Stránka 1 z 2

Legacy CNG

Napsal: pát kvě 27, 2016 7:38 pm
od telatko
Ahoj,

tak po dlouhé době, by to mohlo vypadat na návrat k té správné značce :subaru:

Chci se zeptat, zda máte nějaké zkušenosti s Legacy 2,5 MY2010 až cca 2013? a dále, toto legacy se jako jedno z mála 4x4 aut prodávalo ve Švédsku v tovární přestavbě na CNG, která mě právě zajímá, tak pokud jsou nějaké zkušenosti s CNG. Dále CVT, je to vpohodě? To co uvažuju by mělo mít najeto cca 80 tis. km a zvažuji to mít tak 5 let a najet dalších cca 120 - 140tis. km.

Provoz bude cca 25tis ročně, možná víc. Kombinovanej provoz, města minimum, občas dálnice svižněji, vše po ČR vyjma dovolené. CNG čerpačku mám po cestě do práce cca 5km od baráku.

Díky za názory a snad se za chvíli uvidíme zase na sraze :unami:

Re: Legacy CNG

Napsal: pát kvě 27, 2016 7:55 pm
od esenbe
Ahoj služebně jezdím s CNG auty ( passat/touran ) a musím říct, že to něco do sebe má.
110 Kw benzíny jezdí za 4 kg/100km normál a 5,5-6 plný plyn/hlava nehlava. Problém je, že CNG potřebuje turbomotory, kvůli vyšší spotřebě vzduchu při spalování. S atmosférickou oktávkou to nejede vůbec ...
Nevýhodou jsou pak tlakové láhve zabírající prostor v kufru a delší doba plnění auta ( 3 auta na benzínce znamená tak 20 min. čekání ). Většina aut má navíc bomby tak max 20-25 kg.
Vliv na spolehlivost nemohu posoudit. Zkušenost ukazuje, že není.Asi lepší volba jak LPG.

Re: Legacy CNG

Napsal: sob kvě 28, 2016 10:59 am
od telatko
no furt nad tím přemejšlím s kalkulačkou v ruce, a nevím ::-DD:

Zase koupit normálně jenom benzín je značná cenová úspora a pak to prostě projezdit. Jenže už jsem odvykl od spotřeby přes 8 :845:

Zamýšlím konkrétně něco jako toto http://www.autoeu.cz/subaru-legacy-25-awd-cng.html

Když bych šel do benálu kolik mám počítat? Bude to jezdit aspoň jako starý Legacy co jsem měl za 8,5 ?

Edit: Čtu teďka něco otom plnění těch motorů a píšou u atmosfericky plněných cca 8% ztráta výkonu. Vzhledem k tomu, že je to tovární přestavba a normálně má ta 2.5ka 123kw a tohle má 120kw je možný, že to maj tak dobře udělaný?

Re: Legacy CNG

Napsal: sob kvě 28, 2016 3:02 pm
od telatko
protože třeba tahle cena, mi připadne lákavá http://www.tipcars.com/subaru-legacy/su ... 31028.html

Re: Legacy CNG

Napsal: sob kvě 28, 2016 4:29 pm
od esenbe
Mě 2.0 lego tohoto ročníku žralo 8,2 s lineartronicem. S manuálem počítej něco navíc.
CNG je rozhodně lepší volba než LPG. Pokud ty 1,4 TSI motory žerou třeba 7L benzínu a 4Kg CNG tak dle stejné logiky to bude tak 5Kg CNG u legacy. Připočítej nižší cenu, která se hned tak nahoru nepohrne a je jasné, že úspora tam bude značná. Navíc budeš ekologický :))

Re: Legacy CNG

Napsal: sob kvě 28, 2016 8:26 pm
od telatko
nad LPG vubec neuvazuju.
Jediny co prichazi v uvahu je CNG, benál, případně novější nafta.

Nicméně po přečtení Švédskejch Subaru fór, tak to CNG legacy přivstřikuje benál kůli chlazení ventilovejch sedel a to tak, že cca 0,25dcl na 10mil, tzn. cca 1,75L na 100km a sou z toho teda jakože fest nasraní :845: nedivím se, protože tím padá veškerá zajímavost CNG.

Co to CVT? mě se na tom líbí, že to umí zařadit poměrně těžkej kvalt na dálnici. Zase sem ale mladej, klacek mě docela baví, a chtěl bych si to ještě trochu užít :845:

Re: Legacy CNG

Napsal: sob kvě 28, 2016 10:10 pm
od clay
Od auta ze Švédska pana Fencla jsme koupili Volvo 2,0 turbo na CNG a jezdí pod 1Kč na km. Spokojenost. Suby jsme také zkoušeli, ale máme šestihrnky a tak nemůžeme posoudit. Měl jsem z toho dojem jak z Levorgu = standardně stačí ale zrychlení nad silniční limity tam není. Clay, ale obchod s panem Fenclem je OK

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Re: Legacy CNG

Napsal: ned kvě 29, 2016 8:56 am
od telatko
Clay: díky za recenzi.

A teď už teda spočítat tu ekonomiku, ale pokud je pravda ten přívstřik beznzínu, tak půjdu asi do klasickýho benálu. :655:

btw. kdo rozumíte naftě? od kterýho roku je ten motor "bezpečný" si pořídit? inzerce je zavalená naftovejma autama z roku 2009. Je to v poho od 2011 nebo až 2012?

Re: Legacy CNG

Napsal: ned kvě 29, 2016 11:29 am
od bushman1
Nafta: Od cca 2011 by to mělo být lepší. Ale jsou lidé, kteří říkají, že se toho v konstrukci motoru zase tak moc nezměnilo, takže pořád je to sázka do loterie.

Jinak LPG i CNG má výrazně vyšší teplotu hoření proti benzínu. Pokud bylo dlouhodobými zkušenostmi zjištěno, že LPG více zatěžuje motor, předpokládal bych to samé zatížení i u novějšího systému CNG.

CNG 650 st. C
LPG 450 st. C
nafta/benzín 250 - 340 st. C

Ono je asi jedno, jak se rozhodneš, protože ekonomicky to nakonec nejspíš vyjde nastejno. Pouze se mění splátkový kalendář:
U benzínu jezdíš každý měsíc za draho, ale servisní náklady jsou nízké. U nafty jezdíš dlouho za levno a pak přijde repase motoru za raketu a u LPG/CNG budeš jezdit za levno a občas budeš muset udělat nějaký ten servisní zásah.

Myslím, že celkový náklad za 5 let bude u každého systému plus mínus stejný :-)

Re: Legacy CNG

Napsal: ned kvě 29, 2016 8:33 pm
od bushman1
Jinak privstrik benzinu jsem mel i na svem LPG Teleflex GFI. Kdyz jsem jel po dalnici fakt ostre (150-200km/h) nekolik hodin v kuse, tak mi viditelne klesl ukazatel benzinove nadrze.
Myslim, ze to tam zacalo pridavat benzin pri prekroceni 4500 ot/min.

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 6:00 am
od VDC
Možná se toho moc nezměnilo, ale nafty už 4 roky nepadají. Takže to s tím motorem už tak špatný není, kromě paliva samotného. :-)

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 6:20 am
od Slavek_xxx
bushman1> prosim o zdroj te informace o teplotach. Ja jsem nasel uz pred lety uplne jiny cisla. Kdyby to bylo jak pises, tak to roztavi pisty a zapece kruhy za par kilometru.

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 7:29 am
od bushman1

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 10:06 am
od Slavek_xxx
bushman1> diky, ale tam pisou o teplote vzplanuti, ne o teplote horeni...

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 4:38 pm
od Subaru70
telatko píše:...btw. kdo rozumíte naftě? od kterýho roku je ten motor "bezpečný" si pořídit? inzerce je zavalená naftovejma autama z roku 2009. Je to v poho od 2011 nebo až 2012?
...netvrdim, že rozumim, ale naftu opravdu až MY11-12. Došlo k úpravě na komponentech jako turba, vstřiků, DPF, spojky...Zrovna ted jsem byl na garančce při 60 tis.km a technik sám říkal že to nový motory jsou Ok. Jen to chce jezdit a tankovat dobrou naftu..
Nicméně když jsem měl pujčené Legacy MY13 v benálu, tak jsem s ním jezdil kombinovaně za 7,8 l. Je to jen o noze u benzínu. V naftě to nic nežere, málo kdy jsem nad 6 l/100km...Jinak pokud budeš jezdil někde kolony a městský provoz, tak bych spíš volil benzín..