Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Už nevím jak to tam přesně bylo. Ale určitě minimálně zvrchu utěsněné, protože mezi chladiče nebylo bez demontáže odnikud vidět. Snad. To auto už nemám.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
vyvar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 25, 2021 9:02 pm
Jméno a příjmení: Jiří Fejfar
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od vyvar »

Doro píše: pon led 30, 2017 8:17 pm Objednáno zde: https://pmautodily.cz/front/product/def ... order_item
"Chladič, chlazení motoru NRF 53597" sedl přesně včetně všehopůvodního příslušenství a po testovací akci projížděním a hrabáním sněhukup pod chalupou zatím dobré a nic neteče =).
>B-)
Ahoj, mám Forester 2.0 SG 116kW, 2006, hledám chladič, podle toho, co jsem našel tady v příspěvcích tak NRF 53597, platí? Nebo NISSENS 67728?

Pro zajímavost, jak fungují ty varianty "bez plnícího hrdla" (např. nissens-67712)?

Díky! J.
Forester 2.0 SG 116kW, 2006, LPG
ex Š.Felicia combi 1.6, LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Ono to neni plnící hrdlo, ale tlakové víčko. Varianty bez se pak dávají do aut, které mají tlakovou expanzní nádobu (u Subaru to většinou mají motory s turbem); plní se to pak předpokládám přes ní.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od františek1 »

Chtěl bych se vás zeptat na názor. Už několikrát se mi stalo, že jedu s mírně naloženým vozíkem (do 1t) a jedu pohodový piánko 50-60km/h a leze mi teplota nahoru. Loni jsem to řešil tak, že jsem pustil topení, teplota spadla, vypnul jsem topení teplota rostla, zapnul jsem topení, teplota klesla....a tak. Minulý týden jsem táhnul na podválu auto (tak 800kg) takže něco přez 1200kg to klidně mělo, a zas ta teplota nahoru, tak jsem si řekl, že to vydržím, ale dva dílky před červeným jsem vyměkl a zase začal topit do kabiny. A to mi přijde jako nuda. Mám tam nový chladič, ventilátor maká, mám tam o něco studenější termostat. Teď v týdnu mi dělají rozvody a eště něco kolem, a můj mechanik úplně neví co by tam ještě vymyslel. Loni se mi to stalo i cestou po dálnici k moři, bez vozíku). Jedeme si tacho 12Okm/h, dopohody na spotřebu, sice venku vedro, ale ne padesátky, mírné stoupání a teplota nahoru, tak zase topení a tak. No mám z toho vítr. Jo a mám automat.
Forester STurbo 01
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Voda z chladice nemizi?

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od františek1 »

Ne-e.
Forester STurbo 01
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Pak mě napadá ještě blbý termostat... nevím jestli jsi ho kvůli tomu zkoušel nebo nezkoušel měnit, ale už tu pár z nás mělo vadný i nový termostat vybalený z krabičky, takže by to nebylo až tak neobvyklé :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od zhor »

Nějaké úpravy na autě máš? Třeba sundaný spodní dekl motoru atd? Nebo nějaké jiné zastínění radiátoru (přídavný světla) nebo třeba chladič klímy, který nebyl dlouho měněný? Chladič je zatěsněný těma molitanama kolem?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od námořník »

Pokud nemáš originální termostat, tak by to mohl být termostat. Neorigo nestíhá a hlavně má docela velkyt rozpětí. U nás měly všechny kolem 20 stupňů při normálním provozu. Origo má tak 5. Bohužel stojí asi 1500 😂😂😂. Ale nervy mám jenom jedny a už tam je 😂😂😂.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od františek1 »

No tak ten termostat je možnost, jsem za koupit originál a vyměnit, budu delegovat na mechanika. Jinak úpravy na voze nemám, v motoru je navíc jen instalace LPG od Vaňka, nicméně chladič klimy nemám za dobu mého vlastnictví (4 nebo 5 let) měněný, nemám důvod si myslet že není původní - mohl by jsi zhoři prosím napsat svou zkušenost nebo představu, jaký by mohl ne zcela průchozí chl. klimy mít vliv na můj problém? Nemám představu víš, a pokud by to bylo relevantní, tak jej vyměním. A ad 2, že by kolem chladiče byly molitany si taky zrovna nepamatuji, takže spíše nejsou - mělo by to opět negativní dopad na chlazení v zátěži?

Díky všem za reakce.

Jo a sundaný spodní dekl nemám. Jsu na to takňák přepičelej, aby to bylo jak z fabriky, teď jsem kupoval konečně koberečky do auta, místo gumových, a div jsem nezjišťoval, jaký tam byly při prodeji v autosalónu, no prostě tak)
Forester STurbo 01
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Chladič klimy je umístěný před chladičem vody do motoru, takže pokud je ten neprůchodný (zacpaný bordelem, atd), tak nejde vzduch ani přes ten chladič do motoru. Nicméně třeba alespoň u mě ten chladič klimatizace je výrazně řidší, než ten motorový. Nedávno jsem měl ten motorový (jinak asi nejspíše původní) vymytý, protože byl zacpaný bordelem, ale ten od klimačky byl normálně průchozí...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24335
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Ahoj, chladič by mohl být i zanesený, sundavá se a čistí, tu třeba Walter Embert dělává docela běžně. Samozřejmě to nemusí být tvůj případ, termostat dokáže pozlobit taky atd atd molitan na utěsnění mám taky. Nevím jestli jsi psal něco o chladicce, jestli není náhodou moc koncentrovaná, to.muze být věcí hm...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

Pro zichr si vyměn víčko na chladiči, poky už nemáš nové. Stojí to nula prd, máš to hned a další možnost vyřešená.....ono to umí fakt divy, to by jeden nevěřil. ;-D :-D :-DDD :-DDD
No a proto mám doma dva funkčni motory EJ20 :-D
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od zhor »

Chladič jako takový klade vzduchu odpor, při tomto odporu vzniká vysoký tlak vzduchu před chladičem, a přes chladič ten vzduch proudí zejména na základě změny tlaku (vysoký tlak před chladičem, a nízký za chladičem). Ten vzduch uteče vždycky do oblasti nižšího tlaku cestou nejmenšího odporu. Proto jsou zboku takové "molitany", které zabraňují proudění vzduchu jinudy než chladičem.

Ten přední klima chladič slouží jako takový štít, abys v případě nárazu nepřišel o chlazení motoru (bez klimy se dá jet). Časem se ty chladící voštiny ohnou (po nárazu kamínků, hmyzu, ...) a nepropouští vzduch k druhému chladiči vody. Za normálního provozu to nemusí být problém, ale za zvýšeného výkonu už nemusí množství vzduchu stačit. Subaru má ty oblasti chladiče poměrně hodně otevřené (čím staší auta, tím horší), takže spousta vzduchu jde mimo chladiče.

Dekl pod motorem pomáhá udržovat nízký tlak vzduchu v motorovém prostoru, takže pomáhá efektivnějšímu chlazení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24335
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Jasně, co víčko? Velice dobrá připomínka od Dora! Za pár korun díl, nevím, možná jsi už preventivně taky měnil.
Jo ten molitan tam není jen tak, taky jsem si říkal, že skrz správné proudění luftu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“