 am
od VDC
Míro není třeba bazírovat na slovíčcích. Emise jsou součástí STK a bez nich žádná STK nebude. Součástí těch současných změn je měření emisí přímo v místě STK. Nezávislé měřící stanice, kde dali nálepku, ale víc to neřešili končí, nebo už skončily. A když je to na jednom místě, tak se to platí předem všechno dohromady. Alespoň jsem se teda nesetkal s tím, že by si nejdřív vzali peníze jen za emise, co kdybys je náhodou neprošel...
Co se toho napichování týče, tak mě by zajímalo, jak to stojí v legislativě. Protože já mám auto rok výroby 2001, ale celá generace má OBD2 a mě by zajímalo, jestli tedy podle té formulace v legislativě, se mají měřit auta od roku výroby 2002, nebo jestli je to tam napsáno tak nějak šalamounsky, že třeba od 2002, ale je-li vybaveno zásuvkou, tak i starší.

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 7:13 am
od petr
to by zajímalo i mě protože obě mé "nové" auta jsou staršího data než 2002, jsem zvědav jestli za rok najdu nějakého odvážlivce který tam s něma pojede i když já mám samozřejmě vše v top stavu ;-D

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 7:42 am
od ybrcek
VDC píše:Míro není třeba bazírovat na slovíčcích. Emise jsou součástí STK a bez nich žádná STK nebude. Součástí těch současných změn je měření emisí přímo v místě STK. Nezávislé měřící stanice, kde dali nálepku, ale víc to neřešili končí, nebo už skončily. A když je to na jednom místě, tak se to platí předem všechno dohromady. Alespoň jsem se teda nesetkal s tím, že by si nejdřív vzali peníze jen za emise, co kdybys je náhodou neprošel...
mě se stalo s předchozím autem Vectra B 2,5V6 že jsem neprošel emisema před STK(bralo to olej kat ko) že mi vrátili peníze at si to dam do pořádku a přijedu až to bude ok .
Ale to je asi tím že k nim vozím hodně aut a svoji moto a jezdím tam v uniformě.
Si mně pamatují asi. Nikoho tam osobně neznám, ale mají rozumný přístup.

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 7:56 am
od spm
Ještě taková technická - poznají vůbec oni rok výroby? Protože v TP jediné, co jsem našel, je datum první registrace, což taky nemusí být stejný... Třeba u toho Swifta (kde to nejde rozlouskat ani podle VINu) mám v TP 2002, nicméně osobně mám takový pocit, že samotné auto bude spíš starší; už jen dle toho, že z toho co jsem kde viděl, tak mi přišlo, že v roce 2002 se to už s tímhle motorem nevyrábělo :-D

Edit: Jinak wikipedie tvrdí něco takového, že OBD II je povinné od roku 96, takže těch starších aut se zástrčkou bude asi většina... Ikdyž teda třeba na felicii si nevybavuju, že bych kdy na který viděl někde konektor, tak nevím :-/

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 9:42 am
od mnov
VDC píše: Co se toho napichování týče, tak mě by zajímalo, jak to stojí v legislativě. Protože já mám auto rok výroby 2001, ale celá generace má OBD2 a mě by zajímalo, jestli tedy podle té formulace v legislativě, se mají měřit auta od roku výroby 2002, nebo jestli je to tam napsáno tak nějak šalamounsky, že třeba od 2002, ale je-li vybaveno zásuvkou, tak i starší.
Ten rok 2002 je udáván novináři. Ve vyhlášce č. 302/2001 Sb. je "§ 3, e) výsledek kontroly řídicího systému motoru, je-li součástí vozidla, včetně výpisu z paměti závad a readiness kódů".
Také mám Suzuki s OBD konektorem, ale žádný OBD protokol to nepodporuje. Jsou tam zapojené úplně jiné piny a komunikuje to logikou 5V TTL nějakým Suzuki protokolem. Tak nevím jak se to bude řešit.

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 9:49 am
od mnov
spm píše: na felicii si nevybavuju, že bych kdy na který viděl někde konektor, tak nevím
Felicie konektor má, ale je umístěn vpravo u spolujezdce. :-)

Re: Emise

Napsal: úte pro 20, 2016 9:57 am
od spm
mnov píše: Také mám Suzuki s OBD konektorem, ale žádný OBD protokol to nepodporuje. Jsou tam zapojené úplně jiné piny a komunikuje to logikou 5V TTL nějakým Suzuki protokolem. Tak nevím jak se to bude řešit.
Škoda že ne 24V, ono by jim to ten převodník odpálilo a měli by po ptákách :-DDD Ale v zásadě dle tohohle (u nás co máme staré pekáče) stačí ten konektor dobře schovat a tvrdit, že to žádnou diagnostiku nemá ;-D

Re: Emise

Napsal: pon pro 26, 2016 4:39 pm
od budger
mnov píše:Pokud si nastavíš uvedený systém LPG na chudou směs, nemůže to projít emisema na benzín, protože i ten LPG je řízen benzínovou jednotkou a ta pak bude mít nastavené korekce a obohatí to.
Znamená to teda že podle plynu jede i benzín?Že když to nastavím chudé nebo bohaté pořád to neprojde a musí být oboje optimální?

Re: Emise

Napsal: pon pro 26, 2016 5:19 pm
od mnov
Plyn "jede" podle benzínu. Prostě to stále celé řídí originál jednotka a ta plynová jen podle času vstřiků benzínu, nastavuje čas vstřiků LPG. Aby to fungovalo musí být to LPG nastaveno tak, aby benzínová jednotka ideálně nezaznamenala žádný rozdíl oproti provozu na benzín.
Pokud v LPG jednotce ochudíš směs, benzínová jednotka se jí bude snažit obohatit a provozem na LPG si vytvoří mapy podle nichž pak pojede i po přepnutí na benzín, než si zase provozem na benzín vytvoří nové mapy. Tohle funguje do cca +-25%, když je ten rozdíl větší, bude signalizována chyba.

Re: Emise

Napsal: pon pro 26, 2016 9:35 pm
od Mira
VDC píše:Míro není třeba bazírovat na slovíčcích. Emise jsou součástí STK a bez nich žádná STK nebude. Součástí těch současných změn je měření emisí přímo v místě STK. Nezávislé měřící stanice, kde dali nálepku, ale víc to neřešili končí, nebo už skončily. A když je to na jednom místě, tak se to platí předem všechno dohromady. Alespoň jsem se teda nesetkal s tím, že by si nejdřív vzali peníze jen za emise, co kdybys je náhodou neprošel...
Co se toho napichování týče, tak mě by zajímalo, jak to stojí v legislativě. Protože já mám auto rok výroby 2001, ale celá generace …
Až takhle? Já dělal STK v srpnu a to jsem právě ještě byl na emisích jindy a jinde. A normálka je tady (nebo tedy bylo?) pár STK kde emise nedělali a naopak. Takže teď nás ani nenechají si vybrat, jo?

Re: Emise

Napsal: úte pro 27, 2016 10:11 am
od VDC
Jo. Takhle mi to říkal kamarád, co dělá na stk, že nezávislí měřiči emisí skončí. Tam byl vžycky nejmenší problém to nějak vyřešit. Sám jsem to tak dělal.

Re: Emise

Napsal: úte pro 27, 2016 10:26 am
od petr
chcete snad někdo z vás tady říct že nemá emise v pořádku a znečištuje vzduch na naší zemičce ?? to že v arabii hoří x ropných vrtů to už jsem překousl a kouřící subaru no tohle :-D

Re: Emise

Napsal: úte pro 27, 2016 9:00 pm
od Mira
Já jel včera za jednou koktou a i potmě bylo vidět jak to čadí. Rychle jsem zpomalil, abych se neudávil smradem. A to je nápad, pokud nechcete aby vám jel někdo za kufrem, podkuřte mu, zaručeně zpomalí.

Já byl na emisích právě schválně mimo STK. Technici naprosto v pohodě, pochválili mi auto, že prej hezký a pořádny auto už prý dlouho neviděli. Líbil se jim výfuk, ale prý podezřele tichej na to, že koně na to aby slyšet to má. A jak na emisích, tak na STK si všimli otevřenýho BOV, ale pouze se dotazovali, zda to má nějaký další efekt mimo pohvizdování na ženský. Ale podezřívám je, že si toho všimli pouze podle té fajnové modré hadice Samco, která přímo září z běžné motorové šedi.

Re: Emise

Napsal: pát pro 01, 2017 9:02 am
od majkl73
Zdar, potřebuju radu.
Byl jsem na emisích a protože jsem něco tušil ( nějak se to třese na volnoběh), požádal jsem je o měření nanečisto, abych měl čas něco případně řešit. Výsledek: na plyn bohatá směs, špatné CO, na benzín chudá směs ( lambda okolo 1.3) ale CO nula nic. Pán říkal, že kat je asi v pořádku, spaluje to asi taky dobře ale musim pořešit ty bohatosti směsi. Je jasný, že plyn nemá cenu řešit, nejdřív to musí chodit na benzín...můžete mě pls někdo vypsat, co zkontrolovat při chudé směsi na benzín? Netěsnosti v sání nebo ve výfuku? Lambda je dávaná vloni nová. Dík za nápady. Michal