SPM - Outback H6
Re: SPM - Outback H6
S nastartovaným motorem to může podle otáček, venkovní teploty, stavu nabití baterie a odběru zapnutých spotřebiču ukázat cokoliv od zhruba 11.9 po 14.4, u aut co kompenzují teplotu baterky i víc (ale to nevím jestli tvoje auto dělá).
Účelem měření s nastartovaným motorem je odhad, zda rušení od motoru ovlivňuje ten levný voltmetr. Pokud s běžícím motorem ukazuje jinou odchylku než bez, tak ho zahoď. Pokud stejnou, tak s tím můžeš zhruba počítat a vždycky si to v hlavě přičíst nebo odečíst.
Účelem měření s nastartovaným motorem je odhad, zda rušení od motoru ovlivňuje ten levný voltmetr. Pokud s běžícím motorem ukazuje jinou odchylku než bez, tak ho zahoď. Pokud stejnou, tak s tím můžeš zhruba počítat a vždycky si to v hlavě přičíst nebo odečíst.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Hmm, tohle jsem nějak doignoroval... respektive dneska jsem dost pracně vyhrabal nějaký datasheet, kde jsou i nějaké technické údaje a ne jen bláboly a píšou recommended absorption voltage 14,8V. Naproti tomu teda ve specifikacích alternátoru u auta je regulated voltage 14,1 - 14,8V. Tak se holt uvidí, oproti té Optimě (které jsou taky AGM a tváří se jako standardní náhrada za baterky; vojcek ji dával do leonu) to nestojí zas takové dramatické peníze, tak v nejhorším když to po roce chcípne, tak potupně koupím zase zaplavenou. Mně teda i někdo říkal, že ty AGM (globálně) jsou méně odolné na ty nehezké klimatické podmínky pod kapotou, ale dokud se to nevyzkouší...
No já to občas chtěl tou normální nabíječkou nabít i tak. Ne že by mě to tam bavilo dávat každý týden, ale sem tam... Tohle byla i motivace pro AGM, protože nejpohodlněji to nabiju před garáží, kde ovšem Honza prohlásil, že mám asi 90° sklon A to nabíjení zaplavených baterek v tomhle náklonu asi taky nebylo úplně košér a vyndavat ji z auta je zase oser...
Tohle si myslím že dost záleží na baterce... My v práci těch baterek máme řádově nějaký vyšší stovky a v podstatě až na jedinou výjimku (což jsou 2V články pro 48V DC systém, které jsou gelové) je to AGM všechno. A staví se to s tím, že těch 8 let by to právě mělo vydržet... Nicméně jsou mezi nima horší, jsou mezi nima lepší, občas i u úplně nových a těch lepších nějaký kus odejde... holt baterky
Viz výše, 8 let by u kvalitních a dobře udržovaných bateriích měla být normální životnost (taky ta baterka stojí diametrálně jiné peníze, než startovačka do auta ). Nebavím se samozřejmě o těch malých baterkách, co se strkají dovnitř kompaktních UPSek, ty jsou po roce v háji, v lepšim případě.
Re: SPM - Outback H6
Až někdy uvidíš přes 14.4V tak mi dej vědět - u mého BH to nebylo nikdy. Pokud v zimě občas dobiješ do plna solidní nabíječkou, kde se dá nastavit AGM nebo takovou co to sama pozná a navíc umí kompenzovat teplotu, tak to snad baterka pár let přežije.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jako myslím že 14,6V jsem tam někdy zahlíd, ale většinou se to tam jenom mihne...
AGM mód na nabíječce mám, teplotní kompenzaci nejspíš zase ale ne... Soused si kupoval toho samýho CTEKa v novější verzi a tam něco jako kompenzace je, ale to něco je zase akorát to, že se tlačítkem navolí zimní mód a ono to pak asi o něco stáhne to napětí dolů; čidlo to patrně zase stejně nemá.
AGM mód na nabíječce mám, teplotní kompenzaci nejspíš zase ale ne... Soused si kupoval toho samýho CTEKa v novější verzi a tam něco jako kompenzace je, ale to něco je zase akorát to, že se tlačítkem navolí zimní mód a ono to pak asi o něco stáhne to napětí dolů; čidlo to patrně zase stejně nemá.
Re: SPM - Outback H6
Ten zimní mod je myslím něco jiného, to bude udržovací. CTEK pokud vím měří teplotu okolí přímo v bedýnce nabíječky, sice se sám vyhřívá, ale přece jen by měl poznat, že mrzne a je potřeba s napětím přitvrdit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Tak to by mi pak teoreticky fungovat mohlo, já většinou tu nabíječku strčím pod haubnu k baterce a ven táhnu jenom kabel Dobrý vědět, díky
Re: SPM - Outback H6
Já říkal 100% sklon. To je dost zásadní rozdíl.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: SPM - Outback H6
Tak prosím ještě těch 90° přepočítej na procenta , ať je to všem jasný...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
45°, už jsem to přepočítával (kecám, vygooglil jsem tabulku)
Re: SPM - Outback H6
spm píše: ↑ned lis 28, 2021 11:17 pm Tak to je dobry stesti dik, na ty svetla kouknu. Priznavam, ze brzdovy jsem nekontroloval, jak se to v jednom dela blbe. Na blinkry jsem koukal minimalne jak jsem to kupoval a blikaly oba. Ted teda kdyz jsem to zaprahl v patek, tak jsem asi koukal jenom na svetla. Takze mi bud ohnil kontakt v zastrcce nebo praskla zarovka. Ale oboji je detail
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Toto mne rozesmálo tak, že jsem ani nezvládnul odpovědět:
Na blinkry jsem koukal minimalne jak jsem to kupoval
...tak teda dodatečně.
Na autě vnější osvětlení zase tak důkladně neřeším, ale u přívěsu jsem na to magor...obzvlášť obytného, přes který není vůbec vidět - auto za mnou nevidí co se děje přede mnou a má jen moje brzdové světla. Ty zásuvky jsou věčně vystavené vodě, soli, případně špíně atd. Takže je to nejméně spolehlivá komponenta systému a navíc single point of failure - když ti rupne žárovka v brzdovém světle tak máš druhý a třetí, a když vzadu blinkr tak si řidič za tebou třeba ještě všimne že brzdíš a dojde mu to. Ale když ti na konektoru přestane vodit jeden kontakt, vypadnou hned obě strany, a když přestane zemnit zem, tak je to úplně v háji a nastupuje roztodivná barevná hudba. Na outbacku mě to jeden čas hodně zlobilo, tak jsem si zvykl VŽDYCKY po připojení před vyjetím zapnout furtblik a parkovačky a oběhnout si to, a VŽDYCKY když je u toho někdo třetí přidat i kontrolu brzových světel....vřele doporučuju.
V podstatě je kontrola světel jen malá část přívěsového předstartovního checklistu. Ten můj je dlouhý jako u 737 a taky ho děláme ve dvou, jen chybí následná kontrola přes cockpit voice recorder...ten zatím nemám.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Ono v tom marastu, co minulou neděli byl, se to dost možná mohlo i posrat cestou... kdo ví, před další jízdou to, snad, dořeším (nějaký žárovky se mi doma válí ikdyby to nakonec byla žárovka). Jinak tohle je nevýhoda automatu... u manuálu se mi povedlo strčit smetáček na ometání mezi plyn a spojku tak, aby to drželo sešlápnutej brzdovej pedál Jinak co alespoň vidím - přívěs má (hádám že to nejspíš musej mít všechny) bílou pozičku na krajích ze přední strany. Ta je celkem dobře vidět v zrcátkách, takže minimálně uhnilý kostry bych si asi všiml z kokpitu i za jízdy.
Re: SPM - Outback H6
Ono to i při výpadku kostry trochu svítí, jenomže totálně zmateně a jinak než chceš. Takže ani podle bílých bludiček v zrcátku to poznat nemusíš. Když není vzadu kostra, tak jde třeba proud do blinkru, ale země blinkru nejde zpátky do auta...zato vede na zemi brzdových světel přívěsu, tím do brzdových světel přívěsu, pak přes zásuvku přívěsu na brzdová světla v autě a přes ty se okruh uzavře a jde to konečně na zem... úžasná šaškárna, pak stojíš za autem a jen se divíš co všechno bliká a proč.
Moje noční můra je výpadek levého blinkru na dálnici, v kombinaci s předjížděním kamionu a magorem, co se zezadu blíží rychlostí 250km/h, tj. rozdíl rychlosti klidně 170km/h. To se mi doufám nikdy nestane.
Moje noční můra je výpadek levého blinkru na dálnici, v kombinaci s předjížděním kamionu a magorem, co se zezadu blíží rychlostí 250km/h, tj. rozdíl rychlosti klidně 170km/h. To se mi doufám nikdy nestane.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jo, že to dělá takovéhle bizarní poruchy tuším... Mi úplně stačilo, když jsem rozebíral na BHčku tu lampu 5. dveří, tam jsem měl taky nějakej problém v konektoru a ikdyž jsou tam jenom dvě světla, tak to taky dělalo pěknej bordel
Dálnice se mě moc netýkala, jak jsem s tím jel těch 80, tak jsem nedojel nic, co bych mohl předjíždět Abych teda nekecal, tak kolem okruhu na D1 ten pravý pruh končí, takže tam jsem musel přejet.
Celkově úplně moc nechápu, jak někdo mohl na přívěsy vymyslet takhle debilní zásuvky. Na autě ta vnitřní strana typicky nemá těsnění vůbec, 13 pin zvenku ještě jakžtakž jo, ale jelikož vlek má 7p, tak tam mám strčenou ještě redukci a ta 7p se prostě jenom zastrkává. Při tom bordelu co se za takovéhleho počasí pod tím autem objevuje mě překvapuje, že to funguje vůbec nějak. Přitom takových hezkých vodotěsných konektorů je...
A jenom tomu, čemu jsi se smál; já s tím vlekem jel za celou dobu zatím 2x První bylo po koupi, kde jsem na ty blinkry koukal a po druhý teď pro to libero, kde jsem koukal na světla, ale ty blinkry jsem si holt nezap... Poučení pro příště (Úplně náhodou jsem nedávno dostal nějaký spray na čištění kontaktů, tak koukám, že ho asi rovnou deponuju do bordelorganizéru do auta )
Dálnice se mě moc netýkala, jak jsem s tím jel těch 80, tak jsem nedojel nic, co bych mohl předjíždět Abych teda nekecal, tak kolem okruhu na D1 ten pravý pruh končí, takže tam jsem musel přejet.
Celkově úplně moc nechápu, jak někdo mohl na přívěsy vymyslet takhle debilní zásuvky. Na autě ta vnitřní strana typicky nemá těsnění vůbec, 13 pin zvenku ještě jakžtakž jo, ale jelikož vlek má 7p, tak tam mám strčenou ještě redukci a ta 7p se prostě jenom zastrkává. Při tom bordelu co se za takovéhleho počasí pod tím autem objevuje mě překvapuje, že to funguje vůbec nějak. Přitom takových hezkých vodotěsných konektorů je...
A jenom tomu, čemu jsi se smál; já s tím vlekem jel za celou dobu zatím 2x První bylo po koupi, kde jsem na ty blinkry koukal a po druhý teď pro to libero, kde jsem koukal na světla, ale ty blinkry jsem si holt nezap... Poučení pro příště (Úplně náhodou jsem nedávno dostal nějaký spray na čištění kontaktů, tak koukám, že ho asi rovnou deponuju do bordelorganizéru do auta )
Re: SPM - Outback H6
Na kontaktní sprej se vykašli - ten mám taky a nefunguje. První stupeň eskalace je zakvrdlat se zásuvkou, druhý pak zašmrdlat šroubováčkem v obou konektorech. Advanced verze je pak vzít místo šroubováčku kulatý jehlový pilník. Schéma zásuvky pomůže najít správný pin, i když já to vždy beru zrcadlově a správně až na druhý pokus.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: SPM - Outback H6
Vtipálku
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno