Stránka 2 z 3

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: pát zář 16, 2016 8:37 pm
od u-geen
jeste teda k te spotrebe - moje 2.5L MT: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/722336.html ... mam blbou skladbu cest, 2x tydne delsi cesta, kde padne (byt to neni po rovine) spotreba na nejakych 8.4l realnych, ale mezitim couracky pres kopec (vozeni ditete do skoly), kde to desne naskace - na spritmonitoru je videt vyraznej pokles o prazdninach ;) Styl jizdy teda spis lehci klobouk, i presto, ze mam "sportovni" masku, hlinikovy pedaly a cerveny ventilky

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: pát zář 16, 2016 10:35 pm
od spm
Tak novější 2.5 asi o něco méně žerou. Ten rozdíl u těch starších mi přišel, že je tak +- 1l / 100km, což taknějak potvrzuje i u-geenovo záznamy. Což tak dramatické není (zvlášť když nějaký rozdíl bude ještě dělat AT vs MT a to, že u H6 je o dost výkonu navíc). Naproti tomu někde tu snad i někdo s novější H6 ukazoval spotřebu pod 8... což pravda asi extrém byl, ale 2.5ky pod 6 moc nejezdí :-) Co se týče katů, tak nevím, to jsem neřešil... co jsem tu tak viděl, tak mi přišlo, že STIčkaři je řežou a vyndavají :-DDD O prdnutém těsnění pod hlavou bych i něco věděl... jo, příjemné to není, levné taky ne. Ale je to věc, co se stává někdy po víc jak 10 letech a víc jak 200t km najeto (kde už se ta cena opravdy neliší moc od průběžné výměny rozvodů na 2.5 mezitím). Navíc že by na 2.5kách to nepraskalo vůbec se mi taky nezdá a hádám, že cena opravy na 2.5 o moc levnější nebude (beztak se musí vymontovat celý motor, rozebrat, hlavy má taky dvě...). U 2.5 je navíc potřeba pořádně hlídat a dolévat olej, protože dost často jej slušně žerou. V případě MT je tam navíc strašák v podobě dvouhmotnostího setrvačníku a AT u 2.5 je zase jenom MPT. Tím nechci říkat, že H6 je na provoz nejlevnější, ale když to vezmu všechno dohromady, tak mi tam už žádné dramatické rozdíly nepřijdou... a řekl bych, že H6 bude o něco zábavnější. Co se týče těch oprav, tak ono obecně servisovat boxer je složitější a dražší... holt každá sranda něco stojí :-) Ad LPG souhlas - do H6 se to nedoporučovalo nikdy a čím novější H6, tím víc problémů s tím...

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 7:43 am
od pufko
Záleží kolko človek za auto dá, všeobecne je H6 drahšia a potom ked príde taká nemilá vec ako tesnenia tak to človeka nasere. Ja poznám dvoch čo mali tento problém a ten jeden to riešil neviem či vôbec dva mesiace po kúpe a ten druhý to riešil ešte skôr a vyriešil to tak že vrátil auto. Najhoršie je človek dáva za auto normálnu trhovú sumu, keby ho kúpil pod cenu a následne musí zainvestovať, tak šlak traf

Žranie oleja na 2.5i je bežné, tiež dolievam, ak by človek lial preferovaný 5W30 tak by nestíhal dokupovať, lejem 5W40 a tá spotreba je celkom rozumná. Neviem či by vyšlo na facelift kde je 2.5 127kW u ktorej by tento problém nemal byť (údajne).
Ja mám 2.5i už skoro 6 rokov a tesnenia pod hlavami som menil nedávno, ide to aj bez vyhodenia motora. Akurát je problém na strane vodiča, motor sa musí nadvihnúť aby sa dal posunúť kúsok do lava, nech 1cm. Kadial si to ten olej ťahá netuším, v hlavách bolo vidieť akoby si to ťahalo cez vodítka ventilov, hlavne u sacích.
Obrázek
Vo valcoch bolo zanedbatelné opotrebenie, kedže je normálne vidieť stopy po honovaní, auto má podla budíka 190tkm
Obrázek
Urobil sa samozrejme repas hláv, zabrúsili sa sedlá, dali sa nové guferá na vodítka tak spotreba oleja možno o niečo klesne. Zatial skoro hodnotiť kedže som nenatočil možno ani 1000km

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 8:55 am
od spm
Tak 190t km mi přijde celkem málo... ikdyž teda otázka kolik je to v reálu :-) Říkám, o tomhle problému na H6 bych něco věděl, chytlo mě to asi měsíc po koupi, opravené jsem si to dovezl před 2 týdny. Že by mi to udělalo radost, to ani trochu. Na druhou stranu to auto mělo najeto 280k a těsnění původní, takže to, že to přijde, se vcelku dost dalo čekat (a pořizovací cena auta byla taky vcelku za levno). Jinak v souvislosti s tím se dělaly i stejné úkony - zabroušení sedel, srovnání hlav, výměna gufer na kliku a ventilů, víka ventilů, ... Takže já tak nějak doufám v to, že ten motor by teď měl 200t km dát pokoj (což bude asi i víc, než životnost zbytku auta :-) ).

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 10:19 am
od pufko
Tak v tom mojom bolo špárané v budíkoch, predpokladám že majitel od ktorého som to kupoval v tom prsty nemá, nevlastnil to dlho a dôvod predaja bol že jednak to šlahol v zime do iného auta - odniesol to hlavne zadný blatnik a za druhé mal firemnáč. V budíkoch boli čiernym silikónom zapatlené kontrolky Chech Engine, ABG, Cruise takže je možné že bolo manipulované aj s počtom km. Dôvod zapatlania bol že to už predtým dostalo ranu na LP koleso, je vidieť že tam šúchala pneu o karoseriu, podblatník predratý bol strelený stropný ABG a vystrelený pás na strane vodiča. Je to US verzia a si myslím že bolo dovlečené v takom stave z vonku. Tým že to dotyčný buchol znovu tak bola tak zaujímavá cena že nebolo čo riešiť . Dnes horko ťažko sa dá nájsť auto v takej cene za kolko som ho kúpil pred skoro 6 rokmi.
Mne sa to slzenie prejavilo najskôr na strane olejového filtra a časom aj na druhej.
Vyriešiť ABG bola záležitosť 30€ za riadačku a za stropný ABG + pás som dal tuším 50€, nová lambda zasa vyriešila check engine. Terajšia výmena tesnení ma vyšla čojaviem možno na 350€. Nové rozvody + pumpa nech 200€ + sada tesnení z USA 100€ + nejaké blbosti ako nové skrutky hlavy, silikon na tesnenia, brúsna pasta na ventily. Robotu si urobím sám

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 10:31 am
od VDC
Co se spotřeby 3.0 versus 2.5 týče, tak velmi, velmi záleží na skladbě cest. H6 ve městě prostě jezdí za 15, za to 2.5 jezdit za tolik nebude.
Na dálku se ten rozdíl trochu sníží, to je jasný.

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 2:54 pm
od u-geen
pufko: mam 127kW a olej zatim nezere, byt za studena klepe pist... takze to fakt asi vyresili :)

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: sob zář 17, 2016 7:10 pm
od Mráča
Sice nemam otika,ale muzu ti nechat svoje ;-D ;-D

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 8:18 am
od dracekvo
No a kdybych chtěl auto s MP3 motorem vhodným na LPG (štelování ventilů bez toho aby musel motor ven) a 5 kvaltovým automatem. Na jaký ročníky bych se musel koukat? :D
Protože když vidím současné ceny benzínu vs LPG tak benzín fakt ne. 29 vs 13Kč je docela znatelnej rozdíl.

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 11:55 am
od pufko
Subaru také nevyrába. Jednoduchá 2.5i je vždy iba 4AT, alebo v novších lineartronic = CVT a ja osobne by som radšej volil 4AT ako CVT a to čisto z hladiska možného prúseru AT v budúcnosti

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 12:11 pm
od dracekvo
Aha, to sem netušil že to subaru používalo takové staré převodovky až do doby než nasadilo CVT. Ale CVT nechci.
Takže asi budu jezdit dál tou svojí starou šunkou. Aspoň je to ještě subaru co je pořádně udělaný. Zas abych investoval 200 tis a měl pořád jen 4AT to se mi nevyplatí.

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 2:55 pm
od pufko
V niečom si polepšíš, ja som staršiu generáciu nemal, ale ked bol u mna kamoš zo starším Outbackom tak sedačka vodiča tvrdá aj stará rohova lavica kuchynskej linky z čias komunizmu

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 2:58 pm
od spm
Nebo rezignovat na LPG a pak koupit H6 s 5AT :-) Ale nevim, CVT jsem nikdy neřídil, ale principiálně mi to přijde jako dobrý nápad. Smutnější mi přijde, že prakticky vymizelo VTD...

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 4:13 pm
od u-geen
pufko píše:V niečom si polepšíš, ja som staršiu generáciu nemal, ale ked bol u mna kamoš zo starším Outbackom tak sedačka vodiča tvrdá aj stará rohova lavica kuchynskej linky z čias komunizmu
no pokud to je jako u Legacy, tak ty sedacky v BH byly vyborny.. oproti tomu co mam ted v BP

Re: Náhrada za Oťase 99 2.5 AT LPG

Napsal: čtv zář 22, 2016 5:04 pm
od pufko
CVT má svoju výhodu, či človek ide 50, 60, 70, 80, 90km/h stále bude mať motor ideálne otáčky, teda aj rozumnú spotrebu. Pri akcelerácii zasa naopak motor vytočí do otáčok kde najlepšie ťahá a tieto otáčky vie držať.
Z hladiska výdrže boli v minulosti CVT velmi háklivé, doba síce pokročila, ale... Ešte u europskeho auta, čo používa prevodovku od EU výrobcu ešte aj, ale riešiť servis CVT na SUBARU, tak to aby si človek zobral asi úver, lebo myslím že dielne kde repasujú AT by od toho dávala ruky preč
Rozhodne by som z tohoto pohladu chcel mať klasický hydromenič

K tým sedačkám: ten daný kus v ktorom som sedel mal našlahaných tuším 370tkm a tie sedačky boli možno statočne vysedené, skrátka tvrdé. To bolo hned prvé čo mi vadilo po sadnutí za volant

Ked človek porovná novšiu generáciu tak tam tiež po facelifte mi prídu sedačky "lakomšie", sedák má iný tvar - nemá také bočné vedenie pre stehná