4EAT úprava poměru hnacích sil

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

ne že bych potřeboval uzávěrku zadní nápravy, ale když by se udělal spínač MPT na tvrdo (jak už o tom zde byla řeč) tak pak by to mělo fungovat. Předpokládám, že v uzamčeným stavu to dokáže přenýst 100% momentu na zadní nápravu.
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

o tom pochybuju, je to furt jen spojka a klouže. Skusim ti najít to video od tý holky z aussie lockeru.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

tak sem to našel, zhruba od 8:30 se podivej, jak mu v tom kopečku hrabe jen předek, protože spojka neni štonc rostočit zašpérovanej zadek.

offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

spooon píše: čtv lis 16, 2023 8:17 am ne že bych potřeboval uzávěrku zadní nápravy, ale když by se udělal spínač MPT na tvrdo (jak už o tom zde byla řeč) tak pak by to mělo fungovat. Předpokládám, že v uzamčeným stavu to dokáže přenýst 100% momentu na zadní nápravu.
Ach jo, to je pořád dokola. Přenýst 100 % to dokáže klidně i bez vypínače, záleží na okolnostech a situaci. A zejména na tom, kolik toho momentu je celkem, tedy z čeho je těch 100 %... 🤔
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

@Chorche Ono je to taky o tom, v jakym je ta spojka stavu. Jestli s tím takhle jezdí dlouhodobě a dělaj na tom různý pokusy, tak to už je oklouzaný, vyleštěný a přenese to max. zlomek toho, co nová...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

to je jasný, já vycházim z toho že ty naše auta sou 20 let starý a spojky vojetý. U novýho to asi fungovat bude (i když nevěřim tomu že to zamkne na 100%), na trubce je spousta videí s ausinou na BS a BT a nestěžujou si. Ale otázka je právě jak dlouho to bude fungovat, protože při zašpérovanym zadku to neumožní prokluz kola a všechna ta síla se soustředí v nejslabšim článku což je ta spojka...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

HonzaCZ-> myslel sem při hypotetický situaci předního kola ve vzduchu (tedy přední náprava přenáší 0% momentu), tak půjde všechen moment, který dokážou přenést zadní kola, přes spojku. Tedy mnou zmiňovaných 100%. Ale jak už zde padlo výše, je otázka jak velkou hodnotu momentu dokáže 20let stará spojka přenýst. A jestli ta hodnota, bude stačit na rozpohybování auta.

Bez vypínače nemá člověk pod kontrolou, co ta spojka dělá, a že to je závislý na několika proměnejech, je fakt. Vypínač by fungoval jako mezinápravová uzávěrka. Ale furt je tu ta neznámá, kolik NM při sepnutým stavu to MPT přenese.
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

mimochodem, ten s tim červenym lesníkem má spínač na zamykání spojky. Takže ani potenciální 100% sepnutí to dozadu nepřeneslo (beru v potaz vojetost spojky). A zajmavý je, že ani ten s BS bez špéry nebyl schopnej to rozhejbat, možná i kvůli CVT (nehrábly mu ani přední kola). Byť po tom co povypínal všechny esp a asr kurvítka tak mu aspoň hráblo přední kolo.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

todle je taky zajmavý srovnání, ten SG má redukci, DCCD mezidif a vzadu elektrickou špéru. Vypadá to že DCCD umí opravdu zamknout.

offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

Chorche píše: čtv lis 16, 2023 10:37 am ...i když nevěřim tomu že to zamkne na 100%...
Zase. Bylo to tu před hodinou, tak znovu. Co je 100 %? Za jakých okolností?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

spooon píše: čtv lis 16, 2023 10:48 am HonzaCZ-> myslel sem při hypotetický situaci předního kola ve vzduchu (tedy přední náprava přenáší 0% momentu), tak půjde všechen moment, který dokážou přenést zadní kola, přes spojku. Tedy mnou zmiňovaných 100%. Ale jak už zde padlo výše, je otázka jak velkou hodnotu momentu dokáže 20let stará spojka přenýst. A jestli ta hodnota, bude stačit na rozpohybování auta.

Bez vypínače nemá člověk pod kontrolou, co ta spojka dělá, a že to je závislý na několika proměnejech, je fakt. Vypínač by fungoval jako mezinápravová uzávěrka. Ale furt je tu ta neznámá, kolik NM při sepnutým stavu to MPT přenese.
Přesně, jak píšeš! Záleží na tom, o kolika Nm se reálně bavíme a co to znamená pro provoz. 100 % přenýst ta spojka dokáže, protože těch 100 % taky může být klidně 10 Nm v nějaký specifický situaci. Proto pořád opakuju, že zejména u pohonu typu MPT, tedy se spojkou a bez mechanickýho diffu, absolutně nemá smysl se zaobírat nějakými procenty, protože to je v tomhle případě abstraktní a nicneříkající číslo. Můžeme se shodnout, že 100 % to přenést dokáže, ale taky se shodneme, že někdy je i těch 100 % málo, protože celkový krouťák, z kterýho je to těch 100 %, nestačí k tomu, aby to např. pohlo autem, jak jsi ostatně taky zmínil.

A máš aspoň přes diag. ověřený, že při navolený 1 to není natlakovaný naplno? To je totiž myšlený jako ten "vypínač". Navolením 1 (nebo R), říkám autu, že manévruju v nízkých rychlostech a může tu spojku pořádně osolit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

Chorche píše: čtv lis 16, 2023 10:58 am todle je taky zajmavý srovnání, ten SG má redukci, DCCD mezidif a vzadu elektrickou špéru. Vypadá to že DCCD umí opravdu zamknout.

Tak DCCD má hlavně mechanickej diff a rozumnej poměr. Takže tam jde vždycky garantovanejch minimálně 65 nebo 59 % dozadu i bez spojky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

honzo, těma 100% myslim sevření tý spojky. Jako že víc sevřít nemůže. A že i na 100% sevřená stejně klouže.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

Chorche píše: čtv lis 16, 2023 10:37 am ...i když nevěřim tomu že to zamkne na 100%...
Tohle nezní úplně tak, jak teď píšeš, žes' to myslel... 😝

Ale je jasný, že u 25 let starýho auta i když to do ní pustí 100 % tlaku, tak to nepřenese tolik jako za mlada. Ale teda to se zrovna dá poměrně snadno vyřešit tím, že se ty lamely prostě vymění. Myslím, že se to dá udělat běžně na autě na zvedáku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

no možná sem to nenapsal tak aby z toho bylo stoprocentně poznat co tim chci řít, ale pointu sem vysvětlil. Podle všeho i když je spojka relativně nová viz. to BS při 100% sevření neni schopná přenýst na zatíženej zadek a klouže. Jak jinak vysvětlit hrabající přední kola a stojící zadní kola?
Ohledně DCCD, nevim jak je tenle dif mechanicky udělanej, ale jestli je to klasický planetový soukolí, jak by moch BEZ spojky přenášet defaultně 65 nebo 59%? Neřikám že to neni možný, ale neumim si to představit jak by to fungovalo.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“