Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Loga> v dobrým servisu ti z chladiva udělají test na spaliny a budeš mít jasno hned...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak jsem dneska vyměnil víčko, staré se ale zdálo úplně v pohodě, odpor při zmáčknutí asi stejný jako u starého. Vyměnil jsem i termostat. Starý se ale taky zdál plně v kondici (zkoušel jsem ho i zalít vařící vodou a otevíral se normálně, jasně má se otevírat nějakých 78°C, ale základní test prošel). Výměna vody, která je už zase do hněda… Nicméně když jsem vylil a vyplachoval expansku, tak první výplach dal asi takovou barvu, takže nevím jak moc to je směrodatné.
Každopádně jsem vyměnil ten termostat s víčkem a přitom (logicky) vypustit starou vodu. Nalil novou (jen čistou, chtěl jsem to nejdřív projet, vypustit a až pak dát s antifreezem). Dolíval jsem zahřál motor a pak jsem to jel projet, nějakých 10-15 minut stylem brzda plyn, sledoval jsem teploměr, ten se ani nehl. No zastavil jsem a expanska skoro plná. No když jsem otevřel chladič, tak se tam dalo dolít tak litr vody. Když jsem pak nastartoval (nezavřený), tak to z toho celkem valilo a zdálo se, že jdou i bubliny.
Celou tuhle srandu jsem dělal za přítomnosti mého kamaráda, který mimo jiné dělá v autorizovaném servisu (ne Subaru) a ten říkal, že je to nejspíš to těsnění. Nicméně dělat mně to nebude a prý žádnou sofistikovanější diagnostickou metodu ani na dílně nemají. Takže to vypadá, že asi budu muset rozbít prasátko. Volal jsem ještě do dvou servisů v mém okolí (co se mi nezdálo jako úplná garážovka), a že by měřili spaliny ve vodě nebo tak se moc netvářili.
Takže pomalu začínám vybírat servis. Říkal jsem si, že bych to takříkajíc hodil ze skály, ale nevím co jiného, navíc se mi to momentálně nechce řešit. Další věc je, že i kdybych se rozhodl auto vyměnit, tak je to potřeba udělat. Ono by se to asi při nějaké běžné projížďce před prodejem neprojevilo, ale k tomu se snižovat fakt nechci. No a prodat auto s projetým těsněním. Nebo auto s nových těsněním mínus servis by stejně asi vyšlo dost podobně.
Říkal jsem si, že bych koupil něco jiného, ale já prostě nenajezdím ani 10kkm ročně (za posledních 5 let to vychází 5-6kkm ročně) a bohužel od koupě mě ostatní náklady vyjdou (samozřejmě bez nákupky, ale s např. dálniční známkou a povinným ručením) na kilometr o dost víc než benzín. Jako chápu, že fixní náklady se prostě při malém nájezdu projeví, ale momentálně mám 2,88kč/km za benzín a 6,72kč/km celkem (=3,84kč/km bez benzínu). Prostě bydlím v Praze a do práce mě v zácpě prostě stát nebaví a jak vidno moc často a daleko nejezdím. Kdybych koupil něco dražšího, možná bych neměl takový servis, ale ta amortizace… No nejenže nedokážu být stručný, ale ani on topic…
Každopádně jsem vyměnil ten termostat s víčkem a přitom (logicky) vypustit starou vodu. Nalil novou (jen čistou, chtěl jsem to nejdřív projet, vypustit a až pak dát s antifreezem). Dolíval jsem zahřál motor a pak jsem to jel projet, nějakých 10-15 minut stylem brzda plyn, sledoval jsem teploměr, ten se ani nehl. No zastavil jsem a expanska skoro plná. No když jsem otevřel chladič, tak se tam dalo dolít tak litr vody. Když jsem pak nastartoval (nezavřený), tak to z toho celkem valilo a zdálo se, že jdou i bubliny.
Celou tuhle srandu jsem dělal za přítomnosti mého kamaráda, který mimo jiné dělá v autorizovaném servisu (ne Subaru) a ten říkal, že je to nejspíš to těsnění. Nicméně dělat mně to nebude a prý žádnou sofistikovanější diagnostickou metodu ani na dílně nemají. Takže to vypadá, že asi budu muset rozbít prasátko. Volal jsem ještě do dvou servisů v mém okolí (co se mi nezdálo jako úplná garážovka), a že by měřili spaliny ve vodě nebo tak se moc netvářili.
Takže pomalu začínám vybírat servis. Říkal jsem si, že bych to takříkajíc hodil ze skály, ale nevím co jiného, navíc se mi to momentálně nechce řešit. Další věc je, že i kdybych se rozhodl auto vyměnit, tak je to potřeba udělat. Ono by se to asi při nějaké běžné projížďce před prodejem neprojevilo, ale k tomu se snižovat fakt nechci. No a prodat auto s projetým těsněním. Nebo auto s nových těsněním mínus servis by stejně asi vyšlo dost podobně.
Říkal jsem si, že bych koupil něco jiného, ale já prostě nenajezdím ani 10kkm ročně (za posledních 5 let to vychází 5-6kkm ročně) a bohužel od koupě mě ostatní náklady vyjdou (samozřejmě bez nákupky, ale s např. dálniční známkou a povinným ručením) na kilometr o dost víc než benzín. Jako chápu, že fixní náklady se prostě při malém nájezdu projeví, ale momentálně mám 2,88kč/km za benzín a 6,72kč/km celkem (=3,84kč/km bez benzínu). Prostě bydlím v Praze a do práce mě v zácpě prostě stát nebaví a jak vidno moc často a daleko nejezdím. Kdybych koupil něco dražšího, možná bych neměl takový servis, ale ta amortizace… No nejenže nedokážu být stručný, ale ani on topic…
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
No symptomy naprosto jasný. I tenhle projev je typický, že i během ostřejší jízdy to drží, respektive teploměr drží a sotva zastavíš, tak zjistíš, že expanze je plná a chladič prázdnej.
Jestli jsi z Prahy, tak se ti, stejně jako mnoha dalším, nejvíc vyplatí si to domluvit v Dobřanech. Nikdo ti to blíž Praze neudělá levněji v top kvalitě.
Jestli jsi z Prahy, tak se ti, stejně jako mnoha dalším, nejvíc vyplatí si to domluvit v Dobřanech. Nikdo ti to blíž Praze neudělá levněji v top kvalitě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jestli ty servisy slyšely o testu úniku spalin poprvý, tak to asi nebudou dobrý servisy.
Po chvilce hledání jsem našel třeba tuhle sadu:
https://www.atools.cz/?action=detail&id=ID470#
Eshop ověřenej nemam, podobnou sadu jsem našel i jinde, ale nekompletní, bez kapaliny a dráž, tak to vzbuzuje trochu nedůvěřivosti, ale třeba to je v pohodě.
Já mít podezření, ale ne jistotu, tak si tu sadu koupim a provedu test sám. V servisu bych jim dal asi stejný peníze a ... já trpim trochu nedůvěrou v cizí lidi/servisy který by mohli mít profit z toho, že mi bez testu řeknou "jo, máte to fouklý, a my to i opravujeme, chcete to rovnou vyřešit?"
Se servisem... odpovim do toho druhýho vlákna.
Po chvilce hledání jsem našel třeba tuhle sadu:
https://www.atools.cz/?action=detail&id=ID470#
Eshop ověřenej nemam, podobnou sadu jsem našel i jinde, ale nekompletní, bez kapaliny a dráž, tak to vzbuzuje trochu nedůvěřivosti, ale třeba to je v pohodě.
Já mít podezření, ale ne jistotu, tak si tu sadu koupim a provedu test sám. V servisu bych jim dal asi stejný peníze a ... já trpim trochu nedůvěrou v cizí lidi/servisy který by mohli mít profit z toho, že mi bez testu řeknou "jo, máte to fouklý, a my to i opravujeme, chcete to rovnou vyřešit?"
Se servisem... odpovim do toho druhýho vlákna.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Děkuju, zkusím se poptat i v těch Dobřanech.
Nevím, jestli netušili, ale nic takového tam nemají asi se spoléhají na to, že to poznají jinak.
Nevím, jestli netušili, ale nic takového tam nemají asi se spoléhají na to, že to poznají jinak.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 152
- Registrován: stř srp 12, 2020 9:09 am
- Jméno a příjmení: Ondra
- Bydliště: Kunčice p. O
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Taky bych po své nedávné zkušenosti řekl, že to bude to těsnění. Zatím stále v opravě, ale snad už příští týden...
Co teda vim, že to bude celkem balík ale to je asi karma za to, že jsem utekl odkonkurence. No snad už nic horšího nebude.
Co teda vim, že to bude celkem balík ale to je asi karma za to, že jsem utekl odkonkurence. No snad už nic horšího nebude.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jo tyhlety sady jsou na trhu už pěknou řádku let, kámoš s tímhe jel kupovat xantii a tj už opravu hodně dávno.podvlada píše:Jestli ty servisy slyšely o testu úniku spalin poprvý, tak to asi nebudou dobrý servisy.
Po chvilce hledání jsem našel třeba tuhle sadu:
https://www.atools.cz/?action=detail&id=ID470#
Eshop ověřenej nemam, podobnou sadu jsem našel i jinde, ale nekompletní, bez kapaliny a dráž, tak to vzbuzuje trochu nedůvěřivosti, ale třeba to je v pohodě.
Já mít podezření, ale ne jistotu, tak si tu sadu koupim a provedu test sám. V servisu bych jim dal asi stejný peníze a ... já trpim trochu nedůvěrou v cizí lidi/servisy který by mohli mít profit z toho, že mi bez testu řeknou "jo, máte to fouklý, …
Když jsem se svého času ptal zde ve valmezu, taky to nikdo neměl, teda neříkám, že jsem objel všechny servisy, zas jsem to tolik nepotřeboval.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ono to ani tak netestuje přítomnost spalin ve vodě, jako přítomnost CO2, ne?
Nešel by na to akvarijní test na CO2? :D
Nešel by na to akvarijní test na CO2? :D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Co jsem tak rychle mrknul, akvarijní test zkoumá kolik je CO2 rozpuštěno ve vodě, ne? Teoreticky, pokud bude přímo v chladivu CO2 asi to taky na něco poukáže, ale ty "servisní" kity na test spalin/CO2 nezkoumají přítomnost přímo v chladivu, ale probublává ti to skrz tu detekční kapalinu. Tak jen jestli probublává vzduch (nevim, kde by se vzal, ale celý systém se při zahřívání tlakuje, expanduje, taky může být rozdíl mezi systémy které mají expanzku tlakovou nebo ne... nevím. Ale zásadní rozdíl bude asi ta detekce přímo ve vodě vs ve "vzduchu" v chladícím okruhu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ve finále ten test potvrdí jenom to, co už stejně všichni víme...takže peníze vyhozené z okna.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak jsem obvolal/obepsal několik servisů a cenové rozpětí je celkem zarážející 10 – 50k. Je fakt, že za těch 10k to je asi úplný nezbytný základ zatímco těch 50k je prakticky generálka motoru (podle toho co odpověděli). Nevím, jestli jsem se špatně v mailu vyjádřil nebo co, ale já bych jen to těsnění.
Zároveň z vrakoviště lze sehnat motor s nějakou základní zárukou (že to člověk po montáži projede a údajně pak může vrátit) za bratru 15k. Takže dávat za servis motoru víc jak 20k mi přijde úplně mimo. Resp. si myslím, že to není ekonomické, na druhou stranu ne všechno je vždy jen o penězích.
Zároveň z vrakoviště lze sehnat motor s nějakou základní zárukou (že to člověk po montáži projede a údajně pak může vrátit) za bratru 15k. Takže dávat za servis motoru víc jak 20k mi přijde úplně mimo. Resp. si myslím, že to není ekonomické, na druhou stranu ne všechno je vždy jen o penězích.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak on ti ten motor z vrakáče taky může fungovat třeba jen rok, dva, než se ti tam objeví fouklé těsnění znovu, nebo bude brát nadměrně olej.
Když si uděláš těsnění na svém, o kterém víš, že nebere olej, tak víš, že na dalších xx tis km máš klid.
Když si uděláš těsnění na svém, o kterém víš, že nebere olej, tak víš, že na dalších xx tis km máš klid.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
To je dobrý, já měl cenový rozpětí horší S motorem souhlas s drackem, ty těsnění i na 2.5 nejsou až tak výjimečná věc, takže u bazarovýho motoru za 15 je poměrně dost velká šance, že se to rychle stane znovu... Motor má podle mě cenu, když je to zaklepaný, vydřený válce a podobně - tam kde to buď opravit nejde nebo je to vážně už hodně drahý. Ohledně toho rozsahu servisu ještě - ono typicky záleží, co se při rozebrání na tom motoru ještě najde. U H6 oblíbený napínáky řetězu a vodící lišty (to by teda u 2.5 nemělo hrozit ), gufera, atd... Zase když ten motor je už rozhozený (což je největší část ceny), tak je celkem nesmysl ušetřit pár tisícovek na spotřebáku, aby z toho pak po 15000km začal chcát někde olej a podobně...
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak on ten motor za 15 si do toho auta taky nezaleze sám, teď asi poplach nějakým obyč olejem a pak dát novou náplň, plus to co psali kluci výš, může držet nevím jak dlouho, ale může fouknout za půl roku taky. Takže z toho máš opravu za 25 a máš motor v nedefinovaný kondici.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak ten motor by měl mít nalítáno kolem 200kkm a odzkoušený, že jede v pořádku. A taky mi jeden motor navíc zůstane, což teda nevím, jestli je (ne)výhoda, musel bych něco vyhodit ze sklepa. Můj motor by měl být po opravě asi v lepší kondici, ale taky netuším co se s ním prvních skoro 200kkm dělo a myslím, že vždy je nějaká (i když snad celkem malá) šance na fatální závadu prakticky kdykoli.
Bavil jsem se se známým a ten říkal, že podobné motory se dají koupit za 6-7k, proto jsem to začal zjišťovat jako možnou alternativu. Spíš ale zainvestuju do té opravy… Jestli mně to ale rozeberou a řeknou „To víte pane, to není jen tak…“ s cenovkou třeba 30k, tak si snad raději koupím z toho vrakáče, ačkoli tam je víc potencionálních problémů.
Bavil jsem se se známým a ten říkal, že podobné motory se dají koupit za 6-7k, proto jsem to začal zjišťovat jako možnou alternativu. Spíš ale zainvestuju do té opravy… Jestli mně to ale rozeberou a řeknou „To víte pane, to není jen tak…“ s cenovkou třeba 30k, tak si snad raději koupím z toho vrakáče, ačkoli tam je víc potencionálních problémů.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002