Stránka 1 z 3

Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 9:37 am
od vlk
Ahoj. Uvažuji o koupi Imprezy 2009 v kategorii N1.
Jaké jsou s tím spojené problémy?
Obsaditelnost je jen 4 osoby, s tím nemám problém.
Náklady a poplatky (dálniční známka, poplatek za evidenčku, převod, TK) jsou jako za osobní auto?
Musím vždy vozit zadní přepážku?
Lze administrativně odstranit zadní přepážku a nechat si auto změnit na OA?
Díky moc.
Vlk (Jirka)

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 3:02 pm
od VDC
Přesunul jsem vlákno do správného tématu a přejmenoval jsem ho.

Odesláno z mého P01W pomocí Tapatalk

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 4:49 pm
od mnov
Poplatky jsou stejné jako za osobní auto. Přepážku lze demontovat. Vrátit se na kategorii osobní nelze.
Od letoška platí pro N1 značka Zákaz vjezdu nákladních automobilů. 8()

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 5:47 pm
od Liion
Poplatky na Stk nemusi byt stejne jako za osobni auto - vlastni zkusenost (forester SG N1).
Prestavba zpet na osobni auto je pry mozna, nicmene nelze zvednout obsaditelnost zpet na 5 mist takze ucelnost ci vyhodnost prestavby je dost dikutabilni...

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 5:57 pm
od mnov
S tím poplatkem na STK tomu věřím, ale tam kam chodím já to mají stejné.
Ještě mi tak napadá, když jsem to kupoval tak mi na evidenční prohlídce bylo řečeno, že u nich bych STK neprošel, protože to nemá demontovaný pátý bezpečnostní pás. Tak jsem potom šel na STK jinam. :-)

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pát pro 09, 2016 9:43 pm
od Mira
vlk píše:Ahoj. Uvažuji o koupi Imprezy 2009 v kategorii N1.
Jaké jsou s tím spojené problémy?
Obsaditelnost je jen 4 osoby, s tím nemám problém.
Náklady a poplatky (dálniční známka, poplatek za evidenčku, převod, TK) jsou jako za osobní auto?
Musím vždy vozit zadní přepážku?
Lze administrativně odstranit zadní přepážku a nechat si auto změnit na OA?
Díky moc.
Vlk (Jirka)
Jediná nevýhoda bude ten zákaz vjezdu. Jinak se vše odvíjí od celkové hmotnosti. tzn. do 3,5 tuny. Přepážku vozit nemusíš a auto ani nejde přetypovat zpět, takže administrativu neřeš - nemusíš. A pokud ti nevadí 4 místa, nemáš žádný problém. Jen pozor na neználky, nebo oblbovače co ti tvrdí, že musíš platit jak za náklaďák, zejména pojišťováky. Pokud ti na STK budou tvrdit něco jinýho, pošli na ně rovnou ČOI-ku, seberou jim oprávnění a patřičně ocení pokutou, platí totiž je N1 = M1 - platí pro ně stejné podmínky. Pokud vám někde na STK něco takového řekli, nechte si to dát písemně, myslím, že by se na tom následně dalo něco trhnout. To myslím mohu zaručit, do rodiny brzy přibude i právník. ;-D

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: ned pro 11, 2016 12:22 am
od Rexcor
No souhlasim s tim ze poplatky by se nijak nemely lisit.
Nesouhlasil bych s tim, ze prepazku nemusis vozit. Je namontovana odbornou firmou a vymontovani je povazovane za prestavbu...aspon tak se to obvykle uvadi. Takze nam to nikdy nikdo nekontroloval. Jen kdyby Ti chteli delat problem.

Prestavba je u nekterych aut slozitejsi a hlavne drazsi...je otazka jak u techto modelu. Ja to ted resim pro Santa Fe SM a neni to problem. Ale tam se nemenil pocet sedacek. Takze u Imprezy to treba skutecne nepujde.

Jedina velka nevyhoda je ten zakaz vjezdu. Ale zase by Te nekdo musel kontrolovat a Impreza nevypada jako dodavka. :-)

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: ned pro 11, 2016 8:53 am
od vlk
Ahoj. Děkuji všem za rady. Adminovi se omlouvám za špatné zařazení.
Nakonec jsem bohužel vyhlédnutou Imprezu nekoupil. Ona přepážka nebyla vůbec k dispozici. A bez ní při EK i TK neprojdu - jedině nechat za 2500,- na úřadě jí vyškrtnout z TP, ale kategorie v TP prý změnit nejde. Mnou vyhlédnuta Impreza byla zjevně jak nová (exteriér, interiér, zavazadelník atd), nicméně hlásila závažnou chybu motoru jak na palubce tak 3 závažné chyby po připojení na námi přinesenou diagnostiku. A prodejce nabídl jen nepatrnou slevu. Takže hledám dál.

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: ned pro 11, 2016 10:00 am
od VDC
Vlku v pohodě, neomlouvej se. Přeji větší štěstí při dalším hledání. =)

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pon pro 12, 2016 7:06 am
od vlk
Takže jsem zatím nevybral ani jednu Imprezu (ESA a AAA - obě měly závažné technické problémy). Pokračuji v hledání. Velký výběr zatím není. Jedu se podívat na Legacy 2,0 D. Vzhledem k předpokladu malého nájezdu km (cca 6000 ročně) zatím vybírám benzín. Toto Subaru nebude rodinné auto, proto hledám rozumnou ojetinu. A třeba Legacy v benzínu moc není. Byl by pro mne D motor vhodný? Jak je to s výdrží a náklady na D motor? Díky moc. Vlk (Jirka)

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pon pro 12, 2016 7:55 am
od spm
No, popravdě nebyl... důvod, proč je tolik naftových a benzinové skoro žádný je právě ten, že ty nafty se celkem dost rozpadají. Konkrétně naftové motory až nějak od roku 2013, možná část 2012 jsou relativně ok, u těch dřívějších ten motor nejspíš padne a budeš schánět jiný. V kombinaci s tím předpokládaným nájezdem bych na tu naftu nekoukal vůbec.

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pon pro 12, 2016 5:33 pm
od Mareka
Již zde tisíckrát probírané téma: Subaru diesly do rv 2011 nebrat určitě (nepovedl se a výměna polomotoru za desítky tisíc je prakticky jistá věc), pokud máš tak malý nájezd tak snad naftu ani neřeš jako variantu (kvalita nafty, DPF, vstřiky....) - prostě co ušetříš na palivu, vrazíš do servisu (a ještě budeš naštvaný že se to kazí a jsi furt bez auta).

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: pon pro 12, 2016 6:56 pm
od Levap
Bylo by fajn doplnit vlakno o podezrelych aitech, jestli jsou na prodej Subaru se zavaznymi chybami motoru.

Diky

... by Tapatalk

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: úte pro 13, 2016 11:26 am
od vlk
Díky za odpovědi. Pokračuji v hledání už jen benzínového motoru ideálně s manuální převodovkou. Zatím velký výběr není.
Subaru s hlášením závažných chyb na námi přinesené diagnostice:
Impreza 2,0R - 2009 - 81583 km = 200 000,- CZK (dokonce svítí i chyba na palubní desce) - prodejce zdůvodňuje výměnou baterie
Impreza 2,0i - 2010 - 45047 km = 190 000,- CZK (skutečný rok výroby je 2008)

Re: Impreza kategorie N1 a problémy s tím spojené ?

Napsal: úte pro 13, 2016 2:51 pm
od emve
Závažná chyba motoru je v tvé terminologii svítící check engine ?