http://www.reklamace-subaru.cz/
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Stejně je to nějaký divný?!? Kola drží, co se středění týká, na tom středovém průměru a matice to pak jen přitáhnou, aby kolo neupadlo. To mi tedy hlava fakt nebere co ti to provedlo?!?
Edit: aha, teď koukám, že něco takového tu už napsal Honza.
Edit: aha, teď koukám, že něco takového tu už napsal Honza.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
No tak jestli matice neseděly svým konusem na konusu v kolech, případně nesedělo stoupání těch konusů, nebo třeba jedno mělo kulovou styčnou plochu, tak se nedivím, že se to vyjebalo. Přecijen hliníková slitina, z který se vyrábějí kola není nic tvrdýho. Nevím teda, jestli ty dosedací plochy nejsou nějak upravený, nebo vyvložkovaný, ale spíš bych řekl, že nejsou. Já si pořád nemůžu vzpomenout, jestli to bylo na Sieře nebo už na Outbacku, ale někde jsem měl na plecháče jiný matky než na liťáky a dost se to lišilo. Resp. na Sieře to bylo určitě - tam měly plecháče kulovou plochu a matka neměla o moc větší průměr než ta plocha a na ALU kola byly matky s velkym límcem a velkou kónickou plochou. Takže kdyby se daly ty matky z plecháčů, tak by bylo zaděláno na průser. Ale jestli to tak může mít i nový OTB, to nevím. U Lega mám obě sady hliníkový a starýho OTB jsem je měl pak už taky. Takže si moc dobu se zimníma plecháčema nevybavuju.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Taky mi to hlava nebere. Doufal jsem, že budu řešit jen naftu, olej, vodu v ostřikovačích, tlak v pneu a ne tohle Rád se ale něčemu přiučím...
Máte lepší nápad, jak zkusit rozkrýt příčinu/následek, než nechat ráfky opravit a odzkoušet je na odpovídajících maticích? Podle všeho byly origo, tak čím by to mohlo být? Nedotažení, přílišné utažení, špatný materiál ráfků, ... ? Když o tom přemýšlím, tak to bylo zřejmě od začátku, protože i s tím špatným ložiskem a brzdovým kotoučem se s tím dalo na druhé sadě ráfků se zimníma pneu žít. Mohlo taky pak přispět to věčné sundávání kol. Mimochodem, je možné, že by ložisko mohlo být následek vibrací pocházejích od ráfků a věčně rozvážených kol? Někde bych snad i našel video z GoPro házení poloosy u ložiska za jízdy.
Mají jiné značky takhle aktivní fancluby? Tohle je fakt super
Máte lepší nápad, jak zkusit rozkrýt příčinu/následek, než nechat ráfky opravit a odzkoušet je na odpovídajících maticích? Podle všeho byly origo, tak čím by to mohlo být? Nedotažení, přílišné utažení, špatný materiál ráfků, ... ? Když o tom přemýšlím, tak to bylo zřejmě od začátku, protože i s tím špatným ložiskem a brzdovým kotoučem se s tím dalo na druhé sadě ráfků se zimníma pneu žít. Mohlo taky pak přispět to věčné sundávání kol. Mimochodem, je možné, že by ložisko mohlo být následek vibrací pocházejích od ráfků a věčně rozvážených kol? Někde bych snad i našel video z GoPro házení poloosy u ložiska za jízdy.
Mají jiné značky takhle aktivní fancluby? Tohle je fakt super
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
ja osobne bych se asi na opravování sedel rafku vyprd, bude to asi drazsi, nez "nove" disky...
hele, kazda akce ma i odpovidajici reakci, tak kdyz nekde neco nepretrzite dela neco co nema, veril bych tomu, ze ostatni casti stroje z toho nemaji radost a neco dalsiho odejde...
hele, kazda akce ma i odpovidajici reakci, tak kdyz nekde neco nepretrzite dela neco co nema, veril bych tomu, ze ostatni casti stroje z toho nemaji radost a neco dalsiho odejde...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Ale jaké součástky myslíš marceli,martine ?Šrouby,disky?Už tohle téma tolik nesleduji,ale opět mám chuť a jsem připraven =)Já neměl dřív tip,ale teď bych to i snad svedl na tohle,ale zas mě silně,brutálně zaráží že v těchle ročnících měli ty samé problémy i v USA a řešení jsem se teda nedočetl,asi není???Takže jsem v podstatě v tomhle stále nic nechápajíc ufon.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Já kdysi laboroval s vibracema a okolo kol jsem měl malej problém s neorigo diskama a origo maticema. To je špatně. Matice se musí použít dle disku. Tzn. odpovídají konus a dosedací plocha. Proto mám na origo kola origo matice a na neorigo letní odpovídající štrouby dle výrobce kol.
Jen bývalý majitel mého vozu jezdil do hodně blbýho pneuservisu. Sám uvedl, že jsou k autu dvoje matice. Osobně mi je dal do ruky a jaké bylo mé překvapení, když jsem držel neorigo matky s vyšším konusem a na autě obuty letní z VW. Prostě v servisu mu matky dávali naopak. On jako zákazník důvěřoval odborníkům a oni to byli naprosto dementní diletanti. Naštěstí byly namontovány alespoň vymezovací kroužky. Takže když todle je možný, tak pak komu máte věřit?
Jen bývalý majitel mého vozu jezdil do hodně blbýho pneuservisu. Sám uvedl, že jsou k autu dvoje matice. Osobně mi je dal do ruky a jaké bylo mé překvapení, když jsem držel neorigo matky s vyšším konusem a na autě obuty letní z VW. Prostě v servisu mu matky dávali naopak. On jako zákazník důvěřoval odborníkům a oni to byli naprosto dementní diletanti. Naštěstí byly namontovány alespoň vymezovací kroužky. Takže když todle je možný, tak pak komu máte věřit?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
jj, souhlas, a praci s momentakem v pneuservisu vidis malokdy...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Míra na tohle si dávám taky majzla..A radím se i s pneuservisem,když si nejsem jist,ale věř někomu,tj právě ono.
Jo momenťák jsem tu snad ještě neviděl,v pneu servise teda ne,u mě v garáží jo Pro mě za mě nevyžaduju momenťák,ale hlavně konečné dotáhnutí klíčem s citem,to bohatě stačí,"normální člověk" má cit v ruce a není hovado,či to naopak nechá volné.Stejně je nejlepší po ujetí nějakých km pro sichr zkusit kola znova dotáhnout...
Karlovi dík za tričko,dnes dorazilo,je pěkné,kvalitní
Jo momenťák jsem tu snad ještě neviděl,v pneu servise teda ne,u mě v garáží jo Pro mě za mě nevyžaduju momenťák,ale hlavně konečné dotáhnutí klíčem s citem,to bohatě stačí,"normální člověk" má cit v ruce a není hovado,či to naopak nechá volné.Stejně je nejlepší po ujetí nějakých km pro sichr zkusit kola znova dotáhnout...
Karlovi dík za tričko,dnes dorazilo,je pěkné,kvalitní
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Já jezdím do pneuservisu, kde matky vždy na konci přetáhnou momenťákem a kupodivu je s ním i kousek dotáhnou. Tedy pistoli mají nastavenou na nižší moment. Což je dobře. Já pak ještě po cca 50-100 km auto stejně oběhnu a ještě trochu dotáhnout jdou, čili očividně mi to v pneuservisu fakt nepřetahují, za což jsem jim vděčný a vracím se tam. Navíc jim stačí vše říct jednou, i složitější požadavky, kam jaké kolo dát, co udělat, atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Mám ve svém servisu stejnou zkušenost a jinam už jezdit nebudu. Vím že jsou to profíci.
Jen tedy před pár týdny jsem se "pobavil"..., měl jsem u nich zimáky na "hotelu" a když mi je chtěli nazout (to jsem zrovna nakládal letňáky do auta, takže jsem jim nestál za zadkem), tak něco začali laborovat s matičkami. Takže jsem zpozorněl a přišel se na ně podívat, co řeší, protože já s matičkami nikdy nic nedělal..., jen povolit, přehodit kola a stejnými maticemi přitáhnout.
Protože to jsou šikovní kluci, tak mi chtěli nazout úplně jiné Nokiany, u kterých ještě navíc našli v krabičce matičky asi dvojnásobné velikosti než byly moje a ty se samozřejmě nevešly do děr v hliníkáčích. Takže jsem je včas zarazil a konečně na druhý pokus našli moje gumy. Ale to se stane - prostě shoda jmen a zrovna se jednalo také o Nokiany, jenom trochu divné a ne moc zimní, spíš AT. Ale nestudoval jsem to.
Jen tedy před pár týdny jsem se "pobavil"..., měl jsem u nich zimáky na "hotelu" a když mi je chtěli nazout (to jsem zrovna nakládal letňáky do auta, takže jsem jim nestál za zadkem), tak něco začali laborovat s matičkami. Takže jsem zpozorněl a přišel se na ně podívat, co řeší, protože já s matičkami nikdy nic nedělal..., jen povolit, přehodit kola a stejnými maticemi přitáhnout.
Protože to jsou šikovní kluci, tak mi chtěli nazout úplně jiné Nokiany, u kterých ještě navíc našli v krabičce matičky asi dvojnásobné velikosti než byly moje a ty se samozřejmě nevešly do děr v hliníkáčích. Takže jsem je včas zarazil a konečně na druhý pokus našli moje gumy. Ale to se stane - prostě shoda jmen a zrovna se jednalo také o Nokiany, jenom trochu divné a ne moc zimní, spíš AT. Ale nestudoval jsem to.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Si teda říkám, jestli moje dotahování stylem, že vezmu ten klíč z nářadí sady u auta, chytnu se za hagus a stoupnu na něj nohou je to pravé ořechové... Na druhou stranu já jsem chcípák, takže jednak tou vahou nevyvinu snad takový moment a jednak rukou s mýma svalama nepřetáhnu ani ten momenťák
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Tak kola se utahujou kolem 100 Nm, takže jestli máš klíč s pákou řekněme 25 cm, tak odpovídající tíha na něj je cca 40 kg.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
to bych rekl, ze neni uplne (chapej VUBEC) dobre, treba v merglu je klic s vytahovaci rukojeti, s rukojeti uvnitr utahujes, s vytazenou povolujes (vetsi paka, vic sily), vyslovne je urceno, ze se nema utahovat s dlouhou pakou...spm píše:Si teda říkám, jestli moje dotahování stylem, že vezmu ten klíč z nářadí sady u auta, chytnu se za hagus a stoupnu na něj nohou je to pravé ořechové...
jo a utahuje se to RUKOU, ne, ze si na to stoupnes!!!
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne úte lis 29, 2016 1:47 pm, celkem upraveno 1 x.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Nebo takto
Mk = F*r
z toho
F = Mk/r = 100[Nm] / 0,25[m] = 400 [N] což dá zhruba těch 40kg, jak píše Honza
Já tě sice neznám osobně, ale pokud nejsi vyloženě "souchotinář", tak to pomalu dvojnásobně přetahuješ oproti tomu, jak by to mělo být.
No a pokud by to byl klíč z Merglu, jak nám ukázala Marcelka, tak to budeš mít přetažené minimálně čtyřnásobně.
Mk = F*r
z toho
F = Mk/r = 100[Nm] / 0,25[m] = 400 [N] což dá zhruba těch 40kg, jak píše Honza
Já tě sice neznám osobně, ale pokud nejsi vyloženě "souchotinář", tak to pomalu dvojnásobně přetahuješ oproti tomu, jak by to mělo být.
No a pokud by to byl klíč z Merglu, jak nám ukázala Marcelka, tak to budeš mít přetažené minimálně čtyřnásobně.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: http://www.reklamace-subaru.cz/
Jiřino vole, prave, ze ne, utahuje rukou na kratke pace. povoluje rukou na dlouhe pace...