Eternalwandererův Forestík
Napsal: sob srp 13, 2016 10:32 am
Zdravím všechny,
Tak jak začít. Najlíp asi od začátku. Přibližně v polovině minulého roku jsem se rozhodl, že si konečně pořídím moje první vlastní auto. Dotěď jsem jezdil jenom služebními nebo půjčenými, takže jsem si chtěl dát na výběru záležet.
Dal jsem si dohromady požadavky:
- atmosferický motor
- manuální převodovka
- automatická klimatizace
- kufr úřes 400 l (musí se vejít paraglide a věci na týden)
- mělo by jít alespoň nouzově přespat
- pokud možno tak s pohonem všech kol (není nic "lepšího" než přijít po dni létání zpátky k autu a zjistit, že stojí na louce v jediné blátivé louži v celých Beskydech ::-DDD: )
Z prvotního předvýběru mě vypadli kandidáti Mazda CX-5 a Subaru XV.
Prohlédl jsem si obě auta. U Mazdy se mě líbil interiér (opravdu pěkný design) posaz za volantem taky dobrý, a vypadalo to, že i rozměrově je vše v pořádku. Tak jsem si domluvil testovací jízdu, až bude k dispozici 2 litr s manuálem.
Pak jsem se šel podívat na XV. Pozice za volantem super. Design Subaru (ale to mě nevadí- v jednoduchosti je síla). Na to, jak je auto zvenčí velké mě připadalo, že se toho dovniř moc nevejde. A potvrdilo se to, paraglide byl dost natěsno a moc by se k němu už nevešlo. Tím se XV vyřadilo ze hry.
Už jsem byl pomalu na odchodu, když mě prodejce přivedl na myšlenku podívat se na Forestera. Původně jsem ho nezvažoval, protože už byl nad můj finanční limit. Auto mě hned zaujalo. Padáky by se vešli i dva, spaní taky v pohodě. POzici za volantem jsem si našel taky rychle. Jelikož nebyl k dispozici v atmosféře a manuálu, tak jsem musel na testovací jízdu pár týdnů počkat.
První přišla na řadu Mazda CX-5. Dojmy z testovací jízdy byly vceku pozitivní. Motor jel celkem bez problémů (měl jsem obavy, aby 2l na 4x4 SUV stačil), zvuk motoru pěkně bručivý, převodovka přesná. Jenom se mě trochu nezdál podvozek, přišel mě trochu tvrdý. Ale jinak celkově pozitivní dojmy. Týden nebo dva nato přišla na řadu testovací jízda s Foresterem.
První dojem přišel ihned při startování. Napřed se celé auto zatřáslo ze strany na stranu a pak nic. Motor běžel krásně potichu a bez vibrací, až jsem přemýšlel jesti ho Start stop-nevypnul. Tak to by šlo. Rozjíždím se a poprvné si všímám další zajímavé věci. Já sedím v akvárku!, takový výhled z auta jsem ještě nezažil. Všechno ještě umocňuje pohled do zpětného zrcátka jak z náklaďáku. Z kouším pomalu zátah motoru a zdá se mě pocitově lepší než u Mazdy (i když by to mělo být naopak- možná je to převodama nevím). Blížím se k první zatáčce. Odezva řízení je určitě lepší než u konkurence a podvozek je taky naladěný příjemněj- přesto se ale nijak dramaticky nenaklání. Po zatáčce přichází kratší rovinka a první poslech koncertu Subaru boxer pod plným plynem. Je rozhodnuto= bude to Forester.
Pak už následovalo zadání Foretera do výroby, protože jsem chtěl modrého a ten nikde v dosahu nebyl. T9m začalo cca 6-ti měsíční čekání.
V polovině dubna se mě splnil sen, jel jsem si vyzvednout Forestíka.
Je to Forster MY16 Active 2,0l man.
Oproti standartní výbavě mám tyto vylepšení:
- tempomat
- parkovací senzory
- tažné zařízení
- ochranné lišty
- zástěrky
- Kožený volant+ hlavice řp
Zajížděl jsem poctivě a nemohl se dočkat, až budu moct užívat celý rozsah otáčkoměru. Občas jsem se dotkl 4000 ot a bylo cítit jak se to Forestíkovi začíná líbit :drive: . Po záběhu jsem nechal vyměnit olej a přezbrojil na MO. Pak už jsem to nevydržel a nechávám ho běhat v celém rozsahu stupnice otáčkoměru. Docela mě baví pozorovat udivené výrazy předjížděných řidičů, když se kolem nich přežene bručící-vrnící modrá krabice :3gears: a BRZ to není ::-DDD: ::-DDD: .
Teď už spolu máme na hrbu přes 4000 km. Troufnu si tvrdit že jsme si na sebe už zvykli. V zatáčkách nám stačí málo co, i pacienti mají občas co dělat :drive: :3gears: :drive: :3gears: :657: .
A těd ještě přidám pár fotek Forestíka:
A na závěr ještě doplním pár praktických info pro sekci podvalníků:
Průměrná spotřeba za cca 4000 km, které máme spolu najeté se vešla těsně pod 7,5l. A včera mě Forestík příjemně překvapil při poklidnější projížďce. Na trase 169 km měl spotřebu 6,4 l/100km.
Tímto se k Vám hlásí další pacient s diagnózou Subaru
EternalWonderer
Tak jak začít. Najlíp asi od začátku. Přibližně v polovině minulého roku jsem se rozhodl, že si konečně pořídím moje první vlastní auto. Dotěď jsem jezdil jenom služebními nebo půjčenými, takže jsem si chtěl dát na výběru záležet.
Dal jsem si dohromady požadavky:
- atmosferický motor
- manuální převodovka
- automatická klimatizace
- kufr úřes 400 l (musí se vejít paraglide a věci na týden)
- mělo by jít alespoň nouzově přespat
- pokud možno tak s pohonem všech kol (není nic "lepšího" než přijít po dni létání zpátky k autu a zjistit, že stojí na louce v jediné blátivé louži v celých Beskydech ::-DDD: )
Z prvotního předvýběru mě vypadli kandidáti Mazda CX-5 a Subaru XV.
Prohlédl jsem si obě auta. U Mazdy se mě líbil interiér (opravdu pěkný design) posaz za volantem taky dobrý, a vypadalo to, že i rozměrově je vše v pořádku. Tak jsem si domluvil testovací jízdu, až bude k dispozici 2 litr s manuálem.
Pak jsem se šel podívat na XV. Pozice za volantem super. Design Subaru (ale to mě nevadí- v jednoduchosti je síla). Na to, jak je auto zvenčí velké mě připadalo, že se toho dovniř moc nevejde. A potvrdilo se to, paraglide byl dost natěsno a moc by se k němu už nevešlo. Tím se XV vyřadilo ze hry.
Už jsem byl pomalu na odchodu, když mě prodejce přivedl na myšlenku podívat se na Forestera. Původně jsem ho nezvažoval, protože už byl nad můj finanční limit. Auto mě hned zaujalo. Padáky by se vešli i dva, spaní taky v pohodě. POzici za volantem jsem si našel taky rychle. Jelikož nebyl k dispozici v atmosféře a manuálu, tak jsem musel na testovací jízdu pár týdnů počkat.
První přišla na řadu Mazda CX-5. Dojmy z testovací jízdy byly vceku pozitivní. Motor jel celkem bez problémů (měl jsem obavy, aby 2l na 4x4 SUV stačil), zvuk motoru pěkně bručivý, převodovka přesná. Jenom se mě trochu nezdál podvozek, přišel mě trochu tvrdý. Ale jinak celkově pozitivní dojmy. Týden nebo dva nato přišla na řadu testovací jízda s Foresterem.
První dojem přišel ihned při startování. Napřed se celé auto zatřáslo ze strany na stranu a pak nic. Motor běžel krásně potichu a bez vibrací, až jsem přemýšlel jesti ho Start stop-nevypnul. Tak to by šlo. Rozjíždím se a poprvné si všímám další zajímavé věci. Já sedím v akvárku!, takový výhled z auta jsem ještě nezažil. Všechno ještě umocňuje pohled do zpětného zrcátka jak z náklaďáku. Z kouším pomalu zátah motoru a zdá se mě pocitově lepší než u Mazdy (i když by to mělo být naopak- možná je to převodama nevím). Blížím se k první zatáčce. Odezva řízení je určitě lepší než u konkurence a podvozek je taky naladěný příjemněj- přesto se ale nijak dramaticky nenaklání. Po zatáčce přichází kratší rovinka a první poslech koncertu Subaru boxer pod plným plynem. Je rozhodnuto= bude to Forester.
Pak už následovalo zadání Foretera do výroby, protože jsem chtěl modrého a ten nikde v dosahu nebyl. T9m začalo cca 6-ti měsíční čekání.
V polovině dubna se mě splnil sen, jel jsem si vyzvednout Forestíka.
Je to Forster MY16 Active 2,0l man.
Oproti standartní výbavě mám tyto vylepšení:
- tempomat
- parkovací senzory
- tažné zařízení
- ochranné lišty
- zástěrky
- Kožený volant+ hlavice řp
Zajížděl jsem poctivě a nemohl se dočkat, až budu moct užívat celý rozsah otáčkoměru. Občas jsem se dotkl 4000 ot a bylo cítit jak se to Forestíkovi začíná líbit :drive: . Po záběhu jsem nechal vyměnit olej a přezbrojil na MO. Pak už jsem to nevydržel a nechávám ho běhat v celém rozsahu stupnice otáčkoměru. Docela mě baví pozorovat udivené výrazy předjížděných řidičů, když se kolem nich přežene bručící-vrnící modrá krabice :3gears: a BRZ to není ::-DDD: ::-DDD: .
Teď už spolu máme na hrbu přes 4000 km. Troufnu si tvrdit že jsme si na sebe už zvykli. V zatáčkách nám stačí málo co, i pacienti mají občas co dělat :drive: :3gears: :drive: :3gears: :657: .
A těd ještě přidám pár fotek Forestíka:
A na závěr ještě doplním pár praktických info pro sekci podvalníků:
Průměrná spotřeba za cca 4000 km, které máme spolu najeté se vešla těsně pod 7,5l. A včera mě Forestík příjemně překvapil při poklidnější projížďce. Na trase 169 km měl spotřebu 6,4 l/100km.
Tímto se k Vám hlásí další pacient s diagnózou Subaru
EternalWonderer