Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sybokcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 147
Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
Jméno a příjmení: Petr Šrajb
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Sybokcz »

Díky, mrknu do chladiče, jestli je voda i tam (nedíval jsem se, jen do přepadu).
A budu doufat, že těsnění to nebude :).
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Nakonec to to těsnění stejně bude, ať se budeš utěšovat čím chceš. Já jsem se utěšoval minimálně rok tím, že to není těsnění, že je to tahle hadice a tamta hadice a víčko a chladič a termostat....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od podvlada »

To právě bývá normální. Fouklý těsnění hlav způsobí, že se výfukové plyny - tlakem - dostanou do chladícího okruhu, ze kterého vytlačí vodu z chladiče přes přepad do expanzky. Ta může být klidně plná vody, klidně tak že přeteče, ale v chladiči je půlka vody, půlka vzduch.

Mimochodem, to se mi stalo na Ukrajině (vlastně v Rumunsku), potřeboval jsem vycouvat do kopce takovej blbej hup, naložil jsem tomu, chvilkovej "stall test", a najednou pára a spodem něco teklo. Dost jsme se lekli, protože jsme byli kdovíkde, zkoumali co kde kudy, žádnou ruplou hadici jsme neobjevili. Půlka chladiče pryč, expanzka plná a přetekla. Po znovu-nastartování si ji to hned nasálo zpět. Doplnili jsme vodu, dokud okruh nebyl zase plnej jak má, a nikde nic neteklo. Záhadu jsem vyřešil až doma, kdy se mi to stalo znovu "jen tak". Víčko chladiče mělo prasklý to těsnění, co drží tlak. Tím že povolilo, okruh ztratil tlak a voda přímo kolem válců mohla najednou vařit při nižší teplotě. Tak mi vyfoukla vodu pryč z okruhu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Sybokcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 147
Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
Jméno a příjmení: Petr Šrajb
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Sybokcz »

Tak aspoň na to budu připraven :). Díky.
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

... a foukla vyměněný těsnění :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od podvlada »

spm píše:... a foukla vyměněný těsnění
Kušuj :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Kubina92
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 13, 2020 5:04 pm
Jméno a příjmení: Jakub Linhart

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Kubina92 »

Zdar všem, prosím o radu. Subaru r.v 2001 GD/GG. 160kw. 2.0 turbo.

Zda se mi že auto se přehřívá. Na diag to přes sto stupňů nevzele. Na budíku ručička drží v optimalu. Ale pod kapotou je strašný horko. Motor se zahřeje téměř okamžitě. Chvílemi až cítím nezdravé vůně z topení. Hadice jsou lehce pod tlakem ale voda se nestraci a auto nevypadá že by vařilo. Budík ok. Hadice nepraskají. Expancka se nestraci. Na chladiči se nedá po pěti minutách udržet ruka jak je vařící. Když to nechám klapat na volnoběh v létě v horku sahara sepne cca každé dvě minuty. Nedá se s tím něco dělat podle mě to ten motor dlouho nezvládne. Občas cítím jak se vypaluje nějaké těsnění nebo možná barva z motoru. Takovej korkovej smrad. Něco jako spojka nebo brzda. Jde to z topení převážně občas cítím i olej jak se vypaluje. Na autě svítí závada lambda u svodů. Myslím že by to mohlo být tím že do auta jde špatná směs paliva motor pak dostává verši dávku než má blbě pálí a celé se to tak zahřívá. Je to možné?. Na autě je ještě úprava nerez výfuk. To možná může být další problém páč by to mohlo odvádět špatně teplo. Nesetkal se s něčím podobným někdo prosím?
Díky moc
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od námořník »

Pokud máš chudou směs, tak jsou o dost větší teploty.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od podvlada »

Pokud cítíš nějaký smrad, zkus se mrknout jestli nerosí dekly ventilů, vana, jestli někde prostě neutíká trochu olej, stačí málo a smrdí to. Nebo třeba vnitřní manžety kloubů poloos, jestli nehází vazelínu na motor, svody.
Jinak teploty špatná směs ovlivnit může. Jestli se neztrácí voda, začal bych tou lambdou.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Tapan »

Taky mě napadl úkap oleje z ventilových vík na svody. Že neudržíš na chladiči ruku znamená jen tolik, že povrch chladiče má přes 60 stupňů, to samo o sobě nepovažuj za bernou minci. Jestli vysoké teploty neukazuje ani budík ani diagnostika, hledal bych spíš, co se kde vypaluje, nejspíš olej nebo jiné mazivo. Předpokládám, že jsi koukal, jestli je voda nejen v expanzce, ale i v chladiči...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak kdyby nebyla voda v chladiči, tak by se naopak asi moc neohřál :-)

Podle mě je to normální. Vždyť obecně benzínový subaru i v zimě topí po pár minutách.

Ještě mě napadá co klíma? Šaháš na správnej chladič? :-) Sahary se zapnutou klímou taky běží mnohem víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Tapan »

Honzo tak já nemyslel, že by chladič měl být úplně prázdný, ale nějaká kapsa může výrazně snížit jeho účinnost. Jestli se to teda může vůbec takhle zavzdušnit. Ale to by to blbě chladilo a rafika by lezla nahoru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 285
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Austin »

Vytahl jsem z auta r.v.99 chladič ktery fungoval, a nestačil jsem se divit, byl do pulky prorostly a nepruchozi, t.j. chladil s polovicni účinností. Pohledově na autě vypadal ok. Po výměně se nepřehříval ani při 35 stupnich loni v létě. A protože byl na staré byť exotické auto, nebyl ani drahý.
Kubina92
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 13, 2020 5:04 pm
Jméno a příjmení: Jakub Linhart

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Kubina92 »

Proveřím tu lambdu páč to není dobrý aby to svítilo. Rozhodim kryty pod motorem a pořádně to projdu. Měnil jsem asi před měsícem expanzní nádobu na servo. Byla prasklá dole v tom slabém vývodu na hadičku a trošku to tam kapalo. Tak jsem to dával za vinu tomu že to asi bude smrdět servo olej. Ale stále to nepřestalo trošku se to zlepšilo ale spálený olej stále přetrvává. Co se týče chladiče tak ten je plný a ta kovová nádobka napravo je také plná. Ta plastová je mezi měrky. Je možné že by to mohlo být třeba i lehce zavzdusnene. Někde jsem četl že to pak takhle může blbnout. A dost blbne se to odvzdušňuje. Proveřím taky. Co se týče ještě te klimatizace. Tak tam kluci nevím jak to maká. Když zmačku pod rádiem tlačítko tak klima se nerozebehne. Jak to přesně má makat to nevím. Nebo jestli se roztočí sama když potřebuje?. Má se vůbec točit? Měla by se rozeběhnou hned? Jinak díky moc za parádní rady.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Jestli to svítí je jedno. Ale není dobrý, aby to dělalo blbou směs, zejména chudou.

Klima tady u manuálního ovládání funguje tak, že zapneš vypínač a kompresor se spíná čas od času. Záleží, kolik tepla dodáš do výparníku. Pokud se nesepne po několika maximálně desítkách vteřin vůbec, tak je zřejmě prázdný chladící okruh a nespustí se vůbec (je tam tlakový čidlo).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“