Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Už nevím jak to tam přesně bylo. Ale určitě minimálně zvrchu utěsněné, protože mezi chladiče nebylo bez demontáže odnikud vidět. Snad. To auto už nemám.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- vyvar
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: pát čer 25, 2021 9:02 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Fejfar
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ahoj, mám Forester 2.0 SG 116kW, 2006, hledám chladič, podle toho, co jsem našel tady v příspěvcích tak NRF 53597, platí? Nebo NISSENS 67728?Doro píše: ↑pon led 30, 2017 8:17 pm Objednáno zde: https://pmautodily.cz/front/product/def ... order_item
"Chladič, chlazení motoru NRF 53597" sedl přesně včetně všehopůvodního příslušenství a po testovací akci projížděním a hrabáním sněhukup pod chalupou zatím dobré a nic neteče .
Pro zajímavost, jak fungují ty varianty "bez plnícího hrdla" (např. nissens-67712)?
Díky! J.
Forester 2.0 SG 116kW, 2006, LPG
ex Š.Felicia combi 1.6, LPG
ex Š.Felicia combi 1.6, LPG
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ono to neni plnící hrdlo, ale tlakové víčko. Varianty bez se pak dávají do aut, které mají tlakovou expanzní nádobu (u Subaru to většinou mají motory s turbem); plní se to pak předpokládám přes ní.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Chtěl bych se vás zeptat na názor. Už několikrát se mi stalo, že jedu s mírně naloženým vozíkem (do 1t) a jedu pohodový piánko 50-60km/h a leze mi teplota nahoru. Loni jsem to řešil tak, že jsem pustil topení, teplota spadla, vypnul jsem topení teplota rostla, zapnul jsem topení, teplota klesla....a tak. Minulý týden jsem táhnul na podválu auto (tak 800kg) takže něco přez 1200kg to klidně mělo, a zas ta teplota nahoru, tak jsem si řekl, že to vydržím, ale dva dílky před červeným jsem vyměkl a zase začal topit do kabiny. A to mi přijde jako nuda. Mám tam nový chladič, ventilátor maká, mám tam o něco studenější termostat. Teď v týdnu mi dělají rozvody a eště něco kolem, a můj mechanik úplně neví co by tam ještě vymyslel. Loni se mi to stalo i cestou po dálnici k moři, bez vozíku). Jedeme si tacho 12Okm/h, dopohody na spotřebu, sice venku vedro, ale ne padesátky, mírné stoupání a teplota nahoru, tak zase topení a tak. No mám z toho vítr. Jo a mám automat.
Forester STurbo 01
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Voda z chladice nemizi?
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Pak mě napadá ještě blbý termostat... nevím jestli jsi ho kvůli tomu zkoušel nebo nezkoušel měnit, ale už tu pár z nás mělo vadný i nový termostat vybalený z krabičky, takže by to nebylo až tak neobvyklé
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Nějaké úpravy na autě máš? Třeba sundaný spodní dekl motoru atd? Nebo nějaké jiné zastínění radiátoru (přídavný světla) nebo třeba chladič klímy, který nebyl dlouho měněný? Chladič je zatěsněný těma molitanama kolem?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Pokud nemáš originální termostat, tak by to mohl být termostat. Neorigo nestíhá a hlavně má docela velkyt rozpětí. U nás měly všechny kolem 20 stupňů při normálním provozu. Origo má tak 5. Bohužel stojí asi 1500 . Ale nervy mám jenom jedny a už tam je .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
No tak ten termostat je možnost, jsem za koupit originál a vyměnit, budu delegovat na mechanika. Jinak úpravy na voze nemám, v motoru je navíc jen instalace LPG od Vaňka, nicméně chladič klimy nemám za dobu mého vlastnictví (4 nebo 5 let) měněný, nemám důvod si myslet že není původní - mohl by jsi zhoři prosím napsat svou zkušenost nebo představu, jaký by mohl ne zcela průchozí chl. klimy mít vliv na můj problém? Nemám představu víš, a pokud by to bylo relevantní, tak jej vyměním. A ad 2, že by kolem chladiče byly molitany si taky zrovna nepamatuji, takže spíše nejsou - mělo by to opět negativní dopad na chlazení v zátěži?
Díky všem za reakce.
Jo a sundaný spodní dekl nemám. Jsu na to takňák přepičelej, aby to bylo jak z fabriky, teď jsem kupoval konečně koberečky do auta, místo gumových, a div jsem nezjišťoval, jaký tam byly při prodeji v autosalónu, no prostě tak)
Díky všem za reakce.
Jo a sundaný spodní dekl nemám. Jsu na to takňák přepičelej, aby to bylo jak z fabriky, teď jsem kupoval konečně koberečky do auta, místo gumových, a div jsem nezjišťoval, jaký tam byly při prodeji v autosalónu, no prostě tak)
Forester STurbo 01
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Chladič klimy je umístěný před chladičem vody do motoru, takže pokud je ten neprůchodný (zacpaný bordelem, atd), tak nejde vzduch ani přes ten chladič do motoru. Nicméně třeba alespoň u mě ten chladič klimatizace je výrazně řidší, než ten motorový. Nedávno jsem měl ten motorový (jinak asi nejspíše původní) vymytý, protože byl zacpaný bordelem, ale ten od klimačky byl normálně průchozí...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ahoj, chladič by mohl být i zanesený, sundavá se a čistí, tu třeba Walter Embert dělává docela běžně. Samozřejmě to nemusí být tvůj případ, termostat dokáže pozlobit taky atd atd molitan na utěsnění mám taky. Nevím jestli jsi psal něco o chladicce, jestli není náhodou moc koncentrovaná, to.muze být věcí hm...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Pro zichr si vyměn víčko na chladiči, poky už nemáš nové. Stojí to nula prd, máš to hned a další možnost vyřešená.....ono to umí fakt divy, to by jeden nevěřil.
No a proto mám doma dva funkčni motory EJ20
No a proto mám doma dva funkčni motory EJ20
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Chladič jako takový klade vzduchu odpor, při tomto odporu vzniká vysoký tlak vzduchu před chladičem, a přes chladič ten vzduch proudí zejména na základě změny tlaku (vysoký tlak před chladičem, a nízký za chladičem). Ten vzduch uteče vždycky do oblasti nižšího tlaku cestou nejmenšího odporu. Proto jsou zboku takové "molitany", které zabraňují proudění vzduchu jinudy než chladičem.
Ten přední klima chladič slouží jako takový štít, abys v případě nárazu nepřišel o chlazení motoru (bez klimy se dá jet). Časem se ty chladící voštiny ohnou (po nárazu kamínků, hmyzu, ...) a nepropouští vzduch k druhému chladiči vody. Za normálního provozu to nemusí být problém, ale za zvýšeného výkonu už nemusí množství vzduchu stačit. Subaru má ty oblasti chladiče poměrně hodně otevřené (čím staší auta, tím horší), takže spousta vzduchu jde mimo chladiče.
Dekl pod motorem pomáhá udržovat nízký tlak vzduchu v motorovém prostoru, takže pomáhá efektivnějšímu chlazení.
Ten přední klima chladič slouží jako takový štít, abys v případě nárazu nepřišel o chlazení motoru (bez klimy se dá jet). Časem se ty chladící voštiny ohnou (po nárazu kamínků, hmyzu, ...) a nepropouští vzduch k druhému chladiči vody. Za normálního provozu to nemusí být problém, ale za zvýšeného výkonu už nemusí množství vzduchu stačit. Subaru má ty oblasti chladiče poměrně hodně otevřené (čím staší auta, tím horší), takže spousta vzduchu jde mimo chladiče.
Dekl pod motorem pomáhá udržovat nízký tlak vzduchu v motorovém prostoru, takže pomáhá efektivnějšímu chlazení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jasně, co víčko? Velice dobrá připomínka od Dora! Za pár korun díl, nevím, možná jsi už preventivně taky měnil.
Jo ten molitan tam není jen tak, taky jsem si říkal, že skrz správné proudění luftu.
Jo ten molitan tam není jen tak, taky jsem si říkal, že skrz správné proudění luftu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98