Stránka 2 z 2

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 8:03 pm
od clay
Vzal bych v úvahu i to, že zplodiny z CNG se mi zdají mastnější, než z LPG. Tedy asi lepší mazivost a pravděpodobně i lepší odvod tepla. Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 9:00 pm
od mnov
Tu mastnotu porovnáváš při smažení řízku. :-)

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 10:05 pm
od dethroned
teploty plamene LPG a CNG jsou tuším podobné kolem 1900°C. nenataví to samozřejmě nic, protože vše v motoru je chlazené, dokonce i výfukové ventily.
teplota na výstupu motoru (palivo benzín) je kolem 1000 °C (extrém 1050°), u NA motorů bych řekl tak 900 °C max - to platí samozřejmě pro maximální výkon.

problém s palivy se vstřikováním plynné fáze (LPG, CNG) je ten, že není možné chladit motor obohacením směsi a tím zvýšením odparného tepla (změna skupenství), které ochladí (lépe řečeno sníží teplotu) spalovací prostor a zejména píst, ventily, sedla a případně katalyzátor a turbo. k obohacování směsi dochází cca od 4000 rpm na plný plyn. na částečné zatížení nevím, šlo by to pěkně změřit OBD záznamem lambdy - někdy bych to chtěl zmapovat u svýho auta.

mastnota CNG je podle mě nesmysl, obě paliva hoří bez produkování pevný částic a tudíž se mezi kontaktní plochy sedlo/ventil nedostává mezivrstva sazí (případně aditiv), která zamezuje mikrosvarům (opotřebení, ventil se stále v sedle otáčí).

takže přívstřik benzínu dává smysl, v podstatě chladí spalovací prostor tak, aby se zachovala max teplota na kterou je motor kvalifikován.

potom samozřejmě záleží na rezervě materiálů..

Re: Legacy CNG

Napsal: pon kvě 30, 2016 10:14 pm
od mnov
dethroned píše: šlo by to pěkně změřit OBD záznamem lambdy - někdy bych to chtěl zmapovat u svýho auta.
Záznam z provozu na LPG po dálnici okolo 4 K otáček mohu nahrát, protože tak jezdím. :-)
Ovšem podle toho, jak nastavuji vůle ventilů to motoru vůbec nevadí.

Re: Legacy CNG

Napsal: úte kvě 31, 2016 2:42 am
od clay
mnov píše:Tu mastnotu porovnáváš při smažení řízku.
Jo, chtěl jsem, aby diskuze pokračovala - pak je každá blbost dobrá.
Ale že by švédské zastoupení riskovalo s montáží CNG bez nejaké představy o životnosti. ..to se mi nezdá. Ostatně vyšší teploty by zrovna tak měly vadit turbu na Volvu - tam je 2,0 cca 154 kW a ještě víc koncernům s jejich 1,4 Tsi na CNG.
Pro nás bylo rozhodující, že máme vlastni kompresor na CNG - provozujeme VZV na CNG, Fiat Doblo a velké Iveco. Až doslouží Legacy 2,0 D tak je logické pořízení další Subary na CNG.
Přeplynoval bych i svou 3,6, ale nemohu sehnat kevralove bomby na CNG. Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Re: Legacy CNG

Napsal: úte kvě 31, 2016 8:15 am
od dethroned
clay, je otázka kdo to dělá, pokud je to profi zástavba, nebo dokonce přímo tovární, tak je samozřejmě cíl udržet naprosto stejnou výstupní teplotu. dělá se to různě, např. přívstřikem benzínu, posunutím předstihu nebo dokonce naopak ochuzením směsi (spal. prostor je chlazen nasávaným vzduchem). taky se řeší lepší chlazení pístů (spodní ostřik olejem) a lepší materiál výfukových sedel. např. zmiňovaná 1.4 TSI CNG má jiný materiál pístů, jiné pístní kroužky, vodítka ventilů a sedla ventilů (zdroj Svět motorů).

Re: Legacy CNG

Napsal: úte kvě 31, 2016 11:13 am
od bushman1
Pak je také otázka, na jak dlouho potřebují prodejci aut, aby auto s CNG zástavbou vydrželo.
Předpokládám že jejich zájem je pouze po záruční dobu vozu, což jsou například dva roky.
Kolik kilometrů najedete za dva roky?
U nás ve firmě jsou extrémisti, kteří najedou 150 000km, ale průměrný uživatel najede něco kolem 80 000km.
Po takovou dobu vydrží každý motor s LPG i CNG.

Soukromí uživatelé mají jiný zájem. Ti požadují životnost alespoň 5 let, což může znamenat stovky tisíc km.
A tady už se může lecjaký problém objevit.

Re: Legacy CNG

Napsal: úte kvě 31, 2016 3:04 pm
od clay
Sice mám auta ve firmě, ale vždy je dojíždíme až do mrtě. 300 a více tisíc km. Takže mám spíš zájem jako soukromník. I to, že zásadně kupujeme slušné ojetiny. Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk

Re: Legacy CNG

Napsal: čtv čer 02, 2016 8:36 pm
od telatko
vzhledem k tomu, co švédi hlásej na svejch fórech a toho, že uvažuju pouze o 4x4 autě a SUV nejpíše výhodou, začíná mi jako cena\výkon vycházet ideálně X3 v naftě 160kw z roku cca 2009. Od prvního majitele s najetým kilem cca kolem 300 bez DPH. Tak doufám, že vymyslím něco jinýho.... a nedopadne to opět mimo značku :subaru:

edit1: Nadruhou stranu, funkční 6ti válec se 4x4 bude asi poměrně dobrá sranda... :3gears:

Re: Legacy CNG

Napsal: pát čer 03, 2016 2:54 pm
od Subaru70
telatko píše:vzhledem k tomu, co švédi hlásej na svejch fórech a toho, že uvažuju pouze o 4x4 autě a SUV nejpíše výhodou, začíná mi jako cena\výkon vycházet ideálně X3 v naftě 160kw z roku cca 2009. Od prvního majitele s najetým kilem cca kolem 300 bez DPH. Tak doufám, že vymyslím něco jinýho.... a nedopadne to opět mimo značku

edit1: Nadruhou stranu, funkční 6ti válec se 4x4 bude asi poměrně dobrá sranda...
..to si nejsem jistej že X3 seženeš za 300 tis. do 100tis km. Možná tak 08 a slabší verze, jinak 09 se pohybujou 400 tis a vejš od slabých motorizací....

Re: Legacy CNG

Napsal: pát čer 03, 2016 3:21 pm
od romull
Auto je to dobrý, i když vzhledově "trošku" hnusný ........ale bacha na ten nájezd a servis. Nevím jak se za tu dobu změnily ceny vstřikovačů a repasů čerpadla, ale kdyby to šlo do kytek, tak jsi v tom od 80 kkč nahoru ......aspoň podle cen tak 5 let zpátky