Stránka 1 z 6

SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: úte lis 03, 2015 11:00 pm
od prazskej
Dobrý večer,

můj problém s autem začal docela nevinně, auto jsme si kupoval v 93 xxx km okolo 105 xxx km se mi stalo, že když jsem přidal plyn, tak mi otáčky vylétli do 4 000 otáček a auto nezrychlovalo, poté když jsme plyn pustil tak mi otáčky klesli na 2 700 a auto jelo už normálně.
Druhý den jsem si dojel na diagnostiku do autorizovaného servisu kde mi řekli, že je všechno v pořádku. Tak jsem si vesele jezdil dál, nejdřiv se mi ucpalo DPFko údajně na 200%, takže ho vypalovali 4 hodiny( byl jsem tam cca před měsícem ).
Před několika dnama se mi už auto ani nerozjelo na volnoběh, ale byl musel jsem snim doject do servisu. Poté co jsem přijel, jsem okamžitě věděl že to je spojka. Ted se dohaduju i o setrvačníku. Chci se Vás zeptat, jaký setrvačník má IMPREZA XV 2.0D r.v. 2010 a popřípadě kolik stojí nový a kde se dá sehnat.

Děkuju

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 5:33 am
od catana
V jakem autor.servisu si s tim byl? To zni jako odpoved a "kvalita" od Emil Frey... :666: Subaru prodava spojku na diesel jako set za 22k bez DPH, coz zahrnuje vsechno potrebne vcetne setrvacniku. Nicmene jestli to chces jednotlive nejak poskladat z aftermarket komponent, tak ti moc nepomuzu.

http://www.awd.cz/spojka-na-diesely-nyni-levneji

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 8:23 am
od VDC
To nám teda napiš, kde ti tak zručně diagnostikovali, že máš spojku v pořádku, když ses tam byl zeptat. Tam bych si určitě auto spravovat nedával. Spojku na konci života pozná i trochu zručnější dítě základní školy...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 9:24 am
od zhor
Tak ono jim to nemuselo zrovna při testovací jízdě udělat. Mě taky začala klouzat spojka jenom na pětku a plnej plyn a jakmile se nafouklo turbo ( stačilo dát 3/4 plynu a neklouzala). Když to byli v servisu projet, tak dali jenom plnou dvojku, trojku a neklouzlo jim to, tak mi říkali, že je ještě dobrá, že se na to mám vykašlat. Nicméně rozdělalo se to, a spojka byla v loji, podřenej setrvačník (aftermarket nebyl, originál setrvák 11tKč, tak mě zachránil pan Kůžel ze Semil, a prodal jetý setrvák za tisíc).

Nicméně, pokud si přišel do servisu, a popsal jim to zakolísaní otáček, tak jak to je napsané tady, tak mě nenapadá u manuálu jiná závada než spojka, která by mohla způsobit takové chování.

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 12:47 pm
od VDC
Stando tak to jsou ale stejně dřeváci, protože spojka vždycky začne klouzat na ty nejdelší kvalty. Takže by to měl servisák projet na 4-5 a když prostě na pětku šlápneš plyn na podlahu a spojka zažíná končit, tak se ty otáčky zvýší. V okamžiku, když už klouže na dvojku, tak je risk s tím jet i z domova do servisu. To už tě skoro může nechat někde stát.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 1:18 pm
od Slavek_xxx
Druhovyroba - spojkova sada je za 4100Kc a setrvak k tomu za dalsich hnusnych 10500Kc:
http://mlparts.cz/autodily/subaru/impre ... pojka-sada

To vse jen cena za dily, ale prace na tom je maximalne den. Takze v neautorizovanym servisu by se clovek vesel do 20ti tisic i s vymenou oleje.

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 2:12 pm
od yeti
VDC: to jsem nevěděl, že to dřív klouže na nejdelší kvalty. Bych právě řekl, že začne jednak poškubávat při rozjezdu a potom že klouzne právě na 1-2, když tomu dáš čočku. Proč to nejdřív klouže na 4-5?

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 2:46 pm
od Slavek_xxx
Protoze musi stejnym momentem od motoru po delsi dobu prekonat vetsi odpor, kterej klade auto, aby se hnulo dopredu. Laicky receno, z pro spojku kriticky oblasti nejvyssiho kroutaku se rychleji a snadneji dostanes pryc na nižší kvalty...

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 3:38 pm
od VDC
Přesně tak. V okamžiku, kdy ti spojka klouže už na 2, tak je lepší ho do servisu odvézt na plaťáku, protože jestli bude na cestě do servisu prudší kopec, tak ho taky nemusíš vyjet. :-)
A doba, mezi prvním klouznutím na 5/4000 otáček, může být klidně 2 měsíce ježdění, možná déle. Ale když se to vyřeší promptně, tak to klidně může být bez zapečenýho setrváku.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 8:40 pm
od yeti
Sorry, ale jsem z toho nějak játrovej knedlík. Přece na 5-ku když se pohybuju v oblasti největšího Mk, tak jedu nějakých 150 (ne přesně, prostě jedu rychle), ale ten samej Mk mi musí utáhnout už 1-ka, 2-ka, 3-ka... při prudším rozjezdu.
Má takovej vliv ta doba, po kterou ty síly působí, tzn. že krátkodobě vydrží, ale při dlouhodobějším namáhání, byť nižší silou, to začně klouzat? To jsem fakt nevěděl. Řekl bych, že právě se to začne spíš postupně projevovat na nižší stupně, a když už to začne klouzat na 4-ku, 5-ku, tak je úplně v háji.

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 9:54 pm
od Slavek_xxx
yeti> nezamenuj moment jdouci od motoru, kterej nezavisi na prevodovce (pokud ho jednotka neomezuje na nizsi kvalty programove) a momentem \ vykonem potrebnym ke zrychleni. A ten je se zvysujicim se odporem vzduchu a valivym odporem taky vetsi.

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: stř lis 04, 2015 10:33 pm
od petr
yeti neřeš to je to tak jak říká slávek ma pravdu, každý komu odešla spojka ti to potvrdí z vlastní zkušenosti, jinak jde o krouták co jde od motoru k převodovce ne od převodovky na kola :bp:

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: čtv lis 05, 2015 12:56 pm
od VDC
Tak jest. Když na dlouhej kvalt dáš plnej plyn, tak ta spojka na konci cesty klouzne, protože řetězec převodovka/kola má výrazně nižší otáčky.
Když je spojka v kondici, tak se nestane buď nic, nebo auto začne pooomaaaliiiinkkuuuu zrychlovat , protože jedeš na dlouhý kvalt.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: čtv lis 05, 2015 2:26 pm
od yeti
VDC píše:Tak jest. Když na dlouhej kvalt dáš plnej plyn, tak ta spojka na konci cesty klouzne, protože řetězec převodovka/kola má výrazně nižší otáčky. ...
Jo, takhle už je to jasný. :657:

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Napsal: pát lis 06, 2015 3:09 pm
od prazskej
V awd jsem si to servisoval. Takže samotný setrvák cca. za 10 500Kč?