No tady jde o to, jestli on si vybral kola, který mají ten rozměr 215/55 v tom typovém listu uvedený. Jestli ano, tak to znamená, že ten výrobce kol si to nechal takhle na dané auto otestovat (samozřejmě za to zaplatil nemalou sumu) a takhle to bylo úředně schváleno. Pokud tedy bude mít daný TL k absolutně totožné konfiguraci, tak mu to musí uznat! Teď se nebavím, zda to je rozumný rozměr apod., ale co je prostě schváleno. No a jakmile to bude mít zapsané v TP, tak je vše OK a pojišťovna to tak musí logicky brát...roura74 píše:Já si právě myslím, že dát 215/55 místo schválenejch 215/50 bude problém. Už jen větší obvod kol vzhledem k EyeSight může zlobit. Proto je daná škála pneu od dovozce. A i kdyby ne, tak pojišťováci hledají kdejakou blbost. Když nám nabourali Tribecu zaparkovanou na parkovišti, tak si likvidátor fotil i rozměry pneu a měřil hloubku vzorku.
Ještě jinými slovy. Typový list není o nic míň než ten papír od Subaru. Prostě obojí je v dané konfiguraci kola-pneu-auto schvalující proces. To jestli to spolu optimálně funguje je věc druhá a nedělám si iluze, že se to třeba dělá i od stolu...