Stránka 82 z 144

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát zář 14, 2018 9:01 pm
od Bodyšek
AndreaM píše: masochisto, na to se chodím dívat radši do trouby
Ty jsi tak sikovna kucharka? Klidne muzes priste neco dobreho nam upect a dovezt na srazek Obrázek. To nas tesi,pianisti museji davat pozor na sve sikovne prstecky Obrázek aby si je nejak a nekde neposkodily.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pát zář 14, 2018 9:03 pm
od Bodyšek
AndreaM píše: masochisto, na to se chodím dívat radši do trouby
Mozna by nebylo na skodu tu palubovku vyfotit az budes startovat Obrázek. Pred a po startu a pak ti dokazem poradit vice a pomoct.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: sob zář 15, 2018 11:02 am
od clay
Oranžová olejnička je super. Myslí za mne, obzvlášť, když jeden týden najedu 4 000 km a druhý jen 300 km.
Akorát klame, pokud popojedete po prvním nastartování jen pár set metrů, či jeden dva kilometry. Pak ji sice rozsvítí nižší hladina oleje, ale je způsobena tím, že je olej ještě chladný s příliš hustý. Nestíhá tak ztéct zpět do olejové vany, než se znovu startuje. Typické ráno a zastávka pro rohlíky, či noviny....
Takže je dobré si ověřit, kdy se rozsvítila, ono se jí nechce tak rychle zhasínat. Clay

Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 6:30 am
od Traveller
AndreaM píše:kontrolka je žlutá, ani nevím, že to umí i červenou
cesta byla německá dálnice - tak to bylo trochu rychlejší no, ale zase nic na co není Oťas zvyklý....
Hladina mezi dírkama na měrce je OK kdekoliv, nebo to MUSÍ být na horní?
Jééé, ahoj Andrejko. :-o ;-D
Žlutá nevadí, ale na kontrolku bych to rozhodně nenechával. Dokonce tuším, že je někde v návodu napsané cosi o pravidelné kontrole měrky, možná dokonce před každým výjezdem. ;-D
Dálniční přesuny často mají za následek zvýšenou spotřebu oleje, bez ohledu na značku vozidla. Mám zkušenost podobnou jako náčelník. Forejs olej bral, ale na dálnici daleko více. A STIhačka mi olej nebere, ale na dálnici také trochu jo.
Rada z AWD stran oleje je taková, že cokoliv mezi ryskami je O.K. Ale nedávat zbytečně k horní rysce, protože to pak stejně olej vycáká do sání atd., a spíš to škodí.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 8:58 pm
od outback
Uvažuji o přechodu na zimní/letní olej - hlavně kvůli tomu, že mám podstatně výraznější rozdíl mezi letním a zimním provozem než běžný uživatel, a taky mi stejně vychází nájezd na dvě výměny ročně.

Motor 2.5l SOHC má najeto 300000km, kromě přívěsu jezdím na plyn. Chtěl bych, aby to vydrželo dalších 50-100 tisíc.

Zima - vzhledem ke chladiči oleje se to ohřívá pomaleji a po vyčištění chladiče nejspíš teplota oleje zůstane trvale pod 100°C. V manuálu je doporučen 5W30 nebo 10W40. Stačí nejobyčejnější Millerovic Trident Longlife 5W30 (1013Kč - cena vždy za 5l) nebo se vyplatí o tři kila dražší Trident Long Life? Nebo něco lepčího?
Dalo by dát i 0W30 - jezdí na něj někdo, přineslo by to něco? Jde mi o to, že denně najíždím na dálnici s napůl studeným motorem...řidší olej by na to mohl být lepší.

Léto s přívěsem: pro tahání a vysoké teploty manuál doporučuje viskozitu 30, 40, 10W50, 20W40, 20W50 - na normální dojíždění do práce plus vysoké teploty s přívěsem se mi nejvíc líbí 10W50 http://www.millersoils.cz/cfs-10w502?c=512 - (2000 Kč, ale vydrží trvalých 120°C který tam mívám - nebylo by nutné zkracovat interval výměny).

Je to tak dobře, nebo mám někdy zásadně chybnou úvahu?

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 9:16 pm
od námořník
Jako neodbornik si myslím že jsi dobře ale měl bych strach že mi to ten 0w30 bude žrát. Já bych dal 5wXX

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 9:32 pm
od outback
ono to žere už teď, mezi výměnami dolévám průběžně tak kolem dvou litrů

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 9:42 pm
od mnov
Co tu tak sleduji zkušenosti, tak mi připadá, že to žere olej hlavně za studena. Osobně s tím problém nemám, ale co tu čtu, tak se vůle vymezí asi až na teplém motoru. [?]
Zkusil bych tedy radši olej se spodním číslem 10 a to teplé myslím stačí 40.
Já dávám do obou vozů 5W40, ale motory nemají takový nájezd.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 9:52 pm
od sima
Mnove myslíš zkušenost se žravostí oleje u 2,5l SOHC?Páč forejs co máš za studena olej nežere,ani za tepla,teda je fakt,že takový nájezd nemám,máš pravdu-tj taky třeba zdůraznit,mám nicotných ani ne 160 000km.Ale u SG nebývá ani proběh motoru ála 300 000km nějaký problém co se týče ubývání oleje,co jsem vyčetl tak ne.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:13 pm
od Mira
2,5 jsou žíznivější na olej. A při 300 tis. to bude tu nulu žrát hodně. Šel bych do 5W. A při té vyšší zátěži 5W-50 klidně celoročně.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:17 pm
od sima
Taky bych rozhodně nulku nedával.Kamkoliv vlastně :-)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:20 pm
od mnov
sima píše:Mnove myslíš zkušenost se žravostí oleje u 2,5l SOHC?
Já nevím u jakého motoru jsem to tu s někým diskutoval. Ale ono je to i to klepání pístního čepu za studena.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:23 pm
od mnov
sima píše:Taky bych rozhodně nulku nedával.Kamkoliv vlastně
Já bych klidně nulu za studena dal, ale aby to mělo 40 za tepla, tak to bude asi cenově nepřijatelný. :-)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:30 pm
od sima
mnov píše: Já nevím u jakého motoru jsem to tu s někým diskutoval. Ale ono je to i to klepání pístního čepu za studena.
Já myslel ale zkušenost s SG,mě tam nic neklepe...Jo jinak nevím jestli tvé požadavky jsou reálné,co se týče nulky a posléze 40,to je reálné,opravdu reálné?Nerozumím tomu,tak se ptám.

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Napsal: pon zář 17, 2018 10:36 pm
od mnov
Abych se přiznal, tak jsem tuto specifikaci hledal až nyní: 0W40.
Tak to asi vyzkouším, protože cena je příznivá a olej mi to nežere. Studené starty by to mělo lépe mazat. Jen jestli to není ten z Ruska. :-)