Stránka 1 z 1

Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 4:55 pm
od Rostis
Jezdí někdo ?

U nás natural 95 oktanu cca 28,50 Kč. V Polsku 100 oktan cca 30,20 Kč tak jsem skusmo nabral 25 litru. Jde jakoby líp za plynem.. uvidíme jaka bude spotřeba... ::-DD: má někdo zkušenosti ?

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 5:35 pm
od Slavek_xxx
Ja davam do motorek na zimu Vervu 100, protoze neobsahuje bioslozku a nezasvini mi dlouhym stanim karburatory. Ale jinak jsem zadnou zmenu nepozoroval - krom ceny ::-DD:

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 5:56 pm
od newli
Z ceho usuzujes, ze verva 100 v sobe nema bioslozku?

Bracha mi to pred tydnem rikal taky, ale kdyz jsem perd rokem ci dvema kvuli Type R googlil o 1-6, tak jsem dospel k zaveru, ze jak maxmition od omv, tak verva 100 od benziny jsou jen lepe aditiovane benziny bioslozku obsahujici ...

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 6:53 pm
od Slavek_xxx
newli> najdu ti list produktu, Verva100 obsahuje syntetickou nahrazku, ale ne bioethanol.

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 7:12 pm
od cubrd
Já shell zkoušel co jsem měl ještě bmw a teda rozdílově jsem to nepocítil a cena byla hrozna. Taky jsem se naučil na vervu100 nehledě na to že ji tu máme za 29,90 což je naprosto skvělé :)

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 7:14 pm
od suubaru
Rostis píše:Jezdí někdo ?

U nás natural 95 oktanu cca 28,50 Kč. V Polsku 100 oktan cca 30,20 Kč tak jsem skusmo nabral 25 litru. Jde jakoby líp za plynem.. uvidíme jaka bude spotřeba... má někdo zkušenosti ?
Já mám zkušenost, z rakouské pumpy, Shell 100 octan.
Normálně jezdím povětšinou modrou "100" Vervu od Benziny.
S vervou necítím nijaký rozdíl při jízdě, ale při studeném startu hned slyším, že boxeru chutná. Když mám obyčejný BA95, při studeném startu se motor trápí, několikrát hledá stabilitu při volnoběhu. S vervou je hned v klidu.
A teď k rakouské stovce od shellu: Studený start stejný jako s vervou.
Jízda je velmi jiná. V nízkých otáčkách krásně tahá, jako bych měl o válec víc. Zrychlení ze 130 na 160 taky nádhera. CVT při lehkém sešlápnutí plynu nevyletí do otáček, ale auto prostě zrychlí.

Byl jsem nadšen. Rakouský shell jede výrazně líp než verva.
Spotřeba se kupodivu zvýšila z 7,6 na 8,2, při stejné dynamice.
Cena 1,30, když jejich Super stál 1,12, v centru malého města.

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 7:20 pm
od Levap
Co se stane kdyz dam 100 oktan do 2.0i ? Ma to smysl vyzkoušet?

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 7:21 pm
od ladis77
Nema.

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: ned lis 08, 2015 8:38 pm
od newli
Rad se podivam, diky.

Nejakou nahrazku ma i maxxmotion 100, ale pochopil jsem (mozna mylne?), ze ani ta motoru neprospiva.

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: pon lis 09, 2015 7:18 am
od Slavek_xxx
Hergot, nemuzu to najit, leda bych zavolal kamaradovi a on mi to poslal naskenovany (ma v najmu 4 Benziny). Je to o tom, ze Verva a jiny produkty neobsahuji bioethanol, ale ETBE - uz jsme to probirali tady:
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?p=151119

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: pon lis 09, 2015 8:34 am
od zhor
Levap: zkus to, určitě tím ničemu neuškodíš. Auto pojede hladčej a pujde jakoby rychleji do otáček. A pak se klidně rozhodneš, jestli u toho zůstaneš nebo ne. Nějaký zázračný nárůst výkonu ani výrazné snížení spotřeby tím nedosáhneš. Jenom zaplatíš víc peněz za benzín.

Re: Shell 100 oktanu

Napsal: pon lis 09, 2015 10:08 am
od Juras
Maxxmotion 100 obsahuje biosložku, jen to neni klasickej ethanol, ale ETBE :

Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.
Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů.
Přídavek ETBE do motorových benzínů nepředstavuje technický problém, protože ETBE (stejně jako MTBE) má vysoké oktanové číslo, je s benzínem neomezeně mísitelný a má poměrně nízkou tenzi par. Tím se výroba ETBE stává z hlediska kvality konečného produktu - automobilového benzinu - méně problematickou než mísení etanolu přímo do benzinu.