4EAT úprava poměru hnacích sil

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

ten swap z mpt na vtd sem tu už taky zkoušel někde řešit (v jiným tématu), protože podle jednoho videa to plug and play je. Bez nutnosti měnit kardan. Ale video bylo americký, takže nejistota. Spínač do 4AT sem taky řešil ale nakonec sem se k němu ještě nedostal. Zatim sem všechno řešil zamknutím jedničky. Ale šlo jen o bahno a písek kde bych asi projel i na FWD :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

Já myslím, že bude kámen urazu sehnat VTD, nemýlím-li se. Jinak to fakt vypadá hodně easy.

Ale ještě sem o víkendu zkoušel různý režimy a způsoby jízd, a když v terénu jezdím za 1, tak to celkem funguje. A všiml sem si, že největší "zamknutí" MPT je při 1 a přední kola rovně. Když sem to zkoušel s vytočenýma předníma kolama, tak zas chvilku trvalo, než se zadní naprava připojila. Tedy spínač by se opravdu hodil, aby se to "zamklo" ve všech situacích.
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

tak sehnat by to mělo jít minimálně s celou 5AT špajskou z H6ek. Ale otázka je právě ta kompatibilita EU vs USA verze. To mi zatim nebyl schopnej nikdo potvrdit nebo vyvrátit. Ovládání vtd pak pude vyřešit taky čudlíkem (otevřenej dif/zamknutej dif). Ale pointa je že v režimu odemknutej dif to bude aspoň stálá čtyřkolka na silnici (mokrou, zasněženou).
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

@spooon Tak největší zamknutí na jedna je jasný, to je by design v programu už asi od začátku všech MPT. A to, že při zatočení to snižuje a čeká na prokluz, tak to je taky jasný, protože kvůli tomu, že to nemá mezinápravovej diferenciál, tak nemá co vyrovnávat otáčky přední a zadní nápravy v zatáčkách, tak to musí klouzat v tý spojce a tím pádem si to nemůže dovolit poslat hodně dozadu, když se má zatáčet a není si jistej, že nejede po nezpevněnym podkladu.

@Chorche No, fakt jsem ty videa a články o nahrazování nějak detailně neprohlížel, ale rozhodně bych radši sháněl 4AT s VTD. 5AT je úplně jiná převodovka, tak bych se bál, že tam těch rozdílů bude víc. 4AT s VTD se dělaly minimálně do 2009 např. některý (?) Legacy 2.0R, Forester 2.5XT...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

Honzo, díky za upřesnění, to sou přesně informace který hledám. Bohužel těch dárců tim pádem bude daleko míň a bude se to hůř schánět :-(
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

@Chorche Přímou zkušenost samozřejmě nemám, takže je klidně možný, že samotnej diff bude stejnej. Ale bude třeba jinej ten batoh, ložiska... Odhaduju, takže to tak ber. Ale to, že 4AT a 5AT jsou úplně jiný převodovky je fakt.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

ten amík v tom plug and play videu měnil celej baťoch právě.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od pufko »

Najjednoduchšie riešenie je aj tak zistiť či to má vzadu LSD diff, alebo klasický otvorený. Zadný diferák ide zohnať vcelku lacno, za to druhý AT bude podstatne drahší špás a stále mnohé to VTD mať nebudú. Mna to stálo 70€, za to človek nekúpi ani pokazenú automatickú prevodovku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

zadní lsd ti je k ničemu když ti neposílá spojka dozadu výkon :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

jen tak BTW, co za typ samosvornýho zadního diffu případně na autě je?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

viskospojka, někdy (STI a další specifický konfigurace) TorSen
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

samosvor s lamelama je do terénu víceméně k prdu, to je věc spíš na rallye, kdy zůstávaj vobě kola na zemi. Když uš něco co funguje v terénu (při vykřížení), tak jedině aussie locker. Jenže když to dozadu nepustí spojka, tak je to stejně k prdu...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

Je to tak. Pořád to jsou ale prostě silniční auta.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od StandaB »

Myslim ze zrovna tuhle aussie speru mel v aute Doro, a zas ji vyndal.
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Chorche »

no ještě pořád sem ofiko zástupce výrobce aussie lockerů v ČR (od roku 2004) a myslim že za tu dobu o tom můžu mluvit celkem zasvěceně. Osobně si myslim, že do ryze silničního sůba se nehodí. Do silničního auta se hodí pro lidi co jezděj sprinty (závody ve sprintu). Ale za přetpokladu, že sou schopný posílat výkon na zadní nápravu. Nehodí se pro lidi, co jezděj spíš rallye styl a uš vůbec ne pro lidi co se sůbem jezděj jenom na nákupy :-D
Naopak ausina je super do terénu, ale za za přetpokladu, že je auto schopný poslat výkon na zadek. Za celou dobu sem ani jednu ausinu neprodal na sůbo. Pár lidí se kdysi ptalo, všem sem to vymluvil, když sem jim vysvětlil jak to funguje. Možná by ausina mohla fachat s vtd mezidifem, když by se spojka dala opravdu zamknout bez prokluzu, ale s mpt nebo s visko sem hodně skeptickej. Viděl sem videa co natočila holčina co jí teď patří fabrika na ausiny a bylo tam krásně vidět, jak s ausinou prostě hrabou jen přední kola, když maj zadní moc velkou trakci. Protože mezispojka klouže když je vzadu moc velkej odpor.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“