Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)
Napsal: sob črc 16, 2016 12:35 pm
Nedavno tu predstavili Levorga s 2.0 DIT, tak mi to nedalo a pujcil jsem si ho na kus soboty. Po vic nez stovce tisic km v Impreze, Outbacku, GT86 mam docela presnou predstavu co Subaru umi vyrobit a co tak od nich cekat, byl jsem na to auto dost nateseny. Po prekonani pocatecniho soku z ceny, jsem se oprostil od predsudku a radostne prevzal klice.
Papirovych 197 kW a pochvalne ohlasy ve me vzbuzovaly nadeji, ze by Levorg 2.0 mohl kombinovat super vlastnosti Outbacka s 86tkou. Cekal jsem sportovni kombi, co bude mit decentni vykon na pohodlny presun. Tim si ho dovolim porovnat s 3.6tkou, ktera ma podobny vykon (191 kW vs 197 kW) a jako nova stoji stejne.
Po usednuti je Levorg pres vsechny proklamace jednoznacne Impreza. Pocitove v interiertu je mista jako v moji nekdejsi Impreze z 2011, vcetne oblibeneho "sednuti si za sebe". Pozitivni je, ze za sebe si dokazu sednout, tzn. je tam prokazatelne vic mista nez v BRZ :811: Ze by to bylo extra pohodlne vzadu na dlouhe cesty se rict neda, tzn. je to Impreza s batohem.
Interier
Neskutecny posun vpred udelal interier. Levorg pusobi o desetilety novejsi nez muj Outback. Krasne prehledne displeje, vyborna ergonomie (ok, az na demetne udelany vypinac vyhrivani sedacek), dokonaly volant... dvere se oteviraji skoro do praveho uhlu a rozhodne Subaru snad poprve v zivote pouzilo u nizsi rady nez je Outback izolace. Je to prvni Impreza co je hlukem na tom podobne jako Outback, to je ohromny krok kupredu. Prostredni vybava verze GT-S ma "kozena sportovni sedadla", ridicovo elektricky nastavitelne. Zde je prvni minus... sedadla jsou konstruovana pro nekoho mensi postavy. Pokud mate 180 cm budou dokonala... mate-li pres 190 cm jako ja, zasadni minus je chybejici podpora pro nohy, pomerne vysoky posaz.. a jako bonus EyeSight co prekazi ve vyhledu, pac sedacku uz si niz nedate.
Podvozek
Nevim jestli je to Bilstein prvky co ma verze GT-S, ale takhle dobry podvozek jsem u Subaru nezazil. Rozumne zehli nerovnosti, neskutecne sedi a poskytuje dokonaly kompromis mezi pohodlnosti a sportovnosti. Je to nazorna ukazka, ze adaptivni tlumice vubec nejsou potreba, pokud je podvozek dobre udelany. A za tohle ma Levorg plny pocet bodu. Pocitove je stejne pohodlny jako Outback 3.6 MY11, jen s tim rozdilem, ze se nenaklapi a opravdu funguje i na rozbite ceste.
Technicke kravoviny
Outback je z analogoveho veku. Z tohodle srovnani je zcela deklasovany. Levorg umi postranni kamerou ukazat bok auta (at si neodrete disky), hlidat prijizdejici auta pri vycouvavani z kolmeho mista, a treti generace EyeSight opravdu funguje. Prvni dve generace me neskutecne rozcilovaly a v aute jsem je nechtel. Tahle treti generace udajne pouziva barevne (misto cernobilych) kamery a funguje. Nemel jsem ani jednou potrebu ho vypnout, coz u predchozich bylo prvni co jsem delal. Nedela falesne poplachy, funguje i v horsim svetle, hlasi co ma... dokonalost.
Rizeni
U Outbacka me stve mrtve rizeni. Velky volant a dost pomaly prevod znamena, ze s Outbackem na kazdem kruhaku s volantem tocim jak nekde v nakladaku... a ma minimalni nerkuli nulovou zpetnou vazbu. Byl by to duvod ho poslat pryc, opravdu me to neskutecne stve. Mno... Levorg ma strmejsi prevod rizeni, je akorat naposilovany. Ale opet zpetna vazba zmizela. Auto pres volant vubec nerika co se deje venku. Je to pravy opak BRZ/86, ktere ma na dnesni dobu rizeni krasne komunikativni. To co je v Levorgu je jen o trochu min pitome nez co ma Outback. Tzn. za me je to rozhodne FAIL.
Motor, pohonne ustroji
Outback 3.6 je zvukem a ochotou zrychlovat moc prijemny motor. Zavyje a vyrazi kupredu. Je to symfonie moc prijemneho zvuku a nadherne linearniho tahu. Na dlouhych cestach jezdi pod 9 litru, na kratkych po meste za 11. Kazi ho jen letargicka 5ti stupnova prevodovka, co se da snadno zmast a trva ji sekundu nez preradi pokud to chcete pomoci padel. Situace kdyz potrebujete ze stani rychle vystrelit napr. do krizovatky vypada tak, ze prevodovka sekundu premysli a auto pak vyrazi vpred.
To co je v Levorgu, anzto DIT co je i ve Foresteru XT nebo WRX... je skutecne zlo. Bez prehaneni to zni jako diesel, uz ve 3 000 otackach se mu nechce vytacet a mate pocit, ze dalsi 1000 otacek se nedozije. Jsou k dispozici rezimy I, S a S#. Lisi se hlavne otacky v nichz se auto drzi a reakce na plyn. Na S# je auto az neurvale, ale spis nez plynulost je to takove az hrube. Nemuzu rict ze nejede, je rozhodne efektivni. Pocitove se motor trapi, ale Levorg intenzivne zrychluje. Situace na krizovatce, kdy stojite a potrebujete vystrelit vypada tak, ze auto se okamzite zacne hybat, celkem letargicky, pak zabere turbo a Levorg vystreli vpred. Tzn. v zasade je to jak u te 3.6, ta jen ceka na prevodovku a vyrazi, Levorg zas ceka az zabere turbo a do te doby se zvolna rozpohybovava. Spotreba 13.4 me dost prekvapila. U OTB bych na stejne ceste mel min o 2 litry min. Takovy rozdil se snad neda pripsat ani na vrub sotva zajetemu motoru. A to me motor otravil natolik, ze jsem nemel nejmensi ochotu ho vytacet - po case jsem to nechal na CVT at si dela co uzna za vhodne a idealne at motor nevytaci, neb ho nechci slyset. Smutne.
Koupil bych si ho?
S uvazenim, ze za nej chteji $53 000, coz je cena zakladniho STI nebo Outbacka 3.6.... tak nekoupil. Nema prostornost a motor Outbacka, ani sportovni schopnosti STI.
Papirovych 197 kW a pochvalne ohlasy ve me vzbuzovaly nadeji, ze by Levorg 2.0 mohl kombinovat super vlastnosti Outbacka s 86tkou. Cekal jsem sportovni kombi, co bude mit decentni vykon na pohodlny presun. Tim si ho dovolim porovnat s 3.6tkou, ktera ma podobny vykon (191 kW vs 197 kW) a jako nova stoji stejne.
Po usednuti je Levorg pres vsechny proklamace jednoznacne Impreza. Pocitove v interiertu je mista jako v moji nekdejsi Impreze z 2011, vcetne oblibeneho "sednuti si za sebe". Pozitivni je, ze za sebe si dokazu sednout, tzn. je tam prokazatelne vic mista nez v BRZ :811: Ze by to bylo extra pohodlne vzadu na dlouhe cesty se rict neda, tzn. je to Impreza s batohem.
Interier
Neskutecny posun vpred udelal interier. Levorg pusobi o desetilety novejsi nez muj Outback. Krasne prehledne displeje, vyborna ergonomie (ok, az na demetne udelany vypinac vyhrivani sedacek), dokonaly volant... dvere se oteviraji skoro do praveho uhlu a rozhodne Subaru snad poprve v zivote pouzilo u nizsi rady nez je Outback izolace. Je to prvni Impreza co je hlukem na tom podobne jako Outback, to je ohromny krok kupredu. Prostredni vybava verze GT-S ma "kozena sportovni sedadla", ridicovo elektricky nastavitelne. Zde je prvni minus... sedadla jsou konstruovana pro nekoho mensi postavy. Pokud mate 180 cm budou dokonala... mate-li pres 190 cm jako ja, zasadni minus je chybejici podpora pro nohy, pomerne vysoky posaz.. a jako bonus EyeSight co prekazi ve vyhledu, pac sedacku uz si niz nedate.
Podvozek
Nevim jestli je to Bilstein prvky co ma verze GT-S, ale takhle dobry podvozek jsem u Subaru nezazil. Rozumne zehli nerovnosti, neskutecne sedi a poskytuje dokonaly kompromis mezi pohodlnosti a sportovnosti. Je to nazorna ukazka, ze adaptivni tlumice vubec nejsou potreba, pokud je podvozek dobre udelany. A za tohle ma Levorg plny pocet bodu. Pocitove je stejne pohodlny jako Outback 3.6 MY11, jen s tim rozdilem, ze se nenaklapi a opravdu funguje i na rozbite ceste.
Technicke kravoviny
Outback je z analogoveho veku. Z tohodle srovnani je zcela deklasovany. Levorg umi postranni kamerou ukazat bok auta (at si neodrete disky), hlidat prijizdejici auta pri vycouvavani z kolmeho mista, a treti generace EyeSight opravdu funguje. Prvni dve generace me neskutecne rozcilovaly a v aute jsem je nechtel. Tahle treti generace udajne pouziva barevne (misto cernobilych) kamery a funguje. Nemel jsem ani jednou potrebu ho vypnout, coz u predchozich bylo prvni co jsem delal. Nedela falesne poplachy, funguje i v horsim svetle, hlasi co ma... dokonalost.
Rizeni
U Outbacka me stve mrtve rizeni. Velky volant a dost pomaly prevod znamena, ze s Outbackem na kazdem kruhaku s volantem tocim jak nekde v nakladaku... a ma minimalni nerkuli nulovou zpetnou vazbu. Byl by to duvod ho poslat pryc, opravdu me to neskutecne stve. Mno... Levorg ma strmejsi prevod rizeni, je akorat naposilovany. Ale opet zpetna vazba zmizela. Auto pres volant vubec nerika co se deje venku. Je to pravy opak BRZ/86, ktere ma na dnesni dobu rizeni krasne komunikativni. To co je v Levorgu je jen o trochu min pitome nez co ma Outback. Tzn. za me je to rozhodne FAIL.
Motor, pohonne ustroji
Outback 3.6 je zvukem a ochotou zrychlovat moc prijemny motor. Zavyje a vyrazi kupredu. Je to symfonie moc prijemneho zvuku a nadherne linearniho tahu. Na dlouhych cestach jezdi pod 9 litru, na kratkych po meste za 11. Kazi ho jen letargicka 5ti stupnova prevodovka, co se da snadno zmast a trva ji sekundu nez preradi pokud to chcete pomoci padel. Situace kdyz potrebujete ze stani rychle vystrelit napr. do krizovatky vypada tak, ze prevodovka sekundu premysli a auto pak vyrazi vpred.
To co je v Levorgu, anzto DIT co je i ve Foresteru XT nebo WRX... je skutecne zlo. Bez prehaneni to zni jako diesel, uz ve 3 000 otackach se mu nechce vytacet a mate pocit, ze dalsi 1000 otacek se nedozije. Jsou k dispozici rezimy I, S a S#. Lisi se hlavne otacky v nichz se auto drzi a reakce na plyn. Na S# je auto az neurvale, ale spis nez plynulost je to takove az hrube. Nemuzu rict ze nejede, je rozhodne efektivni. Pocitove se motor trapi, ale Levorg intenzivne zrychluje. Situace na krizovatce, kdy stojite a potrebujete vystrelit vypada tak, ze auto se okamzite zacne hybat, celkem letargicky, pak zabere turbo a Levorg vystreli vpred. Tzn. v zasade je to jak u te 3.6, ta jen ceka na prevodovku a vyrazi, Levorg zas ceka az zabere turbo a do te doby se zvolna rozpohybovava. Spotreba 13.4 me dost prekvapila. U OTB bych na stejne ceste mel min o 2 litry min. Takovy rozdil se snad neda pripsat ani na vrub sotva zajetemu motoru. A to me motor otravil natolik, ze jsem nemel nejmensi ochotu ho vytacet - po case jsem to nechal na CVT at si dela co uzna za vhodne a idealne at motor nevytaci, neb ho nechci slyset. Smutne.
Koupil bych si ho?
S uvazenim, ze za nej chteji $53 000, coz je cena zakladniho STI nebo Outbacka 3.6.... tak nekoupil. Nema prostornost a motor Outbacka, ani sportovni schopnosti STI.