Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od františek1 »

Díky všem za přečtení mých příspěvků a navedení na možná řešení a vysvětlení chladicího procesu. Vše delegováno. Víčko se pořídí, termostat se pořídí, klimachladič se zkontroluje, molitany se okouknou event koupí a nainstalují - to bude nejspíše moje práce, protože ty stávající tam vůbec nejsou, takže se zakoupí buď nové, nebo nějaká alternativa, kterou tam nacpu tak, aby to co nejlépe odpovídalo původnímu stavu, hlavně funkčnímu. Pokud by jste měli tip, jaký materiál použít, budu rád když mi poradíte. Začnu taky řešit jak to kolem chladiče vůbec vypadá, s těmi origo molitany, abych se pak se tomu co nejvíce přiblížil. Zdali je tam jenom nacpat, nebo pěkně na míru ořezat a nalepit, což mě teď tak napadá, že asi bude ta správná cesta. Po vyzvednutí vozu a zátěžové zkoušce budu informovat
Forester STurbo 01
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od zhor »

Kdybys chtěl originály, tak horní těsnění je 45167AE000 (470Kč a ten je spíš na SG/Imprezu) a boční 73237SA030 (158Kč za kus, jsou potřeba dva, ty boční jsou jenom pro SG, ale dají se použít i na jiné chladiče, Impreza má malinko kratší chladič, takže ho stačí ustříhnout. Vzdálenost mezi chladiči je stejná).

Na SF by měl být horní 73772FA000 (od oka bych řekl, že je tam delší chladič) a 73772FC120 na vršek klima chladič. A ze spodu by měl bát plechový(spíš hliníkový) kryt 73772FC120.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Já měl na BH chování podobné a byl to jednak termostat a pak taky chladič částečně zacpaný blátem - nebylo to vidět, až po demontáži, předchozí majitel byl asi v terénu a pak očistil vše dosažitelné bez rozebrání z venku a uvnitř to zůstalo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od františek1 »

Děkuji za čísla těch molitanových těsnění, díky jim se můžu zorientovat. Jinak chladič mám rok nový, takže tam problém nebude, ovšem chladič klimy je nějaký divný, od oleje nebo co, takže se to vyšetřuje, kde se tam ta neplecha vzala, nicméně se objednal nový. Pán garážmistr se jej snažil vypláchnout a zachránit jej, ale naznal že toho není schopen, takže bude nový. S tím termostatem nevím no, byl přesvědčivý v tom, že tyhle termostaty má ozkoušené a neměl s nimi problém, no tak uvidíme, zatím tam nechám ten jeho, zdali se problém nezlepší s klimachladičem, pokud ne tak termostat, molitany a tak dále. Je mi sympatičtější jít cestou krok po kroku, aby se přesně určila příčina, než najednou provést tři operace, s tím že je to OK, ale neví se, která z těch operací vedla ke kýženému výsledku. Tento postup dle mých zkušeností sice vede k vyšší ceně, větší časové náročnosti a většímu úbytku nervů, ale pak jsem šťastný) avotomtoje
Forester STurbo 01
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20652
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od námořník »

Každej dává ověřený termostat, ale nikdo neví jak otvírají, protože moc Foresteru nemá budik. My ho máme a tak si jsem skoro jistej že u Forestera funguje jenom originál. Uz jenom pohledem je vidět, že originál ma dvakrát tak velkej bimetal a pružinu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Motor“