Stránka 1 z 4

Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 12:35 pm
od catana
Nedavno tu predstavili Levorga s 2.0 DIT, tak mi to nedalo a pujcil jsem si ho na kus soboty. Po vic nez stovce tisic km v Impreze, Outbacku, GT86 mam docela presnou predstavu co Subaru umi vyrobit a co tak od nich cekat, byl jsem na to auto dost nateseny. Po prekonani pocatecniho soku z ceny, jsem se oprostil od predsudku a radostne prevzal klice.
Papirovych 197 kW a pochvalne ohlasy ve me vzbuzovaly nadeji, ze by Levorg 2.0 mohl kombinovat super vlastnosti Outbacka s 86tkou. Cekal jsem sportovni kombi, co bude mit decentni vykon na pohodlny presun. Tim si ho dovolim porovnat s 3.6tkou, ktera ma podobny vykon (191 kW vs 197 kW) a jako nova stoji stejne.

Po usednuti je Levorg pres vsechny proklamace jednoznacne Impreza. Pocitove v interiertu je mista jako v moji nekdejsi Impreze z 2011, vcetne oblibeneho "sednuti si za sebe". Pozitivni je, ze za sebe si dokazu sednout, tzn. je tam prokazatelne vic mista nez v BRZ :811: Ze by to bylo extra pohodlne vzadu na dlouhe cesty se rict neda, tzn. je to Impreza s batohem.

Interier
Neskutecny posun vpred udelal interier. Levorg pusobi o desetilety novejsi nez muj Outback. Krasne prehledne displeje, vyborna ergonomie (ok, az na demetne udelany vypinac vyhrivani sedacek), dokonaly volant... dvere se oteviraji skoro do praveho uhlu a rozhodne Subaru snad poprve v zivote pouzilo u nizsi rady nez je Outback izolace. Je to prvni Impreza co je hlukem na tom podobne jako Outback, to je ohromny krok kupredu. Prostredni vybava verze GT-S ma "kozena sportovni sedadla", ridicovo elektricky nastavitelne. Zde je prvni minus... sedadla jsou konstruovana pro nekoho mensi postavy. Pokud mate 180 cm budou dokonala... mate-li pres 190 cm jako ja, zasadni minus je chybejici podpora pro nohy, pomerne vysoky posaz.. a jako bonus EyeSight co prekazi ve vyhledu, pac sedacku uz si niz nedate.

Podvozek
Nevim jestli je to Bilstein prvky co ma verze GT-S, ale takhle dobry podvozek jsem u Subaru nezazil. Rozumne zehli nerovnosti, neskutecne sedi a poskytuje dokonaly kompromis mezi pohodlnosti a sportovnosti. Je to nazorna ukazka, ze adaptivni tlumice vubec nejsou potreba, pokud je podvozek dobre udelany. A za tohle ma Levorg plny pocet bodu. Pocitove je stejne pohodlny jako Outback 3.6 MY11, jen s tim rozdilem, ze se nenaklapi a opravdu funguje i na rozbite ceste.

Technicke kravoviny
Outback je z analogoveho veku. Z tohodle srovnani je zcela deklasovany. Levorg umi postranni kamerou ukazat bok auta (at si neodrete disky), hlidat prijizdejici auta pri vycouvavani z kolmeho mista, a treti generace EyeSight opravdu funguje. Prvni dve generace me neskutecne rozcilovaly a v aute jsem je nechtel. Tahle treti generace udajne pouziva barevne (misto cernobilych) kamery a funguje. Nemel jsem ani jednou potrebu ho vypnout, coz u predchozich bylo prvni co jsem delal. Nedela falesne poplachy, funguje i v horsim svetle, hlasi co ma... dokonalost.

Rizeni
U Outbacka me stve mrtve rizeni. Velky volant a dost pomaly prevod znamena, ze s Outbackem na kazdem kruhaku s volantem tocim jak nekde v nakladaku... a ma minimalni nerkuli nulovou zpetnou vazbu. Byl by to duvod ho poslat pryc, opravdu me to neskutecne stve. Mno... Levorg ma strmejsi prevod rizeni, je akorat naposilovany. Ale opet zpetna vazba zmizela. Auto pres volant vubec nerika co se deje venku. Je to pravy opak BRZ/86, ktere ma na dnesni dobu rizeni krasne komunikativni. To co je v Levorgu je jen o trochu min pitome nez co ma Outback. Tzn. za me je to rozhodne FAIL.

Motor, pohonne ustroji
Outback 3.6 je zvukem a ochotou zrychlovat moc prijemny motor. Zavyje a vyrazi kupredu. Je to symfonie moc prijemneho zvuku a nadherne linearniho tahu. Na dlouhych cestach jezdi pod 9 litru, na kratkych po meste za 11. Kazi ho jen letargicka 5ti stupnova prevodovka, co se da snadno zmast a trva ji sekundu nez preradi pokud to chcete pomoci padel. Situace kdyz potrebujete ze stani rychle vystrelit napr. do krizovatky vypada tak, ze prevodovka sekundu premysli a auto pak vyrazi vpred.

To co je v Levorgu, anzto DIT co je i ve Foresteru XT nebo WRX... je skutecne zlo. Bez prehaneni to zni jako diesel, uz ve 3 000 otackach se mu nechce vytacet a mate pocit, ze dalsi 1000 otacek se nedozije. Jsou k dispozici rezimy I, S a S#. Lisi se hlavne otacky v nichz se auto drzi a reakce na plyn. Na S# je auto az neurvale, ale spis nez plynulost je to takove az hrube. Nemuzu rict ze nejede, je rozhodne efektivni. Pocitove se motor trapi, ale Levorg intenzivne zrychluje. Situace na krizovatce, kdy stojite a potrebujete vystrelit vypada tak, ze auto se okamzite zacne hybat, celkem letargicky, pak zabere turbo a Levorg vystreli vpred. Tzn. v zasade je to jak u te 3.6, ta jen ceka na prevodovku a vyrazi, Levorg zas ceka az zabere turbo a do te doby se zvolna rozpohybovava. Spotreba 13.4 me dost prekvapila. U OTB bych na stejne ceste mel min o 2 litry min. Takovy rozdil se snad neda pripsat ani na vrub sotva zajetemu motoru. A to me motor otravil natolik, ze jsem nemel nejmensi ochotu ho vytacet - po case jsem to nechal na CVT at si dela co uzna za vhodne a idealne at motor nevytaci, neb ho nechci slyset. Smutne.

Koupil bych si ho?
S uvazenim, ze za nej chteji $53 000, coz je cena zakladniho STI nebo Outbacka 3.6.... tak nekoupil. Nema prostornost a motor Outbacka, ani sportovni schopnosti STI.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 12:37 pm
od catana
V pozadi stoji moje 86tka, pro hrubou predstavu. Vypada moc pekne, na kombi rozhodne povedeny design.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 12:40 pm
od catana
Zminovane ovladani vyhrivani... male cudliky na strane ridice, tzn. spolujezdec ho nema na svoji strane. A neni tak slozite ho omylem zmacknout.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 1:45 pm
od Levap
Pekna minirecenze. Hezky se to cte. Diky, Jeste ze tam u vas nemaji 1.6. To bys byl asi zklamany z motoru jeste vic. Tady na 2.0 motor vsichni cekaji, zajimave by bylo srovnani 2.0 vs 1.6,

Me se ta 3.6 libila moc. Hlavne byla vysoko nad zemi. Oznaceni analogove auto me pobavilo :-)


Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 6:11 pm
od adavid555
S tím CVT to říkají i v testech, že kazí dojem z jízdy. V podstatě to je, jak s variátorem na skútru. Jinak čtení výborné, děkuji

odesláno z XRN2

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: sob črc 16, 2016 10:31 pm
od emve
Díky za rychlou recenzi, která imho potvrzuje, že v ČR není na co čekat. Na dojmy z 2.0 DIT jsem byl zvědavý.
Levap píše: Jeste ze tam u vas nemaji 1.6. To bys byl asi zklamany z motoru jeste vic.
Tuhle domněnku moc nechápu. Snad je to vždy o očekávání s ohledem na papírové parametry a cenu. Chápu, že 2.0 DIT 270k může být zklamání s ohledem na své papírové parametry a cenu auta, to ale přece neznamená, že 1.6 DIT 170k je s ohledem na svoje parametry a cenu ještě větší zklamání.

Zejména mám na mysli, že u 1.6 DIT nepozoruju zmíněný zvuk dieselu, neochotu se vytáčet a turbolag (což je logické s ohledem na menší výkon z litru objemu). Samozřejmě moc nejede, zejména pocitově, ale dynamika je na hmotnost, typ pohonu a výkon odpovídající. Vlastně na poměry Subaru velmi dobrá, viz. test AMS, kde Levorg 1.6 nebyl nijak zásadně pomalejší, než 3.0R Spec.B 5AT.

Tím samozřejmě netvrdím, že silnější motor by Levorgu neslušel. Podvozek má rozhodně na víc.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: ned črc 17, 2016 12:14 am
od catana
Zena me krotí ze jsem to s tim prirovnanim k dieslu trochu prehanel. Ma to projevem mnohem bliz k dieselu nez sestivalci, trapeni misto nadseni :-) Podle me koncernove 2.0 TFSI je sympatictejsi. Auto melo najeto nejakych 1300 km kdyz jsem ho prebiral. Na videu z japonska se CVT chova vic jak variator, zdejsi auto aspon trochu meni otacky tak to neni az tak strasny. Ale ten zvuk zni jak na videu...
http://youtu.be/-30JeGmIXuk

Jinak jsem rad ze se vam prvni dojmy z Levorga libi.

Jeste jsem byl prekvapen z chovani stabilizace. Auto je na 18tkach Dunlop Sportmaxx co maji super trakci. Nicmene misto signalizace limitu se nestalo nic a rovnou se rozblikala stabilizace. A to si nepiskly ani pneu! Tady dost chybi zpetna vazba, pac pro me by stabilizace mela zasahovat kdyz jako ridic vnimam ze jsem na hrane... a to se nestalo.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: ned črc 17, 2016 4:49 pm
od imagiag
Dík za recenzi,
(velmi) pomalu začínám řešit co jako nástupce 3.6, ale vypadá to, že levorg 2.0 by to nebyl ani kdyby v evropě byl :(

fakt nevím jak to dopadne, ze značek držících v nabídce šestiválce v autech formátu Outbacka mi je jedna nesympatičtější než druhá :(

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: ned črc 17, 2016 7:24 pm
od newli
Dokud se v tom nezvezu, nemuzu to auto odsuzovat. Jelikoz ale evropy na 99% nikdy nedorazi, tak si nazor na nej neudelam ...

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 2:01 am
od catana
Jak jsem psal na zacatku, hodne zalezi na ocekavanich kazdeho. Podle me treba moji zene by Levorg 2.0 GT-S vyhovoval a rozhodne k nemu neni tak kriticka jako ja. Ta pozitek z vytaceni motoru nema, jen chce aby auto rozumne jelo a melo fungujici podvozek. A to Levorg bude plnit, na ten trochu vahavy rozjezd jsme si zvykli u Outbacka, u Levorga by to nebyla zmena. Manualni prevodovka by Levorgu rozhodne dost pomohla.

Kdo ma do 180 cm se v nem bude citit dobre, ma to dobre fungujici asistenty a interier pusobi prijemne a kvalitne. Ostatne i tady na SFC je dost lidi co jim na 3.6 nevadi ani rizeni, ani prevodovka. Jak pise newli, ta osobni zkusenost udela nejvic. Me to auto nesedlo a s uvazenim ceny to uz vubec neni varianta. Za stejny peniz udela novy Outback vic sluzby... a tim ze ten uz ma tez CVT, tak neni motivace davat ranec penez jen za hezci interier a dostat k tomu nechteny variator.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 6:02 am
od Traveller
Můžu mít kontrolní otázečku??? Ta CVT převodovka je stejná, jaká by případně byla použita u nás, kdyby to auto dorazilo sem???
Narážím na to, že do některých zemí se tuším vozí CVT s přednastavenými "virtuálními" stupni..., třeba jako ta 1.6 v Levorgu pro nás. No a v některých zemích jako v JPN je to klasické CVT bez přednastavených virtuálních stupňů. Co se prodává v AUS netuším.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 6:20 am
od catana
Traveller píše:Ta CVT převodovka je stejná, jaká by případně byla použita u nás, kdyby to auto dorazilo sem???.
Nejspis ano. Ma to v podstate 3 rezimy a na kazdem ma jiny pocet prednastavenych stupnu. Na Sport myslim 6, na Sport # 8 a na Intelligent je to CVT. Ve Sport# to docela obstojne predstira stupne pri razeni na vyssi stupne, pri podrazeni je to mirne vahavejsi.

Ac na pomery CVT to je jeste docela slusne, porad je tam znat rozdil mezi tim jak se meni rychlost a otacky. Nekdy se to chova vyslovene divne. Pri akceleraci v nizkych rychlostech napr. 30-50 km/h a ti otacky motoru "preleti cely otackomer" a rychlost se zvedne o 10 km/h, jindy rychlost se zvedne o 50 km/h a otacky o 3000.

Porad nemuzu uverit tomu jak moc mi to auto vadilo. Zrejme bude mit CVT podil na tom, jak nechava otacky chvili povalovat a pres to auto zrychluje. Levorg uz tez rezignoval na nestejne dlouhe svody, tak tim zmizel i charaktericticky Subaru zvuk. A nemuzu zvuk svadet jen na to ze je to preplnovany ctyrvalec, pac treba Golf R mi zvukove nevadi.

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 6:27 am
od Traveller
Ď. :supeer:

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 7:23 am
od catana
Mimochodem, jsem se ted dival jak se lisi WRX s manualem a CVT, tzn. velmi podobne auto se stejnym motorem 2.0 DIT. Zacinam byt presvedceny o tom, ze tu zvukovou nelibost dela prevodovka. Prave tim jak otacky motoru "podrzi" o trochu dele, tak to dela ten divny az dieslove utrapeny zvuk i u WRX. WRX s manualem a seriovym vyfukem neni sice nejaky zvukovy zazitek, ale neurazi ani neobtezuje. Tedy i ty virtualni stupne uplne "stupnovite" nejsou.

Co jsem ted poslouchal video recenzi na 1.6 Levorga, on ani tam ten zvuk neni zadny zazrak. Je dost mozne, ze pokud by v Levorgu byl normalni automat nebo jeste lepe manual, tak bych na toto tema nerekl slovo :655:

Re: Levorg 2.0 GT-S (MY17) vs Outback 3.6 (MY11)

Napsal: pon črc 18, 2016 1:24 pm
od emve
Tak v Levorgu 1.6 DIT toho při běžném provozu moc neslyšíš, motor pracuje velmi tiše. Při vytočeném motoru samozřejmě ano, ale například proti starému 3,0R je to tichý šepot.

Zvukově (charakterem) samozřejmě nic zajímavého, čtyřválec.... Jak je sportovně pojatý design Levorgu a řekněme i podvozek, tak motor tyto známky nevykazuje. Ale u 1.6T 170k bych to ani nečekal.