Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od hetzer »

Zajimalo by me oznacovani variant atmosferickych motoru EJ 20 a jejich rozdily.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
technik
Technik Subaru ČR
Technik Subaru ČR
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 25, 2009 4:16 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od technik »

Dobrý den,

EJ20 SOHC 85kw
EJ201 SOHC 92kw
EJ202 SOHC 101kw
EJ204 DOHC 110/118/121kw

v případě dalších dotazů na odlišnosti napište

Martin Čermák
technik Subaru ČR
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od hetzer »

technik: co jsem zatim patral tak EJ20 SOHC 85kw ma dve verze nepatrne se lisici tocivym momentem a ta pozdejsi se oznacuje EJ20E.
pouziva nektera z poslednich verzi AVCS? jednotlive vykonove varianty EJ204 se lisi pouze nastavenim ridici jednotky, nebo i mechanicky?
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
technik
Technik Subaru ČR
Technik Subaru ČR
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 25, 2009 4:16 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od technik »

Dobrý den,

motory EJ20 85kw měly dvě verze. První byla do model.roku 96, kompresní poměr 9,5.

Modely 97 a 98 měly kompresní poměr 9,7. Motor už neměl hydroštely a měl jiné písty.

Všechny motory EJ204 mají AVCS. Verze 118kw a 121kw se liší nastavením elektroniky, kompresní poměr 11,1

Verze 110kw má jiné písty, kompresní poměr 10,2.

Martin Čermák
technik
Uživatelský avatar
Speedys4
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 241
Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od Speedys4 »

rád bych otevřel toto staré téma.

Staré ej20 85kw mám za velice odolné motory, jak je to v porovnání s novým 118kw? jde mi zejména o nájezd a údržbu. Díky :)
http://www.racingforum.cz
WRX STI 2014
WRX STI 2002
Tribeca 3.6 2009
Outback 2.5 2015
nrksrs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 15, 2020 1:51 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od nrksrs »

Čau, měl jsem Imprezu ročník 96, nejdřív 92kw a teď mám taky 96 ale 85kw. Jaký je mezi nimi rozdíl? Kde se bere těch pár koní? Ne že bych je chtěl, nájezd 260 tisíc bez větších potíží je víc než spokojenost, ale zajímalo by mě to kouzlo
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od mišus »

nrksrs píše:Čau, měl jsem Imprezu ročník 96, nejdřív 92kw a teď mám taky 96 ale 85kw. Jaký je mezi nimi rozdíl? Kde se bere těch pár koní? Ne že bych je chtěl, nájezd 260 tisíc bez větších potíží je víc než spokojenost, ale zajímalo by mě to kouzlo
Pokud si měl rok 96 nemohl si mit 92kw, jedině, že by to někdo vyměnil. 85kw byly do roku 98, následující léta už byly pouze 92kw a jak píše pan Čermák výš -do roku 96 se dělaly 85kw s hydrostely (navíc se motor nemohl potkat-konstrukce pístů) 97/98 se dělaly 85kw s nastavitelnými vahadly na vůle ventilů a měly i jiné písty (tyhle motory už se mohly potkat) až pak byl 92kw. 92kw motor má naprosto jinou konstrukci hlav M.
nrksrs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 15, 2020 1:51 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od nrksrs »

mišus píše: Pokud si měl rok 96 nemohl si mit 92kw, jedině, že by to někdo vyměnil...
To mě překvapuje. Ne proto že jsem tohle nevěděl, ale proto, že si dal někdo práci, dal tam novější motor a ten byl taky před smrtí když jsem se k němu dostal.. :D ale díky za info!
Alpental
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: úte čer 04, 2013 12:08 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od Alpental »

Ahoj a které novější verze ještě měly hydroštely?
Díky moc!
Alpental
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: úte čer 04, 2013 12:08 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od Alpental »

Uživatelský avatar
tyson500
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: pon lis 27, 2017 6:36 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Tábor

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od tyson500 »

Zdar chlapi, muzu se zeptat jaky je rozdil mezi motory ej202 92 kw co se davaly do forestru a ej202 101kw z legacy? Sel by v nejhorsim pripade pouzit holej motor z 92 a zbytek preskladat z moji 101? Klepe mi to na klice [ŠIBENICE]
Subaru Impreza 2.0R 2006
Subaru legacy 2.0 bl
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od vasco »

tyson500 píše: ned kvě 15, 2022 8:28 pm Zdar chlapi, muzu se zeptat jaky je rozdil mezi motory ej202 92 kw co se davaly do forestru a ej202 101kw z legacy? Sel by v nejhorsim pripade pouzit holej motor z 92 a zbytek preskladat z moji 101? Klepe mi to na klice [ŠIBENICE]
Forester 92 kW má EJ201, pokiaľ viem.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
PanKlobouk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 15, 2023 7:09 pm

Re: Atmosfericke motory EJ-20 a jejich rozdily

Příspěvek od PanKlobouk »

Zdravim zkusim otevrit toto tema po 15 letech :D
Dokazete mi nekdo poradit?
popis meho problemu:

mam legacy bh motor ej201 92kw
a ve sklepe mi prebyva jeden funkcni motor ej20 85kw bez hydrostelu (ventily na merky).
Vize je si nechat spodek motoru bez hlav jako nahradni.

otazka zni: je to stejny? protoze kompresni pomer u ej20 85kw je 9,7 a u ej201 10,0
Ma to stejne vnitronsti?
Sedí tomu vsecky kanaly?
Nechci to kuchat zbytecne kdyz ten motor slape.

diky a zdar :)
Odpovědět

Zpět na „Motor“