Stránka 1 z 1

Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH2.5

Napsal: pon kvě 23, 2016 9:14 pm
od outback
viz předmět - jde to? dělal to někdo? dlouhodobé teploty přes 120°C mě netěší, tak vždycky radši uberu, s chladičem bych si troufal jezdit rychleji...

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: úte kvě 24, 2016 7:40 am
od Ladis
jo jde to, jak originál vodou chlazený tak vzduchem chlazený

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: ned kvě 29, 2016 9:35 pm
od outback
Pro upřesnění - mluvím o chladiči motorového oleje, tam je nějaké originální řešení od Subaru pro BH?
Asi bych upřednostnil chlazení vzduchem, olej se mi hřeje přes 120°C většinou v rychlostech přes 60km/h s přívěsem do prudkého kopce ve vedru nebo do mírného kopce 100 km/h s přívěsem nebo přes 150km/h bez přívěsu. Voda a převodový olej jsou pak kolem 100°C nebo výše, takže chladit vodou by asi nemělo moc cenu a nápor vzduchu bude dostatečný.

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: ned kvě 29, 2016 11:13 pm
od mnov
Ta teplota přes 120°C je naměřena v redukci filtru? Asi bych hned nehledal chladič oleje, ale zvážil bych přesnost měření.

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: pon kvě 30, 2016 7:12 am
od outback
Je to v redukci filtru, čidlo VDO, průměruju 20 naměřených hodnot pro eliminaci rušení, chyb převodníku atd., když auto vychladne přes noc, tak se teplota oleje liší od teploty vody o maximálně dva stupně, navíc teplota oleje reaguje na zátěž se zpožděním tak 10 vteřin - tady bych problém nehledal, je mi jasný že to je tak plus mínus tři stupně.

Problém není ani tak absolutní teplota oleje, ale to, že v okamžiku kdy olej přeleze na delší dobu 120-125°C začne stoupat i teplota vody směrem 110°C (pak už dám nohu z plynu) - chladič oleje by mi tedy měl odebrat teplo z motoru a zabránit přehřívání vody. Alternativa by byla výměna chladiče vody za nový nezarostlý (ale nepoznám v jakém je současný chladič stavu, třeba je dobrý a nepomohlo by to), nebo výměna chladiče vody za chladič z třílitru, pokud je znatelně větší. Prostě potřebuju celkově lépe chladit, kdybych uchladil vodu a olej byl dlouhodobě výš, tak holt zkrátím interval výměny a taky dobrý.

EDIT: uvedené hodnoty platí pro teplotu vzduchu 27°C, to udržím bez přehřátí cestovní rychlost 80 km/h a výš to jde jen krátkodobě. To by tak nevadilo, ale co až bude venku 35°C? Plynem to není, na benzín se chová stejně.

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: úte kvě 31, 2016 7:56 am
od outback
Pro jistotu se jeste snazim kontrolovat vse okolo chlazeni a vsiml jsem si, že mi když stojím s puštěným motorem zapne jen levý větrák, pravý ne. Je to normální?

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: úte kvě 31, 2016 12:27 pm
od Ladis
jeden větrák je pro klimu a druhý pro motor, v případě přehřívání motoru jedou oba ať je klima zapnutá nebo ne

Re: Dodatečná montáž chladiče oleje Outback BH 2.5

Napsal: úte kvě 31, 2016 12:40 pm
od outback
Aha, dík, vyzkouším, jestli mi klima sepne i ten pravý. S přívěsem teď nějakou dobu nepojedu, takže to pod zátěží nevyzkouším. Ještě mě napadlo chlazení oleje zcela zdarma - demontáž plastového krytu pod motorem, aby se vana lépa chladila prouděním vzduchu - netušíte, jestli to aspoň pár stupňů doopravdy ubere?

Audi mění při motnáži tažného pokud nebyla z výroby příprava na tažné jeden větrák za dvojici větráků, taky proto chtěli za dodatečnou montáž dva tisíce eur. Šílený.

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: úte kvě 31, 2016 8:39 pm
od outback
Tak jsem zkouknul, jak se to chová se zapnutou klimou: když se zapne kompresor klimy, rozběhnou se postupně s půlvteřinovým rozestupem oba větráky, ten pravý se ovšem rozbíhá pomaleji, točí pomaleji, a když klima vypne, tak se mnohem rychleji zastaví, levý se točí rychleji a dobíhá déle. Je to normální, nebo se ten pravý loučí?

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: stř čer 01, 2016 8:10 am
od VDC
Určitě se neloučí Láďo, větráky neběhají stejně.

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: ned črc 31, 2016 9:18 pm
od outback
Tak rozuzlení: vadný termostat, posilovat chlazení netřeba, detaily zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 62#p250362

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: pon srp 01, 2016 8:33 am
od VDC
Ještě, že jsi začal od toho nejlevnějšího... :-D

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: čtv říj 20, 2016 2:44 pm
od feroj
outback píše:Tak rozuzlení: vadný termostat, posilovat chlazení netřeba, detaily zde: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 62#p250362
pre turbo motory som videl zaujímavú náhradu za termostat... elektrická vodná pumpa(Sti), ktoré ešte 2 min po zastavení motora dochladzuje celý systém...
http://www.4turbo.pl/produkty,2?search= ... aluminiowa

Davies Craig EWP115(150)
Maksymalne ciśnienie: 3 bar(5)
Zakres temperatur: -20 do 130 C
Maksymalny pobór prądu: 10.5 A
Waga: 1020 g.
Rozmiary przyłączy: 32-50 mm.
Napięcie: 10-16V
Wydajność: 120(150) l/min

Funkcje kontrolera:
Elektroniczny sterownik do elektrycznych pomp wody. Pozwala on na sterowanie temperaturą silnika i przepływem w układzie chłodzenia.
Całkowicie zastępuje termostat i steruje pracą silnika. Przyspiesza nagrzewanie samochodu oraz może podtrzymywać przepływ w układzie chłodzenia do 2 min po wyłączeniu silnika albo jeżeli temperatura nie spadnie o 5C poniżej temperatury zadanej.
Zakres ustawiania temperatur wody 75-95C co pięć stopni.

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: pát říj 21, 2016 6:49 am
od Juras
Sice hezký, ale ono jde hlavně o olej, aby se v turbu nepřipekl, než to stihne schládnout, muselo by to honit i olej.

Re: Nedostatečné chlazení/Dodatečná montáž chladiče oleje BH

Napsal: pát říj 21, 2016 10:51 pm
od hamoun
tohle urcite pomuze ...
lepsi volba bude turbo timer ....