Stránka 1 z 1

Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát zář 30, 2016 4:59 pm
od fajfka
Dnešní zkušenost. Dali jsme do kufru OTB asi 160-170 kg dlaždiček. Zadek si pěkně sedl a nezměnilo se to ani po 3km jízdy z prodejny domů. Po vyndání nákladu zadek zase vyjel nahoru. Takže OK. Myslel jsem ale,že se podvozek srovná hned . Jak to tedy funguje?

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát zář 30, 2016 5:40 pm
od spm
Otázka jestli tahle váha už na kufr není moc... je lepší to rozložit po celém autě, když to jde... jedno auto jsem už takhle málem zlikvidoval; nějak mi to nedošlo a taky jsem to narval všechno do kufru (bylo jich ještě víc). Na dálnici byl problém to auto vůbec udržet v jednom pruhu...

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát zář 30, 2016 6:24 pm
od kiti
Myslím že 150 kilo nemůže autu ublížit. Ve foryskovi vozim v kufru pořád 80 kilo Agi a pokud tam sedí spolu s Antou tak je to 160 kilo a ani se to moc dolu nehne. Tak nevim.
Ten tlumič by se měl jízdou sám dopumpovat a držet výšku pokud poklesne.

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát zář 30, 2016 6:54 pm
od johyyy
cca 175-200kg a taky jsem byl docela sklamaný , na druhou stranu 200kg není zrovna málo a auto mohlo mít 180tkm a u niveláků se říká že vydrží max 200tkm :-/

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát zář 30, 2016 9:06 pm
od Cliffer
Na naší skandinávský cestě mělo auto dohromady nejmíň 2 tuny (tzn víc jak 400 kg po celým autě) a sice trochu víc sedělo ale nic hroznýho. Vzdálenost kolo-podběh tak na 75% normálu (můj hrubý odhad).

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pon říj 03, 2016 11:27 am
od HonzaCZ
Mně to u OTB fungovalo poměrně dobře a to měl přes 200t. Podle mě se ta životnost řeší hlavně u Foresterů, který maj ten systém asi jinej, nebo nevím. Mělo by to fungovat čistě na mechanickym principu. Jak auto jede a pohupuje se, tak pokud se pohupuje pod danou vejškou, tak se tam pravděpodobně nějaký ráčnovým mechanismem "vyheveruje" doraz pružiny a tím se vykompenzuje víc zmáčknutá pružina při nákladu. Když naopak se pohupuje nad danou vejškou, tak to ten mechanismus zase spustí zpět. Ale teda podle mě to za 3 km nebylo... spíš tak 5, možná dokonce 10.

Vybavuji si to, když jsem poprvé vezl 4 lidi, tedy 5 lidí celkem a ještě náklad, tak pak, když jsme vystoupili, tak to vzadu vypadalo jako předsedův Outback :-D Pak stačilo zase cca 10 km a bylo to zpět v normální výšce. Taky záleží na tom, jak se to moc pohupuje - vlastně to pohupování je ta jediná energie, kterou se ta světlá výška mění.

Prohlásil jsem to za funkční a tím pádem to bral tak, že se o to nemusím starat a dál to nesledoval.

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát říj 07, 2016 7:21 am
od LukasV
Našel jsem popis fungování nivelačních tlumičů pro Volvo (mají vše v jedné trubce), ale v podstatě funkční princip je obdobný:
http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
Pak ještě zde přímo nivo tlumič v řezu pro Forester, který má vyrovnávací/přepouštěcí nádobku:
http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=4189

Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?

Napsal: pát říj 07, 2016 10:07 am
od HonzaCZ
Zajímavý. (*_^) |,,,,
Mě by spíš zajímal rozdíl mezi těma u Outbacků a těma u Foresterů... jedny se moc nekazej, druhý spíš dost.