Stránka 66 z 144

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát srp 18, 2017 3:51 pm
od námořník
PeteBiggy píše:Tak se mi to nakonec podařilo odsát, stačilo střihnout hadičku tak, ať není ten konec tolik zakroucený a nedávat tak hluboko. Je to celkem kumšt to přesně trefit. Vysál jsem tak dvě decky, možná něco víc. Celkem od začátku byly přelity max ty tři dcl, spíš něco méně. Tak snad doufám, že se nic nestalo, najezdil jsem s tím totiž cca 180 km. Trochu mě překvapilo, že ten olej už je dost tmavý. U dieselů to dělá, to joo, ale u toho nového benzínu by to sakra tak brzo tmavnout nemělo ne...


Já mám v Levorgovi cca 1cm nad max 20 000 km, takže nemusíš mít strach že by se ti za těch pár km něco stalo.
Na německým fóru už nějakou dobu řeší že se jim u Levorga olej ředí benzínem. Tak si to hlídej aby ti tam nezačalo přibývat.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát srp 18, 2017 9:30 pm
od dethroned
hoši tohle je potřeba objasnit, protože tyhle dírky rozhodně nejsou na ostřik dna pístu. to je vetšinou tryska na velkém oku ojnice směřující na píst. ovšem že by tyto dírky mazaly pístní čep.... to se mi taky nezdá.. nebo??

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát srp 18, 2017 9:32 pm
od dethroned
námořník píše:


Já mám v Levorgovi cca 1cm nad max 20 000 km, takže nemusíš mít strach že by se ti za těch pár km něco stalo.
Na německým fóru už nějakou dobu řeší že se jim u Levorga olej ředí benzínem. Tak si to hlídej aby ti tam nezačalo přibývat.
ředění oleje benzínem je dost nereálné. dělali jsme na to hromadu testů, a na rozdíl od nafty se benzín při větší teplotě oleje okamžitě masivně odpařuje, takže to hrozí pouze při vyloženě městském provozu v zimě...

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát srp 18, 2017 11:27 pm
od námořník
dethroned píše:
ředění oleje benzínem je dost nereálné. dělali jsme na to hromadu testů, a na rozdíl od nafty se benzín při větší teplotě oleje okamžitě masivně odpařuje, takže to hrozí pouze při vyloženě městském provozu v zimě...

Řeší to na fóru v NDR. S testama oleje, reklamacema u Subaru atd.

www.subaru-community.com/subaru-foren/l ... ndex6.html

Mě osobně se to stalo s Fabii 1,4 MPI moje první nový auto :-). Při předjíždění v kopci jsem ztratil výkon a strašně se za mnou kouřilo. Následně se přišlo na to že mám 2x tolik oleje než by mělo být. Po výměně začal přibývat znova a zjistilo se že mi kapou všechny vstřiky. Po výměně už bez problémů. To bylo v někdy v roce 2002 a auto, sice ne u mě, ale stále jezdí. Taky si myslím že je to více méně nereálné, ale nic není nemožné.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: sob srp 19, 2017 1:19 pm
od HonzaCZ
dethroned píše:hoši tohle je potřeba objasnit, protože tyhle dírky rozhodně nejsou na ostřik dna pístu. to je vetšinou tryska na velkém oku ojnice směřující na píst. ovšem že by tyto dírky mazaly pístní čep.... to se mi taky nezdá.. nebo??
No mě to taky zajímá, jak to je. Co jsem koukal, tak je pravda, že teda mazací kanál skrz ojnici asi moc stock motorů nemá a mají to spíš custom ojnice a ještě jako "příplatkovou výbavu". I když na některých obecných obrázcích (vysvětlujících mazání) jsem to taky zahlédl, zejména na V8.

U některých custom bylo popsáno v návaznosti na "speciální" umístění té dírky na malém oku - že je to jako super vymyšlený, že to lépe nabírá olej ze "šplouchnutí" (oil splash) pro mazání pístního čepu. Takže běžně se pístní čep maže nějakým "cizím" rozstřikem, ale kde se to šplouchnutí veme? Možná z té trysky na velkém ojničním oku?

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: stř led 17, 2018 3:29 pm
od Mareka
V jiném tématu se rozjela diskuse ohledně teploty oleje a vody po pár ujetých km.

Níže foto po ujetí cca 8 km při teplotě pod nulou: voda 90 C a olej jen 53 C.
Druhé pak teplota oleje na dálnici při teplotě těsně nad nulou.
Prosím nekamenovat za ukazatel ve 2.0 TDi - v Subu dva teploměry nemám. Překvapila mne hlavně ta výška teploty při ustálené jízdě po dálnici.

ObrázekObrázek

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: stř led 17, 2018 4:03 pm
od Traveller
Paráda. Pro neznalé důležitá informace. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: stř led 17, 2018 6:55 pm
od cleo
Já na to dneska zrovna taky koukal a po zhasnuti kontrolky teploty vody byla teplota oleje 30, po 11km teplota oleje 70 a když jsem dojel k Lidlu, což je 26km, tak byl olej na 86 a to při 2°plus.

Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: stř led 17, 2018 7:41 pm
od VDC
Mě to s tím olejem napadlo napsat dneska po ránu poté, co jsem přijel z práce. Mám to 6 km a akorát když jsem dojel domů, byla voda na 80°C. A olej byl v tu chvíli na těch cca 60°C. Jasně, že se při téhle teplotě dá jet normálně. Ale ne tomu nakládat. Především u turboauta.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: stř led 17, 2018 9:04 pm
od romull
Mareka píše:V jiném tématu se rozjela diskuse ohledně teploty oleje a vody po pár ujetých km.

Níže foto po ujetí cca 8 km při teplotě pod nulou: voda 90 C a olej jen 53 C.
Druhé pak teplota oleje na dálnici při teplotě těsně nad nulou.
Prosím nekamenovat za ukazatel ve 2.0 TDi - v Subu dva teploměry nemám. Překvapila mne hlavně ta výška teploty při ustálené jízdě po dálnici.

//uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 93771c.jpg //uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 4d2763.jpg
Páni to je krása, koncern nekoncern, já tyhle údaje vylovím jedině u stojícího auta a po dvou minutách >:-& .Takže než abych přišel o nervy, tak jezdím normálně 30 - 40 km a až potom začnu trošku tlačit na pedál ......a značku oleje jsem si k vrtuli vzal sebou, takže mi ji ode dneška maže MO 5W40 NT :-)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: čtv úno 08, 2018 3:40 pm
od vodi
Ahoj subaráci :-) Jsem čerstvym majitelem Legacyho IV, 2.0, 121Kw. Mám před sebou výměnu náplní,atd.. Tak se chci zeptat na typ olejového filtru. Našel jsem typy s tlakem obtoku 1bar a 2bar. Tak jakej vzít? S boxerama se teprve seznamuju, tak nechci hned udělat něco špatně.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: čtv úno 08, 2018 4:51 pm
od HonzaCZ
Ahoj, tak si kup originální a máš vyřešeno. :)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: čtv kvě 24, 2018 3:44 pm
od aljoša
ahoj, jak tedy spravne merit hladinu motorovyho oleje? pri studenem motoru (auto stalo 2 dny) mam presne mezi ryskama, kdyz se to snazim zmerit tech 10 minut po dojeti tak tam merku strkam treba 10x a po vytahnuti je pokazdy cela od oleje (to bych necekal ze chvilu po dojeti je olej rozhazenej vsude kam se dostane :D )

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: čtv kvě 24, 2018 7:27 pm
od VDC
Já olej měřím odjakživa a na všech autech na studeným motoru. Jestli je to podle příručky správně nevím, ale já to jinak dělat nebudu. :-)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: čtv kvě 24, 2018 7:48 pm
od sima
Mám to přesně taky tak a taky nic na tomhle měnit nebudu.